Empires of the Deep: Η ακριβότερη υπερπαραγωγή που δεν είδαμε ποτέ στους κινηματογράφους

Empires of the Deep: Η ακριβότερη υπερπαραγωγή που δεν είδαμε ποτέ στους κινηματογράφους Facebook Twitter
Το Empires of the Deep, μια υποθαλάσσια περιπέτεια που αφορά τον έρωτα που αναπτύσσεται ανάμεσα σε έναν άνθρωπο και μια γοργόνα, ενώ μαίνεται ο πόλεμος ανάμεσα στις «αυτοκρατορίες του βυθού».
0

Η άνοδος της κινέζικης κινηματογραφικής αγοράς έχει προκαλέσει αλλαγές στο κινηματογραφικό τοπίο. Όλο και περισσότεροι αμερικανοί παραγωγοί μεριμνούν να πραγματοποιήσουν γυρίσματα στην ασιατική χώρα ή αναθέτουν σε δημοφιλείς κινέζους σταρ μικρούς ρόλους στα μπλοκμπάστερ τους, οι οποίοι συχνά διευρύνονται στην κόπια που κυκλοφορεί στην Κίνα, με χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Iron Man 3. Στην εκδοχή της ταινίας του Σέιν Μπλακ, που είδαμε και στην χώρα μας, o κινέζoς σταρ Γουάνγκ Ζουέκι εμφανίζεται για ελάχιστα δευτερόλεπτα σε ρόλο γιατρού που κάνει μια επέμβαση στον Τόνι Σταρκ, στην εκδοχή της ταινίας που είδαν στην Κίνα όμως, ο ρόλος του Ζουέκι μεγαλώνει κατά τέσσερα λεπτά.


Τον περασμένο Δεκέμβριο είδαμε στην μεγάλη οθόνη το Σινικό Τείχος (The Great Wall), την πρώτη κινέζικη υπερπαραγωγή με μεγάλο δυτικό σταρ στον πρωταγωνιστικό ρόλο, τον Ματ Ντέιμον, σκηνοθεσία από τον Ζανγκ Γιμού και στόχο το παγκόσμιο box-office. Δεν ήταν η καλλιγραφία που θα περιμέναμε από τον Γιμού, επρόκειτο για μια θορυβώδη εξτραβαγκάνζα οπτικών εφέ, στην οποία ακόμα και ο πάντα συνεπής και αξιόπιστος Ματ Ντέιμον έμοιαζε να έχει γυρίσει τον διακόπτη στον αυτόματο, με περίπου 350 εκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box-office όμως δεν τα πήγε διόλου άσχημα και έκανε το πρώτο βήμα για να ακολουθήσουν άλλες. Ωστόσο μερικά χρόνια πριν την κυκλοφορία της ταινίας του Γιμού η Κίνα είχε ξαναπροσπαθήσει να χτυπήσει το παγκόσμιο box-office με μια υπερπαραγωγή προσανατολισμένη (και) προς το δυτικό κοινό.


Μπορείς να εντοπίσεις μέρος των χρημάτων που επενδύθηκαν στο φιλμ σε επιμέρους τομείς, όπως τα κουστούμια ή το μακιγιάζ, το θέαμα όμως σε επίπεδο ψηφιακής σκηνογραφίας, σχεδιασμού των φανταστικών πλασμάτων και, πιθανότατα, και υποκριτικής παραπέμπει περισσότερο στις προ εικοσαετίας φτηνές τηλεοπτικές περιπέτειες του Ηρακλή και της Ζήνα.


Το 2010 ο κινέζος δισεκατομμυριούχος Γιον Γιανγκ, παρακινημένος από την τεράστια εμπορική επιτυχία του Avatar και γοητευμένος από τους νέους ορίζοντες που φαινόταν να ανοίγει το 3D –πως αλλάζουν οι καιροί, ε;-, αποφάσισε να δημιουργήσει μια αντίστοιχη τρισδιάστατη υπερπαραγωγή στην Κίνα, που θα γεφύρωνε το χάσμα Ανατολής και Δύσης και θα σάρωνε τα ταμεία ανά την υφήλιο. Έτσι γεννήθηκε το Empires of the Deep, μια υποθαλάσσια περιπέτεια που αφορά τον έρωτα που αναπτύσσεται ανάμεσα σε έναν άνθρωπο και μια γοργόνα, ενώ μαίνεται ο πόλεμος ανάμεσα στις «αυτοκρατορίες του βυθού». Τα φιλόδοξα σχέδια του Γιανγκ περιλάμβαναν μια κινηματογραφική τριλογία, κόμικ και animation που θα εξερευνούσαν περαιτέρω την μυθολογία του φιλμ, video-games κι ένα τεράστιο θεματικό πάρκο στην Κίνα. Ο προϋπολογισμός της ταινίας προσδιορίστηκε στα 130 εκατομμύρια δολάρια, με τον ίδιο να βάζει τα 50 και τα υπόλοιπα να καλύπτονται από διάφορες εταιρείες. Για τον πρωταγωνιστικό ρόλο ο Γιανγκ χρειαζόταν μια δημοφιλή ξένη σταρ, ώστε να βοηθήσει την διείσδυση του φιλμ στις δυτικές αγορές κι έτσι απευθύνθηκε στην Μόνικα Μπελούτσι. Η ιταλίδα ηθοποιός συμφώνησε αρχικά, για να αποχωρήσει όμως από το project στη συνέχεια, με τον Γιανγκ να στρέφεται άμεσα στην Σάρον Στόουν και, μετά την άρνησή της, να καταλήγει στην ανερχόμενη (τότε) Όλγα Κιριλένκο. Για το σενάριο της ταινίας δούλεψαν όχι λιγότεροι από δέκα σεναριογράφοι, παραδίδοντας πάνω από σαράντα εκδοχές του, ενώ την σκηνοθεσία της ανέλαβε ο Γάλλος Πιτόφ, υπεύθυνος για δύο από τις πλέον αποκρουστικές ταινίες των τελευταίων ετών, του Vidocq (2001) και της Catwoman (2005). Ο Πιτόφ έμελλε να είναι απλά ο πρώτος από τους τέσσερις συνολικά σκηνοθέτες που θα άλλαζε ο Γιανγκ κατά την διάρκεια των γυρισμάτων, ζηλεύοντας, θαρρείς, την δόξα των πρώτων δεκαετιών του Χόλιγουντ, όπου ο μεγαλοπαραγωγός είχε το πάνω χέρι και ο σκηνοθέτης ήταν αναλώσιμος. Τα γυρίσματα της ταινίας ολοκληρώθηκαν στις αρχές του 2012 μετά πολλών βασάνων, αποχωρήσεων από το καστ και καθυστερήσεων στις πληρωμές. Στο τέλος του έτους σε ένα event με προσκεκλημένους δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο, ο Γιανγκ παρουσίασε το πρώτο τρισδιάστατο τρέιλερ της ταινίας, δημοσιεύοντας το παράλληλα στο διαδίκτυο.

 

Παρακολουθώντας το τρέιλερ, μπορείς να εντοπίσεις μέρος των χρημάτων που επενδύθηκαν στο φιλμ σε επιμέρους τομείς, όπως τα κουστούμια ή το μακιγιάζ, το θέαμα όμως σε επίπεδο ψηφιακής σκηνογραφίας, σχεδιασμού των φανταστικών πλασμάτων και, πιθανότατα, και υποκριτικής παραπέμπει περισσότερο στις προ εικοσαετίας φτηνές τηλεοπτικές περιπέτειες του Ηρακλή και της Ζήνα, παρά σε μια υπερπαραγωγή 130 εκατομμυρίων δολαρίων που φιλοδοξεί να κάνει τους θεατές να «ξεχάσουν τον Πόλεμο των Άστρων και τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών», σύμφωνα με τα λεγόμενα του παραγωγού της. Το τρέιλερ, όπως ήταν φυσιολογικό, αντιμετώπισε την χλεύη τόσο των δημοσιογράφων, όσο και του διαδικτυακού κοινού. Και μετά σιγή. Η κυκλοφορία της ταινίας στις αίθουσες έπαιρνε διαρκείς αναβολές, ηθοποιοί και σεναριογράφοι που συμμετείχαν στην παραγωγή του φιλμ έκαναν λόγο για συνθήκες χάους κατά την διάρκεια των γυρισμάτων, ενώ σύντομα η «φούσκα» άρχισε να σκάει. Εταιρείες που υποτίθεται πως συνέβαλαν στο μπάτζετ, εξαφανίστηκαν χωρίς να αφήσουν ίχνος πίσω τους, γεννώντας εύλογα ερωτηματικά για τα κίνητρα συμμετοχής των ανθρώπων πίσω από αυτές, ενώ τα περισσότερα μέλη του συνεργείου και του καστ παραμένουν μέχρι σήμερα απλήρωτα. Το site της ταινίας έχει κατέβει, για τα video-games, το θεματικό πάρκο και τα λοιπά μεγαλεπήβολα σχέδια δε, ούτε λόγος. Η τελευταία φορά που ακούστηκε κάτι επίσημο από την παραγωγή ήταν το 2014, όπου με ένα δελτίο τύπου προανήγγειλαν το άνοιγμα της ταινίας στα κινέζικα σινεμά τον Δεκέμβριο του 2015, συμπληρώνοντας πως το κόστος της παραγωγής ανέβηκε στα 140 εκατομμύρια δολάρια, προκειμένου να τελειοποιηθούν τα οπτικά εφέ. Περιττό να αναφέρουμε πως ο Δεκέμβριος του 2015 ήρθε και πέρασε, μα η ταινία παρέμεινε άφαντη από τις αίθουσες, δίχως να έχει προγραμματιστεί νεότερη ημερομηνία εξόδου της μέχρι την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές.


Κάπως έτσι το υπερφιλόδοξο «Εmpires of the Deep» κατέληξε από κινέζικο Avatar, που ήταν η αρχική του στοχοθεσία, να κερδίσει τον τίτλο της ακριβότερης παραγωγής που δεν είδαμε ποτέ στις αίθουσες και που είναι άγνωστο αν και πότε θα την δούμε. Το βασικό ερώτημα, βέβαια, δεν είναι το πότε, αλλά το αν θέλουμε να την δούμε.

Empires of the Deep: Η ακριβότερη υπερπαραγωγή που δεν είδαμε ποτέ στους κινηματογράφους Facebook Twitter
Στα γυρίσματα της ταινίας
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου, το σέβομαι»

Οθόνες / Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου· το σέβομαι»

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας -στην οποία υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία-, την κινηματογραφική διασκευή του γοτθικού μυθιστορήματος Sisters της Ντέιζι Τζόνσον, η Ariane Labed μιλάει στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το σινεμά που την εξιτάρει και την κάνει να ρισκάρει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα έχει να μας δώσει το φοβερό δίδυμο Μπλάνσετ-Φασμπέντερ, την αδικημένη από τα Όσκαρ ερμηνεία της Μαριάν Ζαν-Μπατίστ στο Hard Truths και ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που ήταν υποψήφιο για αγαλματίδιο.
THE LIFO TEAM
«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ