Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter

Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο

0

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς τη λέξη «νταλκάς»; Γιατί μια ομάδα σύγχρονου χορού αποφασίζει να στήσει μια χοροθεατρική παράσταση με αυτό τον τίτλο μέσα σε ένα μέρος όπως το «Χαλκιάς Palace» στο Μεταξουργείο, ένα μαγαζί που φιλοξενεί χοροεσπερίδες διάφορων συλλόγων ή γλέντια για τους «πρόγαμους» και φαινομενικά δεν έχει καμία σχέση με τις «υψηλές» τέχνες;

Πριν από μερικούς μήνες είχα παρακολουθήσει μια πρώιμη βερσιόν του «Dalga», της νέας παράστασης της Stereo Nero Dance Co. που πρωτοπαρουσιάστηκε εν είδει work in progress στο πρόσφατο Arc for Dance Festival. Αυτό που είχα δει μου έφερε αμέσως στο μυαλό το καλτ «Αυτή η Νύχτα Μένει» του Παναγιωτόπουλου.

Στους μήνες που μεσολάβησαν, η ομάδα κατάφερε να λάβει επιχορήγηση από το υπουργείο Πολιτισμού και να μεγαλώσει την ιδέα της, που αποτελεί μια απόπειρα σωματικής έρευνας πάνω στο λαϊκό ιδίωμα, προσθέτοντας και τέταρτο ερμηνευτή στους τρεις αρχικούς. Τώρα έφτασε η στιγμή να την παρουσιάσει στο κοινό, έχοντας επιλέξει έναν τόσο ιδιαίτερο και παλλόμενο χώρο για να τη στεγάσει.

Την ίδια στιγμή μπορεί να υπάρχει κάποιος που βιώνει τον νταλκά του δωρικά και κάποιος που νιώθει κιτσερέλα. Τίποτα δεν είναι λάθος γιατί σε αυτά τα πράγματα δεν υπάρχει λάθος.

«Για μένα νταλκάς είναι όλα αυτά που ποθήσαμε, αυτά που χάσαμε, που μπορεί να μην έχουμε ποτέ» περιγράφει η χορογράφος Εύη Σούλη, η μία εκ των δύο ιδρυτριών της ομάδας. «Είναι η ιστορική μνήμη, οι χαμένες πατρίδες, οι χαμένοι έρωτες, είναι μια ταυτότητα που ακροβατεί στην ανατολή και τη δύση. Το υψηλό μέσα στο χαμερπές, όλη αυτή η λαϊκότητα που κρύβει μια αγιοσύνη. Είναι οι ρίζες μου».

Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
«Για μένα νταλκάς είναι η ιστορική μνήμη, οι χαμένες πατρίδες, οι χαμένοι έρωτες, είναι μια ταυτότητα που ακροβατεί στην ανατολή και τη δύση». Φωτο: Stephie Grape


«Ο νταλκάς για τον καθένα μας είναι μια διαρκής κατάσταση στην οποία αγιοποιούμαστε και πέφτουμε στο κατώτατο ψυχολογικό όριο την ίδια στιγμή. Δυο τελείως αντιφατικές καταστάσεις που παντρεύονται σε μία και σχετίζονται με το συναίσθημα, όμως και με τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε στην κοινωνία σήμερα.

»Η αναφορά του συναισθηματικού κόσμου αφορά τον έρωτα, τον θάνατο, όλες τις απώλειες που μπορεί να βιώσει το άτομο, που φέρονται πολύ προσωπικά και χορεύονται ενδεχομένως εκ βαθέων, με εξομολογητικό χαρακτήρα.

»Από την άλλη νταλκάς μπορεί να είναι και μια καθημερινότητα που όσο πάει γίνεται και πιο δύσκολη στη χώρα μας, με τις πολιτικοκοινωνικές συνθήκες που την καθορίζουν» συμπληρώνει η έτερη ιδρύτρια της ομάδας, η ερμηνεύτρια Κατερίνα Φώτη.

Τα δύο νεαρά κορίτσια συνεργάζονται τα τελευταία χρόνια χωρίς ωστόσο οι ρόλοι χορογράφου-ερμηνεύτριας να είναι απόλυτοι στην ομάδα, αφού, όπως μου λένε, συζητούν τα πάντα, βρίσκονται σε διαρκή διάλογο καθώς «η Εύη στήνει εικόνες και κόσμους και η Κατερίνα κωδικοποιεί αυτούς τους κόσμους σε κίνηση».

«Είμαστε και οι δύο από την επαρχία, οπότε όλο αυτό το πράγμα το κουβαλάμε» καταλήγει η Εύη. «Είμαστε ο επαρχιώτης στην Ομόνοια, πρώτη του Μάη. Είμαστε ο τσάμικος, ο Χατζιδάκις, ο Σαββόπουλος, αλλά και οι Joy Division, είμαστε κάθε υπόγειο της Ελλάδας, της Αθήνας, της Ευρώπης, του κόσμου όλου».

Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
«Το υψηλό και το λαϊκό είναι δίπολα, που από την πολλή αντίθεση τα άκρα τους τείνουν να συγκεράζονται. Ο πολύ δωρικός χορός μπορεί να είναι τόσο ειλικρινής όσο και ο απόλυτα εξωστρεφής που αγγίζει τον πιθανό εξευτελισμό». Φωτο: Stephie Grape

Το έργο επιχειρεί, εκτός των άλλων, να προσεγγίσει τα όρια εννοιών όπως το «λαϊκό» και το «λαϊκιστικό», το «δωρικό» και το «κιτς», μέσα από τη συσχέτιση της διασκέδασης από τη δεκαετία του '50 μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του '90 με τις κυρίαρχες κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούσαν σε κάθε περίοδο.

Εν τέλει, όμως, πώς οριοθετείται το κιτς; Η Εύη προβληματίζεται:

«Ζούμε σε μια πόλη που δεν είναι βιτρίνα, δεν ζούμε στο Παρίσι. Είναι καθαρά βαλκανική η Αθήνα. Περπατάω, βλέπω, φωτογραφίζω τι γίνεται, τι να ονομάσω φτηνό και καλτ και κιτς, σε μια πόλη που αυτή είναι η πραγματικότητά της;

»Εμείς είμαστε τόσο ανοιχτοί σε ακούσματα. Το Σάββατο το βράδυ μπορεί να ακούμε new wave σε κάποιο υπόγειο και Κυριακή πρωί να έχουμε πρόβα και να ακούμε Ρίτα Σακελλαρίου, ενώ την Παρασκευή να έχουμε πάει στον Νιάρχο ή στο Μέγαρο για όπερα».

Η Κατερίνα το πάει παραπέρα: «Το υψηλό και το λαϊκό είναι δίπολα, που από την πολλή αντίθεση τα άκρα τους τείνουν να συγκεράζονται. Ο πολύ δωρικός χορός μπορεί να είναι τόσο ειλικρινής όσο και ο απόλυτα εξωστρεφής που αγγίζει τον πιθανό εξευτελισμό.

»Η ουσία είναι μία. Η αντιπαραβολή που κάνουμε στην πορεία του έργου έχει να κάνει με τον τρόπο που όλα αυτά τα στοιχεία τοποθετούνται σε ένα κέντρο διασκέδασης, το βράδυ. Την ίδια στιγμή μπορεί να υπάρχει κάποιος που βιώνει τον νταλκά του δωρικά και κάποιος που νιώθει κιτσερέλα. Τίποτα δεν είναι λάθος γιατί σε αυτά τα πράγματα δεν υπάρχει λάθος».

Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
«Η καρδιά της παράστασης πρέπει να χτυπήσει σε ένα τέτοιο μέρος που δεν έχει κανένα επίπλαστο χαρακτηριστικό, τίποτα εξωγενώς τοποθετημένο, είναι αυτό που είναι εδώ και χρόνια». Φωτο: Stephie Grape

Δύο πράγματα που ενδιαφέρουν πρωταρχικά τη συγκεκριμένη ομάδα είναι η εξωστρέφεια του σύγχρονου χορού και η συνδιαλλαγή των καλλιτεχνών με την πόλη, την Αθήνα.

«Είναι προμετωπίδα της ομάδας να βγει ο σύγχρονος χορός από την παρουσίασή του σε ένα θέατρο, ένα φεστιβάλ, ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που μας ένωσαν για να δουλεύουμε μαζί από το 2014» θα πει η Κατερίνα και η Εύη προχωρά στη σύνδεση του δεύτερου στόχου:

«Στην προκειμένη είμαστε σε ανοιχτό διάλογο με τον χώρο που έχει δική του ιστορία και ταυτότητα. Κάνοντας τα διάφορα ρεπεράζ στην πόλη, για να κλέψω και λίγο τον κινηματογραφικό καημό που έχω, αφού μάλλον κάνω χορό επειδή δεν μπορώ να κάνω ταινίες, βρέθηκα στο Χαλκιάς Palace, το θρυλικό μαγαζί του Πετρολούκα Χαλκιά. Εκεί λοιπόν πλέον κάνουν γλέντια Βουλγάρες, Πομάκοι, Αλβανοί...».


«... όλοι αυτοί οι άνθρωποι που κάποιοι τους θεωρούν "κοινωνικό περιθώριο"», συνεχίζει η Κατερίνα. «Πόσο αδόκιμος όρος αυτή η ετικέτα! Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο, πόσο μάλλον στο "αχ που γίνεται όπα".

»Αυτές οι ομάδες τοποθετούν τη ρίζα τους στο κέντρο μιας Αθήνας όπου βρέθηκαν για κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους χρόνια πριν και κάπου πρέπει να επικοινωνήσουν μεταξύ τους αυτό που χτυπάει στη φλέβα τους, που είναι το ίδιο με αυτό που χτυπάει και σε εμάς, σε σχέση με τις επαρχίες μας, τις καταβολές μας και τον τρόπο που μεγαλώσαμε.

»Κάπου εκεί είπαμε ότι η καρδιά της παράστασης πρέπει να χτυπήσει σε ένα τέτοιο μέρος που δεν έχει κανένα επίπλαστο χαρακτηριστικό, τίποτα εξωγενώς τοποθετημένο, είναι αυτό που είναι εδώ και χρόνια. Ξεκίνησε από τον Πετρολούκα Χαλκιά ως χώρος που μαζεύονταν οι Ηπειρώτες για τα γλέντια τους, τα κλαρίνα τους και τα παραδοσιακά τους».

Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Το Χαλκιάς Palace τρέχει πλέον ο γιος του Πετρολούκα, ο κύριος Γιάννης Χαλκιάς. Τα κορίτσια δεν νομίζουν ότι ο ιδιοκτήτης έχει αντιληφθεί πλήρως τι ακριβώς είναι αυτό που θα παρουσιάσουν. Φωτο: Stephie Grape

Με τις πρόβες στο μαγαζί, η ομάδα βλέπει πώς το έργο αρχίζει και λειτουργεί σε αυτό τον χώρο. «Άνθρωποι που δουλεύουν εκεί, που κάνουν πόρτα ή είναι στη λάντζα, ακούγοντας το κείμενο της εισαγωγής, ενώ ήταν απασχολημένοι, ξαφνικά γυρνούσαν και σχολίαζαν».

Το Χαλκιάς Palace τρέχει πλέον ο γιος του Πετρολούκα, ο κύριος Γιάννης Χαλκιάς. Τα κορίτσια νομίζουν ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει αντιληφθεί πλήρως τι ακριβώς είναι αυτό που θα παρουσιάσουν.

«Αρχικά όταν άκουσε για ομάδα χορού νόμιζε ότι είμαστε κάποιος χορευτικός όμιλος τύπου Σύλλογος Περιβολιωτών Μαγνησίας, που είναι ο σύλλογος των γονιών μου!» θυμάται η Κατερίνα.

«Αυτό είναι ακόμα πιο ωραίο για εμάς, γιατί κι ο ίδιος αναρωτιέται τι θα γίνει, ποιος κόσμος θα έρθει. Μας ρώταγε μήπως πρέπει να κάνει ανακαίνιση στο μαγαζί ή να βάλει φαγητό!».

Δεν θα έχει φαγητό στην παράσταση, αλλά στην είσοδο θα περιλαμβάνεται ποτό και θα υπάρχει open bar για μετά τη λήξη της παράστασης, οπότε και θα παίξουν μουσική ταιριαστή, νταλκαδιάρικη.

Ως τότε, προσέξτε σε διάφορα σημεία της πόλης τα στικεράκια με το καλαίσθητο λογότυπο της παράστασης – ένα παιχνίδι που ξεκίνησε σαν inside joke μεταξύ φίλων για την προώθησή της και εξαπλώθηκε, με στόχο «να βρεθούν τα μυστικά σημεία της πόλης όπου μπορεί να χωρέσει ένας νταλκάς».

Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Φωτο: Stephie Grape
Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Φωτο: Stephie Grape
Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Φωτο: Stephie Grape
Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Φωτο: Stephie Grape
Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Η ερμηνεύτρια Κατερίνα Φώτη. Φωτο: Stephie Grape
Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Φωτο: Stephie Grape
Μια ομάδα σύγχρονου χορού αναζητά το νόημα του «νταλκά» σε ένα κλαριτζίδικο Facebook Twitter
Φωτο: Stephie Grape

Info:

Dalga

Χορογραφία / Σύλληψη: Εύη Σούλη

Βοηθός χορογράφου: Κατερίνα Φώτη

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Jan Van de Engel

Ερμηνεία / Συνδημιουργία υλικού: Κατερίνα Φώτη, Ηλίας Χατζηγεωργίου, Μαργαρίτα Τρίκκα, Δημόκριτος Σηφάκης

Σκηνογραφία: Μαριλένα Γεωργαντζή

Ενδυματολόγος : Αγγελική Κοτρώνη - Maiden Brand

Δραματουργός: Γιώλικα Πουλοπούλου

Φωτισμοί: Μαριέττα Παυλάκη, Αλέξανδρος Θεοφυλάκτου

Χαλκιάς Παλλάς (Ψαρών 4, Πλ. Καραϊσκάκη, Μεταξουργείο)

4-5 & 18 Μαρτίου 2018

Τηλέφωνο κρατήσεων: 6947739492 (ώρες 11.00-16.00 καθημερινά)

Θέατρο
0

Αλέξανδρος Διακοσάββας

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας είναι διευθυντής σύνταξης της LiFO και curator του Upfront Initiative για τη συμπερίληψη, την ισότητα, την ορατότητα και την ποικιλομορφία στον χώρο εργασίας. Γεννήθηκε το 1987 και μεγάλωσε στη Ρόδο. Σύντομη θητεία στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς της Πολυτεχνικής Σχολής Πάτρας και συνέχιση σπουδών στη Βιολογία του ίδιου Πανεπιστημίου τον οδήγησαν τελικά στο να θέλει να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

O Πετρολούκας Χαλκιάς κάποτε είδε άλογο να σηκώνεται όρθιο, ακούγοντας το κλαρίνο του

Οι Αθηναίοι / O Πετρολούκας Χαλκιάς κάποτε είδε άλογο να σηκώνεται όρθιο, ακούγοντας το κλαρίνο του

Κλαριντζής. Γεννήθηκε στο Δελβινάκι Ιωαννίνων. Δεν έχει τελειώσει το σχολείο, αλλά ξέρει ότι το κλαρίνο είναι ο απόγονος του αρχαίου αυλού, που έχει μέσα του όλα τα συναισθήματα του ανθρώπου
ΑΠΟ ΤΟΥΣ M. HULOT ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΨΑΣΚΗ
Είδαμε την τολμηρή χοροθεατρική παράσταση που φέρνει τους Svalbard Company στην Αθήνα

Θέατρο / Είδαμε την τολμηρή χοροθεατρική παράσταση που φέρνει τους Svalbard Company στην Αθήνα

«Σώμα σε 64 κινήσεις»: Η χορογράφος Μαρία Λάππα προσκαλεί μία από τις σημαντικότερες ομάδες σωματικού θεάτρου της Ευρώπης για μια εμπειρία που είναι δύσκολο να κατηγοριοποιηθεί
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζαβαλάς Καρούσος: Η θυελλώδης ζωή του ηθοποιού που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Τζαβαλάς Καρούσος: Ο ηθοποιός που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Ηθοποιός, μεταφραστής, αγωνιστής της αριστεράς, ο Τζαβαλάς Καρούσος που πέθανε σαν σήμερα το 1969 είχε ως στόχο του τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων του και τη δικαίωση του καθημερινού τους μόχθου μέσα από τον σοσιαλισμό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Το "δημοφιλής" είναι ό,τι πιο προσβλητικό έχουν πει για μένα»

Portraits 2025 / Η Ελένη Ράντου κάνει το πάρτυ της ζωής της. Και στο τέλος ξεσπά σε λυγμούς.

Με την παράσταση-φαινόμενο «Το πάρτυ της ζωής μου» η Ελένη Ράντου ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» με φόντο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα και αναζητά τους λόγους που αξίζει να ζεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ