David Cronenberg - Η έκθεση

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
1

Από την Άλκηστη Γεωργίου

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
David Cronenberg

 

 

Από τον περασμένο Ιούνιο, μέχρι και τις 14 Σεπτεμβρίου, το Εθνικό Κέντρο και Μουσείο Κινηματογράφου της Ολλανδίας "EYE" (Άμστερνταμ) φιλοξενεί μία μεγάλη έκθεση στον σκηνοθέτη του τρόμου, τον 71χρόνο σήμερα David Cronenberg.


Η έκθεση – η μεγαλύτερη που έχει γίνει μέχρι στιγμής προς τιμήν του Καναδού σκηνοθέτη- διερευνά τον αλλόκοτο και ανατριχιαστικό κόσμο του Cronenberg, μέσα από το κύριο θέμα των περισσότερων ταινιών του: τη σωματική και ψυχολογική μεταμόρφωση των βασικών του ηρώων.

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Brood" 1979


Ο Cronenberg σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία το 1969 (Stereo), και ήδη μέχρι το εντελώς gory Shivers (a.k.a They Came From Within) του 1975 είχε επάξια κερδίσει τον τίτλο του καλτ 'άρχοντα' του horror.


Ακολουθήσανε – ανάμεσα σε πολλά άλλα- τα ανεπανάληπτα Rabid (1977), The Brood (1979), το εκρηκτικό – στην κυριολεξία Scanners (1981), το μετά-tech θρίλερ Videodrome (1983), το The Fly – ή "Άνθρωπος Μύγα" (1986), το Dead Ringers (1988), η μεταφορά στην μεγάλη οθόνη του Naked Lunch του William Burroughs (1991) , το εντελώς disturbing Crash (1996), κ.α..

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Crash" 1996

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Scanners" 1981


Τα φιλμ του Cronenberg εκτυλίσσονται συνήθως σ' έναν κόσμο όπου η σχέση ανάμεσα στο σώμα, το μυαλό, την τεχνολογία, ακόμα και τα media διαστρεβλώνονται με τον πιο τρομακτικό ανεξέλεγκτο τρόπο.


Με το κλασικό σήμερα Videodrome (1983) ο Cronenberg έγινε ένας από τους πρώτους κινηματογραφιστές που επικεντρώθηκε στην καταστροφική επιρροή των μέσων μαζικής ενημέρωσης, παρουσιάζοντας ένα μέλλον στο οποίο ο άνθρωπος επηρεάζεται άμεσα και ανεξέλεγκτα από την τεχνολογία, η οποία έχει πρωτοφανείς συνέπειες στον ψυχισμό του.


Μία πρώιμη εξερεύνηση των κινδύνων των ριάλιτι, και μία καυστική, προφητική ίσως, κριτική του σύγχρονου τότε πολιτισμού όπου τα media κυριαρχούσαν.

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Videodrome". 1983

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Videodrome". 1983

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Με το κλασικό σήμερα Videodrome (1983) ο Cronenberg έγινε ένας από τους πρώτους κινηματογραφιστές που επικεντρώθηκε στην καταστροφική επιρροή των μέσων μαζικής ενημέρωσης, παρουσιάζοντας ένα μέλλον στο οποίο ο άνθρωπος επηρεάζεται άμεσα και ανεξέλεγκτα από την τεχνολογία, η οποία έχει πρωτοφανείς συνέπειες στον ψυχισμό του.


Highlights της έκθεσης είναι αδιαμφισβήτητα τα περίεργα όσο και εντυπωσιακά ειδικά εφέ και props από τα φιλμ του, τα αλλόκοτα σκηνικά που έχουν μεταφερθεί στο EYE, οι συλλογές φωτογραφιών από τα γυρίσματα, και τα πρωτότυπα κοστούμια που εκτίθενται.


Πιο συγκεκριμένα, οι φαν του καλτ έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά το κράνος από το Videodrome (1983), οι κονσόλες παιχνιδιών από eXistenZ (1999), τα χειρουργικά εργαλεία από το Dead Ringers (1988), τα μεταλικά βοηθήματα του ποδιού από το Crash (1996), οι γραφομηχανές από Naked Lunch (1991), ακόμα και το Telepod από The Fly (1986).

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
O σκηνοθέτης στα γυρίσματα του Videodrome

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Dead Ringers (1988)

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Dead Ringers (1988)

 

Την επιμέλεια της  έκθεσης έχει αναλάβει ο διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, Piers Handling, και είναι η πρώτη φορά που ταξιδεύει στην Ευρώπη.


Η έκθεση δεν θα μπορούσε παρά να συνοδεύεται και από την προβολή όλων των δεκαοκτώ μεγάλου και μικρού μήκους φιλμ του Cronenberg.

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Dead Ringers (1988)

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Fly" 1986

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Naked Lunch" 1991

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Fly" 1986

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Crash" 1996

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Rabit" 1977

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Scanners" 1981

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Shivers (a.k.a They Came From Within) 1975

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Brood" 1979

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Dead Zone " UK poster

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Brood" 1979

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
fanart εμπνευσμένη από το "The Fly" του 1986

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Shivers (a.k.a They Came From Within) 1975

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Shivers (a.k.a They Came From Within) 1975

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Μία πρώιμη εξερεύνηση των κινδύνων των ριάλιτι, και μία καυστική, προφητική ίσως, κριτική του σύγχρονου τότε πολιτισμού όπου τα media κυριαρχούσαν.

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Videodrome". 1983

 

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ανάσταση της καταστροφικής «κωμωδίας» που γύρισε ο Τζέρι Λιούις για το Ολοκαύτωμα

Οθόνες / Η ανάσταση της καταστροφικής «κωμωδίας» που γύρισε ο Τζέρι Λιούις για το Ολοκαύτωμα

Στο Φεστιβάλ Βενετίας έκανε πρεμιέρα ένα ντοκιμαντέρ που αφηγείται την παράξενη ιστορία της ταινίας «Η μέρα που έκλαψε ο κλόουν», που ο διάσημος κωμικός ήθελε να θαφτεί για πάντα.
THE LIFO TEAM
Το καλύτερο animation και η πιο τρομακτική ταινία της χρονιάς στις 30ές Νύχτες Πρεμιέρας

Οθόνες / Το καλύτερο animation και η πιο τρομακτική ταινία της χρονιάς στις 30ές Νύχτες Πρεμιέρας

Το έτοιμο να βάλει πλώρη για τα Όσκαρ και γατόφιλο «Flow» και το ιρλανδικό «Oddity», που μας έκοψε τη χολή, θα κάνουν την πανελλήνια πρεμιέρα τους στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μήπως ο Τιμ Μπάρτον χρειαζόταν έναν δεύτερο «Σκαθαροζούμη» περισσότερο από εμάς;

The Review / Μήπως ο Τιμ Μπάρτον χρειαζόταν έναν δεύτερο «Σκαθαροζούμη» περισσότερο από εμάς;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Αλέξανδρος Παπαγεωργίου (aka Αλεκσάντερ Πλατς) συζητούν για τη νέα ταινία του Τιμ Μπάρτον, για τη φιλμογραφία του και τις εμμονές του, για τις μεγάλες παρεξηγήσεις γύρω από το πρόσωπο του και για το ειδύλλιό του με τη Μόνικα Μπελούτσι.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της Θλιμμένης Συζύγου;

Οθόνες / Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στον ρόλο της θλιμμένης συζύγου;

Στο μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας, η ηθοποιός μοιάζει να υποδύεται αποκλειστικά όμορφες γυναίκες που υπάγονται σε υψηλές φορολογικές κλίμακες, τις βαρύνουν όμως τα κασμιρένια μαντήλια και το ταραγμένο παρελθόν τους.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια