O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης

O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
0

Πώς μεταφέρεται ένα λογοτεχνικό μανιφέστο στο σανίδι; Πώς γίνεται ένα πεζό μουσική παράσταση; Πώς ένα έργο-καταγγελία του 1931 μπορεί να μιλήσει για το 2014; Για τον Σταμάτη Κραουνάκη και την ομάδα του Σπείρα Σπείρα όλα αυτά δεν είναι μόνο εφικτά αλλά αποτελούν και την καλοκαιρινή τους πρόταση μετά από έναν «καυτό» πολιτικά χειμώνα. Έτσι, το εμβληματικό κείμενο του Κώστα Βάρναλη Η αληθινή απολογία του Σωκράτη, ιδωμένο μέσα από την οπτική του συνθέτη των μεγάλων επιτυχιών στην κεντρική σκηνή του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης», γίνεται μία καταγγελία-παραβολή για το σήμερα.

O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
«Ο Βάρναλης παίρνει τη διφορούμενη μορφή του Σωκράτη η οποία έχει δουλευτεί στο συνειδητό και το υποσυνείδητο της παγκόσμιας λογοτεχνίας όχι μόνο ως μία μορφή που ο καθένας μπορεί να μπει μέσα της, να πάρει αυτά που θέλει και να τα οικειοποιηθεί, αλλά και ως μία γλυκιά μορφή που δεν μας απωθεί, αντίθετα μας έλκει, που ο καθένας βρίσκει τον εαυτό του μέσα σ’ αυτή». Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Στη γενική δοκιμή στην οποία βρεθήκαμε ο δημοφιλής συνθέτης άστραψε και βρόντηξε: «Έχουμε μία προσχηματική, κατοχική κυβέρνηση, που εκτελεί κόσμο και στέλνει ανθρώπους στη φυλακή, που κλείνει πραξικοπηματικά τη Βουλή για να μην πάνε φυλακή όσοι θα έπρεπε, και μια αντιπολίτευση που βρίσκεται σε δυσπραγία. Αυτό που ζούμε δεν είναι δημοκρατία. Όπως λέει ο και Βάρναλης “Η δημοκρατία σας είναι μεταμφιεσμένη τυραννία”». Οπότε, η επιλογή ενός έργου τόσο καταγγελτικού ανάγεται σε καθαρά πολιτική πράξη; Παίρνω την εξής απάντηση: «Ναι, είναι μία πολιτική απόφαση, μία πολιτική πράξη που για μένα προϋποθέτει πολλή μελέτη, αλλά είχα τη χαρά της υποχρέωση να μπω σε αυτήν τη μελέτη, όχι μόνο του κειμένου του Βάρναλη, ενός μνημείου δημοτικής, αλλά και άλλων δέκα βιβλίων. Παρεμπιπτόντως, παρατηρώ με μεγάλη ικανοποίηση ότι μετά από τόσο διάβασμα έχει αλλάξει και η γλώσσα μου. Αλλιώς γράφω τα κείμενά μου στο ραδιόφωνο πια».

O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
Η «Απολογία» γράφτηκε στα 1931 σαν ένα είδος διαμαρτυρίας ενάντια στην τοτεσινή «δημοκρατία» του ιδιωνύμου, του Καλπακιού και των διαφόρων στρατιωτικών κινημάτων, που είχανε κατακουρελιάσει τις συνταγματικές ελευθερίες του πολίτη κι είχανε διαφθείρει ολάκερο το δημόσιο βίο της χώρας και προετοιμάσει τη διχτατορία της 4ης Αυγούστου. Η τυραννία αυτής της μαύρης εποχής κι αργότερα των δυο ξενικών κατόχων ίσαμε σήμερα, κάνουνε τη σάτιρα της «Απολογίας» τόσο επίκαιρη τώρα, όσο είτανε και τον καιρό που γράφτηκε. Μερικοί νομίσανε, πως με τούτο το έργο «υβρίζεται» η αρχαία Ελλάδα και ο μεγάλος φιλόσοφος, ο Σωκράτης. Λάθος. Με το πρόσχημα της αρχαίας Ελλάδας και της σωκρατικής φιλοσοφίας σατιρίζεται η σημερινή αντιδραστική Ελλάδα κ’ η «κοινή γνώμη» του κοπαδιού, των «προδομένων ελλήνων» (όπως θαλεγε ο Σολωμός) που η κυρίαρχη τάξη τους τυφλώνει τόσο πιτήδεια, ώστε αν μη μπορούνε να βλέπουνε και να κατονοούνε την πραγματικότητα. Όσο για το Σωκράτη, νομίζω, πως «αθωόνεται» κάνοντάς τον ν’ αναγνωρίζει στο τέλος της ζωής του τις ζημιές της ιδεαλιστικής του φιλοσοφίας. (Από τον πρόλογο του συγγραφέα στην έκδοση της Αληθινής απολογίας του Σωκράτη). Στη φωτογραφία, ο Κώστας Βάρναλης
O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
Δέκα ερμηνευτές επί σκηνής, ο Σταμάτης Κραουνάκης στο κέντρο ως Σωκράτης, καθισμένος σε μια περίτεχνη καρέκλα που είναι σαν θρόνος-παρωδία, δεξιά και αριστερά του σκαμνάκια στα οποία κάθονται εννέα μαθητές-κατήγοροι. Ένας χορός που σχολιάζει και συμπληρώνει σε επτά λυρικά στάσιμα, όσα και στην αττική κωμωδία, τα λόγια του Σωκράτη. Μία αριστοφανική δομή που έχει καταβολές στην εμπειρία του δημιουργού της ομάδας από τη συμμετοχή του στους Αχαρνής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Ο Κώστας Βάρναλης το ’31 είχε μόλις επιστρέψει από το Παρίσι και ως διανοούμενος και δηλωμένος κομμουνιστής έγινε μέλος του ΚΚΕ. Η περίοδος εκείνη, ανάμεσα σε δικτατορίες, χαρακτηρίζεται και από τον νόμο περί ιδιωνύμου που ψήφισαν οι φιλελεύθεροι, στέλνοντας στη φυλακή οποιονδήποτε συνδεόταν έστω και ελάχιστα με την κομμουνιστική ιδεολογία. Ο Βάρναλης έγραψε το έργο του για τον Σωκράτη θέλοντας, στην πραγματικότητα, να μιλήσει για τα δεινά της εποχής και το πετυχαίνει αυτό μέσα από την καυστική του σάτιρα, που στόχο έχει τόσο τους κυβερνώντες όσο και τον λαό. Όπως εξηγεί η δραματουργός της παράστασης Ναταλί Μινιώτη: «Ο Βάρναλης παίρνει τη διφορούμενη μορφή του Σωκράτη η οποία έχει δουλευτεί στο συνειδητό και το υποσυνείδητο της παγκόσμιας λογοτεχνίας όχι μόνο ως μία μορφή που ο καθένας μπορεί να μπει μέσα της, να πάρει αυτά που θέλει και να τα οικειοποιηθεί, αλλά και ως μία γλυκιά μορφή που δεν μας απωθεί, αντίθετα μας έλκει, που ο καθένας βρίσκει τον εαυτό του μέσα σ’ αυτή».

O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Δέκα ερμηνευτές επί σκηνής, ο Σταμάτης Κραουνάκης στο κέντρο ως Σωκράτης, καθισμένος σε μια περίτεχνη καρέκλα που είναι σαν θρόνος-παρωδία, δεξιά και αριστερά του σκαμνάκια στα οποία κάθονται εννέα μαθητές-κατήγοροι. Ένας χορός που σχολιάζει και συμπληρώνει σε επτά λυρικά στάσιμα, όσα και στην αττική κωμωδία, τα λόγια του Σωκράτη. Μία αριστοφανική δομή που έχει καταβολές στην εμπειρία του δημιουργού της ομάδας από τη συμμετοχή του στους Αχαρνής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, όπου όχι μόνο υπέγραφε τη μουσική αλλά κρατούσε και τον ρόλο του Δικαιόπολη, όπως επίσης και στα αριστοφανικά ανεβάσματα της ομάδας Σπείρα Σπείρα. Μία συνεχής και δημιουργική ενασχόληση με τον Αριστοφάνη, λοιπόν, που απέδωσε καρπούς. Το αποτέλεσμα, του οποίου τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Ένκε Φεζολλάρι και τη μουσική ο Άρης Βλάχος (σταθερός συνεργάτη της ομάδας στο πιάνο), είναι ένα μείγμα διονυσιασμού και αριστοφανικής παράδοσης με στοιχεία μιούζικαλ. Ο Κραουνάκης λέει επ’ αυτού: «Δεν ήταν στις “σκέψεις” μας με τον Ένκε, αλλά σχεδόν γεννήθηκε φυσιολογικά όλο αυτό. Πάντως, ο Άρης Βλάχος, με αυτήν τη δουλειά, κερδίζει μια θέση ανάμεσα στους καλούς Έλληνες συνθέτες θεάτρου». Αυτό που είναι, βέβαια, εντυπωσιακό είναι ότι οι στίχοι των τραγουδιών είναι παρμένοι από το πεζό κείμενο του Βάρναλη, που με έναν τρόπο μαγικό έχει στιχοποιηθεί από τον Άρη Βλάχο με ελάχιστες αλλαγές και παρεμβάσεις σε κάποια «χορικά» και στο φινάλε, σε συνεργασία πάντα με τον Κραουνάκη, ο οποίος υπερθεματίζει: «Ο λόγος ήταν το μεγάλο στοίχημα. Πώς στα χέρια του Ένκε και των παιδιών μπορεί, μέσα από μια σύγχρονη παράσταση, να επικοινωνεί με το κοινό».

O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LifO
O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
Ένκε Φεζολλάρι: «Αρχίσαμε να δουλεύουμε με τον Σταμάτη από τις 18 Φλεβάρη και όταν πια μπήκαμε σε πρόβα, είχε αρχίσει ήδη να χτίζεται η παράσταση. Μπήκα σε ένα “σπίτι”, σε μια ζεστή αγκαλιά, μια ομάδα με χαραγμένη πορεία και αισθητική και πήρα τη σκυτάλη, βρίσκοντας έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας». Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Πώς κατάφερε ο Ένκε Φεζολλάρι να ενταχθεί και να λειτουργήσει σε μία ομάδα σαν τη Σπείρα Σπείρα; «Αρχίσαμε να δουλεύουμε με τον Σταμάτη από τις 18 Φλεβάρη και όταν πια μπήκαμε σε πρόβα, είχε αρχίσει ήδη να χτίζεται η παράσταση. Μπήκα σε ένα “σπίτι”, σε μια ζεστή αγκαλιά, μια ομάδα με χαραγμένη πορεία και αισθητική και πήρα τη σκυτάλη, βρίσκοντας έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας. Θέλησα να “μετακινηθεί” η Σπείρα Σπείρα και να πάει παραπέρα, όσο μακρύτερα μπορούσε» λέει ο νεαρός σκηνοθέτης, ο οποίος έχει δοκιμαστεί πολύ στο νεοελληνικό θέατρο με έργα συγγραφέων όπως η Αναγνωστάκη, ο Σεβαστίκογλου, η Καραπάνου και ο Ξενόπουλος, αλλά ποτέ μέχρι τώρα στο μουσικό θέατρο. Συμπληρώνει: «Αυτή η μετακίνηση δεν είναι κάτι που θέλω να φαίνεται. Υπάρχει ένας δρόμος στον οποίο πορευόμαστε όλοι μαζί και στόχος είναι το κείμενο του Βάρναλη».

O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
Σταμάτης Κραουνάκης: «Έχουμε μία προσχηματική, κατοχική κυβέρνηση, που εκτελεί κόσμο και στέλνει ανθρώπους στη φυλακή, που κλείνει πραξικοπηματικά τη Βουλή για να μην πάνε φυλακή όσοι θα έπρεπε, και μια αντιπολίτευση που βρίσκεται σε δυσπραγία. Αυτό που ζούμε δεν είναι δημοκρατία. Όπως λέει ο και Βάρναλης “Η δημοκρατία σας είναι μεταμφιεσμένη τυραννία”». Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

Εν τέλει, η παράσταση έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας παράστασης της ομάδας Σπείρα Σπείρα και με έναν παράξενο τρόπο όντως καταφέρνει να μετατρέψει το σατιρικό κείμενο του 1931 σε αιχμηρό πολιτικό σχόλιο του σήμερα. Ακόμα και ο τρόπος που εκφέρει τα λόγια ο Σωκράτης-Κραουνάκης, ενώ θυμίζουν το κλασικό χιούμορ του συνθέτη, είναι ατόφιος Βάρναλης. «Αυτό έγινε εσκεμμένα, το δούλεψα πολύ να έρθει εκεί, και μπορώ να πω ότι έχω πια φτάσει σε σημείο να μιλάει περισσότερο η ψυχή μου και λιγότερο το κείμενο. Πάντως, να προσθέσω ότι με τον Ένκε δουλέψαμε τη δημοτική γλώσσα του Βάρναλη έτσι ώστε να γίνει εργαλείο σωκρατικής ειρωνείας. Έχει πολύ ωραία λυρικά μέρη, όπως εκεί που μιλάει για τον Αριστοφάνη, του οποίου οι Νεφέλες θεωρούνται η πρώτη ξυλιά που οδήγησε, είκοσι χρόνια αργότερα, τον Σωκράτη στον θάνατο: “Ο μόνος που ταίριαζε να είναι ποιητής γιατί ήταν τζαναμπέτης και μισάνθρωπος”» εξηγεί ο πληθωρικός συνθέτης, ο οποίος, αν και έχει ξαναεμφανιστεί στη σκηνή ως ηθοποιός, κάνει ένα μεγάλο κατόρθωμα, πειθαρχώντας σε έναν κορυφαίο ρόλο για τον οποίο έπρεπε να μάθει 40 σελίδες κείμενο. Γιατί το κάνει, ενώ θα μπορούσε να αναθέσει τον ρόλο σε έναν γνωστό πρωταγωνιστή; «Γιατί η δουλειά του καλλιτέχνη και του διανοούμενου, της τέχνης γενικότερα, είναι αυτό που λέει ο Σωκράτης: “Είχα περισσότερο μυαλό, άρα την παλεύω και για πάρτη σας. Πάλευα με το κεντρί της φιλοσοφίας τις ραχοκοκαλιές των απλοϊκών και ασφάλιζα το γλεντοκόπι των έξυπνων”. Είναι απελπιστικά τραγικό αυτό που λέει ο Βάρναλης». Ευθεία αναφορά στην περίφημη «αλογόμυγα» με την οποία παρομοίαζε τον εαυτό του – τσίγκλιζε τους συμπολίτες του για να τους κάνει να σκέφτονται. Άραγε το σαμάρι που δεσπόζει στο κέντρο περίπου της σκηνής συνδέεται με το ζώο και την αλογόμυγα; Ή είναι αυτό που κουβαλάει όλα τα βάρη του λαού, σαν το άλογο που το αφεντικό του το υπερφορτώνει, χωρίς να το ρωτάει;

Από Πέμπτη 10 έως Σάββατο 19 Ιουλίου 2014
(εκτός Κυριακής 13 Ιουλίου)
Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ

Πολιτική μουσική πράξη παντός καιρού

 

Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι
Σωκράτης: ο Σταμάτης Κραουνάκης
 
Συντελεστές:
Σωκράτης: Σταμάτης Κραουνάκης
Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση, πιάνο: Άρης Βλάχος
Σύμβουλος δραματουργίας: Ναταλί Μινιώτη
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρίνα Κανελλοπούλου
Επιμέλεια σκηνικού χώρου και κοστουμιών: Ένκε Φεζολλάρι, Σταμάτης Κραουνάκης
Ήχος: Δημήτρης Μουρλάς
Φωτισμοί: Ένκε Φεζολλάρι
Χειρισμός φωτισμών: Δημήτρης Στίγκας
Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης

Σπείρα Σπείρα: Μαθητές - Κατήγοροι
Αθηνά Αφαλίδου
Χρήστος Γεροντίδης 
Αναστασία Έδεν
Τζέρομ Καλούτα
Σάκης Καραθανάσης 
Χρήστος Μουστάκας 
Κώστας Μπουγιώτης 
Ελευθερία Σικινιώτη
Γιώργος Στιβανάκης


*το βιβλίο «η Απολογία του Σωκράτη» του Κώστα Βάρναλη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κέδρος 

Αίθουσα: Θέατρο (η αίθουσα κλιματίζεται)
Διάρκεια: 80’

Τιμές εισιτηρίων: 
16€ Κανονικό
12€ Μαθητικό / Φοιτητικό / Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) & Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) & Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων/  Κάτοχοι Κάρτας  Πολιτισμού/ Κάτοχοι Κάρτας Club IFA (Γαλλικού Ινστιτούτου) / Κάτοχοι Κάρτας ΙΤΙ (ΕΚΔΙΘ)  /ΑμΕΑ /  Άνω των 65/ Νεανικό (έως 26 ετών)/ Κάτοχοι Κάρτας Οδοντιατρικού Συλλόγου Αθηνών/ Κάτοχοι Κάρτας ΟΤΟΕ / Κάτοχοι Κάρτας Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 177 78,  τηλ. 210 3418 550,  φαξ.  210 3418 570
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: [email protected] Ιστοσελίδα: www.mcf.gr 

Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος), Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση// Αγορά με πιστωτική κάρτα: 210 3418579, Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και στην Ιστοσελίδα του Ιδρύματος www.mcf.gr// Εισιτήρια προπωλούνται και σε όλα τα καταστήματα Public στην Αττική
 
O Κραουνάκης γίνεται Σωκράτης Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LifO

 

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Στο Σώμα της

Θέατρο / Ένα έργο στο Εθνικό Θέατρο για την περίοδο, την εμμηνόπαυση, την κλειτορίδα και τον γυναικείο αυνανισμό

Μαζί με άλλες 22 γυναίκες, η Ελένη Ευθυμίου, η Σοφία Ευτυχιάδου και η Νεφέλη Μαϊστράλη ανεβάζουν ένα έργο για ζητήματα που θεωρητικά μπορούν να συζητηθούν ανοιχτά, αλλά στην πραγματικότητα όχι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ