Περισσότερο ρυπογόνα τα δίχρονα μηχανάκια από τα αυτοκίνητα

Περισσότερο ρυπογόνα τα δίχρονα μηχανάκια από τα αυτοκίνητα Facebook Twitter
4

Λίγοι θα το περίμεναν. Τα μικρά μηχανάκια με δίχρονο κινητήρα φαίνεται πως ρυπαίνουν περισσότερο την ατμόσφαιρα των πόλεων απ' ότι τα αυτοκίνητα, που είναι και μεγαλύτερα σε μέγεθος και περισσότερα σε αριθμό.

Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται νέα διεθνή επιστημονική έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Nature Communications" και η οποία έδειξε ότι ο συγκεκριμένος τύπος κινητήρα είναι πολύ λιγότερο αποδοτικός στην καύση του καυσίμου και των λαδιών που χρησιμοποιεί και εκπέμπει ακόμη και χιλιάδες φορές περισσότερες οργανικές ρυπογόνες ουσίες (αερολύματα), που συμβάλλουν στη δημιουργία «νέφους» πάνω από τα μεγάλα αστικά συγκροτήματα.

Μεταξύ αυτών των ουσιών βρίσκονται οργανικά αερολύματα που αιωρούνται ως μικροσκοπικά σωματίδια, το καρκινογόνο αέριο βενζόλιο (που προστίθεται στη βενζίνη) και μια σειρά από άλλα τοξικά χημικά και αρωματικούς υδρογονάνθρακες. Οι τελευταίοι -μέσω χημικών αντιδράσεων στην ατμόσφαιρα- μπορούν να μετατραπούν και αυτοί σε δευτερογενή οργανικά αερολύματα (σωματίδια).

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Στέφεν Πλατ του ελβετικού Ινστιτούτου Πάουλ Σέρερ, πιστεύουν ότι σε μερικές πόλεις του πλανήτη (όπως π.χ. στην Μπανγκόνγκ της Ταϊλάνδης) η ατμοσφαιρική ρύπανση οφείλεται κατά τα δύο τρίτα σχεδόν στα μηχανάκια και προσθέτουν ότι το πρόβλημα είναι αισθητό και σε πόλεις της Νοτίου Ευρώπης που χρησιμοποιούνται κατά κόρον αυτά τα μηχανάκια.

Η ΕΕ έχει ανακοινώσει ότι ως το 2017 θα θέσει νέες αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων των δίχρονων κινητήρων.

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Living / «Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ζώα συντροφιάς; Ιστορίες –με αίσιο και μη τέλος– για ανθρώπους που χώρισαν εκτός από τους συντρόφους τους και από το κατοικίδιό τους.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
ΕΠΕΞ CHECK «Ο τρόπος που βλέπω το ντύσιμο καθορίστηκε απ’ τον αυτισμό μου»

Living / «Δεν ήμουν το παράξενο παπί, απλώς δεν ήμουν ποτέ πάπια»: Όταν μια γυναίκα της μόδας διαγνώστηκε με αυτισμό στα 50

Για τη Ζ. τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητική επιλογή – είναι μια γλώσσα. Η διάγνωση της νευροδιαφορετικότητάς της την έκανε να ξαναδεί τη ζωή της, την αφοσίωσή της στα υλικά και την υφή τους μέσα από αυτό το πρίσμα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Living / Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Με αφορμή το ο νέο microtrend «no buy challenge» του TikTok, τέσσερις άνθρωποι εξιστορούν τι έκοψαν και πώς, για να εξοικονομήσουν χρήματα και να κάνουν τους μικρούς οικονομικούς τους στόχους πραγματικότητα.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Το πελώριο φίλτρο του νερού της Αθήνας και του Πειραιά | Σπάνιες εικόνες

Ρεπορτάζ / Το πελώριο φίλτρο νερού που λύτρωσε τους Αθηναίους πριν από έναν αιώνα

Την ώρα που η συζήτηση για το νερό έχει ανοίξει για τα καλά στον δημόσιο διάλογο, μας δημιουργήθηκε η απορία από πού διανέμεται στα σπίτια μας το πόσιμο νερό και τι ακριβώς γίνεται εκεί. Η ιστορική εγκατάσταση της ΟΥΛΕΝ, και σήμερα της ΕΥΔΑΠ, από την κατασκευή της μέχρι σήμερα ξεδιψάει και ποτίζει την πρωτεύουσα που ολοένα μεγαλώνει και ζεσταίνεται.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Living / Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Η πρόκληση του υπερτουρισμού, που προκαλεί φθορές στην πολιτιστική κληρονομιά και την τοπική κοινωνία, απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό που να συνδυάζει τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις με βιώσιμες πρακτικές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Good Business Directory Vol.5 / Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Κορυφαίοι ακαδημαϊκοί, στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου και νέοι εξηγούν τις αιτίες αυτού του μεγάλου προβλήματος, τις προεκτάσεις και τις πιθανές λύσεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Δεν χρειαζόταν και έρευνα για να το καταλάβεις, αρκεί να δεις τί βγάζουν από τις εξατμίσεις τους. Για το λόγο αυτό εδώ και χρόνια οι κατασκευάστριες εταιρίες (με προεξάρχουσα τη HONDA που δεν έχει κανένα δίχρονο πλέον) έχουν κάνει στροφή προς τους τετράχρονους κινητήρες.
Δεν το περίμεναν λίγοι...αλλά ρε γαμώτο ο Γιάννης Εξ Ντι πως θα πηγαίνει να παίρνει το Μαράκι ΝταΦακ αν απαγορευτούν τα δίχρονα;Τίθεται θέμα επιβίωσης ολόκληρου του είδους Homo Neokaggurius Anorimus εδώ πέρα...
Φιλτατε.Η λατρεια στα διχρονα δεν παει με την ηλικια.Παει με την αγαπη που εχουν οι αναβατες για αυτα.ειμαι κατοχος διχρονου και δεν θα το αλλαζα ποτε.αλλα μαλλον τοσα ξερεις τοσα λες.κ αυτοι ειναι κινητηρες κ ο καθενας κανει τις επιλογες του.γιαυτο αλλη φορα να κατατοπιζεις την μαλακια σου εκει που πρεπει.
Φιλτατε.Η λατρεια στα διχρονα δεν παει με την ηλικια.Παει με την αγαπη που εχουν οι αναβατες για αυτα.ειμαι κατοχος διχρονου και δεν θα το αλλαζα ποτε.αλλα μαλλον τοσα ξερεις τοσα λες.κ αυτοι ειναι κινητηρες κ ο καθενας κανει τις επιλογες του.γιαυτο αλλη φορα να κατατοπιζεις την μαλακια σου εκει που πρεπει.