Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers

Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers Facebook Twitter
Οπλισμένη με ομορφιά που δεν προκαλεί επιθετικότητα και αρκετά έξυπνη ώστε να συνδυάζει την έκθεσή της με συναίσθημα και εξομολογητικό τόνο, η Φεράνι προσωποποιεί την ελίτ της ομορφιάς και της πολυτέλειας. Φωτο: Courtesy of Amazon
0

Εκεί που όλοι νόμιζαν πως η Κιάρα Φεράνι, η πιο σημαντική «επηρεάστρια» μόδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο, ένα πρώην μοντέλο που είναι πλέον μοντέλο επιχειρηματικότητας άξιο μελέτης στο Χάρβαρντ, σχεδιάστρια και αφοσιωμένη αφηγήτρια της ζωής της, τα έχει πει και δείξει όλα, προσθέτει ένα ακόμη αξεσουάρ στα χιλιάδες posts της στο Ιnstagram, το ντοκιμαντέρ «Unposted», με την υπόσχεση να αποκαλύψει κάτι πιο μύχιο, πέρα από τη φωτογένεια και το γούστο της.

Το jet-setting οδοιπορικό που υπογράφει η Ελίζα Αμορούζο και προβλήθηκε από το Amazon Prime, έχοντας κάνει πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας, καταγράφει τη λαμπερή καθημερινότητα μιας νέας businesswoman, ξεκινώντας από την επίσκεψή της σε ένα φημισμένο tattoo parlour στο Λος Άντζελες, όπου παίρνει βαθιά ανάσα για να τρυπήσει τη θηλή της ‒ θα μπορούσε, φανταζόμαστε, να το αποφύγει, αλλά πρέπει να κάνει και αυτήν τη θυσία...

Φλασάροντας συνεχώς ανάμεσα σε επιδείξεις μόδας, προσεγμένα γατοπερπατήματα σε δρόμους και κόκκινα χαλιά, το πορτρέτο καλύπτει με concealer ειλικρίνειας και την καλοσύνη της φωτογενούς μεροληψίας που χαρακτηρίζει τα περισσότερα fashion biopics μια ιστορία επιτυχίας με μερικά εμπόδια, για να μην είναι εντελώς αξιοζήλευτη η ευτυχία της Φεράνι.

Η όμορφη πρώην σπουδάστρια Νομικής από την Κρεμόνα της Ιταλίας, που είχε τη φαεινή ιδέα να ξεκινήσει το blog Blonde Salad και να το μετατρέψει σε έναν κολοσσό εκατομμυρίων με γραμμή μόδας και συνεργασίες εξαιρετικά επικερδείς, δεν αποφεύγει να δημοσιοποιεί οτιδήποτε αφορά την προσωπική της ζωή, από τη μόδα που επιλέγει να λανσάρει ως τον πλουμιστό γάμο της (ο σύζυγος, ο ράπερ Φεντερίκο Λουτσία, της έκανε live πρόταση σε συναυλία του και παντρεύτηκαν στο υπέροχο Noto της Σικελίας) και τον μικρό Λεόνε, τον δίχρονο γιο της.

Φλασάροντας συνεχώς ανάμεσα σε επιδείξεις μόδας, προσεγμένα γατοπερπατήματα σε δρόμους και κόκκινα χαλιά, το πορτρέτο καλύπτει με concealer ειλικρίνειας και την καλοσύνη της φωτογενούς μεροληψίας που χαρακτηρίζει τα περισσότερα fashion biopics μια ιστορία επιτυχίας με μερικά εμπόδια, για να μην είναι εντελώς αξιοζήλευτη η ευτυχία της Φεράνι.

Το Blond Salad έχει προ πολλού σταματήσει να είναι απλώς μια πλατφόρμα για ψώνια και λειτουργεί ως ολοκληρωμένη πρόταση για έναν τρόπο ζωής που εγκρίνει και εφαρμόζει η Φεράνι. «Όταν οι ακόλουθοί μου με σκέφτονται, χαμογελούν» λέει η 33χρονη κόρη ενός οδοντίατρου και της Μαρίνα ντι Γκουάρντο, συγγραφέα νουάρ και αισθηματικών διηγημάτων, και έχει δίκιο.

Το fashion crowd, συνηθισμένο σε νεόκοπες ντίβες και κακομαθημένες καλλονές, έχει μόνο καλά λόγια για τους τρόπους μιας επαγγελματία που συμπεριφέρεται πάντα βελούδινα και καλοπροαίρετα. Ακόμη και η Πάρις Χίλτον, με την οποία συνευρίσκεται στην έπαυλή της στο Λος Άντζελες, κολλάει προς στιγμήν συμπάθεια δίπλα της, έστω κι αν το παράπονό της για τα μοχθηρά media που τη σπίλωσαν στην αρχή της σαρωτικά ρηχής καριέρας της πέφτει στο κενό.


Η διαφορά της Φεράνι από το πρώτο καθαρόαιμο it girl του αιώνα είναι πως η Χίλτον έκανε καριέρα από το τίποτε, πλασάροντας έντονα ένα «δεν με νοιάζει» πριν από την έξοδο, τα πάρτι και το σεξ ‒ η Κιμ Καρντάσιαν φαίνεται να κατάλαβε τη δύναμη της επαγγελματικής προοπτικής σε κενό αέρος, αλλά κράτησε το νήμα του δικού της αφηγήματος σε μια αυτοβιογραφία σε συνέχειες και πολλαπλά φορμάτ.

Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers Facebook Twitter
Η διαφορά της Φεράνι από το πρώτο καθαρόαιμο it girl του αιώνα είναι πως η Χίλτον έκανε καριέρα από το τίποτε, πλασάροντας έντονα ένα «δεν με νοιάζει» πριν από την έξοδο, τα πάρτι και το σεξ. Φωτο: Courtesy of Amazon

Η Αμορούζο πλαισιώνει τη σημερινή εικόνα της Ιταλίδας με τους 17 εκατομμύρια ακολούθους με βίντεο και φωτογραφίες από την παιδική και εφηβική της ηλικία. Το ήσυχο κοριτσάκι δεν έχασε την αθωότητά του, την ίδια στιγμή που υποψιαζόμαστε πως η γεννημένη στα πούπουλα Πάρις δεν την είχε ούτε ως βρέφος. Μόνο οι δυναστείες των Χαντίντ και των Τζένερ μπορούν να συναγωνιστούν τη δημοτικότητα της Ευρωπαίας Φεράνι και το «Unposted» καταφέρνει να πείσει και τον πιο αμύητο στην αρένα των selfies και των καλλωπιστικών φίλτρων πως η Κιάρα βγαίνει πιο αυθόρμητη, ανθρώπινη, αληθινή και προσηλωμένη. Σχεδόν το απολαμβάνει.

Το «Unposted» εκτυλίσσεται σαν εγωκεντρικό reality, μαρτυρία μιας γνήσιας εκπροσώπου της γενιάς των millennials. Ο έρωτας και η αρμονική σχέση της με τον Φεντερίκο και το πρόβλημα κατά την εγκυμοσύνη αφορούν μόνο τους fans, μερικοί από τους οποίους κλαίνε από συγκίνηση όταν τη συναντούν. Για εμάς, το μόνο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ο αντίκτυπος του φαινομένου σε έναν χώρο που ανέκαθεν προσέλκυε τα φώτα, από τη φύση του.

Τα super models από τις δεκαετίες του '80 και του '90 εκμεταλλεύτηκαν τη φήμη τους ανάλογα με τον χαρακτήρα και το μυαλό τους. Χωρίς τα social, δεν μπορούσαν παρά να περιμένουν να τελειώσουν τα παχυλά μεροκάματα από τις φωτογραφίσεις και τις πασαρέλες και να στραφούν αλλού ή να αποσυρθούν αξιοπρεπώς. Κάποιες έγιναν ηθοποιοί ή τραγουδίστριες και σύζυγοι (Κάρλα Μπρούνι), ή και επιχειρηματίες, προσπαθώντας να κρατήσουν με κάθε τρόπο την υπενθύμιση του προσώπου τους ‒ η Φάμκε Γιάνσεν είναι ένα παράδειγμα θλιβερής παραμόρφωσης.

Οπλισμένη με ομορφιά που δεν προκαλεί επιθετικότητα και αρκετά έξυπνη ώστε να συνδυάζει την έκθεσή της με συναίσθημα και εξομολογητικό τόνο, η Φεράνι προσωποποιεί την ελίτ της ομορφιάς και της πολυτέλειας και δίνει την ψευδαίσθηση πως τη μοιράζεται, γιατί τη χωράει σε μια προσβάσιμη, ορατή ζωή. Ταυτόχρονα, είναι η ζωντανή απόδειξη πως, με μέθοδο και τύχη, οι influencers υπάρχουν και δεν είναι όλοι κατασκεύασμα των διαφημιστών ή αποκύημα της φαντασίας τους. Η αγορά μετρά τη δύναμή τους και τους υπολογίζει στα έξοδα προώθησης.

Αν το «Unposted» θέτει ένα παράδειγμα ή καταλήγει έμμεσα σε κάποια διαπίστωση, είναι πως όσο λιγότερα έχει να κρύψει ένα αυτο-δημόσιο πρόσωπο, από ρηχότητα ή υπολογισμό, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το συμφέρον του. Αν αυτά είναι όλα όσα έχει να επιδείξει η καθόλα αξιαγάπητη Κιάρα Φεράνι, τότε δεν υπερβαίνει τα ποσταρίσματά της.

 

Το τρέιλερ του Unposted

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Influencers, μην ξεχνάτε τη «μαμά» σας: Η επιστροφή της Paris Hilton

Μόδα & Στυλ / Influencers, μην ξεχνάτε τη «μαμά» σας: Η επιστροφή της Paris Hilton

H Paris Hilton υπήρξε η αυθεντική influencer και μάλιστα σε μια εποχή που δεν υπήρχαν τα social media και τώρα, στα 38 της, επιστρέφει με ένα δικό της ντοκιμαντέρ για να μας αποκαλύψει, όπως λέει στους Los Angeles Times, την αλήθεια για τον εαυτό της αλλά και για το περιβόητο εκείνο sex tape.
Becoming στο Netflix: Τελικά, Μισέλ Ομπάμα γεννιέσαι ή γίνεσαι

TV & Media / Becoming στο Netflix: Τελικά, Μισέλ Ομπάμα γεννιέσαι ή γίνεσαι

Δεν περιέχει συνταρακτικές αποκαλύψεις το ντοκιμαντέρ του Netflix για την πρώην «πρώτη κυρία» των ΗΠΑ, αποτελεί όμως μια διακριτική προσωπογραφία μιας γυναίκας που μοιάζει να αποτελεί τον ορισμό της «ήρεμης δύναμης».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO

Οθόνες / Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO

Αυτήν την εβδομάδα κάνει πρεμιέρα στην πλατφόρμα του HBO η ταινία “Natalie Wood: What Remains Behind” που επιχειρεί να εστιάσει στην ζωή και στην κληρονομιά της πρόωρα χαμένης σταρ, δεν γινόταν όμως να μην ασχοληθεί και με τις μυστηριώδεις συνθήκες του τραγικού θανάτου της.
«Αγαπημένη μου Βίβιαν»: Η άγνωστη ιστορία του πρώτου γάμου του Johnny Cash στο φως

Δ.Πολιτάκης / «Αγαπημένη μου Βίβιαν»: Η άγνωστη ιστορία του πρώτου γάμου του Johnny Cash στο φως

Το ντοκιμαντέρ “My Darling Vivian” προσγειώθηκε στην πλατφόρμα Amazon Prime μαζί με τις υπόλοιπες ταινίες του φετινού φεστιβάλ “South by Southwest” (SXSW 2020) που κάνουν αυτές τις μέρες ψηφιακή πρεμιέρα και είναι ελεύθερες για το κοινό μέχρι τις 6 Μαΐου.
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΟΛΙΤΑΚΗ
Γαλαζοαίματοι προς ενοικίαση: Ο Χάρι και η Μέγκαν οδηγούν τους influencers στο επόμενο επίπεδο

Διεθνή / Γαλαζοαίματοι προς ενοικίαση: Ο Χάρι και η Μέγκαν οδηγούν τους influencers στο επόμενο επίπεδο

Οι πιο δυσοίωνοι αναλυτές πάντως νιώθουν την ανάγκη να υπενθυμίσουν πόσο σκληρά έχει αντιμετωπίσει ο «θεσμός» τα μέλη του, πρώην και νυν, που επιχείρησαν να εκμεταλλευτούν την σχέση τους με τη βρετανική μοναρχία χωρίς την έγκρισή της

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ