Η καλοσύνη των ξένων

Η καλοσύνη των ξένων Facebook Twitter
SURVIVAL KIT Τα πρόσωπα του έργου κινούνται με τις προσωπικές τους επιθυμίες. Όταν αυτό που σε ενδιαφέρει είναι η επιβίωσή σου όπως εσύ την φαντάζεσαι, αναπόφευκτα ζεις λίγο από την κτηνώδη πλευρά σου.
0

Παραδοσιακά το Λεωφορείον ο Πόθος του Τένεσι Ουίλιαμς ανεβαίνει ως ταραγμένο ψυχογράφημα - η ξεφτισμένη καλλονή του αμερικάνικου Νότου Μπλανς έρχεται σε σύγκρουση με τον άντρα της αδερφής της, τον κτηνώδη, μονόχνωτο Στάνλεϊ με τραγικά αποτελέσματα. Αυτού του είδους το έργο «έχει νόημα αν ανέβει ξανά μόνο μέσα από μια φρέσκια ματιά» υποστηρίζει η Όλια Λαζαρίδου. Δεν είναι μόνο το ότι το έργο είναι πια κλασικό: έχει και ιδιαίτερα έντονη την ατμόσφαιρα της Νέας Ορλεάνης του '50.

Στο ανέβασμα της Μπρούσκου, η έμφαση δίνεται στην Αμερική ως μύθο και στην πτώση του αμερικάνικου ονείρου. (Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η σκηνοθέτις έχει προσθέσει τον υπότιτλο «Living in America».) «Η Αμερική δεν είναι πια η Αμερική που θυμόμαστε - η Αμερική του μύθου του Χόλιγουντ που ακόμα μας γοητεύει. Σήμερα πια το ένα μας κομμάτι, όσο και να μην το θέλουμε, στέκεται κριτικά απέναντι σε αυτόν το μύθο και στη ροζ Αμερική» υποστηρίζει η Όλια Λαζαρίδου. Στην παράσταση στο Θέατρο Σφενδόνη έχουν υπερτονιστεί κάποια στοιχεία του αμερικάνικου σταρ σίστεμ με μουσική από ταινίες όπως ο Νονός, μέχρι και Miles Davis και ανεπαίσθητες λεπτομέρειες όπως «μια κίνηση που μπορεί να είχε κάνει ο Μάρλον Μπράντο ή ακόμα η Μπλανς να θυμίζει τη Μέριλιν την ώρα που πεθαίνει με το τηλέφωνο ανοιχτό» διευκρινίζει ο Γιάννης Στάνκογλου.

Η Άντζελα Μπρούσκου έχει δώσει μια σκληρότητα κι έναν ρεαλισμό στο έργο - ακόμα και η ευαίσθητη Μπλανς των νευρικών κλονισμών που πάντα βασίζεται στην καλοσύνη των ξένων ζει με την πολιτική της ζούγκλας και της επιβίωσης. «Η Μπλανς είναι και τέρας» λέει η Όλια Λαζαρίδου. «Καμιά φορά αυτά τα άτομα τα πολύ ευαίσθητα είναι πολύ σκληρά με τους άλλους. Γενικά όλα τα πρόσωπα του έργου κινούνται με τις προσωπικές τους επιθυμίες. Ο Στάνλεϊ έχει και δίκιο, είναι και κτήνος, η Μπλανς έχει κι αυτή τα δίκια της, είναι και τέρας. Όταν αυτό που σε ενδιαφέρει είναι η επιβίωσή σου όπως εσύ τη φαντάζεσαι, αναπόφευκτα ζεις λίγο από την κτηνώδη πλευρά σου -ο θάνατός σου η ζωή μου δηλαδή-, ο ένας με την ευαισθησία του, ο άλλος με την επιθετικότητα, ο τρίτος με την άμυνα». Ο Στάνκογλου λέει πως προσπαθεί να παίξει το ρόλο σαν να είναι στο 2008. Ο Στάνλεϊ παραμένει ένας Πολωνός μετανάστης που χρησιμοποιεί πολωνικές λέξεις και φοράει ρούχα δεύτερο χέρι, που θα μπορούσε να ‘χε αγοράσει από μια αποθήκη στην Αγία Βαρβάρα, με συμπεριφορά που θυμίζει ήρωα του Οικονομίδη: «Προσπαθώ να τον δω σαν έναν άνδρα που έχει όλες αυτές τις δυσκολίες... να έρθω κοντά σε αυτό με πραγματικούς τρόπους. Είναι σκληρός, είναι δυνατός και είναι αυτός που επιβιώνει στο τέλος. Αυτό δεν το ξεχνάω» λέει.

Για την Όλια Λαζαρίδου «είναι σαν όλα αυτά που συμβαίνουν να είναι πάνω σε μια αρένα τσίρκου, με χιούμορ. Αν έχει χιούμορ; Φυσικά κι έχει χιούμορ, μαύρο χιούμορ, γιατί έχει οριακή απελπισία και η οριακή απελπισία γεννάει χιούμορ. Δεν έχει φως αυτό το έργο, έχει όμως μια πολύ βαθιά ματιά πάνω στην ανθρώπινη φύση και το αδιέξοδο της σύγκρουσης των ανθρώπινων παθών».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ