15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές

15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter
19


Αυτή είναι μια γνωστή παλιά διαφήμιση από τα 60s και πολλοί ίσως νομίζουν ότι κάτι τέτοιο δεν θα έπαιρνε έγκριση για δημοσίευση σε οποιοδήποτε μίντια σήμερα.
15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter


Kαι όμως: Οι Dolce & Gabbana συστηματικά προβάλλουν διαφημίσεις όπως αυτή που αποσύρθηκε μετά από διαμαρτυρίες ότι έδινε γκλάμουρ σε έναν ομαδικό βιασμό.
15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter


Και ο Calvin Klein παλεύοντας να είναι τολμηρός έδειξε αυτή την εικόνα σε διαφημιστική καμπάνια του στην Αυστραλία.
15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter


Aυτή η εικόνα είναι λίγο πιο διακριτική. Δεν είναι ξεκάθαρο αν οι δύο γνωρίζονται μεταξύ τους ή αν η γυναίκα θα αντιμετωπίσει μια δυσάρεστη έκπληξη.
15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter


Εδώ ο Duncan Quin προκαλεί απορία αφού οι σεξουαλικοί και βίαιοι τόνοι είναι προφανείς.
15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter


Η Belvedere απέτυχε διπλά όταν χρησιμοποίησε αυτό το πλάνο από ένα κωμικό βίντεο από το Youtube στο οποίο προσέθεσε ένα μάλλον προσβλητικό βίντεο. Η εταιρεία αργότερα απολογήθηκε και έκανε μια εισφορά σε φιλανθρωπικό ίδρυμα υπέρ των γυναικών.
15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter


H Ιταλική εταιρεία Relish δέχτηκε πυρά για αυτή την εικόνα που δείχνει δύο Βραζιλιάνους αστυνομικούς να… πιάνουν δύο μοντέλα.
15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter


Tο κείμενο σε αυτή την Αιγυπτιακή καμπάνια ρίχνει το φταίξιμο στο θύμα. «Δεν μπορείς να τους σταματήσεις αλλά μπορείς να προστατεύσεις τον εαυτό σου». Το γλειφιτζούρι και το περιτύλιγμά του υποδεικνύουν μια γυναίκα που προστατεύεται… ντυμένη συντηρητικά, ενώ πιο εκτεθειμένη προκαλεί τις μύγες που τις επιτίθενται.
15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter


Το αστείο σε αυτή την καμπάνια της PETA για την χορτοφαγία είναι ότι οι άντρες vegans γίνονται τόσο καλοί στο sex που οι σύντροφοί τους θα τραυματιστούν.

Ενώ αυτή η εικόνα πάλι από την Peta συγκρίνει τις γυναίκες με κρέατα κρεμασμένα σε γάντζους.
15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter


Aυτή η διαφήμιση για τον «Mitchum Man» έτρεξε στο σάιτ της εταιρείας Mitchum.
15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter


Aυτή η απαράδεκτη διαφήμιση από την JWT India ποτέ δεν εγκρίθηκε επίσημα από τη Ford αλλά έκανε τόσα πρωτοσέλιδα που έγινε διαβόητη.
15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter


H εταιρεία εσωρούχων Agent Provocateur ενόχλησε τους θεατές στο Ηνωμένο Βασίλειο με αυτή τη διαφήμιση που παρουσιάζει μια μισοντυμένη γυναίκα να γίνεται θύμα μιας αισθησιακής εισβολής στο σπίτι της.

Κανείς δεν ξέρει τι σκέφτονταν τα μεγάλα κεφάλια γνωστής εταιρείας φαστ φουντ, όταν ενέκριναν αυτή τη διαφήμιση που θυμίζει αυτήν της γραμμής στήριξης για θύματα βιασμού.
15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter


Μια αποπλανητική ματιά, απίστευτα ψηλά τακούνια και ένα τεμαχισμένο γυναικείο σώμα να κρέμεται από το ταβάνι κάνουν αυτή την εικόνα  ίσως την πιο ενοχλητική από όλες.
15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter


Αυτή η διαφήμιση της American Apparel, που δείχνει μια απρόσωπη γυναίκα γονατισμένη, είναι αρκετά διφορούμενη.
15 πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές Facebook Twitter





[via]

Design
19

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

10 σχόλια
Τις προάλλες βρέθηκα σε μία γυναικοπαρέα -όλες γύρω στα 30- και η πιο τολμηρή αναφερόταν στους άνδρες με τον χαρακτηρισμό «κρέας». Στους ωραίους μόνο, οι άλλοι ήταν ανάξιοι λόγου. Δεν σας κρύβω ότι με σόκαρε αυτή η άνεση. Ίσως γιατί με τους φίλους μου είμαστε πιο διακριτικοί, πιο ευγενικοί στους χαρακτηρισμούς. Όχι ότι κι εμείς μεταξύ μας δεν λέμε τέρατα, αλλά αυτό θεωρώ ότι ξεπερνάει κάθε αίσθηση μέτρου.Ίσως τελικά αυτό να είναι το πρόβλημα. Το μέτρο και κυρίως η έλλειψή του. Τα υγιή πρότυπα και η διαστρέβλωσή τους.Ευτυχώς υπάρχουν πολλά κορίτσια και αγόρια που είναι, αυτό που λέμε, κανονικά και που τόσο έχει παρεξηγηθεί τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι κακό το κανονικό, το παραδοσιακό, αρκεί να μην σημαίνει αγκύλωση στο παρελθόν.
Σοκάρει η ινδική διαφήμιση..Ειδικά σε μιά χώρα όπου η θέση της γυναίκας είναι πολύ πίσω ακόμα ( αν θυμηθώ και τα πρόσφατα γεγονότα με τους βιασμούς) απορώ πως εταιρεία είχε τέτοια έμπνευση......Από την ανάποδη ( και όχι σε σχέση με την ινδική διαφήμιση), ύπάρχει και η δικιά μας, με τη γυναίκα αστυνομικό που κάνοντας κατάχρηση εξουσίας βάζει χέρι στο Σάκη Ρουβά....
Οι περισσότερες όντως δεν είναι καλές κυρίως αισθητικά. Φοβάμαι όμως ότι όλος ο κακός χαμός που γίνεται με τον σεξισμό μάλλον μας πάει πίσω παρά μπροστά. Μια ζωή πρέπει κάτι να μας κρατάει τα σκοινιά. Παλιά ήταν το Aids. Τώρα που για κάποιο λόγο δεν αποτελεί φόβητρο ανακάλυψαν το σεξισμό. Δε λέω, υπάρχει πρόβλημα (όποιος δει τις νέες τάσεις στη πορνοβιομηχανία θα πάθει πλάκα) αλλά δε μπορούμε να παθαίνουμε υστερία κάθε φορά που κάποιος πιάνει το κώλο μιας γυναίκας. Για όσους δεν ξέρουνε υπάρχουν και γυναίκες που ευχαρίστως χουφτώνουν και αντρικούς κώλους και κανένας δεν την κατηγορεί για σεξισμό (την κατηγορούν αν δε το ξανακάνει). Επίσης όσες γυναίκες έχουν πει στους άντρες τους "απόψε θέλω να με γαμήσεις" να σηκώσουν το χέρι τους, να δω κάτι. Λίγη προστυχιά δεν είναι κακή. Ψυχραιμία. Σε όλους αρέσει ενίοτε. Και στους άντρες και στις γυναίκες. Συναίνεση και σεβασμός αρκεί. Τα άλλα είναι χαζομάρες για να ασχολούνται οι Τατιάνες και το κοινό τους.
Τι σχέση έχει η εκούσια, συναινετική ερωτική συμπεριφορά που περιγράφεις με τον σεξισμό; Και κοίτα αν οι άντρες δεν έχουν πρόβλημα να τους χουφτώνει χωρίς τη συναίνεση τους μία άγνωστη (που αμφιβάλω) και θέλουν κι άλλο, οι γυναίκες έχουν.
Καμία σχέση δεν έχουν. Εσύ βλέπεις σε όλες αυτές τις διαφημίσεις μη συναινετική ερωτική συμπεριφορά και σεξισμό; Διάβασε προσεκτικά αυτό που έγραψα και θα δεις ότι δεν είμαι υπέρ της κακομεταχείρισης. Απλά λέω ότι γίνεται υπερβολικά μεγάλο θέμα ο σεξισμός, σε σημείο που (νομίζω) αρχίζουμε να γινόμαστε ξανα φοβικοί με τα σεξουαλικά θέματα. Αν αρχίσουν οι άντρες να μη φλερτάρουν επειδή μπορεί να θεωρηθούν σεξιστές, τότε χάνουν όλοι. Και οι άντρες και οι γυναίκες. Στο τέλος γράφω "συναίνεση και σεβασμός"...προφανώς οι περισσότεροι δε διάβασαν μέχρι αυτό το σημείο.
Δημήτρη ξέρεις τι θα πει σεξισμός; Μάλλον όχι αν αντιλαμβάνεσαι την ύπαρξη του από τις νέες τάσεις στο πορνό και αν το μόνο που προσβάλουν οι παραπάνω εικόνες είναι η αισθητική σου. Και πώς ακριβώς σε κρατάει πίσω; Τι σε εμποδίζει να κάνεις; Να χουφτώνεις αβέρτα και να σχολιάζεις πρόστυχα γυναίκες στο δρόμο περιμένοντας πως θα ενθουσιαστούν με αυτή τη συμπεριφορά, διαφορετικά είναι κρυόκωλες, συντηρητικούρες ή ψωνάρες; Άσε που η γενίκευση σου ότι όλοι οι άντρες γουστάρουν να τους χουφτώσει μια άγνωστη γυναίκα μάλλον περιλαμβάνει την εικόνα μιας συγκεκριμένης γυναίκας (ίσως σαν εκείνες στην πορνογραφία). Δεν πιστεύω να φαντάζεσαι μια γυναίκα που δεν ταυτίζεται με τα πιο διαδεδομένα πρότυπα σεξουαλικότητας και εμφάνισης (π.χ. υπέρβαρη, ηλικιωμένη κλπ).
Νομίζω τα έχεις μπερδέψει. Το "σεξ" στο σεξισμός δηλώνει το φύλο όχι το σεξ. Στις περισσότερες ναι. Μπορεί να κάνω λάθος αλλά για ποιο λόγο διαφημίσεις να αφήνουν να αιωρούνται υπόνοιες βίας, βιασμού κλπ; Επίσης δεν βλέπω γιατί υπάρχει ανάγκη να χρησιμοποιούμε συνεχώς το σεξ και μάλιστα με σεξιστικό τρόπο για να πουλήσουμε προϊόντα. Βασικά εγώ δεν βρίσκω πολλή σχέση μεταξύ αυτού που διαπραγματεύεται το άρθρο και αυτού που λες. Το φλερτ δεν συνδέεται με καμία από τις παραπάνω εικόνες των διαφημίσεων εκτός αν όταν εσύ φλερτάρεις κλωτσάς κώλους, ρίχνεις κάτω γυναίκες με τους φίλους σου, τεμαχίζεις γυναικεία σώματα, δένεις, σπρώχνεις. Στην Ανατολή τρέχουν να τις κουκουλώσουν (τις γυναίκες), στη Δύση να της γδύσουν. Νισάφι και με τα δύο.
Να τονίσουμε πως δεν είναι απαραίτητο να είναι σεξιστική μία φωτογραφία που παρουσιάζει ως ''ταπεινωμένη''/δεμένη/γονατισμένη μία γυναίκα. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να φανερώνει φετίχ ή/και τη σεξουαλική ζωή πιο ανοιχτόμυαλων ανθρώπων.
Κατ' αρχήν το αν σου αρέσει ή όχι το bdsm δεν έχει να κάνει με το αν είσαι ανοιχτόμυαλος. Δεν είναι απαραίτητα συντηρητικοί όσοι δε γουστάρουν bondage και submission. Επίσης το πρόβλημα με τις παραπάνω διαφημίσεις είναι ότι παρουσιάζουν μόνο τις γυναίκες σε παθητικό ρόλο διαιωνίζοντας το πρότυπο της υποτακτικής γυναίκας καθώς και ότι δεν υπονοείται καμία συναίνεση αλλά αντίθετα οι γυναίκες απεικονίζονται ως θύματα.
Να προσθέσω ότι ανάλογες εικόνες σε διαφημίσεις με τον άντρα υπό έχουν υπάρξει αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό. Οι συγκεκριμένες θυμίζουν τις παλαιού τύπου με την γυναίκα στην κουζίνα, τότε ήταν χρήσιμες για μαγείρεμα τώρα είναι για σεξ.
To Killing us Softly της Jean Kilbourne (σειρά ντοκιμαντέρ που εστιάζουν πάνω σ' αυτό το θέμα, από το 1979 μέχρι το 2010) εξηγεί ακόμα περισσότερο το κόσμο του κακού προτύπου που έχουν χτίσει στη διαφήμιση.
γιατί ρε παιδιά, πολλοί από τους σημερινούς ''άντρες'' δε θεωρούν τις γυναίκες σαν ενα κομμάτι κρέας, πληρώνοντας για έρωτα, ή αν όχι, για ένα sex στα γρήγορα; ''για δες ρε, ωραίο κομμάτι αυτή''. αρκετά με αυτόν το σεξισμό. στον αντίποδα, αλλά οχι σε τέτοιο σημείο, σκέφτονται και οι γυναίκες.