Τattoo στην γλώσσα των Σαμόα, θα πει "o σωστός"

1

Μια ανεξάρτητη ομάδα παραγωγής ταινιών που λέγεται Heart Attack Films και αποτελείται από φοιτητές στην Σχολή Κινηματογράφου του ΑΠΘ ταξίδεψε με την τελευταία της ταινία ''TATTOO'' σε φεστιβάλ σε Λονδίνο και Ελλάδα (CUNTEMPORARY greek trash, Outview Film Festival 2016 στην Ελληνική Ταινιοθήκη).

Τον Οκτώβρη το φιλμ -που μπορείτε να δείτε πάνω- θα παρουσιαστεί στο Thessaloniki Short Film festival 2016. Για την ιστορία, είχαμε παρουσιάσει και την ταινία μικρού μήκους τους .3., με τίτλο «Το πρώτο φιλί μας κοπέλας με OCD (ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή)».

Ζητήσαμε απ' τη σκηνοθέτιδα του Tattoo Εύη Μίνου να μας μιλήσει για το νέο τους φιλμάκι: 

 

Ένα συνηθισμένο κυριακάτικο μεσημέρι. Όλοι είναι στο τραπέζι. Μια πατριαρχική ελληνική οικογένεια, πίσω από τις συμβάσεις της οποίας κρύβονται πολλά. Κάθονται αναπαυτικά και κατασπαράζουν εντόσθια. Κανείς δεν περιμένει την αποκάλυψη που θα ακολουθήσει από την Μαρίνα. Η Μαρίνα βρίσκει το θάρρος να αποκαλύψει ότι είναι ομοφυλόφιλη. Αυτό θα σημαδέψει μια για πάντα τις ‘’Κυριακές’’ της. Οι πληγές μένουν...όπως και ένα τατουάζ και στην συγκεκριμένη περίπτωση η πληγή πονούσε πολύ για να «σηκωθεί» πάλι στα πόδια της - αυτό σας το λέω σε περίπτωση που ‘’εκνευριστείτε’’ με το τέλος. Το ΤΑΤΤΟΟ είναι μια ταινία για την ανθρώπινη θνητότητα, την πατριαρχία και την καταπίεση.

Τattoo στην γλώσσα των Σαμόα, θα πει "o σωστός" Facebook Twitter

Tattoo στην γλώσσα των Σαμόα θα πει "o σωστός". Tο tattoo -πονάει λένε μερικοι- ήταν και θα είναι ένα σύμβολο που με τον χρόνο και τα βιώματά της θα αλλάζει συνεχώς αξία και σημασία, γι’αυτό άλλωστε βλέπουμε και διαφορετικές φάσεις της ζωής της. Βλέποντας την ταινία μέχρι το τέλος, μπορεί να βρεθείτε σε αδιέξοδο. Μπορεί να ήθελε απλά να λυτρώσει τα κυριακάτικα δείπνα. Αυτά που είχε και θα έχει. Στην πραγματικότητα κάνοντας κάτι που ξέρει ότι θα ενέκριναν αυτοί που την «αγαπούσαν», ακόμα και αν δεν υπάρχουν πια στην ζωή της. Μήπως, αισθάνεται μια ασφάλεια- την οικειότητα του “οικογενειακού’’; Η νέα της οικογένεια μπορεί να της προσφέρει κάτι καλύτερο; Μπορεί να αντικαταστήσει την πρώτη; Μπορεί να την καταστρέψει περισσότερο; Μπορεί απλά η Μαρίνα να μην είχε πια το θάρρος που είχε εκείνη την τραυματική Κυριακή, ώστε να επιλέξει αυτό που πραγματικά την εκφράζει και την κάνει να αισθάνεται ο εαυτός της. Είναι ένας πολύ ανθρώπινος χαρακτήρας που δεν θυμίζει σε τίποτα ένα ακούραστο ρομπότ. Ήθελα να είναι μια σουρεαλιστικά ρεαλιστική ταινία. Μπορεί να σας μοιάζει αδύνατο αλλά...c’ est la vie!

Οι περισσότεροι σοκάρονται από την ''μεσαία'' φάση της ζωής της Μαρίνας. Η συμβολική αυτή σκηνή στην παραλία, κατά την οποία η Μαρίνα βγάζει τα ίδια της τα εντόσθια με γυμνά χέρια υπό τον ήχο της θάλασσας και του εξαιρετικού νανουρίσματος που έχει γράψει η Αντριάνα Μίνου, είναι απολύτως απαραίτητη για να καταλάβει κανείς την μετάβαση στην τελευταία σκηνή που θυμίζει το σχήμα του κύκλου. Προσωπικά, βλέπω αυτή την σκηνή σαν ένα μικρό δώρο λύτρωσης για την Μαρίνα.

Η σκηνή αυτή, λοιπόν, είναι εμπνευσμένη από τον μύθο του Προμηθέα. Μόνο που το όρνεο εδώ είναι ο πατέρας, που στην προηγούμενη σκηνή κατασπαράζει τα καθιερωμένα εντόσθια της Κυριακής με μανία σαν να κατασπαράζει την ίδια του την κόρη. Η Μαρίνα καλώς ή κακώς και με τον ‘’σωστό’’και κοινωνικά αποδεκτό τρόπο, αποδέχεται την ανθρώπινή της φύση, ακόμα και αν αυτό έχει να κάνει με την τρωτότητά της. Τα εντόσθια για εμένα συμβολίζουν το βαθύτερο εγώ της, την αλήθεια της, αυτό που είναι.

Μετράμε κάποιες δυνατές συμμετοχές σε διεθνή LGBTQ φεστιβάλ. "Οutview Film Festival 2016", με υποψηφιότητα "Best Greek short", "CUNTEMPORARY FESTIVAL in London" και για τέλος περιμένουμε την προβολή της στο Thessaloniki LGBT Film Festival τον Οκτώβρη.  Το ταξίδι της συνεχίζεται όπως και αυτό της καινούργιας μας ταινίας "AsphyxiA". 

Σκηνοθεσία/σενάριο/Μοντάζ: Εύη Μίνου

Παραγωγή: Χρυσάνθη Χασιώτη

Διεύθ.Φωτογραφίας: Σοφία Σπύρου

Σκηνογράφος: Ιλιάννα Δροσίτη

Μουσική: Αντριάνα Μίνου

Σκρίπτ: Μελίνα Λουκανίδου

Ποστερ: Όλγα Μανσούδη

Παίζουν: Χριστίνα Μπακαστάθη, Θοδωρής Κούκρας, Άννυ Τσολακίδου, Αλέξανδρος Ρέλλος, Κωστής Ραμπαβίλας, Γεωργία Σαβίδου.

Η ταινία δημιουργήθηκε από την ανεξάρτητη ομάδα παραγωγής ταινιών ΗeArt Attack Films. 

 

1

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ