6 απονομές των βραβείων Όσκαρ μέσα σε ταινίες

6 απονομές των βραβείων Όσκαρ μέσα σε ταινίες Facebook Twitter
0
6 απονομές των βραβείων Όσκαρ μέσα σε ταινίες Facebook Twitter


Η κορύφωση κάθε κινηματογραφικής χρονιάς, η στιγμή της καταξίωσης για ανθρώπους που βρίσκονται μπροστά και πίσω από την κάμερα αλλά και μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για λίγη διπλωματική υποκριτική, όπως και να χαρακτηρίσει κανείς τα Όσκαρ, θετικά ή αρνητικά, το σίγουρο είναι προσθέτει ένα ακόμη λιθαράκι πάνω στο μύθο τους. Η διοργάνωση που οι μισοί αγαπάνε και οι άλλοι μισοί αγαπάνε να μισούν, επιστρέφει την Κυριακή και γίνεται ξανά αντικείμενο λατρείας και θυμηδίας από κόσμο που περιμένει να οπλίσει τα πληκτρολόγια του.

Περιέργως, ίσως και λόγω υπέρμετρου σεβασμού, όσο μεγάλος είναι ο αντίκτυπος της τελετής στον κινηματογραφικό κόσμο, τόσο μικρή είναι η παρουσία της μέσα στις ταινίες. Σπανίως έχουν αναπαρασταθεί σκηνές από αληθινές απονομές όπως και σπανίως έχουν φτιαχτεί εντελώς fictional απονομές για τις ανάγκες μιας ταινίας. Στις λίγες φορές που έχει συμβεί κάτι τέτοιο, η αιτία είναι συνήθως κάποιο είδος σάτιρας για το χολιγουντιανό σύμπαν και τις λειτουργίες του, χωρίς να εξαιρούνται οι περιπτώσεις όπου η σκηνή της τελετής είναι καθαρά χώρος δράσης και τίποτα άλλο. Έξι χαρακτηριστικές περιπτώσεις ταινιών που χρησιμοποίησαν την βραδιά των Όσκαρ μέσα στην αφήγησή τους παρουσιάζονται παρακάτω.


Πριν από την Δύση (1966)

 

 

Με αυθεντικό τίτλο την ίδια τη λέξη-κλειδί (The Oscar), η ταινία προφανώς δεν περιορίζεται απλά σε σκηνές από μια απονομή. Η τελετή των Όσκαρ, στην οποία ετοιμάζεται να βραβευθεί ο Φρανκ Φέιν (τον υποδύεται ο Στίβεν Μπόιντ), είναι η αφορμή για να δούμε πως ο ήρωας της ταινίας πάτησε επί πτωμάτων μέχρι να φτάσει στην επιτυχία, μια αφήγηση που είχε γίνει (πολύ καλύτερα) και για τον χώρο του θεάτρου στο Όλα για την Εύα του Μάνκιεβιτς, 16 χρόνια νωρίτερα. Η αρχική σκηνή της ταινίας δημιουργήθηκε από αληθινά γενικά πλάνα της απονομής των Όσκαρ του 1965, καθώς και με κοντινότερα που φτιάχτηκαν στο στούντιο, όπου εστιάζουν πλέον πάνω στους ήρωες του φιλμ.

Πρόκειται πάντως για τη μοναδική ταινία που ξεκινά και τελειώνει με τα βραβεία της Ακαδημίας, λαμβάνουν μέρος πολλοί νικητές και υποψήφιοι από όλες τις κατηγορίες, και κατάφερε να αποσπάσει δύο αληθινές υποψηφιότητες, για τα σκηνικά, καθώς και για τα κοστούμια της Ίντιθ Χεντ- μια από τις 34 υποψηφιότητες στην καριέρα της γυναίκας που το κέρδισε 8 φορές. Εκτός αυτών, οι κριτικές ήταν μέτριες προς κακές, και ο Τόνι Μπένετ, αειθαλής τραγουδιστής που έχει σπάσει τα ρεκόρ μακροβιότητας, έφαγε τα μούτρα του σε μια από τις πρώτες εμφανίσεις του, λαμβάνοντας ως ανταμοιβή τη Χρυσή Γαλοπούλα.


Κρυφά Ταλέντα (1988)


 

Στην ξεχασμένη σήμερα ταινία του Μπλέικ Έντουαρντς, ένας ηθοποιός (Μπρους Γουίλις) πρωταγωνιστεί σε μια βωβή ταινία για τον Γουάιατ Ερπ και διαπιστώνει πως στα γυρίσματα βρίσκεται και ο ίδιος ο Ερπ (Τζέιμς Γκάρνερ). Γίνονται φίλοι και προσπαθούν να λύσουν μια υπόθεση δολοφονίας που προκύπτει και φτάνει μέχρι την πρώτη απονομή των βραβείων Όσκαρ το 1929, που τότε θύμιζε ένα μικρό κλειστό πάρτι, και η οποία αναπαρίσταται με μεγάλη προσοχή από τον Έντουαρντς.

 

Ο Σωματοφύλακας (1992)

 

 

Η εμμονή του Κέβιν Κόστνερ για την ασφάλεια της Γουίτνεϊ Χιούστον θα την σώσει τελικά από την απόπειρα δολοφονίας τη στιγμή ακριβώς που αυτή σηκώνεται να παραλάβει το βραβείο Όσκαρ. Δύο τραγούδια από την ταινία έφτασαν μετά από λίγο καιρό και στα αληθινά Όσκαρ, η Χιούστον δε κέρδισε τελικά και καθησυχάστηκαν όσοι πίστευαν πως μπορεί η σκηνή να επαναληφθεί στην πραγματικότητα.

 

Τρελές σφαίρες 33 1/3 (1994)

 




 

Ο Λέσλι Νίλσεν ως μυστικός αστυνομικός κλέβει την πρόσκληση του Αλ Γιάνκοβιτς και μπαίνει στα παρασκήνια της τελετής για να βρει μια βόμβα. Ακολουθεί πανικός. Παρουσιάσεις βραβείων καταστρέφονται, χορευτικά διαλύονται, έχουν προστεθεί δεκάδες νέες κατηγορίες (όπως βραβείο καλύτερης ερμηνείας σε ταινία για τον Κολόμβο) ενώ παρακολουθούμε τρέιλερ που σατιρίζουν τον Σπίλμπεργκ και την Μητέρα Τερέζα. Μακράν η μεγαλύτερη σε διάρκεια απονομή μέσα σε ταινία και αναμφίβολα η πιο σπαρταριστή.

 

In & Out (1997)

 

 

Στην εναρκτήρια σκηνή της κωμωδίας του Φρανκ Οζ, νεαρός ηθοποιός (Ματ Ντίλον) προερχόμενος από επαρχιακή, συντηρητική πόλη των ΗΠΑ βραβεύεται με Όσκαρ ερμηνείας και ετοιμάζεται για τον λόγο του. Όλη η πόλη περιμένει μια αναφορά στο όνομά της αλλά ο Ντίλον δίνει κάτι παραπάνω, μια ίντριγκα, λέγοντας πως ο καθηγητής του στο σχολείο, εξέχον μέλος της τοπικής κοινωνίας και μελλοντικός γαμπρός, είναι ομοφυλόφιλος. Η πόλη βράζει, ο καθηγητής αναρωτιέται, ο ηθοποιός γυρνά για να διορθώσει τα πράγματα.


Τροπική Καταιγίδα (2008)

 

 

 

Στην περίφημη χολιγουντιανή παρωδία του, ο Μπεν Στίλερ ως ηθοποιός – σταρ, παγιδεύεται μαζί με τους φίλους του σε ζούγκλα όπου και προσπαθεί να επιβιώσει. Η δικαίωση έρχεται στο τέλος όπου όχι απλά τα καταφέρνει, αλλά η ιστορία του αυτή φτάνει ως τα Όσκαρ, με τον ίδιο να κερδίζει θριαμβευτικά, ολοκληρώνοντας έτσι έναν εξόχως χιουμοριστικό, αλλά και αρκετά ειρωνικό, κύκλο. Μακριά από τη λάμψη της στιγμής, ο παραγωγός Τομ Κρουζ από την οθόνη του απολαμβάνει μια ακόμη στιγμή επιτυχίας. Λίγο νωρίτερα, ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ δίνει συμβουλές για μελλοντικούς ηθοποιούς.

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM