Explainer: Τελικά, πόσο κοστίζουν οι αντιολισθητικές αλυσίδες;

Explainer: Τελικά, πόσο κοστίζουν οι αντιολισθητικές αλυσίδες; Facebook Twitter
Τις αλυσίδες τις φοράμε μόλις προκύψει ανάγκη ή σχετική εντολή από την Τροχαία λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος και όχι μέρες πριν από την ανακοίνωση κάποιας κακοκαιρίας.
0

— Τελικά, πόσο είναι το πρόστιμο όταν κυκλοφορούμε χωρίς αλυσίδες; 40 ή 80 ευρώ;
Ας τα πάρουμε λίγο από την αρχή: Χιονοαλυσίδες για αντίξοες καιρικές συνθήκες, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, είναι υποχρεωτικό να υπάρχουν σε κάθε αυτοκίνητο από Οκτώβριο έως Απρίλιο. Αν προκύψει έλεγχος, λόγου χάριν τον... Ιούνιο (που σίγουρα δεν χιονίζει) και διαπιστωθεί ότι αυτός ο εξοπλισμός δεν υπάρχει, το πρόστιμο ανέρχεται στα 40 ευρώ. Αν ο αντίστοιχος έλεγχος γίνει σε καιρικές συνθήκες όπως αυτές που επικρατούν αυτές τις μέρες, το πρόστιμο ανέρχεται στα 80 ευρώ. Βέβαια, θα αναρωτηθείτε, ποιος νοιάζεται για τις χιονοαλυσίδες Ιούνιο μήνα και δίκιο θα έχετε, αλλά εδώ διευκρινίζουμε το μπέρδεμα περί «40 ή 80 ευρώ».

— Υπάρχουν κι άλλα πράγματα που υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχουν στο αυτοκίνητό μας;
Ναι. Τρίγωνο και ανακλαστικό γιλέκο, ρεζέρβα, εφεδρικά γυαλιά οράσεως και πυροσβεστήρας. Ας μείνουμε όμως στις αλυσίδες: το τρίγωνο και το ανακλαστικό γιλέκο θα μας χρειαστούν, αν πρέπει να αλλάξουμε λάστιχο ή να φορέσουμε αλυσίδες στο αυτοκίνητό μας βράδυ.

— Πολλά δεν είναι όλα αυτά;
Πολλά και υποχρεωτικά, αλλά οι αλυσίδες είναι το πιο ελαφρύ από αυτά τα αντικείμενα, οπότε γιατί το συζητάμε;

— Γιατί επικράτησε τέτοιος πανικός σε μαγαζιά με είδη αυτοκινήτου;  
Κατ’ αρχάς γιατί ανακοινώθηκε το εν λόγω πρόστιμο και αρκετοί οδηγοί προφανώς δεν διέθεταν αλυσίδες, εν όψει σφοδρής κακοκαιρίας και όπως όριζε το ΦΕΚ που εκδόθηκε, και έσπευσαν να τις προμηθευτούν. Ωστόσο, η αυξημένη ζήτηση προκάλεσε ελλείψεις και φαινόμενα αισχροκέρδειας, τόσο σε φυσικά όσο και σε ηλεκτρονικά καταστήματα που πωλούν είδη αυτοκινήτου. Γι’ αυτό και παρατηρήθηκε το φαινόμενο αλυσίδες που κοστίζουν 45 ευρώ να πωλούνται 60 και 80, κάποτε και 100 ευρώ, και γι’ αυτό και σε αρκετές περιπτώσεις, ενώ οι αλυσίδες δεν «κούμπωναν» με τα λάστιχα, οι οδηγοί να επιλέγουν να τις προμηθευτούν, μόνο και μόνο για να έχουν να τις επιδείξουν σε περίπτωση που έπεφταν πάνω σε έλεγχο της Τροχαίας. Σε κάθε περίπτωση χθες οι αλυσίδες είχαν εξαντληθεί και αναμένεται refill της αγοράς σήμερα...

Με εξαίρεση τις χιονοκουβέρτες που ως επιλογή έχουν την πιο εύκολη εφαρμογή, σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις η εφαρμογή των αλυσίδων θέλει προετοιμασία και εξάσκηση, και καλό είναι οι οδηγοί να μπαίνουν στη διαδικασία να μάθουν πώς μπαίνουν οι αλυσίδες πριν τις χρειαστούν.

— Μάλιστα. Γενικά, πόσο κοστίζουν οι αλυσίδες και γιατί τόσος θόρυβος για τις τιμές τους;
Ας τα πάρουμε και πάλι από την αρχή. Όπως εξήγησε στη LIFO o οδηγός βαρέων οχημάτων Χρήστος Μπεάζης, υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες αλυσίδων και αναλόγως την κατηγορία, διαμορφώνεται και η τιμή. Έτσι έχουμε:

#1 – Τις απλές συμβατικές αλυσίδες, των οποίων η τιμή κυμαίνεται στα 22-25 ευρώ και μπορεί να φτάσουν τα 350 ευρώ, πάντα ανάλογα με το μέγεθος των ελαστικών. Αναλογικά, οι αλυσίδες ενός τζιπ ή ενός φορτηγού θα είναι σαφώς ακριβότερες από εκείνες ενός μικρού αυτοκινήτου. Οπότε οι συμβατικές αλυσίδες είναι η απλή και σχετικά πιο οικονομική λύση, όμως απαιτούν εξάσκηση στην εφαρμογή τους. Επειδή η τοποθέτησή τους είναι κάπως πιο περίπλοκη, ο οδηγός θα πρέπει να δοκιμάσει 3-4 φορές μέχρι οι αλυσίδες να εφαρμόσουν σωστά και το αποτέλεσμα να είναι ασφαλές.

#2 – Τις «αράχνες» που είναι και ακριβότερες (η τιμή τους κυμαίνεται από 70 έως 550 ευρώ) και θεωρούνται από τις πλέον ασφαλείς επιλογές. Οι «αράχνες» είναι μεγάλες σε όγκο και ενδείκνυνται για μεγάλα αυτοκίνητα. Το δύσκολο με αυτόν τον τύπο αλυσίδων είναι ότι χρειάζεται προετοιμασία από την πλευρά του/της οδηγού – που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχει διαβάσει και καταλάβει τις οδηγίες χρήσης. Το βασικό είναι να σφίγγουν καλά πάνω στον τροχό, έτσι ώστε το όχημα να μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια πάνω στο χιόνι ή τον πάγο.

#3 – Τις χιονοκουβέρτες ή αλλιώς αντιολισθητικά πανιά. Επίσης, από τις σχετικά φθηνές επιλογές και από τις πλέον εύκολες στην εφαρμογή. Η τιμή τους κυμαίνεται από 20 έως 80 ευρώ και είναι συνήθως η λύση που προτιμούν οι οδηγοί –με εμπειρία ή μη– καθώς η τοποθέτησή τους είναι απλή και γρήγορη. Αρκεί να βάλεις τη μισή κουβέρτα κάτω από το λάστιχο, να βάλεις μπροστά το αυτοκίνητο και μέσα σε λίγα λεπτά το πανί έχει τυλίξει το ελαστικό και μπορείς να οδηγήσεις με ασφάλεια.

#4 – Αλυσίδες με καρφιά. Συνήθως είναι τύπου «αράχνη» και προσφέρουν καλή πρόσφυση σε συνθήκες παγετού.

— Πόσο εύκολο είναι να φορέσουμε αλυσίδες στο αυτοκίνητό μας;
Δεν είναι. Με εξαίρεση τις χιονοκουβέρτες που ως επιλογή έχουν την πιο εύκολη εφαρμογή, σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις η εφαρμογή των αλυσίδων θέλει προετοιμασία και εξάσκηση, και καλό είναι οι οδηγοί να μπαίνουν στη διαδικασία να μάθουν πώς μπαίνουν οι αλυσίδες πριν τις χρειαστούν. Και επειδή πολύ συχνά παρίσταται η ανάγκη τοποθέτησης αλυσίδων σε σχετικά αντίξοες συνθήκες (κρύο, χιονόπτωση ή συνδυασμός των δύο σε νυχτερινή ώρα), οι οδηγοί δεν χρειάζονται επιπρόσθετο άγχος εκείνες τις στιγμές. Παρ’ όλα αυτά, η παρακολούθηση των σχετικών tutorials που υπάρχουν διαθέσιμα στο YouTube μπορούν να βοηθήσουν τον/την οδηγό, ώστε να αποκτήσει εξοικείωση με την όλη διαδικασία.

— Πώς βρίσκουμε το σωστό μέγεθος αλυσίδων για τα λάστιχα του δικού μας αυτοκινήτου;
Ο κ. Μπεάζης εξηγεί ότι κάθε λάστιχο του αυτοκινήτου μας στην επιφάνειά του φέρει τρία νούμερα. Αυτά είναι οι διαστάσεις του: το πλάτος, το προφίλ και η διάμετρος της ζάντας. Τσεκάρουμε τις διαστάσεις πριν ζητήσουμε από κάποιο κατάστημα αλυσίδες και φροντίζουμε να ζητήσουμε το σωστό μέγεθος. Αν είμαστε νέοι οδηγοί και δεν έχουμε ιδέα από αυτά, σημειώνουμε και τα τρία νούμερα για να αγοράσουμε τις σωστές αντιολισθητικές αλυσίδες.

— Πότε φοράμε τις αλυσίδες και γιατί είναι επικίνδυνο να κυκλοφορούμε με αυτές όταν δεν χιονίζει;
Γενικά, καλό είναι να θυμόμαστε ότι τις αλυσίδες τις φοράμε μόλις προκύψει ανάγκη ή σχετική εντολή από την Τροχαία λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος και όχι μέρες πριν από την ανακοίνωση κάποιας κακοκαιρίας. Αν το όχημα κινείται σε καθαρό οδόστρωμα με αντιολισθητικές αλυσίδες, τότε θα προκληθεί ζημιά και στα ελαστικά και στον δρόμο.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί μια νίκη του Τραμπ θα είναι καταστροφική;

Οπτική Γωνία / Γιατί μια νίκη του Τραμπ θα είναι καταστροφική

Τα ρατσιστικά και σεξιστικά σχόλια, τα φαινόμενα αυτολογοκρισίας και το κλίμα που επικρατεί. Μιλά στη LiFO η Νένη Πανουργιά, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Οι παράνομες πισίνες των Κυκλάδων και το λιγοστό νερό που έχει απομείνει

Ρεπορτάζ / Οι παράνομες πισίνες των Κυκλάδων και το λιγοστό νερό που έχει απομείνει

Οι πισίνες, παράταιρες με το κυκλαδικό τοπίο και αρκετές από αυτές παράνομες, προκαλούν πια αντιδράσεις στις τοπικές κοινωνίες, που τις βλέπουν να γεμίζουν ενώ η παρατεταμένη λειψυδρία φέρνει στις βρύσες τους βιομηχανικό, πανάκριβο νερό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ο Ζίζεκ στα 75: «Είναι ηλίθιο και ταπεινωτικό να είσαι γέρος»

Οπτική Γωνία / Ο Ζίζεκ στα 75: «Μην κοιτάς βαθιά μέσα σου, θα ανακαλύψεις μόνο σκατά»

«Είναι ηλίθιο και ταπεινωτικό να είσαι γέρος» δηλώνει σε συνέντευξή του στον Telegraph ο διάσημος Σλοβένος φιλόσοφος, ο οποίος πιστεύει επίσης ότι είμαστε πλέον πολύ κοντά σε ένα είδος «ήπιου φασισμού», όπως γράφει στο νέο βιβλίο του.
THE LIFO TEAM
Γιατί να μη λιντσάρουμε τους ανήλικους δράστες;

Explainer / Το ποινικό δίκαιο ανηλίκων και η δίψα του κοινού για λιντσάρισμα

Τις τελευταίες εβδομάδες, μετά την υπόθεση ξυλοδαρμού μιας ανήλικης στη Γλυφάδα, η συζήτηση για τη βία μεταξύ ανηλίκων έχει αναζωπυρωθεί, ενώ παράλληλα η κυβέρνηση εξήγγειλε κάποια μέτρα για την αντιμετώπιση του ζητήματος.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ

Βασιλική Σιούτη / Η Τουρκία απαιτεί, ο Σαμαράς πιέζει, η αντιπολίτευση κρατά χαμηλούς τόνους

Η κυβέρνηση επιθυμεί την εξομάλυνση των ελληνοτουρκικών σχέσεων, αλλά δέχεται πιέσεις από την Άγκυρα, η οποία εγείρει διαρκώς νέες αξιώσεις, και από τους πρώην πρωθυπουργούς Αντώνη Σαμαρά και Κώστα Καραμανλή, που εκφράζουν επιφυλάξεις. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ηοw much is too much?

Οπτική Γωνία / Πόσες λεπτομέρειες αρκούν όταν μιλάμε για σεξουαλική κακοποίηση;

Πώς «καταναλώνουμε» τη σεξουαλική βία σε μια εποχή που ο οποιοσδήποτε μπορεί να μεταδώσει ζωντανά έναν βιασμό από ένα κινητό ή να τον κάνει upload στο youporn, και που το πορνό είναι παντού και πιο βίαιο από ποτέ;
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΡΙΒΟΛΗ
Γιατί οι αμερικανικές εκλογές είναι οι πιο κρίσιμες των τελευταίων ετών;

Διεθνή / Γιατί οι αμερικανικές εκλογές είναι οι πιο κρίσιμες των τελευταίων ετών;

Τι θα σημάνει μια πιθανή νίκη του Τραμπ; Πώς το αποτέλεσμα θα επηρεάσει την Ελλάδα και τις σχέσεις μας με την Τουρκία; Μιλά στη LIFO ο δρ. Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και Νέων Απειλών και κύριος ερευνητής ΕΛΙΑΜΕΠ, Τριαντάφυλλος Καρατράντος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ