Η Πρώτη Κυρία, η Vogue και το μαρτύριο του κακού timing

Η Πρώτη Κυρία, η Vogue και το μαρτύριο του κακού timing Facebook Twitter
Η εικόνα, που τραβήχτηκε από τον διάσημο Καναδό πορτρετίστα Norman Jean Roy, προβάλλει μια τυπική Vogue περσόνα.
0

Η χρονική στιγμή ήταν εξαιρετικά ατυχής. Μόλις λίγες ημέρες αφότου παρακολούθησε τον σύζυγό της, τον 81χρονο Τζο Μπάιντεν, να «χάνεται» στο προεδρικό ντιμπέιτ, στο στούντιο του CNN στην Ατλάντα, η δρ Τζιλ Μπάιντεν εμφανίστηκε στο τεύχος Αυγούστου της αμερικανικής Vogue. Το εξώφυλλο την παρουσιάζει αγέρωχη, μακάρια, λουσμένη με την ευεργετική λάμψη της Άνα Γουίντουρ. Η ατάκα που συνοδεύει τη φωτογραφία της είναι επίσης εντυπωσιακή: «Εμείς θα αποφασίσουμε για το μέλλον μας» (We will decide our future).

Έχει γίνει σχεδόν ιεροτελεστία για τις Πρώτες Κυρίες να φωτογραφίζονται για το εξώφυλλο της Vogue. Με την αξιοσημείωτη εξαίρεση της Μελάνια Τραμπ, στην οποία δεν δόθηκε ποτέ το προνόμιο, για τις περισσότερες Πρώτες Κυρίες είναι θέμα χρόνου το πότε θα δεχτούν την κλήση από το περιοδικό. Αυτή ήταν η τρίτη εμφάνιση της Μπάιντεν. Μάλιστα πρόκειται για το δεύτερο εξώφυλλό της κατά τη διάρκεια της πρώτης προεδρικής θητείας του συζύγου της, δείγμα του ενθουσιασμού της Γουίντουρ για την ομάδα Μπάιντεν, προς χάρη της οποίας διοργάνωσε fundraiser στο Λονδίνο τον περασμένο μήνα.

Η εικόνα, που τραβήχτηκε από τον διάσημο Καναδό πορτρετίστα Norman Jean Roy, προβάλλει μια τυπική Vogue περσόνα: το μαλλί της κυρίας Μπάιντεν είναι τέλειο στο στυλ της ιδανικής δασκάλας-μαμάς και από τα αυτιά της κρέμονται δύο τιρκουάζ μπάλες. Φοράει λευκό ταγιέρ Ralph Lauren που αποπνέει δύναμη αλλά συγχρόνως και ικεσία. Μοιάζει «προεδρική» και αναδύει αυτοπεποίθηση.

Ακόμα κι έτσι όμως, μετά τις πρόσφατες καταστροφικές εμφανίσεις του συζύγου της, είναι δύσκολο να μην την παρομοιάσει κανείς με κάποιο είδος ιατρικής βοηθού –«η γυναίκα με τη λευκή ρόμπα»– ή, ακόμα χειρότερα, με την καλοκάγαθη διευθύντρια μιας πολυτελούς δομής ηλικιωμένων. Οι αντιδράσεις υπήρξαν συγκλονιστικά αρνητικές. Οι Ρεπουμπλικάνοι ήταν βιτριολικοί στα σχόλια τους. Οι Δημοκρατικοί εντελώς σαστισμένοι.

Μετά την πανωλεθρία στο προεδρικό debate, η Vogue έσπευσε να επικοινωνήσει με την κυρία Μπάιντεν για μια απαραίτητη συμπλήρωση, για το διαδίκτυο έστω. «Δεν θα αφήσουμε αυτά τα 90 λεπτά να καθορίσουν τα τέσσερα χρόνια που είναι Πρόεδρος», δήλωσε εκείνη. «Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε». Ο Πρόεδρος Μπάιντεν «θα κάνει πάντα το καλύτερο για τη χώρα», πρόσθεσε.

Εν τω μεταξύ, η μικρή πρόσβαση στα ενδότερά τους που επέτρεψαν οι Μπάιντεν στο περιοδικό βρίσκει την Τζιλ να αναβλύζει δημοκρατική πεποίθηση, να τα δίνει όλα στην καριέρα της ως εκπαιδευτικός, να μάχεται για την αναπαραγωγική υγεία των γυναικών και για την προεκλογική εκστρατεία του συζύγου της.

«Η δημοκρατία κινδυνεύει», επαναλαμβάνει στις διάφορες συγκεντρώσεις, ενώ συγχρόνως εμφανίζεται απολύτως αποφασισμένη να κάνει το μήνυμα να ακουστεί. Δεδομένης της συγκυρίας όμως, το μήνυμα μοιάζει ξεκούδουνο και ανειλικρινές. Δύσκολα συγκρατεί κανείς το αυθόρμητο γέλιο διαβάζοντας: «Ο Τζο είναι πραγματικά ο ομιλητής ανάμεσά μας, εγώ ακούω κυρίως».

Η συνέντευξη ολοκληρώνεται μάλλον πρόωρα για να μπορέσει να περάσει η Τζιλ χρόνο με τον Potus [President of the US] στο σπίτι τους στο Γουίλμινγκτον. Εκεί, το ζεύγος «περνάει ένα ολόκληρο πρωινό μαζί, μόνο με καφέ, ξέρετε, μιλώντας...», όπως μας λέει η Flotus [First Lady of the US] με τρόπο που θυμίζει επίσκεψη σε παππού ή γιαγιά σε ίδρυμα.

Μια εβδομάδα είναι πολύς χρόνος στην πολιτική – στον κόσμο των μηνιαίων εκδόσεων, μπορεί να είναι μια αιωνιότητα. Η Vogue έχει ένα ιστορικό σε ό,τι αφορά τον ατυχή και κακομελετημένο συγχρονισμό. Ποιος μπορεί να ξεχάσει το «Ρόδο της ερήμου», όπως ήταν ο τίτλος του προφίλ που είχε κάνει το περιοδικό το 2010 για την «αγρίως δημοκρατική», όπως την χαρακτήριζε, Άσμα αλ Άσαντ, σύζυγο του δικτάτορα Μπασάρ Άσαντ, το καθεστώς του οποίου θα ξεκινούσε μια άγρια καταστολή του μη βίαιου κινήματος διαμαρτυρίας της Συρίας λίγο μετά τη δημοσίευση; Αυτό το άρθρο έχει διαγραφεί από το διαδίκτυο και ελάχιστα αντίτυπα του τεύχους κυκλοφορούν ακόμη εκεί έξω.

Αλλά στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι πολύ πιο δύσκολο να εξαλειφθεί ένας τόσο ατυχής τίτλος στο εξώφυλλο. Μετά την πανωλεθρία στο προεδρικό debate, η Vogue έσπευσε να επικοινωνήσει με την κυρία Μπάιντεν για μια απαραίτητη συμπλήρωση, για το διαδίκτυο έστω. «Δεν θα αφήσουμε αυτά τα 90 λεπτά να καθορίσουν τα τέσσερα χρόνια που είναι Πρόεδρος», δήλωσε εκείνη. «Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε». Ο Πρόεδρος Μπάιντεν «θα κάνει πάντα το καλύτερο για τη χώρα», πρόσθεσε.

Μπαίνει κανείς στον πειρασμό να νιώσει κάποια συμπάθεια για τη Γουίντουρ, από την άλλη όμως η schadenfreude [χαιρεκακία] είναι πιο έντονο συναίσθημα. Σε αυτή την εποχή των υπερ-ελεγχόμενων συνεντεύξεων (και μπορεί κανείς μόνο να φανταστεί τις ατελείωτες διαπραγματεύσεις που προηγήθηκαν πριν από αυτήν τη διείσδυση στα «άδυτα» του Λευκού Οίκου) είναι απολαυστικό να βλέπεις κάτι τόσο πολύ σκηνοθετημένο να πηγαίνει τόσο στραβά. Λιγότερο ενθουσιασμό προκαλεί το αφήγημα της Πρώτης Κυρίας. Και μόνο η ιδέα ότι η Τζιλ Μπάιντεν είναι κάποιου είδους θηλυκός Μακιαβέλι που ψιθυρίζει στο αυτί του Προέδρου, αποτελεί ένα αβάσταχτα βαρετό και μισογυνικό σενάριο.

Με στοιχεία από The Financial Times

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σκληρό εξώφυλλο από τον Economist καλεί τον Μπάιντεν να παραιτηθεί με ένα «πι» στο πρωτοσέλιδο

Διεθνή / O Economist καλεί τον Μπάιντεν να αποσυρθεί: Το σκληρό πρωτοσέλιδο με το «πι» του προέδρου των ΗΠΑ

«Αυτός δεν είναι τρόπος να διοικήσεις μια χώρα» ο τίτλος του Economist - «Αν τον αγαπάει, θα σταματήσει να τον πιέζει» λέει η WSJ για την Τζιλ Μπάιντεν που παροτρύνει τον Αμερικανό πρόεδρο να διεκδικήσει επανεκλογή
LIFO NEWSROOM
Το κλειδί στον γάμο μου είναι το καλό σεξ, λέει ο 81χρονος Τζο Μπάιντεν

Διεθνή / Το κλειδί στον γάμο μου είναι το καλό σεξ, λέει ο 81χρονος Τζο Μπάιντεν

Νέο βιβλίο αποκαλύπτει την τρυφερή σχέση του Αμερικανού προέδρου με την σύζυγό του, το μυστικό της επιτυχίας του μακροχρόνιου γάμου τους και τον δυναμικό ρόλο της Πρώτης Κυρίας στον Λευκό Οίκο
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι λύκοι της Γκράβας, το Χάρβαρντ και το λαγούμι

Οπτική Γωνία / Οι λύκοι της Γκράβας, το Χάρβαρντ και το λαγούμι

Η αδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και βλέπει την πλάτη της Ζωής Κωνσταντοπούλου, επαναφέρει τα σενάρια συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ και την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα. Πόσο ρεαλιστικά όμως είναι όλα αυτά; 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
ΕΠΕΞ Πορνό

Οπτική Γωνία / «Δεν μου αρέσει να νιώθω ότι παίζω τον ρόλο που είδαν σε μια ταινία πορνό»

Τρεις γυναίκες μιλούν για το πώς αντιμετώπισαν το θέμα της συστηματικής παρακολούθησης πορνογραφίας από τον ή την σύντροφό τους και για τις επιπτώσεις που είχε στη σχέση τους.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Αντιμόνιο στη Χίο: Τοξική πληγή ή πηγή πλούτου;

Ρεπορτάζ / Αντιμόνιο στη Χίο: Τοξική πληγή ή πηγή πλούτου;

Η προκήρυξη διαγωνισμού για την εξόρυξη αντιμονίου στη Βόρεια Χίο έχει φέρει σε αντιπαράθεση την τοπική κοινωνία με την κυβέρνηση. Τι υποστηρίζει κάθε πλευρά και πόσο πιθανός είναι ο περιβαλλοντικός κίνδυνος;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Τις επόμενες μέρες Θα δούμε περισσότερη βία, συλλήψεις και οργή»

Ανταπόκριση από την Κωνσταντινούπολη / «Τις επόμενες μέρες θα δούμε περισσότερη βία, συλλήψεις και οργή»

Ερντογάν εναντίον Ιμάμογλου: Η αρχή ή το τέλος μιας σκληρής σύγκρουσης; O διευθυντής της Milliyet, ο ανταποκριτής της «Süddeutsche Zeitung» και πολίτες περιγράφουν την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη και το χάος που απειλεί τη χώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Eνηλικίωση, αυτή η αναπόφευκτη

Οπτική Γωνία / «Όταν, μεγάλος πια, χάνεις έναν γονιό, είσαι πολύ μεγάλος για να μεγαλώσεις»

Βγάζεις ταυτότητα στα 12, παίρνεις δίπλωμα οδήγησης μετά το λύκειο, έχεις δικαίωμα ψήφου στα 17. Όμως η αληθινή ενηλικίωση έρχεται όταν δεν είσαι πια το παιδί κάποιου.
ΛΙΝΑ ΙΝΤΖΕΓΙΑΝΝΗ
Μιχάλης Τσιντσίνης: «Σοβαρή ενημέρωση δεν σημαίνει και ξενέρωτη» Ή «Δεν λείπει η άποψη αλλά η έρευνα και η νηφάλια σκέψη»

Συνέντευξη / Μιχάλης Τσιντσίνης: «Σοβαρή ενημέρωση δεν σημαίνει και ξενέρωτη»

Ο διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης της «Καθημερινής» δίνει την πρώτη του συνέντευξη και μιλά για το μέλλον των εντύπων, την ποιοτική δημοσιογραφία, τα social media αλλά και την κριτική που έχει δεχθεί κατά καιρούς το μέσο στο οποίο εργάζεται. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ