Η Μεγάλη Εβδομάδα του Succession

Η Μεγάλη Εβδομάδα του Succession Facebook Twitter
«Ήταν δύσκολο να κρατήσω το μυστικό τόσο καιρό. Και ήταν πολύς καιρός. Πότε πέθανα; Τον περασμένο Ιούλιο, νομίζω».
0



ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΙ
 χθες βούιζε ο τόπος, ειδικά αν μπαινοβγαίνει κανείς σε ξένα ενημερωτικά μέσα, μεγάλα και μικρά, ότι κάτι εξαιρετικά κρίσιμο συνέβη – όχι στην πραγματικότητα, αλλά στο προχθεσινοβραδινό (ώρα Αμερικής) επεισόδιο του Succession. Ακόμα κι αν οι επικεφαλίδες προσπαθούσαν να κρατήσουν τα προσχήματα αποφεύγοντας να αποκαλύψουν τι ακριβώς συνέβη, η ατμόσφαιρα σοκ και δέους ήταν προφανής και σε παρακινούσε επιτακτικά να ολοκληρώσεις όσο νωρίτερα γίνεται τις δουλειές και τις υποχρεώσεις της ημέρας για να προλάβεις να το δεις πριν σε πνίξουν τα spoilers και (εν προκειμένω) οι βαρυσήμαντες νεκρολογίες. Δεν τα κατάφερα. Και όταν έφτασε η στιγμή να δω το επεισόδιο, ήξερα τι πρόκειται να συμβεί. Παρ’ όλα αυτά, αυτό δεν ήταν αρκετό για να χαλάσει τη συγκλονιστική εμπειρία παρακολούθησης ενός από τα πιο μνημειώδη (σεναριακά, τεχνικά, ερμηνευτικά και σε οποιοδήποτε άλλο πιθανό επίπεδο) επεισόδια στη σύγχρονη ιστορία του μέσου. 

Κάποτε θα πέθαινε και σίγουρα όχι στην αυλαία της σειράς, όμως αυτός ο θάνατος φάνηκε πρόωρος και «τραυματικός» για τον θεατή που θα πρέπει να χωνέψει ότι δεν θα ξαναδεί τον Μπράιαν Κοξ να τρομοκρατεί το σύμπαν με ένα του μορφασμό και μόνο.

Ήταν από αυτές τις στιγμές της σύγχρονης τηλεόρασης που στέλνουν το κοινό στις προ-binge εποχές του μέσου όπου οι πιστοί μιας σειράς παρακολουθούσαν την ίδια ώρα ή την ίδια μέρα μια συγκλονιστική εξέλιξη στην πλοκή και κατόπιν ολόκληρος ο πλανήτης αναρωτιόταν «ποιος πυροβόλησε τον Τζέι Αρ» (μπούμερ αναφορά στην παλαιολιθική εποχή) ή όπως συμβαίνει από χθες, «πώς έφυγε ξαφνικά από τη μέση ο Λόγκαν Ρόι», η πατριαρχική μαύρη τρύπα στην καρδιά του Succession και μία από τις τιτάνιες μορφές της σύγχρονης τηλεοπτικής μυθοπλασίας.  

Κάποτε θα πέθαινε και σίγουρα όχι στην αυλαία της σειράς, όμως αυτός ο θάνατος φάνηκε πρόωρος και «τραυματικός» για τον θεατή που θα πρέπει να χωνέψει ότι δεν θα ξαναδεί τον Μπράιαν Κοξ να τρομοκρατεί το σύμπαν με ένα του μορφασμό και μόνο. Μιλώντας στο «behind the episode» φιλμάκι που προβάλλει το HBO αμέσως μετά από κάθε επεισόδιο, ο δημιουργός της σειράς Τζέσι Άρμστρονγκ δηλώνει ότι ο λόγος που αυτό το αναμενόμενο, πλην όμως κοσμογονικό γεγονός, συνέβη στο τρίτο μόλις επεισόδιο (και επτά ολόκληρα επεισόδια πριν από το φινάλε, μια αιωνιότητα δηλαδή) του τέταρτου και τελευταίου κύκλου, ήταν για να προκαλέσει ένα ηλεκτροσόκ στο κοινό αλλά και για να προετοιμαστεί μεθοδικά το μετά – η διαδοχή, ο ίδιος ο τίτλος της σειράς δηλαδή. «Δεν θέλαμε να τελειώσουμε με κηδεία και δάκρυα, θέλαμε να δείξουμε πώς ο θάνατος μιας επιφανούς προσωπικότητας αντανακλά στην οικογένειά του, θέλαμε να συλλάβουμε τον τρόπο που βιώνουν οι άνθρωποι την αίσθηση της απώλειας στη σύγχρονη εποχή της εξ αποστάσεως επικοινωνίας». 

Το φοβερό είναι ότι σε μια χειρονομία που τοποθετείται κάπου ανάμεσα σε τρολιά πολυτελείας και σε γνήσιο φόρο τιμής σε έναν χαρακτήρα μεγαλύτερο από την ζωή (και συνεπώς, και από τον θάνατο), το New York δημοσίευσε κανονική νεκρολογία για τον Λόγκαν Ρόι (1938-2003) με πλήρες βιογραφικό, διανθισμένη με παλαιότερες φωτογραφίες του Μπράιαν Κοξ σε διάφορα υποτίθεται στάδια της ζωής του αποβιώσαντος μεγιστάνα. Προηγουμένως –ή συγχρόνως ή λίγο μετά– το περιοδικό είχε επικοινωνήσει με τον ίδιο τον πρωταγωνιστή ο οποίος αποκάλυψε μεταξύ άλλων ότι μετά το «τέλος» του, δεν έμεινε, όπως καμιά φορά συνηθίζεται, για τις αναγνώσεις των υπόλοιπων επεισοδίων. «Άμα φύγω, έφυγα» δήλωσε. «Ήταν δύσκολο να κρατήσω το μυστικό τόσο καιρό. Και ήταν πολύς καιρός. Πότε πέθανα; Τον περασμένο Ιούλιο, νομίζω».

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Succession: Η αρχή ενός αναμενόμενα επικού τέλους

Daily / Succession: Η αρχή ενός αναμενόμενα επικού τέλους

Στην πορεία για τη μεγάλη αυλαία που μόλις ξεκίνησε, η σειρά παραμένει μια υπερσύγχρονη κωμωδία ηθών της άκρας πλουτοκρατίας, με κάποιο μαγικό τρόπο όμως το ψυχοδραματικό της κρεσέντο είναι εξίσου ισχυρό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ