Δύο από τις καλύτερες ταινίες του 2023 στις 29ες Νύχτες Πρεμιέρας

Δύο από τις καλύτερες ταινίες του 2023 στις 29ες Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Στην ταινία η Ελίζαμπεθ Πέρι, μια ανερχόμενη τηλεοπτική ηθοποιός, αναλαμβάνει να υποδυθεί για τις ανάγκες μιας true crime παραγωγής την Γκρέισι Άδερτον, μια γυναίκα που 23 χρόνια πριν είχε προκαλέσει πανεθνικό σκάνδαλο, όταν συνελήφθη να κάνει σεξ με έναν από τους μαθητές της.
0


ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΝΟ Αθηναίο σινεφίλ η πραγματική έναρξη της φθινοπωρινής κινηματογραφικής σεζόν συμπίπτει παραδοσιακά με τις Νύχτες Πρεμιέρας. Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας θα συμπληρώσει του χρόνου τρεις δεκαετίες ζωής, τρεις δεκαετίες που κοινωνεί το σινεμά στις αίθουσες της πρωτεύουσας και χαρίζει σε πολλούς από εμάς προβολές που θα θυμόμαστε για τρεις ζωές. Το πλήρες πρόγραμμα των φετινών Νυχτών Πρεμιέρας θα αποκαλυφθεί στη συνέντευξη Τύπου του φεστιβάλ στις 20 Σεπτεμβρίου. Στο μεταξύ, σας έχουμε σε αποκλειστικότητα δύο ταινίες που θα κάνουν την πανελλήνια πρεμιέρα τους στο πλαίσιο του προγράμματός του. Δύο από τις καλύτερες ταινίες του 2023.

H μία είναι το May December του Τοντ Χέινς, που θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες στις 16 Νοεμβρίου από την Film Group. Για λίγες ταινίες των τελευταίων ετών έχουν γραφτεί οι παιάνες που γράφτηκαν για την (εξαιρετική, κατά τα άλλα) «Carol» το 2015. Κι όμως, οι ίδιοι άνθρωποι που έγραφαν και σε έκαναν να πιστεύεις ότι πλέον θα μιλάμε για το σινεμά με όρους προ και μετά «Carol» ελάχιστη σημασία έδωσαν στις δυο επόμενες ταινίες του δημιουργού της – ήταν άλλοι σκηνοθέτες viral εκείνη την περίοδο, βλέπεις.

Την Ελίζαμπεθ υποδύεται η Νάταλι Πόρτμαν, την Γκρέισι η Τζούλιαν Μουρ, σε μια ερμηνευτική συνάντηση κορυφής, που λέγεται ότι απογειώνει το camp μελόδραμα του Χέινς, με τις κριτικές να κάνουν λόγο για την πιο απολαυστική ταινία του περασμένου Φεστιβάλ Καννών και τις ιστοσελίδες και τα έντυπα να δίνουν και πάλι λίγο μεγαλύτερη σημασία στον Aμερικανό δημιουργό.

Κρίμα γιατί η (μικρότερη) κατάθεσή του στο σπιλμπεργκικό παραμύθι, το «Wonderstruck», είχε αρετές και ένα συγκινητικό τελευταίο εικοσάλεπτο, ενώ στο «Dark Waters» ο Χέινς καταπιάστηκε με ένα μοτίβο-πυλώνα του κλασικού αμερικανικού σινεμά, εκείνο του Ατόμου απέναντι στο Σύστημα, και παρέδωσε ένα στιβαρό θρίλερ που θα άρεσε πολύ (και) σε ένα μεγάλο κοινό, αν το είχε πάρει μυρωδιά, μα η κριτική και η κινηματογραφική αρθρογραφία δεν βοήθησαν καθόλου γι’ αυτό. Και στο «Dark Waters» ο Χέινς πήρε μια κλασική συνταγή και την ανέτρεψε –συνέχισε την ιστορία εκεί που άλλες ταινίες την κλείνουν–, μια πρακτική που ακολουθεί σχεδόν στο σύνολο της φιλμογραφίας του και φαίνεται ότι θα συνεχίσει και με το «May December».

Δύο από τις καλύτερες ταινίες του 2023 στις 29ες Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Και στο "Dark Waters" ο Χέινς πήρε μια κλασική συνταγή και την ανέτρεψε –συνέχισε την ιστορία εκεί που άλλες ταινίες την κλείνουν-, μια πρακτική που ακολουθεί σχεδόν στο σύνολο της φιλμογραφίας του και φαίνεται ότι θα συνεχίσει και με το "May December".

Στην ταινία η Ελίζαμπεθ Πέρι, μια ανερχόμενη τηλεοπτική ηθοποιός, αναλαμβάνει να υποδυθεί για τις ανάγκες μιας true crime παραγωγής την Γκρέισι Άδερτον, μια γυναίκα που 23 χρόνια πριν είχε προκαλέσει πανεθνικό σκάνδαλο, όταν συνελήφθη να κάνει σεξ με έναν από τους μαθητές της. Η Ελίζαμπεθ αποφασίζει για τις ανάγκες του ρόλου να μετακομίσει για λίγο καιρό στο σπίτι της Γκρέισι. Την Ελίζαμπεθ υποδύεται η Νάταλι Πόρτμαν, την Γκρέισι η Τζούλιαν Μουρ, σε μια ερμηνευτική συνάντηση κορυφής, που λέγεται ότι απογειώνει το camp μελόδραμα του Χέινς, με τις κριτικές να κάνουν λόγο για την πιο απολαυστική ταινία του περασμένου Φεστιβάλ Καννών και τις ιστοσελίδες και τα έντυπα να δίνουν και πάλι λίγο μεγαλύτερη σημασία στον Aμερικανό δημιουργό. Ανυπομονούμε.

MAY DECEMBER Teaser (2023)

Παραμένουμε στις Κάννες και περνάμε στο δεύτερο τη τάξει τμήμα τους, το «Ένα Κάποιο Βλέμμα», από το οποίο έχουν ξεπηδήσει δημιουργοί και ταινίες που σήμερα λατρεύουμε. Εκεί προβλήθηκε το κινεζικό «Only the River Flows», όπου μια σειρά φόνων ταράζει τα λιμνάζοντα νερά μιας παράκτιας επαρχιακής κωμόπολης στην Κίνα.

Υπό την πίεση των ανωτέρων του για την άμεση διαλεύκανση του μυστηρίου, ο νεαρός αστυνομικός που αναλαμβάνει την υπόθεση φτάνει γρήγορα στην πολυπόθητη σύλληψη. Μήπως, όμως, ο πραγματικός ένοχος εξακολουθεί να βρίσκεται εκεί έξω;

Δύο από τις καλύτερες ταινίες του 2023 στις 29ες Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Υπό την πίεση των ανωτέρων του για την άμεση διαλεύκανση του μυστηρίου, ο νεαρός αστυνομικός που αναλαμβάνει την υπόθεση φτάνει γρήγορα στην πολυπόθητη σύλληψη. Μήπως, όμως, ο πραγματικός ένοχος εξακολουθεί να βρίσκεται εκεί έξω;

Η πρώτη ώρα της ταινίας θα ευχαριστήσει τον φαν των θρίλερ αστυνομικής προδικασίας, μοιάζει με το καλλιτεχνικό παιδί του υπνωτιστικού «Memories of Murder» του Μπονγκ Τζουν-Χο και του «Police, Adjective» του Κορνέλιου Πορουμπόιου, έτσι όπως καταδεικνύει το γραφειοκρατικό σύστημα ως τον μεγαλύτερο σύμμαχο ενός ολοκληρωτικού καθεστώτος και επικαλείται το γνώριμο, πικρό χιούμορ του ρουμανικού νέου κύματος.

Και κάπου εκεί η ταινία παίρνει μια γενναία στροφή, η αφήγηση από αντικειμενική γίνεται υποκειμενική, και σημείο αναφοράς γίνονται οι μεστές δημιουργίες του Ατόμ Εγκογιάν για την πάντα διαφεύγουσα φύση της αλήθειας, που συσχετίζουν την εν λόγω θεματική (και) με την κινηματογραφική εικόνα και το βίντεο.

Δεν θέλουμε να πούμε περισσότερα, απλώς κρατήστε το όνομα του 32χρονου Γουέι Σουτζούν, πρόκειται για μεγάλο ταλέντο. Κρατήστε επίσης ότι, αν είστε φίλοι του arthouse σινεμά, αυτή είναι μια ταινία που δεν πρέπει να χάσετε στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας.

ONLY THE RIVER FLOWS (2023) | Official Teaser

To 29o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» επιστρέφει από 27 Σεπτεμβρίου ως 9 Οκτωβρίου. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ