Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter
0
Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Το Project D3, στο οποίο έχουν συμβάλει δύο έλληνες σχεδιαστές, είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα για χρήση σε αστικό περιβάλλον, το οποίος προορίζεται για ανθρώπους με αναπηρία, πάνω σε αναπηρικό αμαξίδιο. Το όχημα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει ακόμα έναν επιβάτη και κάποιες αποσκευές.

Πρόκεται για ένα πρωτότυπο σύστημα ανάρτησης σχεδιασμένο από την εταιρία Korres Engineering, το οποίο χαρακτηρίζεται από μία καταπληκτική ποιότητα κύλισης ανεξαρτήτως της ποιότητας του οδοστρώματος.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Έχει επίσης τη δυνατότητα να χαμηλώνει έτσι ώστε το πίσω μέρος του να ακουμπά στο επίπεδο του δρόμου (ή του κρασπέδου) κάνοντας εύκολη την είσοδο του αναπηρικού αμαξιδίο, χωρίς την ανάγκη ράμπας ή επιπλέον εξοπλισμού.

Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης εισέρχονται και εξέρχονται από το πίσω μέρος του οχήματος. Το όχημα μπορεί να χωρέσει οποιοδήποτε αναπηρικό αμαξίδιο - ηλεκτρικό ή χειροκίνητο, ενώ ο συνεπιβάτης κάθεται σε ειδικά σχεδιασμένο ανακλινόμενο κάθισμα, το οποίο βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του οχήματος (για εξοικονόμηση χώρου και πρακτικότητα κατά την είσοδο-έξοδο από το όχημα).

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Η οδήγηση γίνεται μέσω ειδικά σχεδιασμένων joystick για αναπήρους. Όλες οι δευτερεύουσες λειτουργίες του οχήματος γίνονται είτε αυτόματα, είτε με υποβοήθησημ ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για έκδοση με συμβατικό τιμόνι μηχανής (για τους παραπληγικούς). Για καλύτερη κυκλοφορία του αέρα στο εσωτερικό, υπάρχει ένα συρόμενο κομμάτι στα πλαϊνά παράθυρα αλλά και εισαγωγές αέρα μπροστά και πίσω από τα πλαϊνά παράθυρα (οι οποίες ανοίγουν όταν υπάρχει ανάγκη). Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για μικρούς ανεμιστήρες στην πίσω πόρτα για την ενίσχυση αυτού του ρεύματος αέρα (κάτι που μπορεί να χρειαστεί σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας).

Το Project D3 ανήκει στην κατηγορία των heavy quadricycle (όπως το renault twizy). Για την κίνησή του, διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες τύπου hub motors με συνολική ισχύ 6kW. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε 2 συστοιχίες μπαταριών (μία σε κάθε πλευρά του οχήματος - εμφανείς από το εξωτερικό) - 240A συνολικά. Το βάρος του οχήματος υπολογίζεται περίπου στα 350 με 400 κιλά χωρίς τους επιβάτες. Η αυτονομία του υπολογίζεται περίπου στα 100km σε κάθε φόρτιση. Το μήκος του είναι 2550mm, το πλάτος του 1400mm και το ύψος του 1700mm.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

Τέλος, το κάτω μέρος του οχήματος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά σαν κοινή πλατφόρμα για άλλα είδη οχημάτων. Αυτή τη στιγμή συνεχίζεται η εξέλιξη του concept με στόχο να κατασκευαστεί ένα πρωτότυπο και ίσως μελλοντικά να παραχθεί.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter

 Σχεδιαστές

 

Ο Κωνσταντίνος Μαλανδρίνος (σχεδιασμός και εξέλιξη) έχει εμπλακεί ενεργά σε πολυάριθμα projects σχεδιασμού αυτοκινήτων και κατασκευής πρωτοτύπων στην Ελλάδα και έχει αρκετή εμπειρία στο σχεδιασμό οχημάτων.

Ο Θάνος Παππάς (έρευνα, σχεδιασμός και εξέλιξη) είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και ασχολείται ενεργά με το σχεδιασμό οχημάτων.

Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter
Ηλεκτροκίνητο όχημα σχεδιασμένο για οδήγηση από ανάπηρους Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κρυπτονομίσματα και «οικονομικός μηδενισμός»: Το τέλος της εμπιστοσύνης στην πραγματική αξία του χρήματος

Living / Κρυπτονομίσματα και «οικονομικός μηδενισμός»: Το τέλος της εμπιστοσύνης στην πραγματική αξία του χρήματος

«Για τους χρηματοοικονομικούς μηδενιστές, το μόνο πράγμα που έχει σημασία είναι η αφήγηση», λέει ο Ελληνοαμερικανός οικονομολόγος Δημήτρης Κοφινάς, ο οποίος επινόησε τον όρο.
THE LIFO TEAM
Μέχρι να μας χωρίσει η «Vogue»

Living / Μέχρι να μας χωρίσει η «Vogue»

Για δεκαετίες, τα διάσημα ζευγάρια έδιναν μάχη προκειμένου να προβληθεί ο γάμος τους μέσα από τις σελίδες της «Vogue». Ωστόσο, αν υπολογίσουμε πόσο σύντομα πολλοί από αυτούς τους γάμους διαλύθηκαν, ίσως να είναι κατάρα, όχι ευλογία.
THE LIFO TEAM
Από τη δίαιτα των vegans στην δίαιτα των carnivors: Ποια διατροφή μας κάνει καλό;

Radio Lifo / Από τη δίαιτα των vegans στη δίαιτα των carnivors: Ποια διατροφή μας κάνει καλό;

H καθηγήτρια διατροφής και διαιτητικής συμπεριφοράς του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, Μαίρη Γιαννακούλια, εξηγεί τα υπέρ και τα κατά των δημοφιλέστερων διαιτικών σχημάτων και δίνει χρήσιμες συμβουλές για τη διατήρηση της απώλειας βάρους.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πώς και γιατί οι ανεμογεννήτριες έγιναν «αποδιοπομπαίος τράγος»;

Περιβάλλον / Πώς και γιατί οι ανεμογεννήτριες έγιναν «αποδιοπομπαίος τράγος»;

Πώς από ελπίδα για μια πιο καθαρή, πιο φτηνή ενέργεια και υποθήκη για ένα πιο «πράσινο» μέλλον, εν όψει της κλιματικής κρίσης, οι ανεμογεννήτριες έγιναν για πολύ κόσμο όχι μόνο ανεπιθύμητες αλλά και ο νο1 «ύποπτος» για εμπρησμούς δασών;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα καλοκαίρι για τα πανηγύρια

Living / Τα πανηγύρια φέτος είχαν μεγάλο σουξέ, και αυτό προκάλεσε γκρίνια

Θρασύτητα και εισβολή στα χωράφια των ντόπιων ή δικαίωμα στη διασκέδαση; Μπορούμε να μιλάμε για την αποικιοποίηση των φασέων στα νησιά; Η νέα γενιά ανακαλύπτει μαζικά τα πανηγύρια, προκαλώντας ανάμεικτες αντιδράσεις.
M. HULOT
«Σε τέσσερις μήνες έχω κάνει 77.000 screenshots»: Kουβεντιάζοντας με μια digital hoarder

Living / «Σε τέσσερις μήνες έχω κάνει 77.000 screenshots»: Kουβεντιάζοντας με μια digital hoarder

«Βλέπω μια συμβουλή για αποσυμπίεση της σπονδυλικής στήλης. Screenshot. Έναν τρόπο δεσίματος του κασκόλ. Screenshot. Συνταγή για ταϊλανδέζικο κοτόπουλο. Screenshot. Έξυπνο πολιτικό σχόλιο στο Facebook. Screenshot».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ