Η Μεγάλη Εβδομάδα του Succession

Η Μεγάλη Εβδομάδα του Succession Facebook Twitter
«Ήταν δύσκολο να κρατήσω το μυστικό τόσο καιρό. Και ήταν πολύς καιρός. Πότε πέθανα; Τον περασμένο Ιούλιο, νομίζω».
0



ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΙ
 χθες βούιζε ο τόπος, ειδικά αν μπαινοβγαίνει κανείς σε ξένα ενημερωτικά μέσα, μεγάλα και μικρά, ότι κάτι εξαιρετικά κρίσιμο συνέβη – όχι στην πραγματικότητα, αλλά στο προχθεσινοβραδινό (ώρα Αμερικής) επεισόδιο του Succession. Ακόμα κι αν οι επικεφαλίδες προσπαθούσαν να κρατήσουν τα προσχήματα αποφεύγοντας να αποκαλύψουν τι ακριβώς συνέβη, η ατμόσφαιρα σοκ και δέους ήταν προφανής και σε παρακινούσε επιτακτικά να ολοκληρώσεις όσο νωρίτερα γίνεται τις δουλειές και τις υποχρεώσεις της ημέρας για να προλάβεις να το δεις πριν σε πνίξουν τα spoilers και (εν προκειμένω) οι βαρυσήμαντες νεκρολογίες. Δεν τα κατάφερα. Και όταν έφτασε η στιγμή να δω το επεισόδιο, ήξερα τι πρόκειται να συμβεί. Παρ’ όλα αυτά, αυτό δεν ήταν αρκετό για να χαλάσει τη συγκλονιστική εμπειρία παρακολούθησης ενός από τα πιο μνημειώδη (σεναριακά, τεχνικά, ερμηνευτικά και σε οποιοδήποτε άλλο πιθανό επίπεδο) επεισόδια στη σύγχρονη ιστορία του μέσου. 

Κάποτε θα πέθαινε και σίγουρα όχι στην αυλαία της σειράς, όμως αυτός ο θάνατος φάνηκε πρόωρος και «τραυματικός» για τον θεατή που θα πρέπει να χωνέψει ότι δεν θα ξαναδεί τον Μπράιαν Κοξ να τρομοκρατεί το σύμπαν με ένα του μορφασμό και μόνο.

Ήταν από αυτές τις στιγμές της σύγχρονης τηλεόρασης που στέλνουν το κοινό στις προ-binge εποχές του μέσου όπου οι πιστοί μιας σειράς παρακολουθούσαν την ίδια ώρα ή την ίδια μέρα μια συγκλονιστική εξέλιξη στην πλοκή και κατόπιν ολόκληρος ο πλανήτης αναρωτιόταν «ποιος πυροβόλησε τον Τζέι Αρ» (μπούμερ αναφορά στην παλαιολιθική εποχή) ή όπως συμβαίνει από χθες, «πώς έφυγε ξαφνικά από τη μέση ο Λόγκαν Ρόι», η πατριαρχική μαύρη τρύπα στην καρδιά του Succession και μία από τις τιτάνιες μορφές της σύγχρονης τηλεοπτικής μυθοπλασίας.  

Κάποτε θα πέθαινε και σίγουρα όχι στην αυλαία της σειράς, όμως αυτός ο θάνατος φάνηκε πρόωρος και «τραυματικός» για τον θεατή που θα πρέπει να χωνέψει ότι δεν θα ξαναδεί τον Μπράιαν Κοξ να τρομοκρατεί το σύμπαν με ένα του μορφασμό και μόνο. Μιλώντας στο «behind the episode» φιλμάκι που προβάλλει το HBO αμέσως μετά από κάθε επεισόδιο, ο δημιουργός της σειράς Τζέσι Άρμστρονγκ δηλώνει ότι ο λόγος που αυτό το αναμενόμενο, πλην όμως κοσμογονικό γεγονός, συνέβη στο τρίτο μόλις επεισόδιο (και επτά ολόκληρα επεισόδια πριν από το φινάλε, μια αιωνιότητα δηλαδή) του τέταρτου και τελευταίου κύκλου, ήταν για να προκαλέσει ένα ηλεκτροσόκ στο κοινό αλλά και για να προετοιμαστεί μεθοδικά το μετά – η διαδοχή, ο ίδιος ο τίτλος της σειράς δηλαδή. «Δεν θέλαμε να τελειώσουμε με κηδεία και δάκρυα, θέλαμε να δείξουμε πώς ο θάνατος μιας επιφανούς προσωπικότητας αντανακλά στην οικογένειά του, θέλαμε να συλλάβουμε τον τρόπο που βιώνουν οι άνθρωποι την αίσθηση της απώλειας στη σύγχρονη εποχή της εξ αποστάσεως επικοινωνίας». 

Το φοβερό είναι ότι σε μια χειρονομία που τοποθετείται κάπου ανάμεσα σε τρολιά πολυτελείας και σε γνήσιο φόρο τιμής σε έναν χαρακτήρα μεγαλύτερο από την ζωή (και συνεπώς, και από τον θάνατο), το New York δημοσίευσε κανονική νεκρολογία για τον Λόγκαν Ρόι (1938-2003) με πλήρες βιογραφικό, διανθισμένη με παλαιότερες φωτογραφίες του Μπράιαν Κοξ σε διάφορα υποτίθεται στάδια της ζωής του αποβιώσαντος μεγιστάνα. Προηγουμένως –ή συγχρόνως ή λίγο μετά– το περιοδικό είχε επικοινωνήσει με τον ίδιο τον πρωταγωνιστή ο οποίος αποκάλυψε μεταξύ άλλων ότι μετά το «τέλος» του, δεν έμεινε, όπως καμιά φορά συνηθίζεται, για τις αναγνώσεις των υπόλοιπων επεισοδίων. «Άμα φύγω, έφυγα» δήλωσε. «Ήταν δύσκολο να κρατήσω το μυστικό τόσο καιρό. Και ήταν πολύς καιρός. Πότε πέθανα; Τον περασμένο Ιούλιο, νομίζω».

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Succession: Η αρχή ενός αναμενόμενα επικού τέλους

Daily / Succession: Η αρχή ενός αναμενόμενα επικού τέλους

Στην πορεία για τη μεγάλη αυλαία που μόλις ξεκίνησε, η σειρά παραμένει μια υπερσύγχρονη κωμωδία ηθών της άκρας πλουτοκρατίας, με κάποιο μαγικό τρόπο όμως το ψυχοδραματικό της κρεσέντο είναι εξίσου ισχυρό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ