Από πού να ξεκινήσει και τι ακριβώς να γράψει δεν ξέρει κανείς γι’ αυτή την συγκλονιστικά φιλόδοξη και απολαυστικά –ή ανησυχητικά κατά τόπους– ιδιοσυγκρασιακή σειρά που παρότι δεν θα προλάβει να ολοκληρωθεί μέσα στο 2023 (έχουν προβληθεί τα τρία από τα δέκα επεισόδια) αποτελεί ίσως ό,τι πιο ιδιαίτερο έχουμε δει στο χαώδες τηλεοπτικό τοπίο την φετινή χρονιά. Κωμωδία σύγχρονων καταστάσεων (και σύγχρονων δεινών); Δράμα χαρακτήρων; Σάτιρα (των πάντων);
Όλα και αυτά και άλλα είδη και υπο-είδη που ίσως δεν έχουν εφευρεθεί ακόμα μπλέκονται στο The Curse, αφήνοντας συχνά άναυδο τον θεατή ενώ κάθεται στον καναπέ του και παρακολουθεί την αίσθηση ενός απόκοσμου σχεδόν cringe να γίνεται υψηλή τέχνη στα χέρια των δημιουργών και ερμηνευτών της σειράς. Του Νέιθαν Φίλντερ (Nathan for You, The Rehearsal), που αποτελεί την απόλυτη ενσάρκωση του cringe, o οποίος γράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί, του Μπένι Σάφντι (το ήμισυ των αδελφών Σάφντι που μας έχουν χαρίσει εκρηκτικά κινηματογραφικά αριστουργήματα όπως τα Good Time και Uncut Gems), ο οποίος γράφει και πρωταγωνιστεί, αποδεικνύοντας μετά το Oppenheimer πόσο σύνθετος ερμηνευτής είναι, εκτός από δημιουργός, και της φοβερής Έμα Στόουν που εδώ δίνει άλλη μια απίστευτη ερμηνεία – ίσως την καλύτερή της.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά φτιαγμένη σπουδή για την υποκρισία, την εκμετάλλευση, τις ψευδαισθήσεις και τον ναρκισσισμό, που σε κάποιες στιγμές γίνεται απροσδόκητα συναισθηματική και συγκινητική, όταν δεν σε πηγαίνει σε περίεργα, σκοτεινά και σουρεάλ μέρη.
Ο Φίλντερ και η Στόουν υποδύονται ένα νιόπαντρο ζευγάρι «ψαγμένων» entrepreneurs που φιλοδοξεί να «αναπλάσει» μια υποβαθμισμένη κοινότητα δημιουργώντας νέα, μοντέρνα σπίτια με μηδαμινό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Θέλουν να πιστεύουν ότι είναι (και κυρίως ότι φαίνονται) ευγενείς λευκοί και καλοί Σαμαρείτες παρότι επιδίδονται σε ασύστολο gentrification («ανάπλαση») μιας υποβαθμισμένης κωμόπολης που κατοικείται αποκλειστικά σχεδόν από ισπανόφωνους μετανάστες και αυτόχθονες Αμερικανούς («Ινδιάνους» που λέγαμε, και λέμε ακόμα).
Στο πλαίσιο αυτό και κουβαλώντας τις σπαρταριστές νευρώσεις που κατακλύζουν τη σχέση τους, επιχειρούν να γίνουν οι παρουσιαστές ενός real estate ριάλιτι με τη βοήθεια του σκοτεινού και αλλοπρόσαλλου σκηνοθέτη που υποδύεται ο Μπένι Σάφντι. Κάποια στιγμή όμως υπεισέρχεται μια «κατάρα» στην εξίσωση και όλα αρχίζουν να πηγαίνουν κατά διαόλου. Είναι καταραμένοι ή μήπως η κατάρα είναι οι ίδιοι; Το ερώτημα είναι ρητορικό.
Με κίνδυνο να φανεί κάποιος σοβαροφανής για μια σειρά που δεν της λείπει το γέλιο και η φάρσα (και προκαλεί τον θεατή να γελάσει, αμήχανα έστω, με τον εαυτό του στον καθρέφτη), θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά φτιαγμένη σπουδή για την υποκρισία, την εκμετάλλευση, τις ψευδαισθήσεις και τον ναρκισσισμό, που σε κάποιες στιγμές γίνεται απροσδόκητα συναισθηματική και συγκινητική, όταν δεν σε πηγαίνει σε περίεργα, σκοτεινά και σουρεάλ μέρη.