ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΕΙΧΕ προ δεκαετίας δηλώσει ότι σκόπευε να αποσυρθεί από τη σκηνοθεσία, ο Στίβεν Σόντερμπεργκ κοντεύει να γίνει το κορυφαίο υπόδειγμα παραγωγικότητας σε ό,τι αφορά τη σύγχρονη κινηματογραφική / τηλεοπτική μυθοπλασία.
Από την «απόσυρσή» του το 2013 και μέχρι σήμερα έχει υπογράψει καμιά δεκαριά ταινίες – περισσότερες από ό,τι έχουν γυρίσει κάποιοι επιφανείς ομότεχνοί του σε ολόκληρη τους την καριέρα. Συγχρόνως έχει εμπλακεί στον κόσμο της τηλεοπτικής παραγωγής, μέσο το οποίο έχει προσεγγίσει με το ίδιο ανήσυχο πνεύμα (αισθητικά και τεχνικά) που χαρακτηρίζει την πολυποίκιλη κινηματογραφική δουλειά του.
Το The Knick ήταν ένα αριστούργημα ενώ το Mosaic μοιάζει εκ των υστέρων ακόμα πιο πρωτοποριακό και άξιο για επανεκτίμηση (περιείχε επίσης την καλύτερη ερμηνεία της Σάρον Στόουν από την εποχή του Καζίνο).
Σχετικά με τις δύο προηγούμενες τηλεοπτικές δουλειές του ως σκηνοθέτη, το “Full Circle” που εκτυλίσσεται γύρω από μια απαγωγή που πάει συγκλονιστικά στραβά μοιάζει πιο συμβατικό, ο Σόντερμπεργκ όμως εξακολουθεί να κάνει τις αλχημείες του και το οπτικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.
Η νέα (σκηνοθετική) του συμβολή στον ωκεανό του τηλεοπτικού περιεχομένου είναι η αυτοτελής σειρά έξι επεισοδίων με τίτλο Full Circle, το σενάριο της οποίας έγραψε εξ ολοκλήρου ο τακτικός συνεργάτης του Εντ Σόλομον, υπεύθυνος μεταξύ άλλων για το σενάριο του “Mosaic” αλλά και της ταινίας No Sudden Move που σκηνοθέτησε πρόπερσι ο Σόντερμπεργκ και αποτελεί ένα από τα κορυφαία «μετα-νουάρ» της τελευταίας δεκαετίας.
Σχετικά με τις δύο προηγούμενες τηλεοπτικές δουλειές του ως σκηνοθέτη, το “Full Circle” που εκτυλίσσεται γύρω από μια απαγωγή που πάει συγκλονιστικά στραβά μοιάζει πιο συμβατικό, ο Σόντερμπεργκ όμως εξακολουθεί να κάνει τις αλχημείες του και το οπτικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.
Οι φυσικοί φωτισμοί, η υπερκινητική κάμερα, η ρεαλιστική φωτογραφία και η απίστευτη χρήση των locations που σε τοποθετεί κυριολεκτικά μέσα στη Νέα Υόρκη αποτελούν ένα σαγηνευτικό περιτύλιγμα για μια ιστορία με έντονο σασπένς, εξαιρετικές ερμηνείες ενός εκλεκτού καστ, μπόλικες ανατροπές που ξεκινάνε από το πρώτο επεισόδιο (κυκλοφορούν ήδη τα δύο από τα έξι στο HBO Max ή σκέτο Max ή όπως λέγεται αυτή την εβδομάδα η πλατφόρμα) και έναν θεματικό καμβά που αγγίζει ζητήματα φυλής, τάξης, προκαταλήψεων, δεισιδαιμονιών και καταλοίπων της αποικιοκρατίας.
Τα πάντα και οι πάντες σ’ αυτό το θρίλερ χαρακτήρων συνδέονται μεταξύ τους αλλά και με το παρελθόν, πρόσφατο και απώτερο. Και όλες οι λεπτομέρειες μετράνε – όπως φερ’ ειπείν το ευτελές σχετικά ποσό που ζητάνε ως λύτρα οι απαγωγείς (314,159 δολάρια), το οποίο είναι τα πρώτα έξι ψηφία του νούμερου με το οποίο ισούται ο αριθμός π.
Η αλήθεια είναι ότι είναι δύσκολο να μη σου περάσει από το μυαλό η ιδέα ότι το “Full Circle” θα μπορούσε να είναι μια άψογη και σφιχτή δίωρη ταινία, αλλά είναι δύσκολο επίσης (και αχάριστο) να είσαι επικριτικός όταν το περιεχόμενο είναι τόσο υψηλού επιπέδου, ακόμα κι όταν δεν δένουν ιδανικά όλα του τα στοιχεία.
Full Circle | Official Trailer | Max