«Mo»: Γέλιο, συγκίνηση και η εμπειρία τού να είσαι Άραβας στην Αμερική

Mo: Γέλιο, συγκίνηση και η εμπειρία του να είσαι Άραβας στην Αμερική Facebook Twitter
Αυτοβιογραφικό σε σημαντικό βαθμό, το δημιούργημα του 41χρονου κωμικού Μο Αμέρ αφηγείται με χιούμορ αλλά και πάθος τους μπελάδες, τους καημούς και τα βάσανα ενός Παλαιστίνιου στη σύγχρονη Αμερική, και μάλιστα στο Χιούστον του Τέξας.
0

ΜΙΑ ΕΙΚΟΣΑΕΤΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 11η Σεπτεμβρίου η εκπροσώπηση των ατόμων αραβικής προέλευσης στο τοπίο της αμερικανικής κινηματογραφικής και τηλεοπτικής μυθοπλασίας παραμένει σπάνια και συνήθως είναι εγκλωβισμένη στη μέγγενη των στερεοτύπων και της καρικατούρας.

Αυτός είναι ένας λόγος (αλλά όχι ο μοναδικός, ούτε ο κυριότερος) που καθιστά τη νέα κωμική σειρά του Netflix που φέρει το μικρό όνομα («Μο» από το Μοχάμεντ) του πρωταγωνιστή και δημιουργού της τόσο φρέσκια και καλοδεχούμενη.

Αυτοβιογραφικό σε σημαντικό βαθμό, το δημιούργημα του 41χρονου κωμικού Μο Αμέρ (οι φαν του stand up ίσως έχουν τσεκάρει ήδη τα δύο comedy specials που επίσης φιλοξενούνται στην πλατφόρμα, το Mo Amer: The Vagabond του 2018 και το ακόμα καλύτερο Mo Amer: Mohammed in Texas του 2021) αφηγείται με χιούμορ αλλά και πάθος τους μπελάδες, τους καημούς και τα βάσανα ενός Παλαιστίνιου στη σύγχρονη Αμερική, και μάλιστα στο Χιούστον του Τέξας.

Εκτός των άλλων, ο Μο της σειράς, παρότι περιτριγυρίζεται από συγγενείς και φίλους, βρίσκεται διαρκώς μετέωρος (και ανασφάλιστος) καθώς περιμένει εδώ και χρόνια να εξεταστεί το αίτημα του να του χορηγηθεί άσυλο και να καταστεί επιτέλους Αμερικανός υπήκοος.

Στη σειρά παρακολουθούμε τους διάφορους τρόπους με τους οποίους αυτά τα τραύματα και η προσφυγική εμπειρία εν γένει σκιάζουν τη ζωή του ήρωα και λειτουργούν σαν εμπόδια στην προσπάθειά του να προσαρμοστεί πλήρως στην κουλτούρα και τον τρόπο ζωής της νέας του πατρίδας.

Αυτό το καθαρτήριο βίωσε για δύο δεκαετίες σχεδόν και ο ίδιος ο Αμέρ, ο οποίος έφυγε σε μικρή ηλικία από την πατρίδα του όταν ξέσπασε ο Πόλεμος του Κόλπου για να βρεθεί στο Τέξας με τη μητέρα του και τα δύο του αδέλφια, ενώ ο πατέρας του, που εργαζόταν ως μηχανικός στο Κουβέιτ, έμεινε πίσω, φυλακισμένος των ιρακινών αρχών. Μόνο μετά από αρκετά χρόνια κατάφερε να επανασυνδεθεί με την οικογένειά του στην Αμερική, πέθανε όμως πριν κλείσει ο Μο τα δεκατέσσερα.

Στη σειρά παρακολουθούμε τους διάφορους τρόπους με τους οποίους αυτά τα τραύματα και η προσφυγική εμπειρία εν γένει σκιάζουν τη ζωή του ήρωα και λειτουργούν σαν εμπόδια στην προσπάθειά του να προσαρμοστεί πλήρως στην κουλτούρα και τον τρόπο ζωής της νέας του πατρίδας.

Ο Μο δυσκολεύεται να στεριώσει δουλειά (τη βγάζει με περιστασιακές αρπαχτές, από μικροπωλητής μέχρι DJ σε στριπτιζάδικο), μένει με τον εσωστρεφή και ιδιοσυγκρασιακό αδελφό του και τη μητέρα του, στην οποία διστάζει να αποκαλύψει ότι η κοπέλα του είναι Λατίνα (δηλαδή καθολική), ενώ στην πορεία αποκτά κι έναν όλο και πιο καθηλωτικό εθισμό στην υγρή κωδεΐνη.

Συγχρόνως έχει να αντιμετωπίσει όλο το φάσμα των τραγελαφικών προκαταλήψεων που προκαλεί η καταγωγή του (κάποιοι τον περνάνε για Μεξικάνο, κάποιοι άλλοι μπερδεύουν την Παλαιστίνη με το Πακιστάν) και κουβαλά πάντα μαζί του, ως στοιχείο ταυτότητας ή ως τοτέμ ένα μπουκαλάκι με ελαιόλαδο από την πατρίδα του.

Ο Μο είναι άτυχος και τυχερός, επιβιώσας και θύμα, ρεμάλι και κουβαλητής, ακροβατώντας με μπρίο και μαεστρία ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα, όπως και η ίδια η σειρά που συγκαταλέγεται οπωσδήποτε ανάμεσα στις αποκαλύψεις της φετινής τηλεοπτικής σεζόν.   

Mo: Γέλιο, συγκίνηση και η εμπειρία του να είσαι Άραβας στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Netflix
Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Under the banner of heaven»: Βία και αίμα στο όνομα της πίστης

Οθόνες / «Under the banner of heaven»: Βία και αίμα στο όνομα της πίστης

Ο Άντριου Γκάρφιλντ και η Ντέιζι Έντγκαρ-Τζόουνς πρωταγωνιστούν στην αστυνομική σειρά μυστηρίου επτά επεισοδίων που διαδραματίζεται στην κοινότητα των Μορμόνων στη Γιούτα της δεκαετίας του 1980.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Better Call Saul»: Αποχαιρετώντας τη δραματική σειρά της πενταετίας

Οθόνες / «Better Call Saul»: Αποχαιρετώντας τη δραματική σειρά της πενταετίας

Με φόντο την έρημο του Νέου Μεξικού, το spin-off και prequel του «Breaking Bad» ολοκληρώνει τον θριαμβευτικό του κύκλο, με ένα δραματικό roller-coaster συναισθημάτων, σκηνοθετική και σεναριακή μαεστρία και αξέχαστους τηλεοπτικούς χαρακτήρες.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ