David Cronenberg - Η έκθεση

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
1

Από την Άλκηστη Γεωργίου

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
David Cronenberg

 

 

Από τον περασμένο Ιούνιο, μέχρι και τις 14 Σεπτεμβρίου, το Εθνικό Κέντρο και Μουσείο Κινηματογράφου της Ολλανδίας "EYE" (Άμστερνταμ) φιλοξενεί μία μεγάλη έκθεση στον σκηνοθέτη του τρόμου, τον 71χρόνο σήμερα David Cronenberg.


Η έκθεση – η μεγαλύτερη που έχει γίνει μέχρι στιγμής προς τιμήν του Καναδού σκηνοθέτη- διερευνά τον αλλόκοτο και ανατριχιαστικό κόσμο του Cronenberg, μέσα από το κύριο θέμα των περισσότερων ταινιών του: τη σωματική και ψυχολογική μεταμόρφωση των βασικών του ηρώων.

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Brood" 1979


Ο Cronenberg σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία το 1969 (Stereo), και ήδη μέχρι το εντελώς gory Shivers (a.k.a They Came From Within) του 1975 είχε επάξια κερδίσει τον τίτλο του καλτ 'άρχοντα' του horror.


Ακολουθήσανε – ανάμεσα σε πολλά άλλα- τα ανεπανάληπτα Rabid (1977), The Brood (1979), το εκρηκτικό – στην κυριολεξία Scanners (1981), το μετά-tech θρίλερ Videodrome (1983), το The Fly – ή "Άνθρωπος Μύγα" (1986), το Dead Ringers (1988), η μεταφορά στην μεγάλη οθόνη του Naked Lunch του William Burroughs (1991) , το εντελώς disturbing Crash (1996), κ.α..

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Crash" 1996

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Scanners" 1981


Τα φιλμ του Cronenberg εκτυλίσσονται συνήθως σ' έναν κόσμο όπου η σχέση ανάμεσα στο σώμα, το μυαλό, την τεχνολογία, ακόμα και τα media διαστρεβλώνονται με τον πιο τρομακτικό ανεξέλεγκτο τρόπο.


Με το κλασικό σήμερα Videodrome (1983) ο Cronenberg έγινε ένας από τους πρώτους κινηματογραφιστές που επικεντρώθηκε στην καταστροφική επιρροή των μέσων μαζικής ενημέρωσης, παρουσιάζοντας ένα μέλλον στο οποίο ο άνθρωπος επηρεάζεται άμεσα και ανεξέλεγκτα από την τεχνολογία, η οποία έχει πρωτοφανείς συνέπειες στον ψυχισμό του.


Μία πρώιμη εξερεύνηση των κινδύνων των ριάλιτι, και μία καυστική, προφητική ίσως, κριτική του σύγχρονου τότε πολιτισμού όπου τα media κυριαρχούσαν.

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Videodrome". 1983

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Videodrome". 1983

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Με το κλασικό σήμερα Videodrome (1983) ο Cronenberg έγινε ένας από τους πρώτους κινηματογραφιστές που επικεντρώθηκε στην καταστροφική επιρροή των μέσων μαζικής ενημέρωσης, παρουσιάζοντας ένα μέλλον στο οποίο ο άνθρωπος επηρεάζεται άμεσα και ανεξέλεγκτα από την τεχνολογία, η οποία έχει πρωτοφανείς συνέπειες στον ψυχισμό του.


Highlights της έκθεσης είναι αδιαμφισβήτητα τα περίεργα όσο και εντυπωσιακά ειδικά εφέ και props από τα φιλμ του, τα αλλόκοτα σκηνικά που έχουν μεταφερθεί στο EYE, οι συλλογές φωτογραφιών από τα γυρίσματα, και τα πρωτότυπα κοστούμια που εκτίθενται.


Πιο συγκεκριμένα, οι φαν του καλτ έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά το κράνος από το Videodrome (1983), οι κονσόλες παιχνιδιών από eXistenZ (1999), τα χειρουργικά εργαλεία από το Dead Ringers (1988), τα μεταλικά βοηθήματα του ποδιού από το Crash (1996), οι γραφομηχανές από Naked Lunch (1991), ακόμα και το Telepod από The Fly (1986).

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
O σκηνοθέτης στα γυρίσματα του Videodrome

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Dead Ringers (1988)

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Dead Ringers (1988)

 

Την επιμέλεια της  έκθεσης έχει αναλάβει ο διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, Piers Handling, και είναι η πρώτη φορά που ταξιδεύει στην Ευρώπη.


Η έκθεση δεν θα μπορούσε παρά να συνοδεύεται και από την προβολή όλων των δεκαοκτώ μεγάλου και μικρού μήκους φιλμ του Cronenberg.

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Dead Ringers (1988)

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Fly" 1986

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Naked Lunch" 1991

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Fly" 1986

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Crash" 1996

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Rabit" 1977

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Scanners" 1981

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Shivers (a.k.a They Came From Within) 1975

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Brood" 1979

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Dead Zone " UK poster

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"The Brood" 1979

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
fanart εμπνευσμένη από το "The Fly" του 1986

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Shivers (a.k.a They Came From Within) 1975

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Shivers (a.k.a They Came From Within) 1975

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
Μία πρώιμη εξερεύνηση των κινδύνων των ριάλιτι, και μία καυστική, προφητική ίσως, κριτική του σύγχρονου τότε πολιτισμού όπου τα media κυριαρχούσαν.

 

David Cronenberg - Η έκθεση Facebook Twitter
"Videodrome". 1983

 

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια