«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ»: Ένα γοητευτικό σκηνοθετικό ντεμπούτο στο ΚΘΒΕ

«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ»: Ένα γοητευτικό σκηνοθετικό ντεμπούτο στο ΚΘΒΕ Facebook Twitter
Oι γυναίκες του έργου −η μητέρα, η κόρη, η γραμματέας, η φίλη, η πρώην ερωμένη− συγκροτούν φευγαλέα ένα ενιαίο σώμα χορού που αντικατοπτρίζει, εν είδει φαντασίωσης, και οδηγεί σε κρεσέντο το πανδαιμόνιο μέσα στο κεφάλι της κεντρικής ηρωίδας. Φωτο: Τάσος Θώμογλου
0

Ένα κρεβάτι, το κέντρο της ζωής της. Σε αυτό την βλέπουμε την Πέτρα φον Καντ να ξυπνάει, να τηλεφωνεί, να υποδέχεται τη φίλη της. Επάνω στα τσαλακωμένα σεντόνια του οι δύο κομψές γυναίκες πίνουν καφέ, ενώ η οικοδέσποινα μακιγιάρει αριστοτεχνικά το χλωμό πρόσωπό της και περιγράφει λεπτομερώς τα στάδια αποσύνθεσης του γάμου της. Την επόμενη μέρα, στο ίδιο ακριβώς σημείο θα προσφέρει χαβιάρι και χάδια στο νέο αντικείμενο του πόθου της, την αισθησιακή Κάριν.


Ένα κρεβάτι, ένα δωμάτιο, ένα οχυρό υψηλής αισθητικής, στο οποίο εισέρχονται και κατοικούν μόνο γυναίκες, ενώ οι άντρες υπάρχουν είτε ως δυσάρεστες αναμνήσεις είτε ως ζωγραφισμένες μορφές στην τεράστια αναπαράσταση του πίνακα «Ο Μίδας και ο Βάκχος» του Νικολά Πουσέν.


Η Πέτρα θέλει να ελέγχει τους πάντες και τα πάντα. Να ορίζει τι φοράνε οι γυναίκες, να οδηγεί τα βήματα και τα αισθήματα της Κάριν, να φέρεται στην άλαλη βοηθό της σαν σκλάβα. Η ζωή όμως έχει άλλα σχέδια για την εκκεντρική σχεδιάστρια που θα βουλιάξει ξαφνικά σε ωκεανό δακρύων και από αγέρωχος θύτης θα μετατραπεί σε αξιολύπητο θύμα.

Το σκηνοθετικό ντουέτο της Κορίνας Βασιλειάδη και του Χάρη Πεχλιβανίδη επιτυγχάνει μια φρέσκια και γοητευτική ισορροπία: ειλικρινές ενδιαφέρον για το διακύβευμα της ερωτικής ιστορίας από τη μια, και γόνιμη, αναζωογονητική αποστασιοποίηση μέσω χιούμορ από την άλλη.


Έχοντας κατακτήσει τη σαγήνη της επιφάνειας, η Πέτρα θα αναγκαστεί να γνωρίσει τώρα τον τρόμο του βυθού, εκεί όπου το μακιγιάζ δεν στερεώνεται στο δέρμα και η πανοπλία της μόδας δεν προστατεύει από τις δαγκωματιές. Κι όμως! Είναι αυτή ακριβώς η αντιπαράθεση ανάμεσα στην απόλυτη οργάνωση του «έξω» και στην υπέρτατη αποδιοργάνωση του «μέσα» που παράγει την υπέροχη αισθητική ένταση στην ταινία του Φασμπίντερ.


Το στυλ ως ύστατο καταφύγιο από την πιο καταστροφική ψυχική θύελλα: ακόμα και την ώρα της κατάρρευσης, η κεντρική ηρωίδα συνθέτει με το ίδιο πάθος τις εντυπωσιακές εμφανίσεις της, σαν ένα κάστρο πολιτισμού που ορθώνεται περήφανα απέναντι στην επέλαση του «βάρβαρου» έρωτα.

«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ»: Ένα γοητευτικό σκηνοθετικό ντεμπούτο στο ΚΘΒΕ Facebook Twitter
Στεφανία Ζώρα, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Αγγελική Παπαθεμελή, Ειρήνη Κυριακού, Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη . Φωτο: Τάσος Θώμογλου


Πώς επανερμηνεύει κανείς αυτό το κορυφαίο εστέτ μελόδραμα σήμερα, σαράντα έξι χρόνια μετά τη δημιουργία του από τον ιδιοφυή Γερμανό σκηνοθέτη; Τόσο η θεατρικότητά του (ως γνωστόν, ήταν πρώτα θεατρικό έργο) όσο και η διαχρονικότητα του θέματός του −οι σχέσεις εξουσίας μεταξύ ερωτικών συντρόφων− στέκονται αδιαμφισβήτητες.


Εξίσου αδιαμφισβήτητη όμως στέκεται και η αισθητική τελειότητα της ταινίας: τα αριστοτεχνικά πλάνα του διευθυντή φωτογραφίας Μίκαελ Μπάλχαους έχουν μείνει ανεξίτηλα εντυπωμένα στο μυαλό του θεατή που προσέρχεται στην παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Αποδεικνύεται, ευτυχώς, πως πάντα υπάρχει τρόπος, όταν συνοδεύεται από γνήσια διάθεση εξερεύνησης και διαλόγου ανάμεσα στα έργα, τους καλλιτέχνες και την εποχή τους.


Καθισμένοι στο φουαγέ του Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, παρακολουθούμε τη σκηνική δράση να εκτυλίσσεται σε απόσταση αναπνοής. Τα έπιπλα έχουν εξαφανιστεί: απουσιάζουν το μυθικό κρεβάτι, η επιβλητική τοιχογραφία, η ατέλειωτη λευκή φλοκάτη επάνω στην οποία η πρωταγωνίστρια του Φασμπίντερ έσερνε τις πέρλες της και ποδοπατούσε τα πορσελάνινα σερβίτσια του τσαγιού με τ' ασημί σανδάλια της.


Ως εκ τούτου, σε αυτό τον «άδειο» χώρο, που σηματοδοτείται πλέον μονάχα από τις βίντατζ κρυστάλλινες απλίκες και τις βελούδινες κουρτίνες, οι ηθοποιοί δεν έχουν από πουθενά να κρατηθούν, παρά μόνο από τους ρόλους και τα υφάσματα των κοστουμιών τους.

«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ»: Ένα γοητευτικό σκηνοθετικό ντεμπούτο στο ΚΘΒΕ Facebook Twitter
Η Αγγελική Παπαθεμελή αποδεικνύεται και πάλι ένα σπάνιο πλάσμα υποκριτικής δεινότητας. Μας μαγνητίζει ως Πέτρα ακόμη κι όταν στέκεται ακίνητη, με βλέμμα απλανές. Φωτο: Τάσος Θώμογλου

Ο φορτωμένος αισθητικά κόσμος του Φασμπίντερ εξαϋλώνεται. Μένουν νύξεις και χειρονομίες, αντικείμενα και φευγαλέες πόζες που τον ανακαλούν με τρόπο αφαιρετικό, συχνά χιουμοριστικό: τα γυναικεία παπούτσια που τοποθετούνται σε διάφορα σημεία της αίθουσας, το πορτοκαλί τηλέφωνο που κουδουνίζει από άλλη δεκαετία, ένα χορευτικό ξέσπασμα με περούκες που ανεμίζουν ξέφρενα.


Ελλείψει επίπλων, τα ίδια τα σώματα, υπό την καθοδήγηση της Σοφίας Παπανικάνδρου, εσωτερικεύουν τις λειτουργίες της ανάπαυσης, της στήριξης, της εργασίας. Η γραμματέας της Πέτρα γίνεται στην κυριολεξία το τραπεζάκι της και αυτό γεννά αυτομάτως την ευφρόσυνη αντίδρασή μας.


Το σκηνοθετικό ντουέτο της Κορίνας Βασιλειάδη και του Χάρη Πεχλιβανίδη επιτυγχάνει μια φρέσκια και γοητευτική ισορροπία: ειλικρινές ενδιαφέρον για το διακύβευμα της ερωτικής ιστορίας από τη μια, και γόνιμη, αναζωογονητική αποστασιοποίηση μέσω χιούμορ από την άλλη. Μια κωμική τρυφερότητα σχολιάζει και ταυτόχρονα αγκαλιάζει τις οδύνες της Πέτρα.

Η μουσική του Μίνου Μάτσα συλλαμβάνει απόλυτα το πνεύμα αυτής της προσέγγισης, επισφραγίζοντας τον παιγνιώδη εναγκαλισμό ύφους και συναισθήματος: η μελωδία στο πιάνο συνιστά σαφές hommage στις μελοδραματικές ταινίες της εποχής του Φασμπίντερ. Κι αν η τοιχογραφία του πίνακα του 17ου αιώνα απουσιάζει από τη σκηνογραφία, μια sarabande με ηλεκτρονικό beat και τσέμπαλο έρχεται κι αυτή να καταθέσει το σχόλιό της για τη σχέση μας με τους μάστορες του παρελθόντος.


Στο πάρτι γενεθλίων της Πέτρα, οι γυναίκες του έργου −η μητέρα, η κόρη, η γραμματέας, η φίλη, η πρώην ερωμένη− συγκροτούν φευγαλέα ένα ενιαίο σώμα χορού που αντικατοπτρίζει, εν είδει φαντασίωσης, και οδηγεί σε κρεσέντο το πανδαιμόνιο μέσα στο κεφάλι της κεντρικής ηρωίδας. Το «εγώ» διαθέτει πολλά πρόσωπα, πολλές ηλικίες, πολλούς ρόλους.


Μέσα μας χοροπηδούν ο κοινωνικός περίγυρος, οι χαμένες αγάπες, οι πρόγονοι και οι απόγονοί μας. Είμαστε όλες Πέτρα, Κάριν και Μαρλένε ταυτόχρονα. Είμαστε όλες δυνάμει θύματα και θύτες: εξαρτάται ποια περούκα έχουμε απέναντί μας.

«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ»: Ένα γοητευτικό σκηνοθετικό ντεμπούτο στο ΚΘΒΕ Facebook Twitter
Η Μαριάνθη Παντελοπούλου πλάθει μια εξαιρετική Μαρλένε. Φωτο: Τάσος Θώμογλου


Η Αγγελική Παπαθεμελή αποδεικνύεται και πάλι ένα σπάνιο πλάσμα υποκριτικής δεινότητας. Μας μαγνητίζει ως Πέτρα ακόμη κι όταν στέκεται ακίνητη, με βλέμμα απλανές. Ο έλεγχος των εκφραστικών της μέσων καθίσταται εξίσου αισθητός με τη θέρμη και τη δύναμη που εκπέμπει, δημιουργώντας την αίσθηση ότι μπορεί εν ριπή οφθαλμού να καταδυθεί στο βαθύτερο σημείο του ωκεανού και να αναδυθεί όχι ασθμαίνοντας αλλά τραγουδώντας.


Η Μαριάνθη Παντελοπούλου πλάθει μια εξαιρετική Μαρλένε: το απολαυστικό τρεξιματάκι της μόλις λάβει εντολή από την αφέντρα της, η κωμική ευκολία με την οποία πέφτει στο πάτωμα για να της βάλει τα παπούτσια, τα δάκρυα που χύνει κρυμμένη στην κουρτίνα, η λατρεία που ξεχύνεται από τα μάτια της, συνθέτουν μια παράλληλη διάσταση που περιβάλλει γλυκά τις ηρωίδες· μια γυναίκα-γραφομηχανή στα πρότυπα των ντανταϊστών, ένας ασυνήθιστος φύλακας-άγγελος, που φέρει κάτι από την κωμική αύρα του βωβού σινεμά.


Η Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη, λαμπερή μητέρα φον Καντ, μια Πάστα-Φλώρα που ποτίζει τη δράση με αλμοδοβαρική εσάνς. Η Ειρήνη Κυριακού αιχμαλωτίζει τη σκληρότητα της νιότης, πλάθοντας μια Κάριν για την οποία η κατάκτηση του έρωτα είναι εξίσου αυτονόητη όσο και η απόρριψή του.


Η εκκεντρική κοσμική φίλη (Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου) και η παρδαλή έφηβη θυγατέρα (Στεφανία Ζώρα) ολοκληρώνουν την πινακοθήκη των ηρωίδων που περιστρέφονται σαν κομήτες γύρω από την Πέτρα.


Αντλώντας έμπνευση από το γκλαμ των eighties, τα κοστούμια (Διδώ Γκόγκου, Ελένη Κανακίδου, Σόνια Σαμαρτζίδου) μαρτυρούν θεατρική αντίληψη και φαντασία − μοναδική αστοχία, ίσως, οι υπερβολικά μετρημένες επιλογές που επεφύλαξε το ενδυματολογικό τρίο για την ίδια την Πέτρα.

«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ»: Ένα γοητευτικό σκηνοθετικό ντεμπούτο στο ΚΘΒΕ Facebook Twitter
Φωτο: Τάσος Θώμογλου

Info:

«Τα Πικρά Δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας

Σκηνοθεσία: Κορίνα Βασιλειάδου & Χάρης Πεχλιβανίδης

Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών 

Πεμ.-Σάβ. 21:00, Τετ. 18:00, Κυρ. 19:00, έως 1/4

Στο ρόλο της Πέτρα φον Καντ η Αγγελική Παπαθεμελή.

Παίζουν: Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη (Βαλερί φον Καντ), Στεφανία Ζώρα (Γκάμπι φον Καντ), Ειρήνη Κυριακού (Κάριν Τιμμ), Μαριάνθη Παντελοπούλου (Μαρλένε), Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου (Σιντονί φον Γκράζεναμπ).

Η παράσταση «Τα Πικρά Δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» είναι ακατάλληλη.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συζητώντας με την Πάολα Ρεβενιώτη για τη φιλμογραφία του Φασμπίντερ

Σαν Σήμερα / Συζητώντας με την Πάολα Ρεβενιώτη για τη φιλμογραφία του Φασμπίντερ

Σαν σήμερα το 1982 πεθαίνει ο μεγάλος Γερμανός σκηνοθέτης Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ. Πόσο βοήθησε η σκηνοθετική ματιά του το ομοφυλοφιλικό κίνημα και τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας;
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
O Νικόλας Ανδρουλάκης έχει μεγαλώσει σε ένα σπίτι με πραγματική ελευθερία

Θέατρο / O Νικόλας Ανδρουλάκης έχει μεγαλώσει σε ένα σπίτι με πραγματική ελευθερία

Ο πολυπράγμων γιος του πολιτικού Μίμη Ανδρουλάκη διασκευάζει και πρωταγωνιστήσει στον εμβληματικό μονόλογο «Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.», υποδυόμενος έναν υποψήφιο αυτόχειρα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ