«Άνοδος: Η ιστορία των Αντετοκούνμπο» – Ένα σκληρό παραμύθι με στοιχεία μοντέρνου ηρωισμού

Άνοδος: Η ιστορία των Αντετοκούνμπο Facebook Twitter
Ο Γιάννης είναι, φυσικά και εύλογα, η αφορμή και η γενεσιουργός αιτία της ταινίας. Ωστόσο, η «Άνοδος: Η Ιστορία των Αντετοκούνμπο» δεν επικεντρώνεται αποκλειστικά στον Greek Freak και δεν μονοπωλείται από το αθλητικό κομμάτι που τον ανέδειξε.
0

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΤΕΤΟΚΟΥΝΜΠΟ είναι ένα σκληρό παραμύθι, το love story του Τσαρλς και της Βερόνικα από τη Νιγηρία που, μέσω Κωνσταντινούπολης έφτασαν στην Ελλάδα, επινόησαν ένα σωρό τρόπους για να επιβιώσουν κι έφεραν στον κόσμο τα αγόρια που όλος ο πλανήτης γνωρίζει, αφού κατάφεραν να κατακτήσουν τις ΗΠΑ και το παγκόσμιο μπάσκετ, μετά από εκείνο το αξέχαστο, ξεθεωτικού σασπένς draft του 2013.

Ο Γιάννης είναι, φυσικά και εύλογα, η αφορμή και η γενεσιουργός αιτία της ταινίας. Ωστόσο, η «Άνοδος: Η Ιστορία των Αντετοκούνμπο» δεν επικεντρώνεται αποκλειστικά στον Greek Freak και δεν μονοπωλείται από το αθλητικό κομμάτι που τον ανέδειξε. Είναι κατά βάση ένα οικογενειακό dramedy, με το μπάσκετ ως καταλύτη για την έμπνευση που επιδιώκει.

Όπως είπε ο Γιάννης, όποιος θέλει να δει την ταινία για να απολαύσει καρφώματα και ντρίμπλες, θα απογοητευθεί – μπορεί άλλωστε να τα βρει παντού αλλού.

Ο Οκενίγι και η Μπαντάκι, που υποδύονται τον Τσαρλς και τη Βερόνικα αντίστοιχα, είναι επαγγελματίες ηθοποιοί και φαίνονται – αποδίδουν τον κίνδυνο και παίζουν με ένταση και κωμωδία τη δυναμική της άρρηκτης σχέσης τους.

Αντίθετα, οι Γιούτσε και Ρολ Αγκάντα, αδέλφια στη ζωή, που ενσαρκώνουν τον Γιάννη και τον Θανάση, απλά ήξεραν να παίζουν μπάσκετ και πήραν τους ρόλους με open call – ο ερασιτεχνισμός τους όμως δεν είναι ανασταλτικός, αφού διαθέτουν την αφοπλιστική αφέλεια που έκανε τους Αντετοκούνμπο αξιαγάπητους από την αρχή.

Άνοδος: Η ιστορία των Αντετοκούνμπο Facebook Twitter
Οι Γιούτσε και Ρολ Αγκάντα, αδέλφια στη ζωή, που ενσαρκώνουν τον Γιάννη και τον Θανάση, απλά ήξεραν να παίζουν μπάσκετ και πήραν τους ρόλους με open call.

Οι σκηνές της φτώχειας και της ανέχειας, από το ένα ζευγάρι παπούτσια που μοιράζονταν στο γήπεδο και τον ύπνο στο παρκέ του Φιλαθλητικού μέχρι τα γυαλιά ηλίου που πουλούσαν στον δρόμο για τον επιούσιο και τη μόνιμη απειλή για έξωση ή σύλληψη, περιβάλλονται από ντισντεϊκή γλυκύτητα, ένα χάδι ανθρωπιάς που ξορκίζει την ευγενική μοχθηρία της ελληνικής γραφειοκρατίας ή τα ακαριαία ξεσπάσματα ρατσισμού και τείνει προς την παραμυθένια κι όχι τη σκληρή όψη του family movie.

Μερικές φορές ακόμη και η Αθήνα είναι αγνώριστα νόστιμη στα παστέλ της, αν και όταν το χρώμα γίνεται έντονο και ζεστό, είναι σαφές πως ο σκηνοθέτης Ακίν Ομοτόσο μετατρέπει τα Σεπόλια σε Αφρική.

Σωστή επιλογή: οι Antetokounbros δεν παραλείπουν να τονίσουν πως είναι Έλληνες που μεγάλωσαν σε νιγηριανό σπιτικό. Ακόμη κι αν γνωρίζουμε το στόρι τους καλά, μέσα από το εύρωστα καταγεγραμμένο χρονικό της απίστευτης εξέλιξης του Γιάννη σε έναν από τους αδιαφιλονίκητους πρωταγωνιστές του NBA (μάλιστα, έπαιζε στα θριαμβευτικά play offs όταν ολοκληρώνονταν τα γυρίσματα), η Άνοδος καταφέρνει, παρά τα στρογγυλέματα και τις σχηματικές ευκολίες, να κρατήσει το ενδιαφέρον, σα μια σκηνή ή ένα παιχνίδι που θέλουμε να ξαναδούμε στο replay.

Όπως είπε ο Γιάννης, όποιος θέλει να δει την ταινία για να απολαύσει καρφώματα και ντρίμπλες, θα απογοητευθεί – μπορεί άλλωστε να τα βρει παντού αλλού.

Ο βίος και η πολιτεία των Αντετοκούνμπο είναι η χαρά της ζωής, ένα ισχυρό κίνητρο για θέληση και πυγμή και ευγένεια, αφού αντιμετώπισαν τις δυσκολίες με ένα αξιοζήλευτο κράμα στωικότητας και θάρρους. Τρία αδέλφια με δαχτυλίδι πρωταθλητή NBA, δεν έχει ξαναγίνει.

Απ’ την άλλη, τέτοια ιστορία, με πολλά στοιχεία μοντέρνου ηρωισμού, στην καρδιά του λίκνου της μυθολογίας, δεν συναντάς κάθε μέρα...

Η ταινία «Άνοδος: Η ιστορία των Αντετοκούνμπο» είναι διαθέσιμη στην ψηφιακή πλατφόρμα Disney+.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM