Πώς το «Spotlight» έκλεψε την παράσταση

Πώς το «Spotlight» έκλεψε την παράσταση Facebook Twitter
0

Το δημοσιογραφικό δράμα κατάφερε, έξω από τις προβλέψεις, τα στοιχήματα, τους κριτικούς, τις ευχές κάποιων, να ξεπεράσει το φαβορί «Επιστροφή». Γιατί εκεί που έχεις πάρει το πρώτο ανδρικού και της σκηνοθεσίας, ακονίζεις τα μαχαίρια σου καθότι νομίζεις ότι το έχεις στο πιάτο. Αλλά όχι… Φέτος τα Όσκαρ είχαν τις εκπλήξεις τους και αυτό ίσως ήταν και το αλατοπίπερο στην μεγάλη βραδιά του σινεμά. Στη non stop απευθείας και αποκλειστική μετάδοση της τελετής που απολαύσαμε από τα κανάλια Novacinema, οι εκπλήξεις υπήρχαν και αυτό μας άρεσε.

Το θέμα βέβαια είναι, η επόμενη μέρα που ξεκινάνε οι αναλύσεις και το βασικό ερώτημα τι πήγε ή δεν πήγε καλά. Για να τα λέμε όλα πάντως, τόσο το «Spotlight αλλά ακόμα και το «Το μεγάλο σορτάρισμα» ήταν δυνατοί παίκτες στην κούρσα του τίτλου, κάτι που κάποιοι ήθελαν να το ξεχάσουν και που το θυμήθηκαν μια και καλή…

Το νικητήριο «Spotlight» ήδη από την πρεμιέρα του, στο φεστιβάλ Βενετίας, είχε κάνει αίσθηση και κέρδισε πάνω από 100 βραβεία σε διάφορα φεστιβάλ και σε διάφορες κατηγορίες. Την ίδια στιγμή το «Το μεγάλο σορτάρισμα» κέρδιζε το Producers Guild Association award, που πολλοί θεωρούν ότι δίνει στίγμα για το τι έρχεται στο κόκκινο χαλί. Οπότε, η μεγαλύτερη κατηγορία παιζόταν στις λεπτομέρειες μέχρι και τελευταία στιγμή. Ίσως εν τέλει να κέρδισε και η ιστορία αυτή καθαυτή, ως μία πραγματική καταγγελία σε ένα κατεστημένο που σπάνια βάλλεται.

Πώς το «Spotlight» έκλεψε την παράσταση Facebook Twitter

Μην ξεχνάμε επίσης ότι οι ψηφοφόροι των Όσκαρ δεν είναι κριτικοί κινηματογράφου, όπερ σημαίνει ότι έχουν διαφορετικά κριτήρια από τους ειδικούς του χώρου. Μην ξεχνάμε επίσης και τις καμπάνιες που γίνανε για την προώθηση των ταινιών. Γιατί, τελικά όλη η προώθηση της Επιστροφής στηρίχτηκε στο πρόσωπο του Ντι Κάπριο και πως αυτή είναι -ή θα έπρεπε να είναι- η χρονιά του, αφήνοντας την ταινία ως σύνολο σε δεύτερη μοίρα.

Επίσης, σημαντικό στοιχείο είναι πως θα μπορέσει να συνδεθεί ο θεατής με την ταινία, κάτι που δεν συμπορεύεται απαραίτητα με την εκτίμησή του προς αυτή. Γιατί το «Spotlight» ως ιστορία είναι πιο κοντά σε όσα ζει, γνωρίζει και σκέφτεται ο θεατής ενώ παράλληλα δείχνει να θέλει να δώσει φως σε ένα σκοτάδι που ενοχλεί και «βρωμίζει» τις αρχές του. Επιπροσθέτως, μην ξεχνάμε ότι τα θέματα κακοποίησης είναι στη δημοσιότητα πολύ έντονα την εποχή που ζούμε, γεγονός που δίνει και άλλο βάρος στην ταινία.

Πώς το «Spotlight» έκλεψε την παράσταση Facebook Twitter

Αυτή την αίσθηση λοιπόν δεν κατάφερε να τη δώσει ο Ινιαρίτου, που αν και διαχειρίζεται μέσα σε όλα την εκδίκηση ενός πατέρα για τον άδικο χαμό του παιδιού του που έζησε ιδίοις όμμασι, έδωσε βάρος στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα και στις ποιητικές πινελιές. Άλλωστε η ιστορία έχει δείξει ότι τα πολλά αστεράκια δεν κερδίζουν πάντα τις ψήφους των Όσκαρ, σημειώνοντας και την τύχη που είχε η θαυμάσια ταινία «Carol».

Πώς το «Spotlight» έκλεψε την παράσταση Facebook Twitter

Έτσι το «Spotlight» κερδίζοντας την μεγαλύτερη κατηγορία, αυτή της Καλύτερης ταινίας, και μία ακόμα πολλή σημαντικής, αυτή του Σεναρίου, έγινε σίγουρα ένας από τους μεγάλους πρωταγωνιστές της βραδιάς.

Κλείνοντας, έχει αξία να θυμηθούμε ότι λαμβάνοντας το βραβείο, ο παραγωγός Μάικλ Σούγκαρ, είπε χαρακτηριστικά ότι το μήνυμα της ταινίας είναι να σταματήσει η ανοχή και σιωπή όσο αφορά στην παιδική κακοποίηση. Ελπίζοντας αυτό ακριβώς το  μήνυμα να φτάσει μέχρι και το Βατικανό, κάνοντας ευθεία έκκληση στον Πάπα, να προστατεύσει τα παιδιά και να αποκαταστήσει την πίστη.

Οι ταινίες αυτές σίγουρα αξίζουν την προσοχή σας. Και αν προτιμάτε την άνεση του καναπέ, μπορείτε πάντα να τις δείτε πρώτοι και αποκλειστικά από τα κανάλια Novacinema, που έχουν φροντίσει οι οσκαρικές πρεμιέρες να είναι διαθέσιμες σε εσάς λίγο μετά τις κινηματογραφικές προβολές και ένα χρόνο πριν οποιοδήποτε άλλο κανάλι.Μάλιστα, θα μπορεί κανείς να τις δει live ή on demand, και στο tablet, laptop ή smartphone μέσω του Nova GO χωρίς καμία πρόσθετη χρέωση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM