Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter
0
Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Το Project D3, στο οποίο έχουν συμβάλει δύο έλληνες σχεδιαστές, είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα για χρήση σε αστικό περιβάλλον, το οποίος προορίζεται για ανθρώπους με αναπηρία, πάνω σε αναπηρικό αμαξίδιο. Το όχημα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει ακόμα έναν επιβάτη και κάποιες αποσκευές.

Πρόκεται για ένα πρωτότυπο σύστημα ανάρτησης σχεδιασμένο από την εταιρία Korres Engineering, το οποίο χαρακτηρίζεται από μία καταπληκτική ποιότητα κύλισης ανεξαρτήτως της ποιότητας του οδοστρώματος.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Έχει επίσης τη δυνατότητα να χαμηλώνει έτσι ώστε το πίσω μέρος του να ακουμπά στο επίπεδο του δρόμου (ή του κρασπέδου) κάνοντας εύκολη την είσοδο του αναπηρικού αμαξιδίο, χωρίς την ανάγκη ράμπας ή επιπλέον εξοπλισμού.

Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης εισέρχονται και εξέρχονται από το πίσω μέρος του οχήματος. Το όχημα μπορεί να χωρέσει οποιοδήποτε αναπηρικό αμαξίδιο - ηλεκτρικό ή χειροκίνητο, ενώ ο συνεπιβάτης κάθεται σε ειδικά σχεδιασμένο ανακλινόμενο κάθισμα, το οποίο βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του οχήματος (για εξοικονόμηση χώρου και πρακτικότητα κατά την είσοδο-έξοδο από το όχημα).

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Η οδήγηση γίνεται μέσω ειδικά σχεδιασμένων joystick για αναπήρους. Όλες οι δευτερεύουσες λειτουργίες του οχήματος γίνονται είτε αυτόματα, είτε με υποβοήθησημ ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για έκδοση με συμβατικό τιμόνι μηχανής (για τους παραπληγικούς). Για καλύτερη κυκλοφορία του αέρα στο εσωτερικό, υπάρχει ένα συρόμενο κομμάτι στα πλαϊνά παράθυρα αλλά και εισαγωγές αέρα μπροστά και πίσω από τα πλαϊνά παράθυρα (οι οποίες ανοίγουν όταν υπάρχει ανάγκη). Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για μικρούς ανεμιστήρες στην πίσω πόρτα για την ενίσχυση αυτού του ρεύματος αέρα (κάτι που μπορεί να χρειαστεί σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας).

Το Project D3 ανήκει στην κατηγορία των heavy quadricycle (όπως το renault twizy). Για την κίνησή του, διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες τύπου hub motors με συνολική ισχύ 6kW. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε 2 συστοιχίες μπαταριών (μία σε κάθε πλευρά του οχήματος - εμφανείς από το εξωτερικό) - 240A συνολικά. Το βάρος του οχήματος υπολογίζεται περίπου στα 350 με 400 κιλά χωρίς τους επιβάτες. Η αυτονομία του υπολογίζεται περίπου στα 100km σε κάθε φόρτιση. Το μήκος του είναι 2550mm, το πλάτος του 1400mm και το ύψος του 1700mm.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Τέλος, το κάτω μέρος του οχήματος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά σαν κοινή πλατφόρμα για άλλα είδη οχημάτων. Αυτή τη στιγμή συνεχίζεται η εξέλιξη του concept με στόχο να κατασκευαστεί ένα πρωτότυπο και ίσως μελλοντικά να παραχθεί.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

 Σχεδιαστές

 

Ο Κωνσταντίνος Μαλανδρίνος (σχεδιασμός και εξέλιξη) έχει εμπλακεί ενεργά σε πολυάριθμα projects σχεδιασμού αυτοκινήτων και κατασκευής πρωτοτύπων στην Ελλάδα και έχει αρκετή εμπειρία στο σχεδιασμό οχημάτων.

Ο Θάνος Παππάς (έρευνα, σχεδιασμός και εξέλιξη) είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και ασχολείται ενεργά με το σχεδιασμό οχημάτων.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter
Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσα χρήματα χρειάζονται για να ζήσεις όπως πραγματικά θέλεις στην Αθήνα;

Living / Πόσα χρήματα χρειάζονται για να ζήσεις όπως πραγματικά θέλεις στην Αθήνα;

Πώς να ζήσεις σε μια πόλη όπου ο μισθός είναι τσιμεντένιος, ενώ οι τιμές εκτοξεύονται διαρκώς: τέσσερα νεαρά κορίτσια μας στέλνουν τα μηνιαία έξοδά τους και κοστολογούν ένα ιδανικό για εκείνες Σαββατοκύριακο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η εμμονή με την πρωτεΐνη: Τάση στη διατροφή ή υπερβολή;

Radio Lifo / Η εμμονή με την πρωτεΐνη: Τάση στη διατροφή ή υπερβολή;

Στην αρχή ήταν οι μπάρες πρωτεΐνης, μετά ήρθαν τα ροφήματα κι έπειτα, σιγά–σιγά, η μανία με την πρωτεΐνη εξαπλώθηκε σε ένα σωρό προϊόντα. Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο Μελίνα Καριπίδου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η ψυχεδελική θεραπεία;

Living / Πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η ψυχεδελική θεραπεία;

Πολλές από τις μελέτες που υποστηρίζουν τις θεραπευτικές δυνάμεις των ψυχδελικών ουσιών όπως το MDMA συχνά αμαυρώνονται από τη νοοτροπία οπαδού ή γκουρού που διακρίνει κάποιους από τους ερευνητές, με αποτέλεσμα να μη δηλώνονται πλήρως οι ανεπιθύμητες παρενέργειες.
THE LIFO TEAM
Η εκδίκηση του γραφείου

Living / Η εκδίκηση του γραφείου

Πολλά διευθυντικά στελέχη αμφισβητούν έντονα πλέον την τηλεργασία και πιστεύουν ότι το να βρίσκονται οι εργαζόμενοι κάθε μέρα στο γραφείο είναι καλό για την επιχείρηση – και το να βρίσκονται στο γραφείο όσο περισσότερες ώρες γίνεται, είναι ακόμη καλύτερο.
THE LIFO TEAM