Είναι ο καπουτσίνο που πίνετε πραγματικά καπουτσίνο;

Είναι ο καπουτσίνο που πίνετε πραγματικά καπουτσίνο; Facebook Twitter
2

Κάποτε ο καπουτσίνο μπορούσε να αναγνωριστεί εύκολα-μια δόση εσπρέσο με αφρόγαλα σαν «μαρέγκα» από πάνω. Σήμερα όμως ο βασιλιάς των καφέδων φέρεται να περνά κρίση ταυτότητας. Πως θα νιώθατε αν μαθαίνατε πως ο καπουτσίνο που ήπιατε σήμερα το πρωί δεν ήταν στην πραγματικότητα καπουτσίνο, αλλά flat white;

Το ζήτημα με τον καπουτσίνο είναι μεγάλο και παλιό, λένε οι NYT, και ο «καβγάς» κινείται συνήθως γύρω από το μέγεθος του ροφήματος αλλά και τα επιμέρους χαρακτηριστικά.


«Στις ΗΠΑ ο καπουτσίνο σερβίρεται σε τρία μεγέθη: μικρό, μεσαίο και μεγάλο. Αυτό στην πραγματικότητα δεν υπάρχει», λέει ο Oliver Strand, δημοσιογράφος και συγγραφέας με εξειδίκευση στο φαγητό και στον καφέ. «Ο καπουτσίνο είναι βασικά ρόφημα των 110 γραμμαρίων» συμπληρώνει.

Ο Todd Carmichael από την άλλη -ιδρυτής της αμερικανικής αλυσίδας καφέ «La Colombe»- δεν είναι τόσο απόλυτος όταν πρόκειται για το μέγεθος του καπουτσίνο. «Κάναμε τον καπουτσίνο πιο ευέλικτο» λέει ο Carmichael. «Στα 220-280 γραμμάρια τα αρώματα δεν φεύγουν. Απλά είναι λιγότερο έντονα». Μάλιστα ο ίδιος περιγράφει και τον ιδανικό, κατά τη γνώμη του καφέ, όπως τον έπινε στο Torrefazione Italia στο Σιάτλ- «Είχε αφρόγαλα σαν μαρέγκα, τόσο πηχτή που και μια ελιά να άφηνες πάνω δεν θα βυθιζόταν».

Άλλωστε δεν είναι λίγοι αυτοί που παραμένουν της «Παλιάς Σχολής» και θέλουν τον καπουτσίνο πιο παραδοσιακό. «Ο σκοπός είναι να σερβίρεται με τρία στρώματα που ξεχωρίζουν μεταξύ τους: καφές, ζεστό γάλα και αφρώδη (όχι πηκτή) κρέμα» παρατηρεί ο σεφ και συγγραφέας Mario Batali. «Αλλά ένας αυθεντικός καπουτσίνο αλά ιταλικά, πρέπει όταν ανακατευτεί τα τρία στρώματα να ομογενοποιηθούν σε ένα» προσθέτει.

Σύμφωνα με το Instituto Nazionale Espresso Italian, ο σωστός καπουτσίνο αποτελείται από 25 ml εσπρέσο και 100 ml αφρόγαλα. Μάλιστα οι Ιταλοί λάτρεις του καφέ είναι ένθερμου υποστηρικτές της ιδέας του αυθεντικού καπουτσίνο. Το 2007 δε, ο Marco Lion, Ιταλός πολιτικός είχε προτείνει να δίνεται κρατική πιστοποίηση στα καφέ που παρασκευάζουν τα ροφήματα με τον σωστό τρόπο, κάτι που «πάγωσε» ωστόσο λόγω των μετέπειτα πολιτικών εξελίξεων.

Ο καπουτσίνο είναι πιθανότατα αυστριακής καταγωγής, εκτιμά ο Andy Smith, που είναι ιστορικός σε θέματα μαγειρικής. Έγινε mainstream με την άνοδο των Starbucks τη δεκαετία του 1980.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM
Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ