Ντιμπέιτ

Ντιμπέιτ Facebook Twitter
0
Γιατί διαλέξατε τους ήρωες του Ντ.Χ. Λόρενς από τις «Ερωτευμένες Γυναίκες», ένα μυθιστόρημα του 1920, για να φτιάξετε τους δικούς σας; 

Οι Ερωτευμένες Γυναίκες γράφτηκαν σε μια εποχή που η αγγλική κοινωνία έχει μόλις βγει από τον πιο αιματηρό -και τον τελευταίο σώμα με σώμα- πόλεμο του 20ού αιώνα. Αιματηρές, σώμα με σώμα, είναι και οι συγκρούσεις μεταξύ των τεσσάρων ηρώων αυτού του μυθιστορήματος. Οι κοινωνικές τάξεις, η οικογένειά τους, παλιές ιδέες, πολιτικές ιδεολογίες, οι προσωπικές τους φιλοδοξίες είναι τα προπύργια που η πανίσχυρη ερωτική τους επιθυμία θα κομματιάσει. Οι ήρωες ξέρουν καλά ότι η ευτυχία τους βρίσκεται στα χέρια του «άλλου» και αυτό θα τους κάνει όχι μόνο να τον αγαπήσουν περισσότερο αλλά και να τον μισήσουν πιο εύκολα. Σήμερα οι ερωτευμένες γυναίκες -και άντρες- του Ντιμπέιτ διεκδικούν τον έρωτα αλλά και την πολιτική εξουσία μιας χώρας που διαλύεται. Το Ντιμπέιτ είναι μια ολική διεκδίκηση. Άνθρωποι σε συνεχή σύγκρουση με τον κόσμο.


Τι ηλικία έχουν οι ήρωες στο έργο σας;

Έχουν τη δική μας ηλικία. Είναι ήρωες, ακριβώς σαν κι εμάς. 


Ποια είναι η διαφορά του δικού σας «Ντιμπέιτ» από όλες αυτές τις αντιπαραθέσεις που παρακολουθούμε σήμερα; 

Ότι, ενώ παίζεται από ηθοποιούς που διεκδικούν (όπως και οι πολιτικοί) μέχρι τελικής πτώσεως τη συμφωνία, είναι γραμμένο από ανθρώπους που δεν πιστεύουν καθόλου σε αυτήν. Ως ηθοποιοί, η Διώνη Κουρτάκη, ο Μιχάλης Οικονόμου, ο Σύλλας Τζουμέρκας κι εγώ, πνιγμένοι μέσα στις πολιτικές και ιδεολογικές κοινοτοπίες της εποχής, υποδυόμαστε χαρακτήρες που προσπαθούν με κάθε μέσο ν’ αποσπάσουν μια συμφωνία επειδή πιστεύουν ότι αυτή θα τους εξασφαλίσει τη νίκη στο «ντιμπέιτ», την κατάκτηση της ευτυχίας. Ως συγγραφείς και σκηνοθέτες, μαζί με τον Σύλλα, κάνουμε το παν για να τους υπονομεύσουμε, σε κάθε βήμα αυτής της προσπάθειας. Ένα Big Brother με πολιτικούς.


Γράφετε ότι ο Ντ.Χ. Λόρενς διαλύει τις ανθρώπινες σχέσεις στα εξ ων συνετέθησαν. Τον ακολουθείτε;

Εκτός από τις ίδιες τις Ερωτευμένες Γυναίκες και τις σχέσεις των ηρώων, θέλουμε να διαλύσουμε την απόσταση ανάμεσα στον δημόσιο πολιτικό λόγο και τον ακραία προσωπικό ή ερωτικό, καθώς και την παρεξήγηση ότι υπάρχει πολιτική διαμάχη που δεν καθορίζεται από το μίσος. Την εμπιστοσύνη ότι ξέρουμε την αλήθεια, την εμπιστοσύνη στα ίδια μας τα λόγια. Και φυσικά να δούμε καθαρά ότι δεν υπάρχει έστω μια περίπτωση στο εκατομμύριο να μιλήσουμε δημόσια για το «τι πρέπει να γίνει», «τι είναι το σωστό», χωρίς να εκτεθούμε προσωπικά και ανεπανόρθωτα.


Πόσα κοινά έχουν οι σχέσεις ανάμεσα στους ανθρώπους εκείνης της εποχής και του σήμερα; 

Το κοινό τους γνώρισμα είναι ότι αποτελούν σχέσεις σε μια κοινωνία που διαλύεται από τους πόνους. Είναι σχέσεις ανθρώπων χωρίς έλεος που στρέφονται ενάντια στα πιο κοντινά τους πρόσωπα γιατί νιώθουν ότι πρέπει να τα αλλάξουν -να τα στραγγαλίσουν, αν χρειαστεί- για ν’ αλλάξει αυτό που βλέπουν γύρω τους. Ξέρουν από έρωτα, πολιτική, προδοσία, παράλογο, τρόμο, απόλαυση, ευθύνη, οργή, απόγνωση. Και όλοι μαζί, ζητώντας μια ριζική αλλαγή, φτάνουν και σε μια ριζική διαφωνία

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ