Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter
1

Για το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας της, η Τζένιφερ Λόπεζ έχει αντιμετωπιστεί από τα media αλλά και από το ευρύ κοινό, περισσότερο ως σώμα παρά ως τραγουδίστρια, χορεύτρια ή ηθοποιός, παρότι η αξία της είναι κατοχυρωμένη και με τις τρεις αυτές ιδιότητες.

Το σώμα της – και ειδικότερα η έμφαση στα περιβόητα οπίσθιά της – έχει λειτουργήσει τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια ως πολιτισμικό στενογράφημα, ως πεδίο προβολής για μια σειρά από αντιλήψεις περί σεξ, φυλής, τάξης και φύλου. Σύμφωνα με τον θρύλο άλλωστε, το κορμί της επενδυμένο με εκείνη την εμβληματική πράσινή τουαλέτα Versace στα βραβεία Grammy του 2000, ήταν εκείνο που οδήγησε στη δημιουργία του Google Images. Οι σκηνοθέτες βίντεο κλιπ ή ταινιών προσαρμόζουν την κάμερα για να κεντράρει στο σώμα της, ειδικά στο πίσω μέρος του.

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter

Η αλήθεια είναι ότι αρχικά είχε και η ίδια ενισχύσει πρόθυμα και συνειδητά την ενασχόληση του κόσμου με το σώμα της. Στην πρώτη φάση της καριέρας της, έμοιαζε να βασίζεται υπερβολικά στις καμπύλες της για να διαχωρίσει με έμφαση τη θέση της από το λιπόσαρκο "heroin chic" λουκ που ήταν της μόδας τότε στο Χόλιγουντ. Γρήγορα όμως άρχισε να την εκνευρίζει η εμμονή των μέσων με τον κώλο της. «Πολύ θα ήθελα να διαβάσω ένα άρθρο για μένα που να μην αναφέρεται καθόλου εκεί», είχε ήδη πει από το 1999.

Ήταν όμως πια αργά. Η εμμονή του κόσμου με το σώμα της Τζένιφερ Λόπεζ όλο και θα μεγάλωνε με την πάροδο των χρόνων. Και φέτος επικεντρώνεται στο γεγονός ότι ναι, στα 50 της έχει ακόμα το απίστευτο κορμί για να υποδυθεί πειστικά μια νεαρή stripper στην ταινία "Hustlers", με θέμα μια ομάδα από strippers στη Νέα Υόρκη που «συνειδητοποιούνται» και ξεκινάνε να κλέβουν χρήματα από τις πιστωτικές κάρτες των CEO ή/και χρηματιστών πελατών τους αφού τους ναρκώσουν.

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter

Η ταινία έχει πάρει ήδη πολύ καλές κριτικές αλλά αυτό που κάνει την ταινία πραγματικά ιδιαίτερη – και συγχρόνως την ερμηνεία της Λόπεζ τόσο καλή – είναι το γεγονός ότι δεν ενδιαφέρεται για το σώμα της ως αντικείμενο φετιχισμού, αλλά για την εργασία που κάνει με το σώμα της και για το κεφάλαιο που αυτή παράγει. Το "Hustlers" έχει να κάνει με τη σεξουαλική εργασία και το μαύρο χρήμα που προκύπτει από αυτή. Έχει να κάνει με τον τρόπο με τον οποίο ο καπιταλισμός μετατρέπει το σεξ και τα σώματα σε εργαλεία κέρδους. Και το σώμα της Τζένιφερ Λόπεζ στην ταινία μεταφέρει πάνω του δεκαετίες σημειολογικού και φετιχιστικού φορτίου.

Ακόμα και η στρατηγική στο μάρκετινγκ της ταινίας εστίασε ακριβώς στο πόσο σκληρά εργάστηκε για να ανταποκριθεί πειστικά στις απαιτήσεις του ρόλου, όπως αποδεικνύει και αυτό το 13λεπτο ντοκιμαντέρ στο YouTube που την δείχνει να μαθαίνει να κάνει επαγγελματικό pole dancing και μαζί δείχνει όλο το αίμα και όλον τον ιδρώτα που χύθηκαν για μία και μόνο σκηνή.

 

«Είναι ένα από τα πιο σκληρά και επίπονα πράγματα που έμαθα ποτέ» λέει στην κάμερα η Τζένιφερ Λόπεζ. «Έχω κοπεί και έχω μελανιάσει σε ταινίες στο παρελθόν αλλά πρώτη φορά έχω γεμίσει με τόσους μώλωπες».
Για πρώτη φορά επίσης φαίνεται να επιτρέπεται στην ίδια και στο διάσημο σώμα της να λειτουργούν σαν υποκείμενο παρά σαν αντικείμενο...

Με στοιχεία από το άρθρο "Jennifer Lopez's body" στο Vox

Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια