Ας ερχόσουν για λίγο, μοναχά για ένα μεσημεριανάδικο 

Ας ερχόσουν για λίγο, μοναχά για ένα μεσημεριανάδικο  Facebook Twitter
Τουλάχιστον, μπορούμε να παρηγορηθούμε με την ιδέα ότι ο ίδιος ο Γιώργος Μαρίνος είναι πλέον μακριά απ’ όλα αυτά.   
0

«ΚΑΝΕ ΜΟΥ ΛΙΓΑΚΙ ΜΜΜ»… Με τη φωνή του Γιώργου Μαρίνου να τραγουδά ένα από τα πιο διάσημα κομμάτια του ξεκίνησε, όσο πιο ανάρμοστα ήταν δυνατόν, το πολυδιαφημισμένο τις προηγούμενες μέρες «αποκαλυπτικό» ρεπορτάζ που υποσχόταν την πρώτη αποκλειστική εμφάνιση του 85χρονου ερμηνευτή, που για πολλά χρόνια «είχε επιλέξει να ζει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας», αλλά «εμείς καταφέραμε και τον εντοπίσαμε!» όπως διατράνωνε το σχετικό teaser.

Το βαθιά ντροπιαστικό ρεπορτάζ –που φρόντισα δυστυχώς να δω τεστάροντας τα μαζοχιστικά μου όρια– προβλήθηκε στο μεσημεριανάδικο του Mega το Σάββατο το μεσημέρι και ήταν αυτό ακριβώς που θα περίμενε κανείς από αυτού του είδους τις εκπομπές.

Θα έλεγα ότι ήταν ένα κάποιο ναδίρ για την ελληνική (ιδιωτική) τηλεόραση, αλλά είναι στατιστικά βέβαιο ότι έχουν προβληθεί πολύ χειρότερα και πιο ανάλγητα πράγματα, και επίσης πρόκειται ως γνωστόν για βαρέλι δίχως πάτο. 

Προκύπτουν τόσα ζητήματα που χάνει κανείς τον λογαριασμό: ηθικά, αισθητικά, δημοσιογραφικά, αλλά και νομικά ίσως. Δεν φέρει ευθύνη η μονάδα ή/και οι συνοδοί του για αυτό το «τόσο συγκινητικό» expose; 

Η «εμφάνιση» του Γιώργου Μαρίνου –ο οποίος πάσχει προφανώς από άνοια, γεγονός που δεν του επιτρέπει να δίνει συνεντεύξεις, ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι θα επιθυμούσε κάτι τέτοιο– συνίστατο τελικά σε δυο-τρεις φωτογραφίες πλάι στον δαιμόνιο ρεπόρτερ, στον περίβολο της μονάδας φροντίδας ηλικιωμένων όπου πλέον διαβιώνει, και σ’ ένα βιντεάκι μερικών δευτερολέπτων που είχε τραβηχτεί την Τσικνοπέμπτη και τον έδειχνε να χορεύει με τη βοήθεια μιας υπαλλήλου της μονάδας υπό τους νοσταλγικούς ήχους του «Ας ερχόσουν για λίγο»

Παρότι όμως δεν ακούσαμε ούτε μια λέξη από τον ίδιον (πάλι καλά ίσως, περιορίστηκε έτσι κάπως η ντροπή και η οδύνη), ο ρεπόρτερ που διεκπεραίωσε αυτό το μεγάλο δημοσιογραφικό (ή δημοσιοκαφρικό) scoop μάς διαβεβαίωσε πως «είναι πάρα πολύ καλά και περνάει καλά» και πως «δεν θέλει να συζητάει για το παρελθόν, προτιμά να ζει το τώρα».

Ποτέ ίσως ο κλαυσίγελος δεν υπήρξε τόσο εκκωφαντικός. Μας πληροφόρησε επίσης ότι ο άνθρωπος που είχε επιλέξει πολύ πριν από την παρούσα κατάστασή του να απέχει από τη δημοσιότητα –κάτι που τελικά απεδείχθη μάταιο καθόσον τα λαγωνικά και οι τυμβωρύχοι είναι ακαταπόνητοι στο κυνήγι της αποκλειστικότητας– του τραγούδησε το «Χάλι Γκάλι» και τον ρώτησε αν του αρέσουν τα «γαλλικά» (υπονοώντας, μάλλον, τα σόκιν).

Προκύπτουν τόσα ζητήματα που χάνει κανείς τον λογαριασμό: ηθικά, αισθητικά, δημοσιογραφικά, αλλά και νομικά ίσως. Δεν φέρει ευθύνη η μονάδα ή/και οι συνοδοί του για αυτό το «τόσο συγκινητικό» (όπως δεν σταμάτησε να μας τονίζει ο παρουσιαστής της εκπομπής) expose; Τουλάχιστον, μπορούμε να παρηγορηθούμε με την ιδέα ότι ο ίδιος ο Γιώργος Μαρίνος είναι πλέον μακριά απ’ όλα αυτά.   

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ