Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca»

Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
0

«Η Copa-Loca είναι ένα ξεχασμένο τουριστικό θέρετρο. Τον χειμώνα, οι λιγοστοί μόνιμοι κάτοικοι της Copa-Loca αναπολούν το περσινό καλοκαίρι και προετοιμάζονται για το επόμενο πυρετωδώς». Κάπως έτσι ξεκινάει η ταινία μικρού μήκους του Χρήστου Μασσαλά που παίχτηκε στο φετινό φεστιβάλ των Καννών. Στο κέντρο της ιστορίας βρίσκεται η Πωλίνα, ένα κορίτσι που δεν μπορεί να αποδεχτεί ότι οι εποχές αλλάζουν.

«Όταν έγραφα το σενάριο σκεφτόμουν το σλόγκαν "Αθάνατο ελληνικό καλοκαίρι" και την εμμονή μας με την απαθανάτιση του ηλιοβασιλέματος. Η ιδέα του σεναρίου ξεκίνησε όταν, τον περασμένο χειμώνα, ανακάλυψα κατά τύχη ένα εγκαταλειμμένο water park, λίγο έξω απ' την Αθήνα. Όταν ήμουν μικρός τρελαινόμουν για τις νεροτσουλήθρες, που τώρα μου μοιάζανε σαν τεράστιοι δοκιμαστικοί σωλήνες σε ένα ξεχασμένο, υπερμέγεθες εργαστήριο. To όλο σκηνικό ήταν σαν μνημείο, σαν ένα μαυσωλείο του καλοκαιριού», εξηγεί ο Μασσαλάς.

Από την αρχή ακούμε στην αφήγηση μια φωνή πολύ γνώριμη. Βαθιά, μπάσα και κάπως αλήτικη. Είναι η φωνή της Τζένης Χειλουδάκη που για τον σκηνοθέτη υπήρξε ένα από τα πρόσωπα της παιδικής του μυθολογίας.

Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία Copa-Loca

Η ταινία έχει μια αισθητική που γενικώς και αορίστως θυμίζει κάποια βιντεοκλίπ της δεκαετίας του '90, κάποιες καρτποστάλ, κάποιες παλιές οικογενειακές φωτογραφίες. Μοιάζει με ξεθωριασμένες φωτογραφίες Polaroid. Σε αυτό βοηθά και το τετράγωνο format με το οποίο είναι γυρισμένη.

«Ναι, υποθέτω ότι μοιάζει με παλιές Polaroid», συμφωνεί ο Μασσαλάς. «Το ίδιο το σενάριο και οι χώροι μας οδήγησαν εκεί. Αυτό είναι κάτι που συζητήσαμε με τον Κωνσταντίνο Κουκουλιό που έκανε τη διεύθυνση φωτογραφίας στην ταινία. Κάναμε διάφορες δοκιμές και καταλήξαμε σε αυτό το format. Γενικά, έχω μια ξεκάθαρη εικόνα για το τί μου αρέσει και κινούμαστε με βάση αυτό το κριτήριο. Οπότε θα έλεγα ότι αυτή η "συγκεκριμένη αισθητική" που περιγράφεις είναι το προσωπικό μου γούστο. Η ανάγκη για γεωμετρικότητα και οπτική ομοιοκαταληξία, για μια συγκεκριμένη θερμοκρασία στα χρώματα και για μια παιγνιώδη αντίστιξη σχημάτων και εννοιών. Βλέποντας το αποτέλεσμα τώρα, θα μπορούσα να πω ότι αναγνωρίζω στην αισθητική της ταινίας την ελαφρότητα της pop-art. Σαν να είναι ένα κολάζ από θραύσματα παλιών διαφημίσεων και απωθημένων».

Εικόνες από το repérage για το «Copa-Loca»

Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Χρήστος Μασσαλάς στην διαδικασία του repérage για το Copa-Loca
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Εικόνες από το repérage για το Copa-Loca
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Εικόνες από το repérage για το Copa-Loca
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Εικόνες από το repérage για το Copa-Loca
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Εικόνες από το repérage για το Copa-Loca
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Εικόνες από το repérage για το Copa-Loca
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Εικόνες από το repérage για το Copa-Loca
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Εικόνες από το repérage για το Copa-Loca
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Εικόνες από το repérage για το Copa-Loca
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Εικόνες από το repérage για το Copa-Loca

Η ταινία γυρίστηκε σε διάφορα μέρη έξω από την Αθήνα – στον Ασπρόπυργο και στο Χαϊδάρι. Όλες αυτές οι τοποθεσίες έχουν συντεθεί για να φτιάξουν τελικά έναν ενιαίο χώρο – το θέρετρο της Copa-Loca. Από την αρχή ακούμε στην αφήγηση μια φωνή πολύ γνώριμη. Βαθιά, μπάσα και κάπως αλήτικη. Είναι η φωνή της Τζένης Χειλουδάκη που για τον σκηνοθέτη υπήρξε ένα από τα πρόσωπα της παιδικής του μυθολογίας.

«Την είχα πρωτοδεί στην τηλεόραση όταν ήμουν δέκα χρονών και είχα πάθει πλάκα, όπως όλοι. Ο ρόλος της ήταν τελείως απαραίτητος στη δημόσια μυθοπλασία του '90. Μετά από χρόνια την ξαναείδα στην τηλεόραση. Είχε αποσυρθεί στην Κρήτη, έγραφε πια τα βιβλία της, ζούσε μια ήρεμη ζωή. Είχε πια μια στωικότητα σχεδόν μητρική. Και γι'αυτό, όταν άρχισα να σκέφτομαι για το ρόλο της μητέρας στην Copa-Loca, η Τζένη ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μου ήρθε στο μυαλό. Ήταν μια γυναίκα που είχε ζήσει τη χρυσή εποχή της Copa-Loca και είχε έρθει η ώρα να επιστρέψει - ως άλλη, πια. Δεν ήξερα βέβαια αν την ενδιαφέρει να παίξει σαν ηθοποιός. Την προσέγγισα κάποια στιγμή που είχε έρθει στην Αθήνα και δέχτηκε να μιλήσουμε. Και μιλήσαμε με τις ώρες και νομίζω καταλάβαμε ο ένας τον άλλο. Και δέχτηκε. Η ταινία δεν θα ήταν αυτό που είναι χωρίς τη Τζένη και χωρίς την υπερταλαντούχα Έλσα Λεκάκου, που υποδύεται την Πωλίνα. Και όλοι στο καστ είναι ένας και ένας. Είμαι πολύ τυχερός».

Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Εικόνες από το repérage για το Copa-Loca
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία Copa-Loca
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
H Ελσα Λεκάκου στον ρόλο της Πωλίνας στην ταινία Copa-Loca
 

Ολόκληρη η ταινία έχει στοιχεία ονειρικά, λες και βιώματα, αισθήσεις και κινηματογραφικές εντυπώσεις μπερδεύτηκαν και ανασυντάχθηκαν, χαρτογραφώντας έναν χώρο στα όρια της πραγματικότητας. Οι μπανάνες του Warhol, η Copacabana του Manilow, τα εξωτικά κοκτέιλ, τα κορίτσια στην εφηβεία, τα άδεια waterparks, τα ξεθωριασμένα καλοκαιρινά θέρετρα και τα έξι δάκτυλα(!). Αναρωτιέμαι τι άλλου είδους εμμονές έχει ο σκηνοθέτης.

«Αν δεις τις προηγούμενες ταινίες μου νομίζω θα ανακαλύψεις και άλλες πολλές», μου λέει. «Μου αρέσουν οι βοτανικοί κήποι, τα ανθοπωλεία, οι στρελίτζιες και οι αροκάριες - αν δεις το Flowers and Bottoms θα καταλάβεις και κάτι περισσότερο. Μου αρέσουν οι σκηνές με λουλούδια στις ταινίες. Ειδικά η σκηνή στο Vertigo που η Kim Novak αγοράζει λουλούδια και ο James Stewart την κρυφοκοιτάζει από τη χαραμάδα της πόρτας. Μου αρέσουν τα αεροδρόμια, οι σταθμοί τρένων, οι υπόγειες διαβάσεις. Μου αρέσει ειδικά ο σταθμός της Old Street στο Λονδίνο με τις οχτώ διαφορετικές εξόδους, όπου δίνεις ένα ραντεβού και χάνεσαι μέχρι να βρεις τελικά αυτόν που περιμένεις. Εκεί γυρίστηκε η τελευταία σκηνή του Make-Up, μια ταινία που έκανα το 2011. Μου αρέσει πολύ το λευκό γούνινο παλτό που φοράει η ηρωίδα του "Make-Up". Γενικά με ενδιαφέρει πολύ το ενδυματολογικό κομμάτι των ταινιών και συχνά ξεκινάω ένα σενάριο περιγράφοντας το κοστούμι του χαρακτήρα. Και νομίζω ότι τα κοστούμια του "Copa-Loca" βγήκαν πολύ ζωντανά, χάρη στη Μάρλι (Αλειφέρη) που ήταν η ενδυματολόγος. Μου αρέσει να βλέπω ξανά και ξανά τις ίδιες ταινίες και να ξαναδιαβάζω τα ίδια βιβλία. Μου αρέσει ο Καμύ, αλλά και σε ποιον δεν αρέσει. Μου αρέσει ο Ωρεβιγύ. Μου αρέσουν τα καλοκαιρινά χιτς του '90. Μου αρέσουν τα θαλασσινά πράγματα. Επίσης μου αρέσει αυτή η αμφιλεγόμενη υπόθεση του θαλασσινού πιθήκου, ότι δηλαδή, εξελικτικά, προερχόμαστε από ένα είδος αμφίβιου πιθήκου που ζούσε τη μισή του ζωή στο νερό. Και όπως ξέρουν και οι φίλοι μου, μου αρέσει να κάνουμε λίστες με πράγματα που μας αρέσουν. Δεν ξέρω γιατί έχω αυτή την ανάγκη της ιεράρχησης, αλλά κάποιες φορές μου βγαίνει. Είμαστε και στην εποχή της λιστομανίας, οπότε περνάω τέλεια.

»Πρόσφατα ξαναείδα τις ταινίες της Lina Wertmüller και ξανα-ξετρελάθηκα. Είναι φοβερή σκηνοθέτις. Είχα δει τις ταινίες της πιο μικρός και είχα εντυπωσιαστεί – ειδικά το "Μια Ιστορία Έρωτα και Αναρχίας". Έχει μια σαρκαστική γραφή που μου αρέσει πολύ. Και νομίζω ότι νιώθω πολύ κοντά σε αυτό – στο παιχνίδι μεταξύ σαρκασμού και τραγικότητας. Μου αρέσει επίσης ο "Νόμος του Πόθου" του Αλμοδόβαρ, το "Για μια θέση στον Ήλιο" του Στήβενς, το "At Land" της Ντέρεν, o Μπέργκμαν, η "Στεφανία" του Δαλιανίδη, τα prank videos και τα make-up tutorials στο YouTube και οι μαγειρικές εκπομπές, που μπορώ να βλέπω με τις ώρες».

Εικόνες από τις προηγούμενες ταινίες του Χρήστου Μασσαλά

Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Η Τζένη Χειλουδάκη στον ρόλο της μητέρας της Πωλίνας στην ταινία Copa-Loca
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Από την προηγούμενη ταινία Flowers and Bottoms
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Από την προηγούμενη ταινία Flowers and Bottoms
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Από την προηγούμενη ταινία Make-Up
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Από την προηγούμενη ταινία Picking Words
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Από την προηγούμενη ταινία Bon Bon
Στο ξεχασμένο θέρετρο της «Copa-Loca» Facebook Twitter
Από την προηγούμενη ταινία Make-Up

Info:

Μετά την προβολή της στις Κάννες η ταινία έχει πάρει τον δρόμο για τα διεθνή φεστιβάλ και ίσως τη δούμε και στη χώρα μας μέσα στη χρονιά ενώ αυτό τον καιρό ο Μασσαλάς δουλεύει πάνω σε ένα μεγάλου μήκους σενάριο με τίτλο «Broadway», που εκτυλίσσεται στους δρόμους της Αθήνας και στη στοά Broadway της οδού Πατησιών.

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
pamela anderson

Οθόνες / H όψιμη δικαίωση της Πάμελα Άντερσον

Μια γυναίκα που επί δεκαετίες αντιμετωπιζόταν από τον πλανήτη ως αντικείμενο (ηδονής και χλεύης) βρίσκει στο «Last Showgirl» την ευκαιρία να αποδείξει ότι υπάρχει θέση γι’ αυτήν και σε άλλους ρόλους από εκείνους που της φόρεσε η βιομηχανία του θεάματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχιώτες

Οθόνες / Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχειώτες

Ο Λευτέρης Τζώρτζης έχει συγκεντρώσει 50.000 τίτλους. Το όνομά του έχει αναφερθεί σε έργο της Κιτσοπούλου, «ξεπουλάει» Ταρκόφσκι και έχει ζήσει επικούς καβγάδες για ταινίες - πιο πρόσφατα για τα «Μαγνητικά Πεδία».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Οθόνες / Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Λίγο πριν από την κυκλοφορία του «Arcadia» του Γιώργου Ζώη στις αίθουσες, ο Βαγγέλης Μουρίκης μιλάει στη LiFO για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει έναν ρόλο, για τον Οικονομίδη, τον Γραμματικό, τα spoilers και τη χαμένη αρετή τού να ακούμε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ