Οι γυναίκες αντιστέκονται στην Αβινιόν

Οι γυναίκες αντιστέκονται στην Αβινιόν Facebook Twitter
Φρανκ Κάστορφ: Η Ζωή του κυρίου Mολιέρου ή Η Καμπαλά των υποκριτών. Φωτο: Thomas Aurin
0

Την Πέμπτη σηκώνει αυλαία ένα από τα σημαντικότερα θεατρικά φεστιβάλ της Γηραιάς Ηπείρου, στη γαλλική πόλη της Αβινιόν.


Το Φεστιβάλ, που ιδρύθηκε το 1947 από τον Ζαν Βιλάρ, παρουσιάζει συστηματικά εδώ και δεκαετίες μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες και πρωτοποριακές παραστάσεις στον κόσμο. Το Παλάτι των Παπών, μεσαιωνικές εκκλησίες, αυλές επαύλεων, ατμοσφαιρικοί κήποι, μοναστήρια και σχολεία ανοίγουν τις πόρτες τους για να φιλοξενήσουν χιλιάδες θεατρόφιλους, οι οποίοι, εκτός από παραστάσεις θεάτρου και χορού, έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν εκθέσεις, ταινίες, αναγνώσεις, και συζητήσεις καλλιτεχνών.


Φέτος, φυσούν τρεις άνεμοι στο Φεστιβάλ της Αβινιόν: η καυτή ανάσα της υποσαχάριας Αφρικής, ο φεμινιστικός ανεμοστρόβιλος, που εισβάλλει στο παπικό παλάτι και τέλος, το οξυμένο ενδιαφέρον για τους μεγάλους ανανεωτές του σύγχρονου θεάτρου. Έτσι, η έναρξη γίνεται αυτή την Πέμπτη με την Αντιγόνη του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Σατόσι Mιγιάγκι, σημαντικού ιάπωνα καλλιτέχνη, που εντυπωσίασε τους θεατρόφιλους της Αβινιόν το 2014 με τη Mαχαμπαράτα του.


Ακολουθεί ο Φρανκ Κάστορφ με τη Ζωή του κυρίου Mολιέρου και ο βετεράνος φλαμανδός σκηνοθέτης Guy Cassiers, που παρουσιάζει δύο δουλειές: το «Le Sec et l'Humide», παράσταση βασισμένη στη μελέτη του Τζόναθαν Λίτελ για τον βέλγο φασίστα και συνεργάτη των Ναζί, Λεόν Ντεγκρέλ, καθώς και μια διασκευή των Ικέτιδων του Ευριπίδη από την νομπελίστα Ελφρίντε Γιέλινεκ, η οποία στιγματίζει την ευρωπαϊκή μεταναστευτική πολιτική και την αδιαφορία των Ευρωπαίων απέναντι στους πρόσφυγες. Από την ικεσία των Δαναΐδων στην πόλη του Άργους μεταφερόμαστε εδώ σε μια εκκλησία της Αυστρίας εν έτει 2013, όπου έχουν βρει προσωρινό κατάλυμα αιτούντες άσυλο εν μέσω ξενοφοβίας και μίσους.


Ο αγώνας συνεχίζεται

«Δεν υπήρξαν ποτέ τόσες γυναίκες στην Αβινιόν» είχε δηλώσει όταν ανακοίνωσε το πρόγραμμα ο διευθυντής του Φεστιβάλ, ο γνωστός συγγραφέας και σκηνοθέτης Ολιβιέ Πυ (που συμμετέχει στο δικό μας Φεστιβάλ Επιδαύρου με την σύνθεσή του Προμηθέας Δεσμώτης/Ικέτιδες). «Υπάρχει η ιδέα μιας αντίστασης που περνά από τις γυναίκες: γυναίκες που μάχονται εναντίον της πατριαρχίας, εναντίον ενός αυθαίρετου νόμου, για να διεκδικήσουν περισσότερη ανθρωπιά _ ειδικά οι γυναίκες της Αφρικής, της περιοχής του κόσμου που έχουμε επίτιμη καλεσμένη φέτος, με επτά παραγωγές». Οι καλλιτέχνιδες αυτές κουβαλούν φέτος στις πλάτες τους το 37% του προγράμματος.

Οι γυναίκες αντιστέκονται στην Αβινιόν Facebook Twitter
Ο Ιταλός Αντόνιο Λατέλα σκηνοθετεί το μαραθώνιο «Οι Ατρείδες: οκτώ οικογενειακά πορτρέτα». © Brunella Giolivo

Το Unwanted της Ντοροτέ Mουνιανέζα, αγγλίδας χορογράφου γεννημένης στη Ρουάντα, εστιάζει στις γυναίκες που έπεσαν θύματα βιασμών, καθώς και στα παιδιά που γεννήθηκαν από τις αποτρόπαιες αυτές πράξεις κατά τη διάρκεια της γενοκτονίας στη Ρουάντα, το 1994. Το «Last King of Kakfontein» του νοτιοαφρικανού χορογράφου Μποϊζί Τσεκουάνα αποδομεί τους σύγχρονους δημαγωγούς της Αφρικής, της Ευρώπης και της Αμερικής, ανατρέχοντας στα τραγούδια και τους χορούς διαμαρτυρίας που πλημμύρισαν τους δρόμους του Γιοχάνεσμπουργκ τη δεκαετία του 1980: ωμό παραμύθι και σαιξπηρική τραγωδία μαζί, το «Last King of Kakfontein» συνδυάζει χορό, βίντεο και ζωντανή μουσική.

Κι επειδή δεν νοείται φεστιβάλ χωρίς έναν τουλάχιστον μαραθώνιο, ο Ιταλός Αντόνιο Λατέλα σκηνοθετεί το «Οι Ατρείδες: οκτώ οικογενειακά πορτρέτα». Πρόκειται για οκτώ έργα γραμμένα από ισάριθμους νέους ιταλούς συγγραφείς, τα οποία θα παρουσιαστούν σε δύο διαδοχικές μέρες (σύνολο δεκαέξι ώρες). Επίσης, η Κριστιάν Ταουμπιρά, πρώην υπουργός δικαιοσύνης της Γαλλίας, παραδίδει «μαθήματα δημοκρατίας», μια συρραφή από σημαντικά πολιτικά κείμενα που αφηγούνται τον αγώνα για τα ανθρώπινα δικαιώματα (σύνολο 14 ώρες).


Αναλυτικότερα, οι πολυαναμενόμενες παραστάσεις του 2017 είναι:

Σατόσι Mιγιάγκι: Αντιγόνη

6-12 Ιουλίου

Οι γυναίκες αντιστέκονται στην Αβινιόν Facebook Twitter
O 58χρονος γιαπωνέζος Σατόσι Mιγιάγκι επιστρέφει στην Αβινιόν με την κορυφαία τραγωδία του Σοφοκλή. © Takuma Uchida

Εμπνευσμένος από το ινδονησιακό θέατρο μαριονέτας που εκτυλίσσεται πάνω στο νερό, ο 58χρονος γιαπωνέζος Σατόσι Mιγιάγκι επιστρέφει στην Αβινιόν με την κορυφαία τραγωδία του Σοφοκλή. Νερό, φωτιές και σκιές είναι τα στοιχεία που επιστρατεύει για να αναδείξει την αληθινή φύση των ηρώων, την οποία αντιλαμβάνεται ως διπλή ή πολλαπλή _ πεποίθηση που τον συνοδεύει ήδη από το 1990, όταν ίδρυσε την ομάδα Ku Nau'ka, με την οποία παρουσίαζε αρχαίο και κλασικό ευρωπαϊκό δράμα και σύγχρονο ιαπωνικό βασισμένο στη φόρμουλα του «δύο ηθοποιοί για έναν ρόλο». Το 1995 παρουσίασε, μαζί με τον Ταντάσι Σουζούκι, την Ηλέκτρα του Σοφοκλή, στο φεστιβάλ αρχαίου δράματος των Δελφών. Στις διασκευές του συνδυάζει την ιαπωνική παράδοση με αναφορές σε άλλους πολιτισμούς. Κάθε χρόνο διοργανώνει το διεθνές φεστιβάλ θεάτρου στη Σιζουόκα, όπου καλεί διάσημους καλλιτέχνες να παρουσιάσουν και να δημιουργήσουν θεάματα μέσα σε πνεύμα συλλογικότητας.


Κέιτι Mίτσελ: Οι δούλες

16-21 Ιουλίου

Οι γυναίκες αντιστέκονται στην Αβινιόν Facebook Twitter
© Jan Versweyveld

Περιζήτητη από τις μεγάλες ευρωπαϊκές σκηνές για την ανατρεπτική προσέγγισή της στο θέατρο και την όπερα, η αγγλίδα σκηνοθέτις επιμένει στη φεμινιστική οπτική της και εστιάζει συστηματικά στην γυναικεία εμπειρία και περιπέτεια. Από αυτήν ορμώμενη παρουσιάζει στην Αβινιόν τις Δούλες του Ζενέ μετατρέποντας την Κλερ και τη Σολάνζ σε πολωνές μετανάστριες, προκειμένου να καταστήσει τις σχέσεις εξουσίας που καθορίζουν το έργο πιο σημερινές. Φωτίζει εκ νεου, επίσης, το ζήτημα της σεξουαλικότητας (έχει ειπωθεί πως οι Δούλες συνιστουν μια γκέι φαντασίωση): η Mαντάμ εμφανίζεται εδώ ως άνδρας ντυμένος γυναίκα. Άνδρας και γυναίκα, εξουσιαστής και εξουσιαζομενος είναι όλοι ρόλοι, που υιοθετούνται, αναπαράγονται αλλά και αποδομούνται.

«Για έναν σκηνοθέτη είναι θέμα εξισορρόπησης μεταξύ ψυχολογικού ρεαλισμού και ποιητικού συμβολισμού: μια πρόκληση που αποδέχομαι ευχαρίστως» αναφέρει στο σκηνοθετικό σημείωμά της η Mίτσελ. «Το έργο μπορεί να είναι εβδομήντα ετών αλλά πολιτικά τρομερά επίκαιρο, αν αναλογιστεί κανείς πόσες γυναίκες από φτωχές χώρες παρέχουν ακόμη ανειδίκευτη εργασία σε πλούσιες γυναίκες από την ευρωπαϊκή μεσαία τάξη».

Η παράσταση πρωτοπαρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2016 στο Toneelgroep Amsterdam, το ξακουστό θέατρο που διευθύνει ο Ίβο βαν Χόβε.

Le Birgit Ensemble: Στα ερείπια της Αθήνας

9-15 Ιουλίου

Οι γυναίκες αντιστέκονται στην Αβινιόν Facebook Twitter
© Angelos Tzortzinis

Η ομάδα που δημιούργησαν πριν από τρία χρόνια η Ζουλί Μπερτέν και η Ζαντ Ερμπουλότ εμπνέεται από την οικονομική κρίση της Ελλάδας. Στην Αθήνα, οι υποψήφιοι του ριάλιτι σόου Parthenon Story εισέρχονται στο τηλεοπτικό πλατό σέρνοντας τις βαλίτσες τους. Ο Ορέστης, η Κασσάνδρα και ο Οδυσσέας, οι συμμετέχοντες, δεν είναι άλλοι από τους ήρωες της αρχαίας ελληνικής γραμματείας. Ο υπουργός οικονομικών ανακοινώνει τα πραγματικά νούμερα του ελλείμματος της χώρας, η οποία αποκαλύπτεται πως βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Η καθημερινότητα των πρωταγωνιστών του σόου αναμεταδίδεται στην οθόνη, ενώ ταυτόχρονα τα μέλη του Eurogroup, του Παγκόσμιου Νομισματικού Ταμείου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεδριάζουν για να αποφασίσουν την έξοδο ή την παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ.

Οι θεατές καλούνται να κρατήσουν τα κινητά τους ανοιχτά: μια ειδική εφαρμογή για smartphone τους επιτρέπει να συμμετέχουν σε αληθινό χρόνο στο παιχνίδι. Σιγά σιγά η πραγματικότητα της σκηνής ενώνεται με αυτή των θεατών, οι οποίοι καλούνται να πάρουν θέση: να φύγει ή να μείνει η Ελλάδα από την Ευρωζώνη; Να μείνει ή να φύγει η Κασσάνδρα από το Parthenon Story; Τι λένε οι δημοσκοπήσεις; Θα έρθει η θεά Αθηνά ως από μηχανής θεός;

Μέσα σε ένα σκηνικό που παραπέμπει σε ναό κορινθιακού ρυθμού, το «Στα ερείπια της Αθήνας» προτάσσει την επιτήδευση και την ψευδαίσθηση ως μηχανισμούς απόδρασης από την πραγματικότητα. Θαμμένοι κάτω από τα ερείπια των συζητήσεων και των διαπραγματεύσεων, οι Αθηναίοι επιλέγουν να κλειστούν μέσα σε ένα στούντιο τηλεπραγματικότητας και να ελπίζουν πως, εδώ τουλάχιστον, θα βγουν νικητές. To έπαθλο; Η απαλοιφή του τραπεζικού χρέους. Αντιμέτωποι με την αρχαία κληρονομιά, από τη μία, και το απελπιστικό παρόν, από την άλλη, οι θεατές δεν καλούνται απλώς να παρακολουθήσουν αλλά και να επηρέασουν την έκβαση του θεάματος μέσω της ψήφου τους.


Oλιβιέ Πυ: Άμλετ
22 Ιουλίου

και

Οι Παριζιάνοι

8-15 Ιουλίου

Οι γυναίκες αντιστέκονται στην Αβινιόν Facebook Twitter
Άμλετ © Christophe Raynaud de Lage

Η συνεργασία του Φεστιβάλ με το σωφρονιστικό ίδρυμα της Αβινιόν, το Le Pontet, που ξεκίνησε το 2004, έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια ύστερα από πρωτοβουλία του Ολιβιέ Πυ, ο οποίος ανέλαβε προσωπικά, μαζί με τον Ενζο Βερντέ, τη διεύθυνση του εργαστηρίου δημιουργικής απασχόλησης των κρατουμένων. Από το 2014 έχει σκηνοθετήσει μαζί τους: τον Προμηθέα Δεσμώτη (2015), τον Άμλετ (2016) και την Αντιγόνη (2017). Φέτος, στις 22 Ιουλίου, οι ερασιτέχνες ηθοποιοί του Pontet θα έχουν μια μοναδική ευκαιρία: θα τους δοθεί ειδική άδεια εξόδου από τη φυλακή ώστε να παίξουν ενώπιον κοινού τον περσινό Άμλετ, για δύο παραστάσεις, στο Maison Jean Vilar. Πρόκειται για μια εκδοχή της σαιξπηρικής τραγωδίας διασκευασμένη «χωρίς πολυπλοκότητα» από τον σκηνοθέτη, ερμηνευμένη από δέκα άνδρες με καθημερινά ρούχα που απελευθερώνουν την δημιουργικότητά τους σε μια σκηνή γυμνή. «Το έχουν πάρει πολύ σοβαρά και οι συγκρατούμενοί τους το σέβονται χωρίς να τους κοροϊδεύουν» δηλώνει ο Φιλίπ Πεϊρόν, διευθυντής των φυλακών. Οι συμμετέχοντες δεν είχαν κανέναν δισταγμό, ακόμη κι όταν σε κάποιους από αυτούς ανατέθηκαν γυναικείοι ρόλοι – να παίζεις την Οφηλία μέσα σε ένα σύμπαν που ξεχειλίζει τεστοστερόνη δεν είναι και το πλέον αυτονόητο... «Βρισκόμαστε πολύ κοντά στο πνεύμα της εποχής του Σαίξπηρ» τονίζει ο Ολιβιέ Πυ: «ξεχνάμε τα φύλα όταν μας συνεπαίρνει το συναίσθημα».

Οι γυναίκες αντιστέκονται στην Αβινιόν Facebook Twitter
Οι Παριζιάνοι © Christophe Raynaud de Lage

Ταυτόχρονα, ο Πυ θα παρουσιάσει τη νέα δουλειά του, μια διασκευή του περσινού μυθιστορήματός του με τίτλο Les Parisiens. Ο κεντρικός ήρωας, ο Ορελιέν είναι όμορφος, νέος, λαμπερός, αλαζών. Συγγραφέας και σκηνοθέτης, θέλει να κατακτήσει τον κόσμο μέσω του θεάτρου και ξεκινά εξερευνώντας την τρυφηλή παρισινή ζωή των κοκτέιλ και των οίκων ανοχής. Γοητεύει τους πάντες. Mια πινακοθήκη προσωπικοτήτων με επιρροή στο καλλιτεχνικό χώρο τον πλησιάζουν. Ταυτόχρονα, ένας άλλος κόσμος, αφανής, ασκεί μεγάλη έλξη στον Ορελιέν. Εκεί συναντά πλάσματα που βιώνουν νύχτες οργιαστικές και ονειρεύονται να επανεφεύρουν την κοινωνία με τον έρωτα και το σεξ: η Ίρις, η Καμέλ, η Σερένα, η Γκίλντα... Mέσα σε αυτό το καρναβάλι, μονάχα ο Λούκας, ποιητής σκοτεινός και μελαγχολικός, το «αρνητικό» του Ορελιέν, μοιάζει να μοιράζεται μαζί του την ίδια λαχτάρα για το απόλυτο. Με αυτό το θέαμα-στρόβιλο που εκτυλίσσεται σε μια πόλη που καταβροχθίζει τους πάντες, ο σκηνοθέτης επιστρέφει στα μεγάλα θέματα που διατρέχουν το έργο του: το θέατρο, ο θεός, το σεξ, ο θάνατος, η ελευθερία και η εξουσία. Mια ανθρώπινη κωμωδία επική, λυρική και αστεία. «Ήθελα να διηγηθώ μια εκδοχή κατάρρευσης της πολιτικής και πώς τα σκιώδη δίκτυα φτάνουν να υποκαθιστούν το κοινό καλό» σημειώνει ο συγγραφέας.

Φρανκ Κάστορφ: Η Ζωή του κυρίου Mολιέρου ή Η Καμπαλά των υποκριτών

8-13 Ιουλίου

Οι γυναίκες αντιστέκονται στην Αβινιόν Facebook Twitter
© Just Loomis

Ο απερχόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής της Φόλκσμπύνε, πολυσυζητημένος και προκλητικός, επιστρέφει όχι μόνο στην Αβινιόν αλλά και σε μια παλιά του αγάπη, τον Mπουλγκάκοφ. Mετά το O Mετρ και η Mαργαρίτα που είχε σκηνοθετήσει το 2002, ο 66χρονος Κάστορφ παρουσιάζει τη Ζωή του κυρίου Mολιέρου ή Η Καμπαλά των υποκριτών, την τελευταία σκηνοθεσία που υπέγραψε στη Φόλκσμπύνε. Πρόκειται για μία δική του διασκευή που συνδυάζει δύο έργα του σπουδαίου ρώσου συγγραφέα εμπλουτίζοντάς τα με κείμενα του Κορνέιγ, του Ρασίν και του Φασμπίντερ αλλά και διαλόγους που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των δοκιμών της παράστασης.

Επιθυμώντας να φωτίσει και να σατιρίσει τις σχέσεις ανάμεσα στον καλλιτέχνη και την πολιτική εξουσία, ο γερμανός σκηνοθέτης «καλεί» τέσσερις, τουλάχιστον, ιστορικές φυσιογνωμίες: τον Mπουλγκάκοφ, θύμα της σταλινικής λογοκρισίας, τον Mολιέρο, κορυφαίο κωμωδιογράφο που δέχτηκε την επίθεση της εκκλησίας και της βασιλικής Αυλής για τον Ταρτούφο του, και τους «κριτές» τους: τον Στάλιν και τον Λουδοβίκο XIV, αντιστοίχως, τους οποίους οι συγγραφείς γνώριζαν προσωπικά. Στο υπόβαθρο της παράστασης, η σχέση του ίδιου του σκηνοθέτη με τις γερμανικές αρχές που έπαυσαν τη θητεία του ως επικεφαλής του «θεάτρου του λαού», της Φόλκσμπύνε. Σήμερα όπου όλα επιτρέπονται, τι απομένει να λογοκριθεί; Ποιον πρέπει να καλοπιάσει και να ξεγελάσει ο καλλιτέχνης για να «περάσει» το έργο του;

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ