Περισσότερο ρυπογόνα τα δίχρονα μηχανάκια από τα αυτοκίνητα

Περισσότερο ρυπογόνα τα δίχρονα μηχανάκια από τα αυτοκίνητα Facebook Twitter
4

Λίγοι θα το περίμεναν. Τα μικρά μηχανάκια με δίχρονο κινητήρα φαίνεται πως ρυπαίνουν περισσότερο την ατμόσφαιρα των πόλεων απ' ότι τα αυτοκίνητα, που είναι και μεγαλύτερα σε μέγεθος και περισσότερα σε αριθμό.

Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται νέα διεθνή επιστημονική έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Nature Communications" και η οποία έδειξε ότι ο συγκεκριμένος τύπος κινητήρα είναι πολύ λιγότερο αποδοτικός στην καύση του καυσίμου και των λαδιών που χρησιμοποιεί και εκπέμπει ακόμη και χιλιάδες φορές περισσότερες οργανικές ρυπογόνες ουσίες (αερολύματα), που συμβάλλουν στη δημιουργία «νέφους» πάνω από τα μεγάλα αστικά συγκροτήματα.

Μεταξύ αυτών των ουσιών βρίσκονται οργανικά αερολύματα που αιωρούνται ως μικροσκοπικά σωματίδια, το καρκινογόνο αέριο βενζόλιο (που προστίθεται στη βενζίνη) και μια σειρά από άλλα τοξικά χημικά και αρωματικούς υδρογονάνθρακες. Οι τελευταίοι -μέσω χημικών αντιδράσεων στην ατμόσφαιρα- μπορούν να μετατραπούν και αυτοί σε δευτερογενή οργανικά αερολύματα (σωματίδια).

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Στέφεν Πλατ του ελβετικού Ινστιτούτου Πάουλ Σέρερ, πιστεύουν ότι σε μερικές πόλεις του πλανήτη (όπως π.χ. στην Μπανγκόνγκ της Ταϊλάνδης) η ατμοσφαιρική ρύπανση οφείλεται κατά τα δύο τρίτα σχεδόν στα μηχανάκια και προσθέτουν ότι το πρόβλημα είναι αισθητό και σε πόλεις της Νοτίου Ευρώπης που χρησιμοποιούνται κατά κόρον αυτά τα μηχανάκια.

Η ΕΕ έχει ανακοινώσει ότι ως το 2017 θα θέσει νέες αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων των δίχρονων κινητήρων.

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κρυπτονομίσματα και «οικονομικός μηδενισμός»: Το τέλος της εμπιστοσύνης στην πραγματική αξία του χρήματος

Living / Κρυπτονομίσματα και «οικονομικός μηδενισμός»: Το τέλος της εμπιστοσύνης στην πραγματική αξία του χρήματος

«Για τους χρηματοοικονομικούς μηδενιστές, το μόνο πράγμα που έχει σημασία είναι η αφήγηση», λέει ο Ελληνοαμερικανός οικονομολόγος Δημήτρης Κοφινάς, ο οποίος επινόησε τον όρο.
THE LIFO TEAM
Μέχρι να μας χωρίσει η «Vogue»

Living / Μέχρι να μας χωρίσει η «Vogue»

Για δεκαετίες, τα διάσημα ζευγάρια έδιναν μάχη προκειμένου να προβληθεί ο γάμος τους μέσα από τις σελίδες της «Vogue». Ωστόσο, αν υπολογίσουμε πόσο σύντομα πολλοί από αυτούς τους γάμους διαλύθηκαν, ίσως να είναι κατάρα, όχι ευλογία.
THE LIFO TEAM
Από τη δίαιτα των vegans στην δίαιτα των carnivors: Ποια διατροφή μας κάνει καλό;

Radio Lifo / Από τη δίαιτα των vegans στη δίαιτα των carnivors: Ποια διατροφή μας κάνει καλό;

H καθηγήτρια διατροφής και διαιτητικής συμπεριφοράς του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, Μαίρη Γιαννακούλια, εξηγεί τα υπέρ και τα κατά των δημοφιλέστερων διαιτικών σχημάτων και δίνει χρήσιμες συμβουλές για τη διατήρηση της απώλειας βάρους.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πώς και γιατί οι ανεμογεννήτριες έγιναν «αποδιοπομπαίος τράγος»;

Περιβάλλον / Πώς και γιατί οι ανεμογεννήτριες έγιναν «αποδιοπομπαίος τράγος»;

Πώς από ελπίδα για μια πιο καθαρή, πιο φτηνή ενέργεια και υποθήκη για ένα πιο «πράσινο» μέλλον, εν όψει της κλιματικής κρίσης, οι ανεμογεννήτριες έγιναν για πολύ κόσμο όχι μόνο ανεπιθύμητες αλλά και ο νο1 «ύποπτος» για εμπρησμούς δασών;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα καλοκαίρι για τα πανηγύρια

Living / Τα πανηγύρια φέτος είχαν μεγάλο σουξέ, και αυτό προκάλεσε γκρίνια

Θρασύτητα και εισβολή στα χωράφια των ντόπιων ή δικαίωμα στη διασκέδαση; Μπορούμε να μιλάμε για την αποικιοποίηση των φασέων στα νησιά; Η νέα γενιά ανακαλύπτει μαζικά τα πανηγύρια, προκαλώντας ανάμεικτες αντιδράσεις.
M. HULOT
«Σε τέσσερις μήνες έχω κάνει 77.000 screenshots»: Kουβεντιάζοντας με μια digital hoarder

Living / «Σε τέσσερις μήνες έχω κάνει 77.000 screenshots»: Kουβεντιάζοντας με μια digital hoarder

«Βλέπω μια συμβουλή για αποσυμπίεση της σπονδυλικής στήλης. Screenshot. Έναν τρόπο δεσίματος του κασκόλ. Screenshot. Συνταγή για ταϊλανδέζικο κοτόπουλο. Screenshot. Έξυπνο πολιτικό σχόλιο στο Facebook. Screenshot».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Δεν χρειαζόταν και έρευνα για να το καταλάβεις, αρκεί να δεις τί βγάζουν από τις εξατμίσεις τους. Για το λόγο αυτό εδώ και χρόνια οι κατασκευάστριες εταιρίες (με προεξάρχουσα τη HONDA που δεν έχει κανένα δίχρονο πλέον) έχουν κάνει στροφή προς τους τετράχρονους κινητήρες.
Δεν το περίμεναν λίγοι...αλλά ρε γαμώτο ο Γιάννης Εξ Ντι πως θα πηγαίνει να παίρνει το Μαράκι ΝταΦακ αν απαγορευτούν τα δίχρονα;Τίθεται θέμα επιβίωσης ολόκληρου του είδους Homo Neokaggurius Anorimus εδώ πέρα...
Φιλτατε.Η λατρεια στα διχρονα δεν παει με την ηλικια.Παει με την αγαπη που εχουν οι αναβατες για αυτα.ειμαι κατοχος διχρονου και δεν θα το αλλαζα ποτε.αλλα μαλλον τοσα ξερεις τοσα λες.κ αυτοι ειναι κινητηρες κ ο καθενας κανει τις επιλογες του.γιαυτο αλλη φορα να κατατοπιζεις την μαλακια σου εκει που πρεπει.
Φιλτατε.Η λατρεια στα διχρονα δεν παει με την ηλικια.Παει με την αγαπη που εχουν οι αναβατες για αυτα.ειμαι κατοχος διχρονου και δεν θα το αλλαζα ποτε.αλλα μαλλον τοσα ξερεις τοσα λες.κ αυτοι ειναι κινητηρες κ ο καθενας κανει τις επιλογες του.γιαυτο αλλη φορα να κατατοπιζεις την μαλακια σου εκει που πρεπει.