ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΑ ΒΑΘΙΑ, να μην θίγει υπολήψεις και να μην θέτει άβολα ερωτήματα στα τέσσερα λαμπερά υποκείμενά του αυτό το ντοκιμαντέρ για τα εμβληματικά (εδώ ταιριάζει απολύτως ο ταλαιπωρημένος αυτός προσδιορισμός) supermodels που κυριαρχούσαν στο πολιτισμικό τοπίο πριν από τρεις δεκαετίες, αποτελεί όμως σίγουρα μια νοσταλγική πανδαισία για όσους και όσες είναι αρκετά μεγάλοι/ες ώστε να θυμούνται εκείνα τα χρόνια.
Για τους υπόλοιπους (νεότερους) θεατές είναι μια συναρπαστική, κατά τόπους, ματιά σ’ έναν κόσμο που δεν υπάρχει πια, σ’ ένα σύμπαν όπου βασίλευαν τα glossy περιοδικά και τα πάντα –οι μόδες, οι τάσεις, οι ιδέες– άρχιζαν και τελείωναν στις σελίδες τους.
Οι τέσσερις εναπομείνασες μοιράζονται την ιδιότητα του executive producer της σειράς (γεγονός που εξηγεί την διστακτικότητα των δημιουργών να της φέρουν σε οποιαδήποτε δύσκολη θέση, με αποτέλεσμα το ντοκιμαντέρ να είναι περισσότερο αποθεωτικό παρά αποκαλυπτικό), και όλες σχεδόν μοιάζουν στην έκτη δεκαετία της ζωής τους ίδιες κι απαράλλαχτες σχεδόν με την εποχή που μεσουρανούσαν στο στερέωμα της ποπ κουλτούρας.
Στα τέσσερα επεισόδια του ντοκιμαντέρ ξετυλίγεται μέσω πλούσιου υλικού και πολλών συνεντεύξεων, η εξελικτική πορεία της ιερής τετράδας –Σίντι Κρόφορντ, Ναόμι Κάμπελ, Λίντα Εβαντζελίστα, Κρίστι Τέρλινγκτον– στο χώρο του modeling και της μόδας αλλά και πέρα απ’ αυτόν, από την εποχή που ήταν ακόμη μικρά κορίτσια (που έπρεπε να υποδύονται τις ιδεώδεις γυναίκες) μέχρι την μετεωρική τους άνοδο στον αφρό της διασημότητας. Στην πραγματικότητα βέβαια δεν ήταν τετράδα αλλά πεντάδα –όπως αποτυπώθηκε μοναδικά στο βίντεο του “Freedom! ’90” του George Michael– αλλά η Τατιάνα Πάτιτζ, η οποία έφυγε από την ζωή τον περασμένο Γενάρη στα 56 της, εμφανίζεται στο ντοκιμαντέρ μόνο μέσω μιας αφιέρωσης στη μνήμη της στο τέλος του δεύτερου επεισοδίου.
George Michael - Freedom! ’90
Οι τέσσερις εναπομείνασες μοιράζονται την ιδιότητα του executive producer της σειράς (γεγονός που εξηγεί την διστακτικότητα των δημιουργών να της φέρουν σε οποιαδήποτε δύσκολη θέση, με αποτέλεσμα το ντοκιμαντέρ να είναι περισσότερο αποθεωτικό παρά αποκαλυπτικό), και όλες σχεδόν μοιάζουν, στην έκτη δεκαετία της ζωής τους, ίδιες κι απαράλλαχτες σχεδόν με την εποχή που μεσουρανούσαν στο στερέωμα της ποπ κουλτούρας.
Εξαίρεση αποτελεί η Λίντα Εβαντζελίστα, η οποία όμως, ακριβώς ίσως επειδή είναι η μόνη στην οποία εμφανίζονται πάνω της τα σημάδια του χρόνου αλλά και της «παραμόρφωσης» που υπέστη μετά από την ατυχή χειρουργική επέμβαση που ουσιαστικά τερμάτισε την καριέρα της, μοιάζει η πιο ευάλωτη αλλά και η πιο ενδιαφέρουσα από όλες. Εκείνη ήταν που είχε εκστομίσει το 1990 την περιβόητη ατάκα (ότι αυτή και η παρέα της «δεν σηκώνονται το πρωί από το κρεβάτι για λιγότερα από 10.000 δολάρια την ημέρα»), εκείνη είναι που στο προτελευταίο επεισόδιο αυτής της σειράς θυμάται με δάκρυα να δραπετεύει, σε ηλικία 27 ετών, από τον εξαετή γάμο της με τον Gérald Marie (πρώην επικεφαλής του Elite Model Management) ο οποίος θα αντιμετώπιζε αργότερα τις κατηγορίες διάφορων γυναικών για κακοποίηση και βιασμό.
The Super Models — Official Trailer