The Curse: Το cringe ως υψηλή τέχνη στην πιο ιδιαίτερη τηλεοπτική σειρά της χρονιάς

The Curse: Το cringe ως υψηλή τέχνη στην πιο ιδιαίτερη τηλεοπτική σειρά της χρονιάς Facebook Twitter
Νέιθαν Φίλντερ και Έμα Στόουν πρωταγωνιστούν στη σειρά.
0

Από πού να ξεκινήσει και τι ακριβώς να γράψει δεν ξέρει κανείς γι’ αυτή την συγκλονιστικά φιλόδοξη και απολαυστικά –ή ανησυχητικά κατά τόπους– ιδιοσυγκρασιακή σειρά που παρότι δεν θα προλάβει να ολοκληρωθεί μέσα στο 2023 (έχουν προβληθεί τα τρία από τα δέκα επεισόδια) αποτελεί ίσως ό,τι πιο ιδιαίτερο έχουμε δει στο χαώδες τηλεοπτικό τοπίο την φετινή χρονιά. Κωμωδία σύγχρονων καταστάσεων (και σύγχρονων δεινών); Δράμα χαρακτήρων; Σάτιρα (των πάντων); 

Όλα και αυτά και άλλα είδη και υπο-είδη που ίσως δεν έχουν εφευρεθεί ακόμα μπλέκονται στο The Curse, αφήνοντας συχνά άναυδο τον θεατή ενώ κάθεται στον καναπέ του και παρακολουθεί την αίσθηση ενός απόκοσμου σχεδόν cringe να γίνεται υψηλή τέχνη στα χέρια των δημιουργών και ερμηνευτών της σειράς. Του Νέιθαν Φίλντερ (Nathan for You, The Rehearsal), που αποτελεί την απόλυτη ενσάρκωση του cringe, o οποίος γράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί, του Μπένι Σάφντι (το ήμισυ των αδελφών Σάφντι που μας έχουν χαρίσει εκρηκτικά κινηματογραφικά αριστουργήματα όπως τα Good Time και Uncut Gems), ο οποίος γράφει και πρωταγωνιστεί, αποδεικνύοντας μετά το Oppenheimer πόσο σύνθετος ερμηνευτής είναι, εκτός από δημιουργός, και της φοβερής Έμα Στόουν που εδώ δίνει άλλη μια απίστευτη ερμηνεία – ίσως την καλύτερή της.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά φτιαγμένη σπουδή για την υποκρισία, την εκμετάλλευση, τις ψευδαισθήσεις και τον ναρκισσισμό, που σε κάποιες στιγμές γίνεται απροσδόκητα συναισθηματική και συγκινητική, όταν δεν σε πηγαίνει σε περίεργα, σκοτεινά και σουρεάλ μέρη.

Ο Φίλντερ και η Στόουν υποδύονται ένα νιόπαντρο ζευγάρι «ψαγμένων» entrepreneurs  που φιλοδοξεί να «αναπλάσει» μια υποβαθμισμένη κοινότητα δημιουργώντας νέα, μοντέρνα σπίτια με μηδαμινό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Θέλουν να πιστεύουν ότι είναι (και κυρίως ότι φαίνονται) ευγενείς λευκοί και καλοί Σαμαρείτες παρότι επιδίδονται σε ασύστολο gentrification («ανάπλαση») μιας υποβαθμισμένης κωμόπολης που κατοικείται αποκλειστικά σχεδόν από ισπανόφωνους μετανάστες και αυτόχθονες Αμερικανούς («Ινδιάνους» που λέγαμε, και λέμε ακόμα).

Μπένι Σάφντι Facebook Twitter
Ο Μπένι Σάφντι αποδεικνύει πόσο σύνθετος ερμηνευτής είναι, εκτός από δημιουργός.

Στο πλαίσιο αυτό και κουβαλώντας τις σπαρταριστές νευρώσεις που κατακλύζουν τη σχέση τους, επιχειρούν να γίνουν οι παρουσιαστές ενός real estate ριάλιτι με τη βοήθεια του σκοτεινού και αλλοπρόσαλλου σκηνοθέτη που υποδύεται ο Μπένι Σάφντι. Κάποια στιγμή όμως υπεισέρχεται μια «κατάρα» στην εξίσωση και όλα αρχίζουν να πηγαίνουν κατά διαόλου. Είναι καταραμένοι ή μήπως η κατάρα είναι οι ίδιοι; Το ερώτημα είναι ρητορικό. 

Με κίνδυνο να φανεί κάποιος σοβαροφανής για μια σειρά που δεν της λείπει το γέλιο και η φάρσα (και προκαλεί τον θεατή να γελάσει, αμήχανα έστω, με τον εαυτό του στον καθρέφτη), θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά φτιαγμένη σπουδή για την υποκρισία, την εκμετάλλευση, τις ψευδαισθήσεις και τον ναρκισσισμό, που σε κάποιες στιγμές γίνεται απροσδόκητα συναισθηματική και συγκινητική, όταν δεν σε πηγαίνει σε περίεργα, σκοτεινά και σουρεάλ μέρη.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όλες οι τηλεοπτικές σειρές που κάνουν πρεμιέρα το φθινόπωρο

Οθόνες / Όλες οι τηλεοπτικές σειρές που κάνουν πρεμιέρα το φθινόπωρο

Από τις συναρπαστικές νέες αφίξεις έως όλες τις μεγάλες επιστροφές, η LiFO χαρτογραφεί τις καλύτερες ξένες και ελληνικές τηλεοπτικές σειρές που θα μας κρατήσουν κολλημένους στο σπίτι (και) φέτος.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ