Υπάρχει μια αξεπέραστη ομορφιά στην απλότητα ή για να χρησιμοποιήσουμε τα σοφά λόγια του αρχιτέκτονα του μοντερνισμού Λούντβιχ Μις φαν ντερ Ρόε «Το λιγότερο είναι περισσότερο».
Αυτή την κομψότητα του «μέτρου» εκφράζει στα έργα του ο γλύπτης και σχεδιαστής Clement Meadmore, ένας από τους εφευρετικότερους και προοδευτικότερους Αυστραλούς designers.
Το έργο του Clement Meadmore (1929-2005) φιλοξενείται αυτή την εποχή στο Μουσείο Τέχνης Ian Potter στην Αυστραλία, με την έκθεση Clement Meadmore: The art of mid-century design.
Συνδυάζοντας τέχνη, σχέδιο και αρχιτεκτονική τα έργα του Meadmore τοποθετούνται σε μεταλλικά πλαίσια και άσπρα «κουτιά» σε μια προσπάθεια να αναδειχθεί η αισθητική τους ως μεμονωμένων αντικειμένων, παρά ως μέρους ενός συνόλου, στην ατμόσφαιρα ενός σπιτιού ή εστιατορίου, όπως θα ήταν αναμενόμενο.
Μια καρέκλα τραπεζαρίας από ατσάλι και σύρμα ήταν το πρώτο έπιπλο που σχεδίασε ο Meadmore το 1951 και εκτός του ότι τον βοήθησε στο να γνωρίσει γρήγορη επιτυχία, κατάφερε να κερδίσει και την προσοχή του πολύ σημαντικού αρχιτέκτονα Robin Boyd.
Τα έργα του συνοδεύονται από σπάνια αρχεία, εικόνες και συνεντεύξεις από την οικογένειά του και τους συνεργάτες του, οι οποίοι έχουν υπάρξει και αυτοί πρωταγωνιστές της καλλιτεχνικής σκηνής της Μελβούρνης του 1950.
«Η έκθεση είναι μια σημαντική ανασκόπηση σε μια εποχή που η Μελβούρνη προσπαθούσε να μεταμορφωθεί σε μια κοσμοπολίτικη πόλη» σχολιάζει ο επιμελητής της έκθεσης Dean Keep, ο οποίος με τη βοήθεια του Jeromie Maver, προσπαθεί να αναδείξει την πλούσια συνεισφορά του Meadmore στην ανέλιξη της Μελβούρνης, χαρτογραφώντας και σχολιάζοντας την εξέλιξη της αισθητικής του ανάμεσα στις δεκαετίες του '50 και '60.
Μια καρέκλα τραπεζαρίας από ατσάλι και σύρμα ήταν το πρώτο έπιπλο που σχεδίασε ο Meadmore το 1951 και εκτός του ότι τον βοήθησε στο να γνωρίσει γρήγορη επιτυχία, κατάφερε να κερδίσει και την προσοχή του πολύ σημαντικού αρχιτέκτονα Robin Boyd.
Έναν χρόνο πριν από τους Ολυμπιακούς της Μελβούρνης του 1956, ο Meadmore ανέλαβε τον εσωτερικό σχεδιασμό του Legend Espresso and Milk Bar καθώς και του Teahouse στη Μελβούρνη.
Επηρεασμένος από τον παγκόσμια τάση του μοντερνισμού και του νεοαποκτηθέντος πάθους του για την ιταλική κουλτούρα, το Legend Espresso and Milk Bar είναι αναμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα του Meadmore και μία από τις μεγαλύτερες πηγές έμπνευσης για πολλούς νέους καλλιτέχνες στην Μελβούρνη.
Πριν ο ίδιος τελικά κάνει στροφή προς τη γλυπτική, τα σχέδια του Meadmore εμφανίζονταν σε δημοφιλή lifestyle περιοδικά και πωλούνταν σε πολυκαταστήματα του Σίδνεϊ και της Μελβούρνης.
Για τα επόμενα δέκα χρόνια ο Meadmore δημιούργησε μια σειρά από πρωτοποριακά έπιπλα και είδη φωτισμού τα οποία αξιοποιήθηκαν στο έπακρο από τους αρχιτέκτονες της εποχής όπως οι Robin Boyd, Neil Clerehan και Peter McIntyre, ενώ τα μοντέρνα σπίτια φάνταζαν ανολοκλήρωτα χωρίς την παρουσία των σχεδίων του Meadmore.
σχόλια