Η ρύπανση του αέρα σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχει μειωθεί χάρη στους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανόνες κατά την τελευταία δεκαετία, μεταδίδει η WSJ.
Ωστόσο αρκετές πόλεις εξακολουθούν να έχουν υψηλά επίπεδα των οξειδίων του αζώτου, ή NOx, ένα κοκτέιλ ρύπων που παράγεται σε μεγάλες ποσότητες από οχήματα με κινητήρες ντίζελ.
Το διοξείδιο του αζώτου, ή ΝΟ2, η πιο επιβλαβής μορφή οξειδίων του αζώτου, συνδέεται με ερεθισμό του αναπνευστικού, το άσθμα και τον πρόωρο θάνατο.

Στις ΗΠΑ, όπου υπάρχουν πολύ λιγότερα αυτοκίνητα ντίζελ στο δρόμο και οι διαδικασίες ελέγχου των εκπομπών NOx είναι αυστηρότερες από ό, τι στην ΕΕ, τα επίπεδα ΝΟ2 στις μεγαλύτερες πόλεις τείνουν να είναι τα μισά από τα επίπεδα στις ευρωπαϊκές πόλεις.


Για παράδειγμα, στη Νέα Υόρκη, η υψηλότερη μέση ετήσια ανάγνωση σε ένα σταθμό παρακολούθησης ήταν 42 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, ενώ στο Λονδίνο, ήταν 85.
Πάνω από 4.000 σταθμοί σε όλη την Ευρώπη μετρούν τα επίπεδα NO2 και άλλων ρύπων στην ατμόσφαιρα. Πληκτρολογήστε μια τοποθεσία ή περιηγηθείτε στο χάρτη για να δείτε το μέσο όρο της ετήσιας συγκέντρωσης NO2 για το 2013, όπως καταγράφηκε σε κάθε ένα από αυτούς τους σταθμούς.