Τι κάνει αυτές τις δύο ταινίες να ξεχωρίζουν;

Τι κάνει αυτές τις δύο ταινίες να ξεχωρίζουν; Facebook Twitter
0

Δύο ευρωπαϊκές ταινίες που έκαναν την παγκόσμια πρεμιέρα τους πριν από λίγες μόλις εβδομάδες στο Φεστιβάλ του Τορόντο προβλήθηκαν στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.


Αμφότερες σκηνοθετήθηκαν από καταξιωμένους, πολύ γνώριμους στο ελληνικό δημιουργούς: Η Δεύτερη Ευκαιρία από την Δανή Σουζάνε Μπίερ και ο Φοίνικας από τον Γερμανό Κρίστιαν Πέτζολντ. Το ύφος τους είναι ευδιάκριτο και τα θέματα, πολύ δυνατά.

Η Μπίερ έλκεται από το ακραίο δράμα και από τη στιγμή που εγκατέλειψε τις αυστηρές, περιοριστικές επιταγές του Dogma, του οποίου υπήρξε συνιδρυτικό μέλος, δεν παραλείπει να γλυκαίνει με φωτογενή γραφή τις τραγωδίες που επιλέγει.

Στη Δεύτερη Ευκαιρία (Second Chance), ένα ζευγάρι χάνει αιφνίδια το μωρό του και ο σύζυγος, ντετέκτιβ (ο ωραίος Νικολάϊ Βάλντερ-Κοστάου, απόλυτα πειθαρχημένος), ανταλλάσσει το νεκρό βρέφος με ένα υγιές, του οποίου οι ναρκομανείς, σεσημασμένοι γονείς το παραμελούν σε εγκληματικό βαθμό. Όλοι αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία στην ταινία, εκτός από έναν χαρακτήρα, που δεν μπορεί να υποψιαστεί ο θεατής. Το σενάριο της Μπίερ, πάντα δουλεμένο στην παραμικρή λεπτομέρεια, καλύπτει όλες τις εκδοχές και κρατάει το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος.

***

Ο Φοίνικας (Phoenix) του Πέτζολντ ποντάρει στη μεταμόρφωση και το μυστήριο αλλά αφαιρετικά, σχεδόν χιτσκοκικά. Η πρωταγωνίστρια (η αξιόπιστη Νίνα Χος στον πιο απαιτητικό ρόλο της πολύχρονης συνεργασίας της με τον σκηνοθέτη) είναι Εβραία και έχει επιβιώσει του Ολοκαυτώματος με φριχτά παραμορφωμένο πρόσωπο. Η ιατρική ανακατασκευή του προσώπου της είναι ολοσχερής.

Αγνώριστη, βρίσκει σε πείσμα όλων τον Γερμανό σύζυγο που την πρόδωσε και δέχεται να υποδυθεί τον εαυτό της, αφού εκείνος δεν καταλαβαίνει ποιά είναι. Μέχρι την τελευταία σκηνή, και εδώ, κανείς δεν είναι σίγουρος για την έκβαση μιας τραγωδίας που δεν αφορά μόνο ένα πρόσωπο...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
pamela anderson

Οθόνες / H όψιμη δικαίωση της Πάμελα Άντερσον

Μια γυναίκα που επί δεκαετίες αντιμετωπιζόταν από τον πλανήτη ως αντικείμενο (ηδονής και χλεύης) βρίσκει στο «Last Showgirl» την ευκαιρία να αποδείξει ότι υπάρχει θέση γι’ αυτήν και σε άλλους ρόλους από εκείνους που της φόρεσε η βιομηχανία του θεάματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχιώτες

Οθόνες / Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχειώτες

Ο Λευτέρης Τζώρτζης έχει συγκεντρώσει 50.000 τίτλους. Το όνομά του έχει αναφερθεί σε έργο της Κιτσοπούλου, «ξεπουλάει» Ταρκόφσκι και έχει ζήσει επικούς καβγάδες για ταινίες - πιο πρόσφατα για τα «Μαγνητικά Πεδία».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Οθόνες / Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Λίγο πριν από την κυκλοφορία του «Arcadia» του Γιώργου Ζώη στις αίθουσες, ο Βαγγέλης Μουρίκης μιλάει στη LiFO για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει έναν ρόλο, για τον Οικονομίδη, τον Γραμματικό, τα spoilers και τη χαμένη αρετή τού να ακούμε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ