«Συλλυπητήρια ή σιωπή»: Αλίμονο αν σωπάσουμε για τον θάνατο του Mad Clip

Mad Clip τροχαίο Facebook Twitter
Η σιωπή μπορεί να φέρει μόνο κι άλλα πρόωρα συλλυπητήρια ή ζωές κατεστραμμένες ως τα βαθιά γεράματα. Πηγή φωτογραφίας: ΣΚΑΪ
0

ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΟ TWITTER ότι δεν χρειάζεται σήμερα να μιλήσουμε για την οδική ασφάλεια και οφείλουμε όλοι να περιοριστούμε είτε σε ειλικρινή συλλυπητήρια είτε σε απόλυτη σιωπή.

Αναμφισβήτητα πρόκειται για ανθρώπους που δεν έχουν στον κύκλο τους θύματα τροχαίων που επέζησαν – αφού πρώτα χτυπήθηκαν πεζή, καθώς διέσχιζαν μια διάβαση με πράσινο ή ενώ βόλταραν αμέριμνοι με τον σκύλο τους στο πεζοδρόμιο, ακούγοντας δυνατά στα ακουστικά την αγαπημένη τους μουσική.

Και είτε το καταλαβαίνουν είτε όχι, όσοι καλούν σήμερα σε σιωπή, αντιμετωπίζουν την επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά ως μία ακόμα «απλή», ατομική, κακή συνήθεια –όπως το τσιγάρο π.χ.–, σαν μία επιλογή δήθεν πολύ προσωπική, που βλάπτει εγγυημένα και αποκλειστικά το άτομο που την υιοθετεί. 

Όποιος σκοτώνεται σε τροχαίο από υπερβολική ταχύτητα δεν είναι μόνο θύμα του τροχαίου αλλά και θύτης του εαυτού του που, πάρα πολλές φορές, παίρνει μαζί του και άλλα, ανυποψίαστα, τυχαία θύματα.

Όπως όμως θα σας διαβεβαιώσουν οι άνθρωποι που έχουν καθηλωθεί σε αμαξίδια ή κρεβάτια για μια ολόκληρη ζωή από οδηγούς που ίσως δεν παραδέχονταν δημοσίως ότι τους αρέσουν τα γκάζια και στα @@ τους ο ΚΟΚ, ένα αυτοκίνητο με υπερβολική ταχύτητα δεν είναι νικοτίνη που κατεβαίνει στα πνευμόνια, αλλά ένας ανεξέλεγκτος, κινούμενος μεταλλικός τοίχος μέσα στην πόλη, που απειλεί να κοπανήσει και να σκοτώσει ή να κόψει στη μέση οποιονδήποτε βρεθεί στο πέρασμά του.  

Τι θα συνέβαινε αν ένας κάτοικος της περιοχής περπατούσε σε εκείνο το σημείο, εκείνη ακριβώς τη στιγμή; Ή μάλλον ας το κάνουμε πιο προσωπικό: τι θα παθαίναμε εμείς, αν είχαμε σταθεί αμέριμνοι δίπλα στην κολόνα που έμελλε να κοπεί στα δύο, ένα δευτερόλεπτο νωρίτερα; Αν βγαίναμε από το σημείο ζωντανοί μεν, αλλά χωρίς πόδια και με παρά φύσιν έδρα ισοβίως, θα ήμασταν ok με την σημερινή απαίτηση για «συλλυπητήρια ή σιωπή»;

Το να μην μπορείς να ελέγξεις το αυτοκίνητό σου σε στεγνό οδόστρωμα δεν είναι απλώς μία κακή συνήθεια, είναι μία δυνητικά φονική, εγκληματική συμπεριφορά. 

Και όποιος σκοτώνεται σε τροχαίο από υπερβολική ταχύτητα δεν είναι μόνο θύμα του τροχαίου αλλά και θύτης του εαυτού του που, πάρα πολλές φορές, παίρνει μαζί του και άλλα, ανυποψίαστα, τυχαία θύματα.

Δεν είναι λοιπόν έλλειψη σεβασμού η συζήτηση για τα αυτονόητα σήμερα, αντίθετα ίσως αποδειχθεί το πιο εποικοδομητικό μνημόσυνο για έναν 34χρονο που μπορούσε να είναι ακόμα μαζί μας, αν μόνο είχε τηρήσει τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Σοβαρά, ήταν το μόνο που χρειαζόταν για να είναι σήμερα στη ζωή. 

Η σιωπή μπορεί να φέρει μόνο κι άλλα πρόωρα συλλυπητήρια ή ζωές κατεστραμμένες ως τα βαθιά γεράματα.

Συλλυπητήρια επομένως, αλλά οπωσδήποτε χωρίς σιωπή. Ποτέ ξανά σιωπή.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ειρήνη

Οπτική Γωνία / Η αδιάκοπη βία και ο ορίζοντας που έχει εξαφανιστεί

«Αυτό που με έχει επηρεάσει περισσότερο μετά την επιστροφή μας δεν είναι οι ελλείψεις, αλλά η παντελής απουσία χρώματος. Τα πάντα είναι γκρίζα. Το μόνο που βλέπεις είναι σκόνη, μισοκατεστραμμένα σπίτια, σοκάκια κομμένα ανάμεσα στα μπάζα»¹.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Οπτική Γωνία / Γιατί η δίκη Φιλιππίδη θα πρέπει να διδάσκεται σε όλες τις νομικές σχολές;

Από τις ερωτήσεις του Εισαγγελέα έως την έμπρακτη στήριξη των ηθοποιών, η δίκη Φιλιππίδη βρίθει πατριαρχικών συμβολισμών και συμπυκνώνει ένα μέρος της φεμινιστικής θεωρίας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια: Πού το πάει ο δήμος Αθηναίων;

Ρεπορτάζ / Τι περίεργο συμβαίνει με το Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια;

Είναι fake news το νέο άνοιγμα που επιχειρεί ο δήμος Αθηναίων με μεγάλο όμιλο θεατρικών επιχειρήσεων; Τι επιδιώκει ο επιχειρηματίας και πόσο υπαρκτός είναι ο κίνδυνος για τον πολιτιστικό οργανισμό να μετατραπεί σε εμπορική επιχείρηση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τα φανταστικά πτώματα του Λάνθιμου είναι το πρόβλημα ή η «θανατίλα» μας;

Οπτική Γωνία / Τα φανταστικά πτώματα του Λάνθιμου είναι το πρόβλημα ή η «θανατίλα» μας;

Η άρνηση του ΚΑΣ να παραχωρηθεί η Ακρόπολη στον Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της νέας του ταινίας εγείρει πολλά ερωτήματα για τον τρόπο που βλέπουμε τα μνημεία και το τι θεωρούμε πολιτιστικό κεφάλαιο σήμερα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
ΕΠΕΞ Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο…

Ακροβατώντας / Πεθαίνοντας στο πεζοδρόμιο

Το τραγικό περιστατικό στη Θήβα δεν είναι από αυτά που αποκαλούνται τυχαία γεγονότα. Πρόκειται για ένα από αυτά που συμβαίνουν συχνά, τα οποία απασχολούν την επικαιρότητα και τα ΜΜΕ, συνήθως επιδερμικά, μέχρι να ξεχαστούν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πρακτικά Νομικά: Θα πάω φυλακή αν σκοτώσω τον θύτη μου; 

Οπτική Γωνία / Θα πάει φυλακή μια γυναίκα που θα σκοτώσει τον κακοποιητή της;

Μια συζήτηση με τη δικηγόρο Μαριάννα Βασιλείου για το «Σύνδρομο Κακοποιημένης Γυναίκας», τη δευτερογενή θυματοποίηση, και τη σημασία της άμυνας στο ελληνικό ποινικό δίκαιο.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο γιατρός της Σερίφου που έδωσε τα πάντα, μέχρι που δεν άντεξε άλλο

Οπτική Γωνία / Ο γιατρός της Σερίφου που έδωσε τα πάντα, μέχρι που δεν άντεξε άλλο

Ο Θανάσης Κοντάρης ήρθε από τη Σουηδία για να συμβάλει στη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας στις Κυκλάδες, μετέτρεψε την κλινική της Σερίφου σε μια πρότυπη μονάδα, αλλά αναγκάστηκε να φύγει ξανά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι λύκοι της Γκράβας, το Χάρβαρντ και το λαγούμι

Οπτική Γωνία / Οι λύκοι της Γκράβας, το Χάρβαρντ και το λαγούμι

Η αδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και βλέπει την πλάτη της Ζωής Κωνσταντοπούλου, επαναφέρει τα σενάρια συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ και την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα. Πόσο ρεαλιστικά όμως είναι όλα αυτά; 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
ΕΠΕΞ Πορνό

Οπτική Γωνία / «Δεν μου αρέσει να νιώθω ότι παίζω τον ρόλο που είδαν σε μια ταινία πορνό»

Τρεις γυναίκες μιλούν για το πώς αντιμετώπισαν το θέμα της συστηματικής παρακολούθησης πορνογραφίας από τον ή την σύντροφό τους και για τις επιπτώσεις που είχε στη σχέση τους.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ