Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter
0
Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Το Project D3, στο οποίο έχουν συμβάλει δύο έλληνες σχεδιαστές, είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα για χρήση σε αστικό περιβάλλον, το οποίος προορίζεται για ανθρώπους με αναπηρία, πάνω σε αναπηρικό αμαξίδιο. Το όχημα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει ακόμα έναν επιβάτη και κάποιες αποσκευές.

Πρόκεται για ένα πρωτότυπο σύστημα ανάρτησης σχεδιασμένο από την εταιρία Korres Engineering, το οποίο χαρακτηρίζεται από μία καταπληκτική ποιότητα κύλισης ανεξαρτήτως της ποιότητας του οδοστρώματος.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Έχει επίσης τη δυνατότητα να χαμηλώνει έτσι ώστε το πίσω μέρος του να ακουμπά στο επίπεδο του δρόμου (ή του κρασπέδου) κάνοντας εύκολη την είσοδο του αναπηρικού αμαξιδίο, χωρίς την ανάγκη ράμπας ή επιπλέον εξοπλισμού.

Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης εισέρχονται και εξέρχονται από το πίσω μέρος του οχήματος. Το όχημα μπορεί να χωρέσει οποιοδήποτε αναπηρικό αμαξίδιο - ηλεκτρικό ή χειροκίνητο, ενώ ο συνεπιβάτης κάθεται σε ειδικά σχεδιασμένο ανακλινόμενο κάθισμα, το οποίο βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του οχήματος (για εξοικονόμηση χώρου και πρακτικότητα κατά την είσοδο-έξοδο από το όχημα).

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Η οδήγηση γίνεται μέσω ειδικά σχεδιασμένων joystick για αναπήρους. Όλες οι δευτερεύουσες λειτουργίες του οχήματος γίνονται είτε αυτόματα, είτε με υποβοήθησημ ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για έκδοση με συμβατικό τιμόνι μηχανής (για τους παραπληγικούς). Για καλύτερη κυκλοφορία του αέρα στο εσωτερικό, υπάρχει ένα συρόμενο κομμάτι στα πλαϊνά παράθυρα αλλά και εισαγωγές αέρα μπροστά και πίσω από τα πλαϊνά παράθυρα (οι οποίες ανοίγουν όταν υπάρχει ανάγκη). Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για μικρούς ανεμιστήρες στην πίσω πόρτα για την ενίσχυση αυτού του ρεύματος αέρα (κάτι που μπορεί να χρειαστεί σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας).

Το Project D3 ανήκει στην κατηγορία των heavy quadricycle (όπως το renault twizy). Για την κίνησή του, διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες τύπου hub motors με συνολική ισχύ 6kW. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε 2 συστοιχίες μπαταριών (μία σε κάθε πλευρά του οχήματος - εμφανείς από το εξωτερικό) - 240A συνολικά. Το βάρος του οχήματος υπολογίζεται περίπου στα 350 με 400 κιλά χωρίς τους επιβάτες. Η αυτονομία του υπολογίζεται περίπου στα 100km σε κάθε φόρτιση. Το μήκος του είναι 2550mm, το πλάτος του 1400mm και το ύψος του 1700mm.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Τέλος, το κάτω μέρος του οχήματος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά σαν κοινή πλατφόρμα για άλλα είδη οχημάτων. Αυτή τη στιγμή συνεχίζεται η εξέλιξη του concept με στόχο να κατασκευαστεί ένα πρωτότυπο και ίσως μελλοντικά να παραχθεί.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

 Σχεδιαστές

 

Ο Κωνσταντίνος Μαλανδρίνος (σχεδιασμός και εξέλιξη) έχει εμπλακεί ενεργά σε πολυάριθμα projects σχεδιασμού αυτοκινήτων και κατασκευής πρωτοτύπων στην Ελλάδα και έχει αρκετή εμπειρία στο σχεδιασμό οχημάτων.

Ο Θάνος Παππάς (έρευνα, σχεδιασμός και εξέλιξη) είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και ασχολείται ενεργά με το σχεδιασμό οχημάτων.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter
Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το πελώριο φίλτρο του νερού της Αθήνας και του Πειραιά | Σπάνιες εικόνες

Ρεπορτάζ / Το πελώριο φίλτρο νερού που λύτρωσε τους Αθηναίους πριν από έναν αιώνα

Την ώρα που η συζήτηση για το νερό έχει ανοίξει για τα καλά στον δημόσιο διάλογο, μας δημιουργήθηκε η απορία από πού διανέμεται στα σπίτια μας το πόσιμο νερό και τι ακριβώς γίνεται εκεί. Η ιστορική εγκατάσταση της ΟΥΛΕΝ, και σήμερα της ΕΥΔΑΠ, από την κατασκευή της μέχρι σήμερα ξεδιψάει και ποτίζει την πρωτεύουσα που ολοένα μεγαλώνει και ζεσταίνεται.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Living / Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Η πρόκληση του υπερτουρισμού, που προκαλεί φθορές στην πολιτιστική κληρονομιά και την τοπική κοινωνία, απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό που να συνδυάζει τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις με βιώσιμες πρακτικές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Good Business Directory Vol.5 / Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Κορυφαίοι ακαδημαϊκοί, στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου και νέοι εξηγούν τις αιτίες αυτού του μεγάλου προβλήματος, τις προεκτάσεις και τις πιθανές λύσεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Tα επαγγέλματα του μέλλοντος είναι ήδη πραγματικότητα

Good Business Directory Vol.5 / Tα επαγγέλματα του μέλλοντος είναι ήδη πραγματικότητα

Ψηφιακοί αστικοί αγρότες, coolhunters, υπερασπιστές του περιβάλλοντος, μηχανικοί νέας ενέργειας, ιππότες του κυβερνοχώρου, σχεδιαστές τέλους ζωής: δεν είναι χαρακτήρες βιντεοπαιχνιδιών, είναι τα επαγγέλματα του μέλλοντος.
ΜΑΓΔΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
Τι μας κάνει καλό να τρώμε όταν αρρωσταίνουμε - Mύθοι και αλήθειες

Radio Lifo / Τι μας κάνει καλό να τρώμε όταν αρρωσταίνουμε - Mύθοι και αλήθειες

Ποιες τροφές είναι καλό να καταναλώνουμε όταν είμαστε άρρωστοι και πώς συμβάλλουν στην ταχύτερη ανάρρωση και την ευεξία μας; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον διατροφολόγο-διαιτολόγο Χρήστο Δερδεμέζη.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ