Rogue One: A Star Wars story

0

Σε μια εποχή συγκρούσεων, μια ομάδα από απρόσμενους ήρωες ενώνει τις δυνάμεις της σε μια αποστολή που στόχο έχει να κλέψει τα σχέδια του Death Star, του απόλυτου εργαλείου καταστροφής της Αυτοκρατορίας. Αυτό το κομβικό γεγονός στο χρονοδιάγραμμα των «Star Wars» φέρνει κοντά συνηθισμένους ανθρώπους που καλούνται να κάνουν ασυνήθιστα πράγματα και να υπηρετήσουν έτσι κάτι πολύ μεγαλύτερο από τους ίδιους.

Αναμφίβολα κομμάτι της μυθολογίας του «Star Wars», το «Rogue One» διαφημίζεται ως αυτόνομη περιπέτεια στην καρδιά του σύμπαντος του Τζορτζ Λούκας και τα καταφέρνει να λάμψει. Το πολεμικό δράμα, με την πλάστιγγα να κλίνει περισσότερο προς τις εντυπωσιακές εχθροπραξίες και το συναισθηματικό δίλημμα να παραμένει πιο προφανές, τοποθετείται χρονικά ανάμεσα στην «Εκδίκηση των Σιθ» και τη «Νέα Ελπίδα» στο ξεκίνημά της και απομακρύνεται εντελώς από τους Ατρείδες του Διαστήματος, την οικογένεια των Skywalker και τις παραφυάδες της. Η ηρωίδα που παίρνει τη σκυτάλη από τις προκατόχους της είναι η Τζιν, η κόρη του επιστήμονα Γκάλεν Έρσο (Μίκελσεν), ο οποίος παρασύρθηκε από τη δύναμη της σατανικής Αυτοκρατορίας και βοήθησε σημαντικά στην κατασκευή του θανάσιμου Death Star. Ο Έρσο είναι πλέον φυγάς και η κόρη του το σκάει από τα χέρια του αξιωματούχου Κρένικ (Μέντελσον) για να σωθεί από τον επίδοξο απελευθερωτή Σο Γκερέρα (Φόρεστ Γουίτακερ) και, νέα κοπέλα πια, να γίνει πιόνι στις επαναστατικές διαθέσεις του στρατιώτη Κάσιαν (Λούνα). Κι ενώ εκείνη προσπαθούσε επί χρόνια να απωθήσει το τραυματικό παρελθόν, οι περιστάσεις τη φέρνουν κοντά στην έννοια της οικογένειας και έναν απώτερο σκοπό. Με μπούσουλα την ελευθερία και βάρκα την ελπίδα, η παρέα του «Rogue One» (που είναι ο πρώτος απείθαρχος και ουσιαστικά και συμβολικά λειτουργεί ως πολεμικό σύνθημα) ενώνεται δυναμικά με μια ομάδα κρούσης, οργισμένη κι εκδικητική σαν τους 12 που ήταν Καθάρματα, και τα βάζουν με τους πραγματικούς κακούς, ανάμεσα στους οποίους βρίσκουμε και έναν παλιό μας γνώριμο, τον στρατηγό Τάρκιν, τον ίδιο τον Πίτερ Κούσινγκ, θαυματουργά αναστημένο ψηφιακά.

Στην ταινία κυκλοφορούν κι άλλα οικεία σημάδια, όπως ο Νταρθ Βέιντερ και τα μηχανικά τέρατα από το «Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται», ευτυχώς όμως δεν περιρρέει το άγχος και το άχθος του σεβασμού της επαναφοράς που κράτησε στο επίπεδο της σεβάσμιας ανθολογίας το περσινό «The force awakens». Μπορεί ο Τζ.Τζ. Έιμπρααμς να είναι ένας μανιώδης, τελειομανής εικονολάτρης που δεν ψαρεύει απλώς από τη δεξαμενή του Τζορτζ Λούκας αλλά έχει μάθει να ελίσσεται ως δεινός κολυμβητής στα νερά του, ο Γκάρεθ Έντουαρντς όμως του πρόσφατου «Γκοτζίλα» φέρνει τη δική του ματιά στο μεδούλι του μύθου, χωρίς να αναπαραγάγει πιστά το DNA του − δεν χρειάζεται, φροντίζουν οι απαρασάλευτες κατευθυντήριες γραμμές της Disney και της Lucasfilm γι' αυτό. Το «Rogue One», εμπνευσμένα επενδεδυμένο μουσικά από τον νεοεισελθόντα Μάικλ Τζιακίνο, κρύβει μεγαλύτερη απόλαυση από το καθολικό reboot του «Force Awakens», σαν ένα τεράστιο, επίσης πανάκριβο b-movie, βγαλμένο από την ίδια εργαλειοθήκη, με γερά στοιχεία, στέρεα δομή, φρέσκους χαρακτήρες (επίσης αστείους, όπως το ρομπότ του Λούνα με το κυνικό χιούμορ και την αναπάντεχη συμπεριφορά) και μια καθηλωτική τρίτη πράξη που διαδραματίζεται ταυτόχρονα στο έδαφος με παραδοσιακά μέσα και στους αιθέρες με απανωτά βολ πλανέ − ένα αβίαστο κλείσιμο του ματιού στο παρθενικό ταξίδι του «Πολέμου των Άστρων» του 1977. Δείχνει ότι διαθέτει καύσιμο για τα επόμενα ταξίδια του.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM