Κάτι παλιοί φίλοι θα ξανασυναντηθούν στη σκηνή

Κάτι παλιοί φίλοι θα ξανασυναντηθούν στη σκηνή Facebook Twitter
Μετά τη μακρά, μοναχική πορεία τους, οι Αννα Κοκκίνου, Δημήτρης Καταλειφός και Ράνια Οικονομίδου ενώνουν τις δυνάμεις τους στη θεατρική dreamteam της περιόδου.
0

Απροσδόκητη κι ευχάριστη είδηση: η Ράνια Οικονομίδου και ο Δημήτρης Καταλειφός αφήνουν το Απλό Θέατρο του Αντώνη Αντύπα και συνεργάζονται με την Άννα Κοκκίνου. Θα ερμηνεύσουν στο θέατρο Σφενδόνη το έργο για τρία πρόσωπα του Τόμας Μπέρνχαρντ Ρίτερ, Ντένε, Φος (1984) σε σκηνοθεσία Βαρβάρας Μαυρομάτη. «Δύο θεατρίνες κι ένας φιλόσοφος αποδομούν έννοιες όπως οικογένεια, τέχνη, θέατρο, εξουσία, χρήμα, σ’ ένα άλλοτε κωμικό άλλοτε ακραία σαρκαστικό ντιμπέιτ, με έμμεσες αλλά σαφείς πολιτικές διαστάσεις», λέει η σκηνοθέτις.

Την Ντένε θα ερμηνεύσει η Άννα Κοκκίνου, τη Ρίτερ η Ράνια Οικονομίδου και τον Λούντβιχ (πρόσωπο εμπνευσμένο απ’ τον Λούντβιχ Βιτγκενστάιν και τον ανιψιό του Πάουλ) ο Καταλειφός. «Αν ρωτάγατε την ίδια να σας πει κάτι για τον εαυτό της θα σας έλεγε “δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου μακριά απ’ αυτό το σπίτι όπου έζησαν ο πατέρας και η μητέρα. Γι’ αυτό και δεν έχω αλλάξει τίποτε από τότε που πέθαναν, κι ας είναι πολλά χρόνια. Η αδερφή μου με κατηγορεί, γι’ αυτό και για τ’ ότι δεν την αφήνω να φύγει μακριά μου - η αλήθεια είναι πως ούτε αυτή μπορεί να φύγει απ’ το σπίτι μας. Δεν μου αρέσουν οι άντρες. Όποτε μου αφήνει χρόνο η φροντίδα του αδερφού μου που μ’ έχει απόλυτη ανάγκη, ασχολούμαι με το θέατρο. Το κάνω μόνο για να βρίσκομαι με ανθρώπους. Νιώθω τελείως μόνη. Κανείς δεν με καταλαβαίνει;”», λέει η Άννα Κοκκίνου για τον ρόλο της.

Η Ράνια Οικονομίδου, που ερμηνεύει τη μικρή της αδερφή, Ρίτερ, υποστηρίζει ότι: «Eίναι λίγος ο καιρός που κάνουμε πρόβες και δεν ξέρω πολύ καλά για ποιο πρόσωπο μιλάμε. Λειτουργεί μέσα στο σύστημα που λειτουργούν τ’ αδέρφια της. Άλλη συμπεριφορά στην πρώτη πράξη, που είναι με την αδερφή της, και τελείως διαφορετική στις άλλες δύο που είναι και ο αδερφός της παρών. Δεν είναι δυσδιάκριτα τα αίτια, ώστε να καταλάβετε τον χαρακτήρα της. Επιφανειακά είναι μια αλκοολική που, ενώ βρίσκεται σε ώριμη ηλικία, ζει σαν εξαρτημένο ανήλικο. Κάτι που δεν είναι καλό για κανέναν άνθρωπο». Ο αδερφός Λούντβιχ «ζει στο ψυχιατρείο Στάινχοφ και προτιμά το ψυχιατρείο απ’ την τρέλα και την κόλαση που είναι το πατρικό του σπίτι», μας λέει ο Δημήτρης Καταλειφός, που συνοψίζει όλο τον ψυχισμό του ήρωα σε μια ατάκα του ίδιου μέσα απ’ το έργο: «Όλη την ώρα σκέφτομαι πόσο αργά είναι να δώσω ένα νόημα στη ζωή».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Θέατρο / «Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Τριάντα χρόνια μετά το εκρηκτικό ντεμπούτο της στη θεατρική σκηνή με το έργο «Blasted», συνάδελφοι και συνεργάτες της σπουδαίας συγγραφέως μιλάνε για την ίδια και το έργο της.
THE LIFO TEAM
Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Portraits 2025 / Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Εδώ και δέκα χρόνια ο Χρήστος Παπαδόπουλος χορογραφεί εικόνες γαλήνιες ή ανησυχητικές, με το μινιμαλιστικό του λεξιλόγιο να εκφράζει τη δύναμη της ανθρώπινης επαφής, την προσωπική ελευθερία στη συνθήκη της κοινής εμπειρίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζαβαλάς Καρούσος: Η θυελλώδης ζωή του ηθοποιού που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Τζαβαλάς Καρούσος: Ο ηθοποιός που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Ηθοποιός, μεταφραστής, αγωνιστής της αριστεράς, ο Τζαβαλάς Καρούσος που πέθανε σαν σήμερα το 1969 είχε ως στόχο του τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων του και τη δικαίωση του καθημερινού τους μόχθου μέσα από τον σοσιαλισμό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Το "δημοφιλής" είναι ό,τι πιο προσβλητικό έχουν πει για μένα»

Portraits 2025 / Η Ελένη Ράντου κάνει το πάρτυ της ζωής της. Και στο τέλος ξεσπά σε λυγμούς.

Με την παράσταση-φαινόμενο «Το πάρτυ της ζωής μου» η Ελένη Ράντου ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» με φόντο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα και αναζητά τους λόγους που αξίζει να ζεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ