Γιατί τόσο πολλές εταιρείες απολύουν υπαλλήλους της Gen Z;

309_Designing_professional_development_for_Millennials_and_Gen_Zers.gif
0

H GEN Z ΞΕΚΙΝΗΣΕ να εισέρχεται σε ένα εργασιακό περιβάλλον που δεν είναι απολύτως προετοιμασμένο γι’ αυτήν. 

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Intelligent, μιας πλατφόρμας συμβουλευτικής για την εκπαίδευση και την επαγγελματική σταδιοδρομία, πολλοί νέοι πτυχιούχοι αντιμετωπίζουν ζητήματα ομαλής ένταξης στον εργασιακό χώρο, ενώ οι εργοδότες είναι όλο και πιο απρόθυμοι να τους προσλάβουν.  

Η έκθεση, η οποία βασίστηκε σε έρευνα με τη συνεργασία χιλίων σχεδόν διευθυντών πρόσληψης, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ένας στους έξι εργοδότες διστάζει να προσλάβει εργαζόμενους από τη γενιά Z, κυρίως λόγω της φήμης ότι έχουν την τάση να προσβάλλονται εύκολα. Επιπλέον, πάνω από τους μισούς δήλωσαν ότι αυτή η γενιά, η οποία περιλαμβάνει άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ του 1997 και των αρχών της δεκαετίας του 2010, δεν έχει ισχυρή εργασιακή ηθική, δυσκολεύεται στην επικοινωνία, αδυνατεί να δεχτεί την εποικοδομητική κριτική και είναι γενικά απροετοίμαστη για τις απαιτήσεις του εργασιακού χώρου. 

Οι διευθυντές προσλήψεων που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν επίσης ότι ορισμένοι από τους εργαζομένους της Gen Z δυσκολεύονταν να διαχειριστούν τον φόρτο εργασίας, καθυστερούσαν συχνά να έρθουν στη δουλειά και δεν ντύνονταν ή δεν μιλούσαν κατάλληλα. 

Η Holly Schroth, λέκτορας στο Haas School of Business του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ, εξηγεί ότι, αντί να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία, οι εκπρόσωποι της Gen Z εστίασαν στις εξωσχολικές δραστηριότητες που θα ενίσχυαν την ανταγωνιστικότητά τους ώστε να γίνουν δεκτοί στο κολέγιο, και αυτό τους έχει οδηγήσει σε «μη ρεαλιστικές προσδοκίες» σχετικά με τον εργασιακό χώρο και τον τρόπο αντιμετώπισης από τα αφεντικά τους. Λέει χαρακτηριστικά: «Δεν διαθέτουν βασικές δεξιότητες κοινωνικής αλληλεπίδρασης με αγοραστές, πελάτες και συναδέλφους, αλλά ούτε γνώσεις για την εθιμοτυπία ενός χώρου εργασίας. Ως εκ τούτου, εναπόκειται στην εταιρεία να εντάξει σωστά τον νέο εργαζόμενο και να του παρέχει άφθονη εκπαίδευση. Το αφεντικό πρέπει να ενεργεί και ως προπονητής εκτός από διευθυντής».  

Γιατί απολύεται η Gen Z;

Περίπου έξι στις δέκα εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι απέλυσαν έναν νέο πτυχιούχο πανεπιστημίου τον οποίο προσέλαβαν φέτος. 

Μερικοί από τους λόγους που αναφέρθηκαν ήταν, μεταξύ άλλων, η έλλειψη κινήτρων, η έλλειψη επαγγελματισμού και οι κακές επικοινωνιακές δεξιότητες. 

Όπως δήλωσε ο Huy Nguyen, επικεφαλής σύμβουλος εκπαίδευσης και επαγγελματικής ανάπτυξης της Intelligent, «πολλοί νέοι πτυχιούχοι πανεπιστημίου ίσως να δυσκολευτούν κατά την είσοδό τους για πρώτη φορά στις τάξεις του εργατικού δυναμικού, καθώς υπάρχει πιθανότητα οι διαφορές από τα όσα έχουν συνηθίσει καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής τους διαδρομής να είναι τεράστιες. Συχνά είναι απροετοίμαστοι για ένα λιγότερο δομημένο περιβάλλον, για τις πολιτισμικές δυναμικές του χώρου εργασίας και για την προσδοκία για αυτόνομη εργασία. Παρόλο που μπορεί να έχουν κάποιες θεωρητικές γνώσεις από το κολέγιο, συχνά στερούνται πρακτικής, πραγματικής εμπειρίας αλλά και των κοινωνικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για να επιτύχουν στο εργασιακό περιβάλλον».  

Οι διευθυντές προσλήψεων που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν επίσης ότι ορισμένοι από τους εργαζομένους της Gen Z δυσκολεύονταν να διαχειριστούν τον φόρτο εργασίας, καθυστερούσαν συχνά να έρθουν στη δουλειά και δεν ντύνονταν ή δεν μιλούσαν κατάλληλα. 

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από τη ResumeTemplates, η οποία περιλάμβανε απαντήσεις από σχεδόν 1.500 νέους που αναζητούσαν εργασία, το 70% παραδέχτηκε ότι καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας ζητούσε βοήθεια από τους γονείς του. Το 25% έφερε τους γονείς του ακόμη και σε συνεντεύξεις, ενώ πολλοί άλλοι έβαλαν τους γονείς τους να υποβάλουν αιτήσεις για εργασία και να γράψουν βιογραφικά σημειώματα αντί γι’ αυτούς. 

Πώς να βρείτε δουλειά ως νέοι πτυχιούχοι

Οι εργοδότες τονίζουν ότι μερικά από τα βασικά προσόντα που αναζητούν είναι η πρωτοβουλία και η θετική στάση, η πείρα που συνδέεται με τις συναλλαγές με τον πραγματικό κόσμο, είτε μέσω πρακτικής άσκησης είτε μέσω εργασίας, και ότι δίνουν σημασία, σε μικρότερο βαθμό, στην ικανοποιητική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τέλος, επισημαίνουν ότι προτιμούν την αποφυγή πολιτικών συζητήσεων. 

«Οι νέοι πτυχιούχοι που ξεκινούν την πρώτη τους δουλειά θα πρέπει να επιδεικνύουν επαγγελματισμό, όχι συμμορφούμενοι με παρωχημένα πρότυπα, αλλά με σεβασμό και αφοσίωση στη δουλειά τους», δήλωσε ο Nguyen. Η Schroth πρόσθεσε ότι, αν και οι εργοδότες διστάζουν σήμερα να προσλάβουν όσους ανήκουν στη γενιά Z, λόγω και των προκλήσεων της ένταξής τους στο εργατικό δυναμικό, η γενιά Ζ εξακολουθεί να αποτελεί πάνω από το 25% του εργατικού δυναμικού. «Συμπερασματικά, οι εταιρείες πρέπει να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα και χρόνο για την κατάρτισή τους και τότε η Gen Z θα τα πάει περίφημα», κατέληξε. 

Living
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το Facebook θέλει να βοηθήσει τη Gen Z να αντιμετωπίσει την ενήλικη ζωή- Πώς θα το καταφέρει

Τech & Science / Το Facebook θέλει να βοηθήσει τη Gen Z να αντιμετωπίσει την ενήλικη ζωή- Πώς θα το καταφέρει

Το Facebook, που τώρα μετρά 20 χρόνια, έχει χάσει σε δημοτικότητα μεταξύ των εφήβων, αλλά η μητρική του εταιρεία, Meta, έχει παρατηρήσει ότι οι νέοι ενήλικες χρησιμοποιούν τις λειτουργίες κοινότητας της πλατφόρμας, όπως το Facebook Marketplace και τις ομάδες
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM
Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ