Η σύγχρονη ιστορία της Γερμανίας το βασικό θέμα στο έργο Schubladen (Συρτάρια)

Η σύγχρονη ιστορία της Γερμανίας το βασικό θέμα στο έργο Schubladen (Συρτάρια) Facebook Twitter
Στην προσπάθειά τους για επικοινωνία, κατανόηση, αποδοχή, με τον «βιωματικό» τρόπο του devised theater, θα χρησιμοποιήσουν ό,τι βρουν στα Συρτάρια τους: επιστολές, αναμνηστικά, αποσπάσματα ημερολογιακών καταγραφών αλλά και πολιτικά κείμενα, εικόνες και μουσικές...
0



Η στιγμή ήταν ώριμη: στις 9 Νοεμβρίου 1989 το Τείχος που χώριζε το Βερολίνο σε Δυτικό και Ανατολικό πέφτει και στις 24 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους καταργείται η βίζα και οι άλλες διατυπώσεις που ήταν αναγκαίες στη μετακίνηση από και προς τα δύο γερμανικά κράτη. Ήταν θέμα χρόνου να επανενωθεί η Γερμανία, κάτι που τελικά συνέβη με τη συνθήκη της 31ης Αυγούστου 1990. Τον Δεκέμβριο του 1990 έγιναν οι πρώτες εκλογές της ενιαίας πλέον Γερμανίας.


Η μετάβαση στη νέα συνθήκη δεν ήταν εύκολη, αφού το δυτικό τμήμα ήταν πλούσιο και καθόλα εξελιγμένο, ενώ το ανατολικό φτωχό και σε κατάσταση «κομμουνιστικής» οπισθοδρόμησης. Σ' αυτήν τη νωπή ακόμη περίοδο της γερμανικής Ιστορίας ανατρέχει η γυναικεία ομάδα She She Pop στην παράσταση Schubladen (Συρτάρια). Τρεις ηθοποιοί από την Ανατολική Γερμανία έρχονται αντιμέτωπες με τρεις από τη Δυτική. Στις παράλληλες αφηγήσεις τους θέτουν ερωτήσεις και δίνουν απαντήσεις υποκειμενικές, με χάσματα, ατελείς, στο πλαίσιο ενός διαλόγου που διερευνά το προσωπικό δράμα πίσω, και μέσα, από το μεγάλο ιστορικό γεγονός. Στην προσπάθειά τους για επικοινωνία, κατανόηση, αποδοχή, με τον «βιωματικό» τρόπο του devised theater, θα χρησιμοποιήσουν ό,τι βρουν στα Συρτάρια τους: επιστολές, αναμνηστικά, αποσπάσματα ημερολογιακών καταγραφών αλλά και πολιτικά κείμενα, εικόνες και μουσικές.

Schubladen / Συρτάρια
She She Pop
11 & 12 Ιουλίου
(12.7 στις 17:00 & 21:00)
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260
(Στάση ΗΣΑΠ Καλλιθέα)
Xώρος Δ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ