Live

Η ανακτημένη τιμή της Σάνεν Ντόχερτι

Η ανακτημένη τιμή της Σάνεν Ντόχερτι Facebook Twitter
H σύνδεση της ηθοποιού με τον συγκεκριμένο χαρακτήρα παραμένει μοναδική στα χρονικά. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

ΠΟΝΑΕΙ ΛΙΓΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ όταν ο αποθανών ή η αποθανούσα εν προκειμένω είναι της ίδιας ή σχεδόν της ίδιας ηλικίας με σένα. Όπως ο Μάθιου Πέρι / Τσάντλερ ή όπως η Σάνεν Ντόχερτι / Μπρέντα, που έφυγε από τη ζωή στα 53 της, όσο ήταν και το «ταίρι» της στα «Χτυποκάρδια στο Μπέβερλι Χιλς», ο Λουκ Πέρι / Ντίλαν, όταν αποχαιρέτησε τα εγκόσμια πριν από πέντε χρόνια.

Ειδικά όταν αυτοί ήταν τόσο άρρηκτα –και ασφυκτικά, υποθέτει κανείς, για τους ίδιους– ταυτισμένοι με τους χαρακτήρες που ερμήνευσαν επί μακρόν σε δημοφιλείς σειρές, τις οποίες έχει συνδέσει απολύτως το κοινό με τα νιάτα του. Και τα νιάτα παραμένουν για πάντα έμβλημα και ορόσημο πολύτιμης ανεμελιάς και συναισθηματικής έξαρσης για όλους, και όχι μόνο γι’ αυτούς που αρνιούνται να μεγαλώσουν.

Το εκπληκτικό όμως στην περίπτωση της Σάνεν Ντόχερτι, η οποία είχε παίξει στους τέσσερεις μόνο από τους δέκα κύκλους του (original) «Χτυποκάρδια στο Μπέβερλι Χιλς» (πριν εκδιωχθεί λόγω «αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς»), είναι ότι η αναγγελία του θανάτου της προκάλεσε κύματα συγκίνησης και τρυφερότητας αντιστρόφως ανάλογα με το μίσος και τον χλευασμό που είχε δεχτεί την εποχή που έπαιζε την Μπρέντα.

Παρακολουθώντας την επικαιρότητα της ποπ/μαζικής κουλτούρας εκείνη την προ-ίντερνετ (παλαιολιθική δηλαδή) εποχή, και καθώς ο ρόλος άρχισε να καταπίνει την ηθοποιό, σύσσωμο το νεανικό κοινό του πλανήτη φαινόταν να μισεί με πάθος την Μπρέντα / Σάνον Ντόχερτι. Ή να αγαπά να την μισεί – το πηλίκο όμως για εκείνη ήταν το ίδιο.

Η «Μπρέντα» είχε καταστεί σύμβολο ποταπής συμπεριφοράς στο μονίμως ναρκοθετημένο εφηβικό σύμπαν, παράδειγμα (κοριτσιού) προς αποφυγή, ζωντανή προειδοποίηση, παραβολή της κακής κόρης.

Και η σύνδεση της ηθοποιού με τον συγκεκριμένο χαρακτήρα παραμένει μοναδική στα χρονικά. Κάπου στην πορεία η Σάνεν Ντόχερτι και η Μπρέντα Γουόλς συγχωνεύθηκαν –σαν να πήγε στραβά κάποιο εργαστηριακό πείραμα επιστημονικής φαντασίας– στη συνείδηση του κοινού, ως αποτέλεσμα και της άστατης και κακομαθημένης περσόνας που προβαλλόταν προς τα έξω για την προσωπική ζωή της Ντόχερτι, σε σημείο που έγιναν ένα και το αυτό, και οι απανταχού haters δεν μπορούσαν να αποφασίσουν ποια από τις δύο ήταν χειρότερη.

Παρακολουθώντας την επικαιρότητα της ποπ/μαζικής κουλτούρας εκείνη την προ-ίντερνετ (παλαιολιθική δηλαδή) εποχή, και καθώς ο ρόλος άρχισε να καταπίνει την ηθοποιό, σύσσωμο το νεανικό κοινό του πλανήτη φαινόταν να μισεί με πάθος την Μπρέντα / Σάνον Ντόχερτι. Ή να αγαπά να την μισεί – το πηλίκο όμως για εκείνη ήταν το ίδιο. Η στάμπα ήταν ανεξίτηλη σε καιρούς που οι διασημότητες είχαν πολύ μικρότερο έλεγχο από σήμερα της δημόσιας εικόνας τους και του προσωπικού αφηγήματος που επιθυμούν να προβάλλουν στο κοινό. Επίσης, ήταν ακόμα τότε, και ενδεχομένως να εξακολουθεί να είναι, πολύ πιο αποδεκτό –ή και επιθυμητό– το να είσαι «κακό αγόρι» από το να είσαι «κακό κορίτσι».  

Δύσκολο –και άδικο– να διαχειριστείς τέτοιου είδους φήμη όταν είσαι μόνο είκοσι χρονών (δεκαεννιά όταν έκανε πρεμιέρα το «Μπέβερλι Χιλς»), παρότι ήταν στο κουρμπέτι από μικρή, και μάλιστα δυο χρόνια πριν ξεκινήσει να ενσαρκώνει την Μπρέντα, ήταν μία από τις Heathers στην ομώνυμη ταινία, που παραμένει μέχρι και σήμερα αξεπέραστη και κορυφαία στο είδος της νεανικής μαύρης (κατάμαυρης) κομεντί. Μετά τα «Χτυποκάρδια» είχε μια πολύ πιο ήπια τηλεοπτική διαδρομή στη σειρά «Μάγισσες», αλλά στην κοινή συνείδηση ήταν και θα είναι για πάντα η «Μπρέντα», εξαγνισμένη πλέον και αιώνια.   

Daily
0

Live

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Daily / The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Με αφορμή μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο για το μυθικό βρετανικό περιοδικό και την επίδρασή του στη σύγχρονη κουλτούρα, θυμήθηκα το πρώτο τεύχος του που έπεσε στα χέρια μου, πριν από σαράντα χρόνια, όταν ήμουν μαθητής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Daily / Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Το παιδάκι του Μασκ που έκλεψε την παράσταση στο Οβάλ Γραφείο μπορεί να είναι το «μωρό της Ρόζμαρι», μπορεί όμως και να είναι ο Μεσσίας. Όλα είναι πιθανά στη δυστοπική σουρεάλα που ζούμε, και ο δρόμος προβλέπεται μακρύς κι αλλόκοτος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Daily / Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Τρία χρόνια μετά τον πρώτο, ξεκίνησε πριν λίγες εβδομάδες ο πολυαναμενόμενος δεύτερος κύκλος της ατμοσφαιρικής, ρετροφουτουριστικής, αινιγματικής – και πανάκριβης – σειράς που κερδίζει όλο και περισσότερους πιστούς θεατές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ