Borat Subsequent Moviefilm (2020): Θα γελάσεις, αλλά το στοιχείο του αιφνιδιασμού έχει χαθεί

Borat Subsequent Moviefilm (2020): Θα γελάσεις, αλλά το στοιχείο του αιφνιδιασμού έχει χαθεί Facebook Twitter
Σε επίπεδο σάτιρας τίποτε νεότερο σε σχέση με την πρώτη ταινία δεν έχει να κομίσει, πέραν μιας επικαιροποίησης, η δε επιμονή της να βάλλει κατά του τραμπικού επιτελείου τής δίνει έναν περιστασιακό χαρακτήρα.
0



Ο ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΗΣ ΡΕΠΟΡΤΕΡ ΜΠΟΡΑΤ από το Καζακστάν επιστρέφει στις ΗΠΑ για να συσφίξει τις σχέσεις ανάμεσα στα δύο κράτη, προσφέροντας σπονδή στους «Θεούς» της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης, σε ένα σίκουελ του Amazon Prime στη σπαρταριστή δημιουργία του 2006, του οποίου μόνο αιφνιδιαστικό στοιχείο είναι η ίδια η ύπαρξή του – πληροφορηθήκαμε γι' αυτό μόλις έναν μήνα πριν.

Το στοιχείο του αιφνιδιασμού έχει χαθεί πια, κι αν ο Σάσα Μπάρον Κοέν βρίσκει τον τρόπο να λύσει το πρόβλημα απέναντι σε ανυποψίαστους (και μη) συμμετέχοντες, η ταινία δεν βρίσκει έναν αντίστοιχο, ώστε να αποκατασταθεί ο αιφνιδιασμός και για τον θεατή – θα έπρεπε, ενδεχομένως, να «μεταμφιεστεί» κι αυτή σε κάτι άλλο.

Σε επίπεδο σάτιρας τίποτε νεότερο σε σχέση με την πρώτη ταινία δεν έχει να κομίσει, πέραν μιας επικαιροποίησης (π.χ. η μετα-αλήθεια των social media), η δε επιμονή της να βάλλει κατά του τραμπικού επιτελείου τής δίνει έναν περιστασιακό χαρακτήρα. Μοιάζει σε μεγάλο βαθμό κατασκευασμένη με γνώμονα τις προσεχείς προεδρικές εκλογές κι αυτό δεν θα ωφελήσει μελλοντικούς θεατές, για τους οποίους ένα μεγάλο μέρος της θα λειτουργεί, όπως π.χ. η ενότητα όπου κηδεύεται ο Χάρρυ Κλυνν και προσέρχονται στην κηδεία του ο Καραμανλής και ο Λεωνίδας Κυρκος στο «Εις Μνήμην Χάρρυ Κλυνν (1984)».

Θα γελάσεις πάντως. Πουθενά σε σημείο που να χάνεις τρία αστεία στη σειρά, επειδή ακόμα δεν έχεις συνέλθει από το πρώτο, όπως στο προηγούμενο φιλμ, αλλά θα γελάσεις επειδή η ταινία και ο Σάσα Μπάρον Κοέν προσπαθούν πολύ, δοκιμάζουν πράγματα, επιστρατεύουν διαφορετικά είδη χιούμορ, με σκοπό να σε γονατίσουν στο γέλιο.

Μικρά, στιγμιαία γκαγκ έχουν κωμική επιδραστικότητα πολλαπλάσια πιο εκτεταμένων σκετς –αιώνια ευγνωμοσύνη για το αστείο με τις ομαδικές αυτοκτονίες στο Καζακστάν–, εκ των οποίων μερικά έχουν κάποια από την ωμότητα και το (ουσιαστικής στοχοθεσίας) ρίσκο του πρώτου φιλμ, ενώ άλλα, όπως το πολύκροτο με τον Ρούντι Τζουλιάνι, επικεντρώνονται σε μια πιο κιτρινίζουσα ατζέντα και φαντάζουν χαμένες ευκαιρίες.

Θα γελάσεις πάντως. Πουθενά σε σημείο που να χάνεις τρία αστεία στη σειρά, επειδή ακόμα δεν έχεις συνέλθει από το πρώτο, όπως στο προηγούμενο φιλμ, αλλά θα γελάσεις επειδή η ταινία και ο Σάσα Μπάρον Κοέν προσπαθούν πολύ, δοκιμάζουν πράγματα, επιστρατεύουν διαφορετικά είδη χιούμορ, με σκοπό να σε γονατίσουν στο γέλιο. Κι αυτό (πρέπει να) το εκτιμάς σε έναν κωμικό και σε μια κωμωδία γενικότερα.

Συμβαίνει, όμως, και κάτι ακόμα πιο ενδιαφέρον που σχετίζεται με την κριτική υποδοχή της ταινίας. Ενδεχομένως λόγω της πολιτικής φόρτισης, των επερχόμενων εκλογών και της αντιτραμπικής ατζέντας της, έντυπα που υπό άλλες συνθήκες θα εξαπέλυαν μύδρους απέναντι σε όσα θα εκλάμβαναν ως προσβλητικά μέσα σε μια τόσο ανορθόδοξη και βλάσφημη κωμωδία, μοιάζουν να αφήνουν την (υπερ)ευαισθησία τους να καταλαγιάσει.

Έστω κι αν αυτή η ανακωχή ανάμεσα στους σταυροφόρους της πολιτικής ορθότητας και τους κωμικούς είναι πρόσκαιρη μπρος στον ανώτερο σκοπό, ίσως ανοίξει το έδαφος για μια αναγέννηση του είδους, το οποίο κατά γενική ομολογία διάγει μαύρη περίοδο, κυρίως επειδή οι κωμικοί αντιμετωπίζουν την τέχνη τους φοβικά, λόγω των περιστάσεων.

Αν συμβεί αυτό, ίσως να είναι το μεγαλύτερο κατόρθωμα αυτού του νέου οδοιπορικού του Μπόρατ Μάργκαρετ Σαντζίγιεφ στη «Γη της Επαγγελίας».

 

Borat 2 trailer

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ