Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Πέντε σημαντικές -παγκοσμίως- ομάδες του σύγχρονου χορού παρουσιάζουν τη δουλειά τους στην Αθήνα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Φωτογραφία από την παράσταση «La Plaza». Φωτο: Els De Nil
0

Αντισυμβατικός, προκλητικός, με την έρευνά του να προωθεί τον σύγχρονο χορό σε νέα μονοπάτια: δύο χρόνια μετά την πολυσυζητημένη νυχτερινή δράση του στην πλατεία Κοτζιά, που προκάλεσε αίσθηση ακόμα και στους λιγότερο μυημένους, ο Μπορίς Σαρμάτς, το τρομερό παιδί του αβανγκάρντ ευρωπαϊκού χορού, επιστρέφει στην Αθήνα.

Στο enfant τολμά να χρησιμοποιήσει αυτό που αποκαλύπτει το όνομα του ίδιου του έργου, μια ομάδα παιδιών από το Βερολίνο που ως εύθραυστο, εύπλαστο, αλλά μη ελέγξιμο υλικό μεταφέρεται και τοποθετείται από τους χορευτές με τρόπο ώστε να προκύπτει ένα τοπίο συνεχών μεταμορφώσεων.

Καθώς ο χορογράφος ερευνά πώς μπορεί να προκύψει σωματική κίνηση χωρίς τη χρήση μυϊκής ενέργειας, ένας τεράστιος γερανός μετακινεί τους ενήλικους χορευτές, οι οποίοι με τη σειρά τους μετακινούν τα παιδιά.

Info: Boris Charmatz - enfant, Πειραιώς 260, Δ, 12-14/7, 21:00

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Στο «enfant» ο Μπορίς Σαρμάτς τολμά να χρησιμοποιήσει μια ομάδα παιδιών από το Βερολίνο που ως εύθραυστο, εύπλαστο, αλλά μη ελέγξιμο υλικό μεταφέρεται και τοποθετείται από τους χορευτές με τρόπο ώστε να προκύπτει ένα τοπίο συνεχών μεταμορφώσεων. Φωτο¨Borris Brussey


Με τις μυστηριακές Βάκχες της ενθουσίασε το κοινό του περσινού Φεστιβάλ. Έναν χρόνο αργότερα και με τον Αργυρό Λέοντα Χορού της Μπιενάλε Βενετίας στις αποσκευές της, η Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας, η χορογράφος από το Πράσινο Ακρωτήρι που ζει στη Λισαβόνα και θεωρείται ένα από τα πιο συναρπαστικά νέα ταλέντα της γενιάς της, παρουσιάζει στην Αθήνα ένα παλιότερο έργο, το πρώτο της για μεγάλο σύνολο και μουσικούς, αλλά εξίσου σουρεαλιστικό, αλλόκοτο και έντονο.

Στο of ivory and flesh - statues also suffer, που περιγράφεται από την ίδια ως «χορός από μαρμαρωμένες φιγούρες», τα αγάλματα αποκτούν ζωή και αψηφούν την ακινησία.

Info: Marlene Monteiro Freitas - of ivory and flesh - statues also suffer, Πειραιώς 260, Η, 24-25/6, 21:00

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Η Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας, η χορογράφος από το Πράσινο Ακρωτήρι παρουσιάζει αυτό που η ίδια περιγράφει ως «χορό από μαρμαρωμένες φιγούρες». Φωτο: Pierre Planchenault


Καθώς η έννοια του χωροχρόνου φαίνεται πως απασχολεί ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια εκπροσώπους διαφορετικών μορφών τέχνης, το καλλιτεχνικό ζευγάρι El Conde de Torrefiel, που αποτελούν η Tanya Beyeler από την Ελβετία και ο Pablo Gisbert από την Ισπανία, αποφασίζει να καταπιαστεί με αυτήν τη δύσκολη έννοια στο έβδομο κατά σειρά έργο τους, μετά το Guerilla που επίσης είχε παρουσιαστεί στην Αθήνα.

Η παράσταση La Plaza μόλις έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στις Βρυξέλλες κι έπειτα από στάσεις σε Φρανκφούρτη, Λισαβόνα, Βιέννη και Σεούλ θα προσγειωθεί στην Αθήνα.

Σε αυτήν οι καλλιτέχνες παρατηρούν τα φυσικά όρια που θέτει ο χώρος και τις φυσικές δυνάμεις που καθορίζουν τις ζωές μας, ενώ η σκηνή μετατρέπεται σε «αγορά» μέσω της οποίας διευρύνεται η αντίληψή μας για τον χωροχρόνο και για το μέλλον, που φαντάζει άγνωστο και απρόβλεπτο.

Info: El Conde de Torrefiel - La Plaza, Πειραιώς 260, Δ, 30/6-1/7, 21:00

 

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Η παράσταση «La Plaza» μόλις έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στις Βρυξέλλες κι έπειτα από στάσεις σε Φρανκφούρτη, Λισαβόνα, Βιέννη και Σεούλ θα προσγειωθεί στην Αθήνα. Φωτο: Els De Nil


Ο τρόπος με τον οποίο συνδέει τον σύγχρονο χορό με το hip hop και το street dance ο Βραζιλιάνος Μπρούνo Μπελτράo θεωρείται μοναδικός και του έχει προσφέρει παγκόσμια αναγνώριση.

Οι περφόρμερ της ομάδας του Grupo de Rua προέρχονται από διαφορετικά είδη χορού του δρόμου και δεν αρκούνται σε απλή μεταφορά αυτών των ειδών στις σκηνές των σημαντικών θεάτρων όπου παρουσιάζουν τη δουλειά τους.

Με το έντονα πολιτικό Inoah θα παρουσιάσουν για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό τη στιβαρή σωματική γλώσσα τους. Μέσα σε μια σχεδόν άδεια σκηνή δέκα χορευτές χτίζουν μια σχέση ανάμεσα στον εσωτερικό και στον εξωτερικό κόσμο και πραγματεύονται τη συνδιαλλαγή, τη σύγκρουση, τη συνύπαρξη και τη συλλογικότητα.

Info: Bruno Beltrão - Grupo de Rua -Inoah,  Πειραιώς 260, Η, 13-15/6, 21:00

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Με το έντονα πολιτικό «Inoah» η ομάδα του Grupo de Rua θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό τη στιβαρή σωματική γλώσσα της.


Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία, ο Τάλως ήταν ένα γιγαντιαίο ανθρωπόμορφο μεταλλικό κατασκεύασμα, κάτι σαν τεράστιο ρομπότ, που είχε το καθήκον του φρουρού της Κρήτης (και κατ' επέκταση της Ευρώπης).

Ο Talos του Λευκορώσου Αρκάντι Ζαΐντες είναι μια διάλεξη-παράσταση, αποτέλεσμα διετούς έρευνας του καλλιτέχνη με χορογράφους, δραματουργούς, video artists και ειδικούς τεχνητής νοημοσύνης, που διερευνά τη σχέση ανάμεσα στην κίνηση, τις νέες τεχνολογίες παρακολούθησης και το μέλλον των συνόρων.

Άλλο ένα έργο που με αφορμή την τέχνη του χορού αποτελεί ισχυρό πολιτικό σχόλιο, μια και προέκυψε από τη μελέτη του ομώνυμου προγράμματος ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους τα κλειστά σύνορα και οι μέθοδοι παρακολούθησης χειραγωγούν το ανθρώπινο σώμα και γεννούν μια νέα χορογραφία.

Info: Arkadi Zaides - Talos, 4-6/6, 21:00, Με ελληνικούς υπέρτιτλους

 

Αλλόκοτα και γοητευτικά: 5 σημαντικά έργα σύγχρονου ξένου χορού έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Ο «Talos» του Λευκορώσου Αρκάντι Ζαΐντες αποτελεί ένα ισχυρό πολιτικό σχόλιο.

 

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ