Δικαιοσύνη για την Άννα και σεβασμό στη μνήμη της

Δικαιοσύνη για την Άννα και σεβασμό στη μνήμη της Facebook Twitter
Η Άννα ήταν ένα δραστήριο, λαμπερό, αλληλέγγυο μέλος της κοινότητας.
0

«ΝΕΚΡΟΣ ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΕ σήμερα το απόγευμα ένα άνδρας σε σπίτι στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα. Το θύμα, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, έφερε πολλαπλά τραύματα από μαχαίρι και βρέθηκε μέσα σε μια λίμνη αίματος. Προανάκριση για την υπόθεση διενεργεί η Διεύθυνση Ασφαλείας Αθηνών. Το πτώμα του άνδρα εντόπισε η σπιτονοικοκυρά του διαμερίσματος, που τον αναζητούσε για να πάρει το ενοίκιο. Ο άνδρας ενδέχεται να ήταν νεκρός μέρες».

Αυτή η είδηση γραμμένη έτσι κυκλοφόρησε χτες βράδυ σε διάφορα μέσα και η αλήθεια είναι ότι εξαρχής υποψιάστηκα ότι επρόκειτο πιθανόν για γκέι άνδρα και μάλιστα κάποιας ηλικίας, «ταίριαζαν» βλέπεις και το είδος του εγκλήματος και οι συνθήκες, συν ότι δεν τον είχε αναζητήσει κανείς οικείος του.

Καλές κι ευπρόσδεκτες είναι οι θετικές νομοθεσίες, τα σύμφωνα, οι γάμοι και οι τεκνοθεσίες, όσο όμως η ίδια η καθημερινότητά μας δεν είναι ασφαλής, όσο η υπόσταση και η αξιοπρέπειά μας εξακολουθούν να ακυρώνονται ή να χλευάζονται, δεν κάνουμε παρά τρύπες στο νερό.

Γρήγορα όμως διαπίστωσα χάρη στις αναρτήσεις στα social media φίλων και γνωστών που τη γνώριζαν ότι δεν επρόκειτο για άνδρα, όπως αυθαίρετα, αβασάνιστα και πιθανόν χαιρέκακα τον ανέφερε το δελτίο τύπου της Ασφάλειας, οι συντάκτες του οποίου δεν σεβάστηκαν ούτε μετά την άγρια δολοφονία, την ταυτότητα φύλου της, αλλά για μια τρανς γυναίκα από την Κούβα.

Μια εντυπωσιακή τρανς γυναίκα ονόματι Άννα Ιβάνκοβα που είχε καταφύγει στην Αθήνα από το 2018, είχε έρθει σε επαφή την κολεκτίβα Lgbtqia+ Refugees Welcome και συμμετείχε στις δραστηριότητές της, εργαζόταν ως καλλιτέχνιδα ύστερα από μεσολάβηση του Red Umbrella Athens στις «Κούκλες» της Μαριλούς όπου ήταν πολύ δημοφιλής, έδινε μάλιστα τον παλμό ανεβασμένη πάνω σε άρμα στην πορεία του φετινού Athens Pride έναν μήνα πριν.

Ήταν κοντολογίς όχι μόνο «μια από μας» αλλά κι ένα δραστήριο, λαμπερό, αλληλέγγυο μέλος της κοινότητας, όσα δε άτομα τη γνώρισαν είχαν να λένε για τον χαρακτήρα και την αξιοσύνη της.

Δεν γνωρίζουμε τίποτα ακόμα για το ποιος/-οι και γιατί τη δολοφόνησαν. Γνωρίζουμε όμως σίγουρα ότι ούσα μια τρανς γυναίκα λατίνα, μετανάστρια και προφανώς όχι πλούσια, ήταν ένας «εύκολος» στόχος για κάποιον εγκληματία που είτε ήταν ο ίδιος προβληματικός είτε είχε σεξιστικά, μισογύνικα, τρανσφοβικά ή/και ρατσιστικά κίνητρα.

Γνωρίζουμε επίσης ή μάλλον διαπιστώσαμε ξανά ότι οι κρατικές μας υπηρεσίες, όπως είναι η ΕΛΑΣ, δυσκολεύονται πολύ είτε αρνούνται να μιλήσουν τη γλώσσα του σήμερα ή απλώς τη γλώσσα της πραγματικότητας. Δεν είναι μόνο το επιπόλαιο, στην καλύτερη εκδοχή, misgendering στην ανακοίνωση της Ασφάλειας που ακόμα κι έτσι προσβάλλει τη μνήμη της δολοφονημένης, είναι κι ότι η απόδοση μιας διαφορετικής ταυτότητας φύλου στο θύμα μπορεί να λειτουργήσει αποπροσανατολιστικά στις έρευνες και τις πιθανές μαρτυρίες.

Πολύς λόγος έγινε ακόμα για το γεγονός ότι η αρχική λάθος είδηση αναπαράχθηκε «καρμπόν» σε πολλά μέσα. Αυτό ομολογουμένως είναι ένα ευρύτερο πρόβλημα και δεν οφείλεται σε κάποια «συνωμοσία»: Τόσο η φύση και οι ταχύτητες των νέων τεχνολογιών όσο και ο ανταγωνισμός για την πρωτιά μιας είδησης κάποιες φορές δυστυχώς δεν επιτρέπουν τη διασταύρωση σε πρώτο χρόνο – ειδικά όταν πρόκειται για το αστυνομικό ρεπορτάζ, καθώς τα περισσότερα ηλεκτρονικά μέσα δεν διαθέτουν ειδικευμένους αστυνομικούς συντάκτες.

Είναι, όμως, σημαντικό να προβαίνουν σε άμεση και ευκρινή αποκατάσταση της αλήθειας διερευνώντας την υπόθεση, όταν το λάθος διαπιστωθεί, κι αυτό έπραξε και το lifo.gr. Εδώ φάνηκε για άλλη μια φορά η χρησιμότητα της καλής πλευράς των social media που ανέδειξαν και διέδωσαν άμεσα τη σωστή είδηση.

Σε κάθε περίπτωση, η ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα οφείλει να απαιτήσει δικαιοσύνη τώρα για την Άννα και σεβασμό τόσο για την ίδια όσο και για κάθε άλλο μέλος της, και ειδικά για τα πιο ευάλωτα. Γιατί καλές κι ευπρόσδεκτες είναι οι θετικές νομοθεσίες, τα σύμφωνα, οι γάμοι και οι τεκνοθεσίες, όσο όμως η ίδια η καθημερινότητά μας δεν είναι ασφαλής, όσο η υπόσταση και η αξιοπρέπειά μας εξακολουθούν να ακυρώνονται ή να χλευάζονται, δεν κάνουμε παρά τρύπες στο νερό.

Η Καμία Ανοχή καλεί απόψε σε συγκέντρωση-πορεία για την Άννα στον Άγιο Παντελεήμονα στις 8 μ.μ.

Εάν δεχθήκατε ομοφοβική / ρατσιστική επίθεση, εσείς ή κάποιο άτομο του περιβάλλοντός σας, μπορείτε να καταγγείλετε το περιστατικό στο Τμήμα Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας και στην ειδική, 24ωρη γραμμή καταγγελιών 11414.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζωή, όπως Ζορό

Βασιλική Σιούτη / Ζωή, όπως Ζορό

Τιμωρός του κατεστημένου ή εκπρόσωπος μιας δήθεν αντισυστημικής ελίτ που παίζει με τα σπίρτα; Η δημοσκοπική εκτόξευσή της είναι γεγονός και όλοι προσπαθούν να μαντέψουν πόσο θα κρατήσει και ποιες θα είναι οι συνέπειες.   
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ειρήνη

Οπτική Γωνία / Η αδιάκοπη βία και ο ορίζοντας που έχει εξαφανιστεί

«Αυτό που με έχει επηρεάσει περισσότερο μετά την επιστροφή μας δεν είναι οι ελλείψεις, αλλά η παντελής απουσία χρώματος. Τα πάντα είναι γκρίζα. Το μόνο που βλέπεις είναι σκόνη, μισοκατεστραμμένα σπίτια, σοκάκια κομμένα ανάμεσα στα μπάζα»¹.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Οπτική Γωνία / Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Από τις ερωτήσεις του Εισαγγελέα έως την έμπρακτη στήριξη των ηθοποιών, η δίκη Φιλιππίδη βρίθει πατριαρχικών συμβολισμών και συμπυκνώνει ένα μέρος της φεμινιστικής θεωρίας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια: Πού το πάει ο δήμος Αθηναίων;

Ρεπορτάζ / Τι περίεργο συμβαίνει με το Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια;

Είναι fake news το νέο άνοιγμα που επιχειρεί ο δήμος Αθηναίων με μεγάλο όμιλο θεατρικών επιχειρήσεων; Τι επιδιώκει ο επιχειρηματίας και πόσο υπαρκτός είναι ο κίνδυνος για τον πολιτιστικό οργανισμό να μετατραπεί σε εμπορική επιχείρηση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ