Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Λουίς Μπουνιουέλ

Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Η Silvia Pinal προσπαθεί να παραπλανήσει τον Claudio Brook στην ταινία του Luis Buñuel Simón del desierto (Ο Σίμων της Ερήμου, 1965). Βλ. jazz-99.
0

Ο Μπουνιουέλ γράφει για τα μπαρ, στην αρχή της Αυτοβιογραφίας τους «Η τελευταία πνοή», εκδ. Οδυσσέας

ΠΕΡΑΣΑ ΣΤΑ ΜΠΑΡ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ. Το μπαρ είναι για μένα ένας χώρος στοχασμού και περισυλλογής, χωρίς την οποία η ζωή θα 'ταν αδιανόητη. Παλιά συνήθεια που δυνάμωνε καθώς περνούσαν τα χρόνια. Όπως ο Άγιος Συμεών ο Στυλίτης, ανεβασμένος στην κολόνα του διαλογιζόταν με τον αόρατο θεό του, έτσι κι εγώ πέρασα στα μπαρ στιγμές μακρόσυρτου ρεμβασμού, μιλώντας σπάνια με τα παιδιά και πιο συχνά με τον εαυτό μου, πλημμυρισμένος από χορό εικόνων που δεν έπαυαν να με εκπλήσσουν. Σήμερα, γέρος σαν τον αιώνα, βγαίνω πολύ λίγο από το σπίτι μου. Μόνος, τις στιγμές του απεριτίφ, στη μικρή γωνιά που είναι αραδιασμένα τα μπουκάλια μου, μ' αρέσει ν' αναπολώ τα μπαρ που αγάπησα.

ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΜΠΑΡ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΑΦΕ. Στο Παρίσι, για παράδειγμα, ποτέ δε μπόρεσα να βρω ένα μπαρ κατάλληλο. Αντίθετα, είναι μια πόλη πλούσια σε θαυμαστά καφέ. Όπου κι αν πάτε, από τη Μπελβίλ μέχρι την Οτέιλ, ποτέ δε θα σας πιάσει αγωνία μήπως και δε βρείτε μια θέση να καθήσετε και ένα γκαρσόν να σας πάρει παραγγελία. Μπορούμε να φανταστούμε το Παρίσι χωρίς τα καφέ, χωρίς τις υπέροχες ταράτσες, χωρίς τα Tabac; Θα 'ταν σαν να αντικρίζαμε μια πόλη αφανισμένη από την ατομική έκρηξη.

Όπως ο Άγιος Συμεών ο Στυλίτης, ανεβασμένος στην κολόνα του διαλογιζόταν με τον αόρατο θεό του, έτσι κι εγώ πέρασα στα μπαρ στιγμές μακρόσυρτου ρεμβασμού, μιλώντας σπάνια με τα παιδιά και πιο συχνά με τον εαυτό μου, πλημμυρισμένος από χορό εικόνων που δεν έπαυαν να με εκπλήσσουν.

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΞΕΤΥΛΙΧΤΗΚΕ ΣΤΟ ΚΑΦΕ ΣΥΡΑΝΟ, ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΠΛΑΝΣ. Μ' άρεσε επίσης το Σελέκτ στα Ιλίσια Πεδία, κι ήμουν καλεσμένος στα εγκαίνια του Κουπόλ στη Μονμάρτη. Ο Μαν Ρέι και ο Αραγκόν μού είχαν δώσει εκεί ραντεβού, για να οργανώσουμε την πρώτη προβολή της ταινίας «Ένας ανδαλουσιανός σκύλος». Δεν αναφέρω τα υπόλοιπα. Λέω μόνο πως τα καφέ είναι χώρος για συζήτηση, χώρος του πήγαινε-έλα και της ηχηρής, καμιά φορά, φιλίας των γυναικών. Το μπαρ αντίθετα είναι μια άσκηση μοναξιάς. Πρέπει πρωτ' απ' όλα να 'ναι ήσυχο, σκιερό και πολύ άνετο. Η μουσική, ακόμα και σιγανή -σε αντίθεση με την αισχρή χρήση που γίνεται σήμερα-, πρέπει να 'ναι αυστηρά διαλεγμένη. Το πολύ δώδεκα τραπέζια με θαμώνες, αν είναι δυνατόν, στο ελάχιστο φλύαρους.

ΑΓΑΠΩ, ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΤΟ ΜΠΑΡ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΠΛΑΖΑ ΣΤΗ ΜΑΔΡΙΤΗ. Ο μετρ του ξενοδοχείου με γνωρίζει και με οδηγεί κατευθείαν στο αγαπημένο μου τραπέζι, με τη ράχη στον τοίχο. Μετά το απεριτίφ, αν θέλεις μπορείς να δειπνήσεις. Ο φωτισμός είναι πάρα πολύ διακριτικός, αλλά τα τραπέζια φωτίζονται αρκετά. Στη Μαδρίτη αγαπούσα πολύ και το Σκοτ, που ήταν γεμάτο από πολύτιμες αναμνήσεις. Σ' αυτό πήγαινα ευχαρίστως με φίλους, παρά για μοναχικούς στοχασμούς. Στο ξενοδοχείο του Παουλάρ, βόρεια της Μαδρίτης, χτισμένο μέσα σε μια από τις αυλές ενός υπέροχου γοτθικού μοναστηριού, συνήθιζα να παίρνω το απεριτίφ μου το βράδυ, σε μια μεγάλη σάλα με γρανιτένιες κολόνες. Εκτός από το Σάββατο και την Κυριακή, μέρες πάντα ολέθριες, με τους τουρίστες και τα φωνακλάδικα παιδιά να συνωστίζονται, ήμουν ουσιαστικά μόνος, περικυκλωμένος από ρεπροντιξιόν των πινάκων του Ζουρμπαράν, ενός από τους αγαπημένους μου ζωγράφους. Η σιωπηλή σκιά ενός γκαρσονιού περνούσε πότε-πότε από μακριά, σεβόμενος την αλκοολική μου περισυλλογή.

ΜΠΟΡΩ ΜΑ ΠΩ ΟΤΙ ΛΑΤΡΕΨΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΣΑΝ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΦΙΛΟ ΜΟΥ. Στο τέλος μια μέρας δουλειάς και περιπάτου, ο Ζαν-Κλοντ Καριέρ, που συνεργαζόταν μαζί μου στα σενάρια, μ' άφησε για σαράντα πέντε λεπτά. Όταν ήρθε να με βρει άκουσα τα συνεπή βήματά του στο πλακόστρωτο. Κάθησε απέναντί μου και ήμουν αναγκασμένος -ήταν μια συμφωνία που είχαμε κάνει, γιατί πιστεύω ότι η φαντασία είναι μια ποιότητα του πνεύματος, που μπορεί κανείς να την εξασκήσει και να την αναπτύξει όπως τη μνήμη- να του διηγηθώ μια ιστορία, μικρή ή μεγάλη, που μόλις είχα φανταστεί αυτά τα τρία τέταρτα ονειροπόλησης. Αυτή η ιστορία μπορεί να είχε ή να μην είχε σχέση με το σενάριο που δουλεύαμε. Μπορεί να ήταν ευτράπελη ή μελοδραματική, τρομακτική ή ουράνια. Σημασία είχε να τη διηγηθώ.

ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ, ΕΧΩ ΦΥΛΑΞΕΙ ΜΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΑΡ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΠΛΑΖΑ, αν και ήταν ένας τόπος συχνών ραντεβού και απαγορευμένος στις γυναίκες. Συνήθιζα να λέω στους φίλους μου, που το επαλήθευσαν αρκετές φορές: «Αν περάσετε από τη Νέα Υόρκη και αναρωτιέστε αν είμαι εκεί, πηγαίνετε στο μπαρ του Πλάζα, μεσημέρι. Αν βρίσκομαι στη Νέα Υόρκη, θα είμαι εκεί». Αυτό το εξαίσιο μπαρ, με θέα στο Σέντραλ Παρκ, δυστυχώς σήμερα είναι πιο πολύ εστιατόριο. Για το μπαρ έχουν απομείνει δυο τραπέζια (...)

Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Luis Buñuel. Φωτογραφία του Man Ray (1928). Βλ. morbidofest. "Δεν προσπαθώ να ομορφύνω τις εικόνες. Αν η εικόνα είναι όμορφη, αυτό είναι δική της υπόθεση" (Luis Buñuel).
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
O Luis Buñuel μαθητής το 1907 στο Colegio del Salvador των Ιησουϊτών στη Zaragoza. Βλ. peroenquepaisvivimo. Δεξ., βλ. Noticias Jesuitas.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Buñuel, Lorca, Dali, το αίνιγμα δίχως τέλος, μία συγκριτική βιογραφία των τριών επιστήθιων φίλων από τον ισπανό συγγραφέα Agustín Sánchez Vidal (κυκλοφόρησε σε ελληνική μετάφραση από τις εκδόσεις Εξάντας). Βλ. casadellibro. Στη φιλία αυτή ανάμεσα σε τρεις καθοριστικούς δημιουργούς του 20αι. αναφέρεται και η ταινία Little Ashes (2009) του βρετανού σκηνοθέτη Paul Morrison. Βλ. Robert Pattinson.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Buñuel και Dali στο περιοδικό Variétés. Revue mensuelle illustrée de l'esprit contemporain (1930). Βλ. livrenblog.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Μία συνάντηση του "Τάγματος του Τολέδου", που ίδρυσαν οι Buñuel και Dali (στην κορυφή του τραπεζιού) με μερικούς ακόμη φίλους. Βλ. heraldo.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Ο Dali με τον Lorca. Βλ. Barbarous Nights.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
O Luis Buñuel ως καλόγρια στο Παρίσι το 1925 και ως μοναχός. Βλ. matthewkomar και ბურუსი – Burusi.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Με τα γάντια του μποξ. Βλ. lapalpebrabiancadelloschermo και ბურუსი – Burusi.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
O Buñuel "ποτίζει" κρασί τον Dali (1929). Βλ. ACN.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Πάνω αριστ., ο Dali με τον Lorca. Βλ. reflexiok. Πάνω δεξ., o Salvador Dali με τους Jose-Moreno Villa, Luis Bunuel, Federico Garcia Lorca, Jose-Antonio Rubio, Μαδρίτη, Μάης του 1926. Βλ. ბურუსი – Burusi. Κάτω αριστ., ο Federico Garcia Lorca με τον Eduardo Ugarte και τον Luis Buñuel. Κάτω δεξ., ο Luis Buñuel με τον Dali. Βλ. ბურუსი – Burusi.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Με τον Lorca και τη γυναίκα του Jeanne Rucar σε ένα πανηγύρι. Βλ. servetbiblio και ბურუსი – Burusi.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Πορτραίτο του Buñuel από τον Dali με τα χαρακτηριστικά "σύννεφα του Mantegna". Βλ. paintingdb.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Τα "σύννεφα του Mantegna" στη μικρού μήκους ταινία Un perro andaluz ('Ενας ανδαλουσιανός σκύλος, 1929) που σκηνοθέτησε ο Buñuel σε συνεργασία με τον Dali. Βλ. La escuela de los domingos.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Γράφοντας για τη "διεστραμένη κόρη του οφθαλμού του σύννεφου", ο Lorca είχε εμφανώς κατά νου τον σκηνοθέτη φίλο του Luis Buñuel. Βλ. La escuela de los domingos.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
'Ενας ανδαλουσιανός σκύλος. Βλ. ericreber και toutlecine.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
'Ενας ανδαλουσιανός σκύλος. Βλ. thefunambulist.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Ο Luis Buñuel μπροστά στο πορτρέτο του Dali και πιο κάτω με τη μητέρα του στο βιβλίο του Ado Kyrou, Luis Buñuel. Paris- Éditions Seghers. 1962. Βλ. courseweb.lis.illinois.edu.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Στους φωτογραφικούς θαλάμους, οι υπερρεαλιστές ονειρεύονται "τη γυναίκα κρυμμένη μέσα στο δάσος" (έργο του René Magritte). Ο Luis Buñuel ονειρεύεται δίπλα στον André Breton. Βλ.reddit και cinelists (για το still).
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Η ιστορική συνάντηση σκηνοθετών στο σπίτι του George Cukor (Los Angeles, 1972). Ο Luis Buñuel κάθεται δίπλα στον Alfred Hitchcock. Βλ. Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Ο Luis Buñuel μέσα από τα βιβλία : Aub, Max. Conversaciones con Buñuel (45 συνομιλίες με συγγενείς, φίλους και συνεργάτες του), Madrid - Aguilar, 1985. Aranda, J. Francisco. Luis Buñuel; biografía crítica. Barcelona- Editorial Lumen, 1969. Sánchez Vidal, Agustín. Luis Buñuel - obra cinematográfica. Madrid - Ediciones J.C., 1984. Sandro, Paul. Diversions of pleasure - Luis Buñuel and the crises of desire. Columbus - Ohio State University Press, 1987.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Buñuel, Luis, Colina, José de la, and Pérez Turent, Tomás. Luis Buñuel, prohibido asomarse al interior. México - J. Mortiz, Planeta, 1986. Sánchez, Francisco. Todo Buñuel. Mexico, D.F. - Cineteca Nacional, 1978.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Η μεξικανική περίοδος : Él (Αυτός, 1953), El bruto (Το κτήνος, 1953). Βλ. mercadolibre και transgresioncontinua.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Μεξικανική περίοδος : Abismos de pasión (Η άβυσσος του πάθους, 1954), El río y la muerte (Το Ποτάμι και ο Θάνατος, 1955). Βλ. mcu.es και flickhead.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Ensayo de un crimen ή La vida criminal de Archibaldo de la Cruz (Η εγκληματική ζωή του Αρτσιμπάλντο Ντέ Λα Κρουθ). Ταινία του 1955 με τους Ernesto Alonso, Miroslava, Rita Macedo. Βλ. esculpiendoeltiempo.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
La vida criminal de Archibaldo de la Cruz. Βλ. Esculpiendo el tiempo.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
La vida criminal de Archibaldo de la Cruz. Βλ. petravonkan.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
La vida criminal de Archibaldo de la Cruz. Βλ. petravonkan.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Cela s'appelle l'aurore (Αυτό το λένε αυγή). Ταινία του 1956 με τους Lucia Bosé, Georges Marchal, Julien Bertheau. Βλ. cartelesmix και photoscrap.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Αριστ., ο Luis Buñuel με την ιταλίδα ηθοποιό Lucia Bosé στα γυρίσματα της ταινίς του Cela s'appelle l'aurore. Δεξ., ο Buñuel με το συνεργείο της ίδιας ταινίας. Βλ. toutlecine.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Cela s'appelle l'aurore. Βλ. toutlecine.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Cela s'appelle l'aurore. Βλ. toutlecine.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Viridiana. Ταινία του 1961, με τους Silvia Pinal, Fernando Rey, Francisco Rabal. Βλ. elladrondebicicletas και festival-cannes.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Viridiana. Βλ. A Potpourri of Vestiges.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Viridiana. Βλ. A Potpourri of Vestiges.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Simón del desierto (Ο Σίμων της Ερήμου). Ταινία του 1965, με τους Silvia Pinal, Claudio Brook, Enrique Álvarez Félix. Βλ. fan de cinema και salesonfilm.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Simón del desierto. Βλ. allocine, classicchoteras, και facets.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Belle de Jour (Η Ωραία της Ημέρας). Ταινία του 1967 με τους Catherine Deneuve, Jean Sorel, Michel Piccoli, Geneviève Page, Pierre Clément, Françoise Fabian. Βλ. dinca.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Belle de Jour. Βλ. frenchcinemalondon.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Belle de Jour. Βλ. whysoblu.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Belle de Jour. Βλ. imtheitgirl.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Belle de Jour. Οδηγίες του Buñuel στη σκηνή της φαντασίωσης της Séverine (Catherine Deneuve) στο δάσος. Βλ. Buñuel por Buñuel.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Cet obscur objet du désir (Το Σκοτεινό Αντικείμενο του Πόθου). Ταινία του 1977 με τους Fernando Rey, Carole Bouquet, Ángela Molina. Βλ. lostinthemultiplex και theartsshelf.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Cet obscur objet du dés. Βλ. toutlecine.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Cet obscur objet du désir. Βλ.toutlecine.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Cet obscur objet du désir. Βλ. kebekmac.
Ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον Ισπανό σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ Facebook Twitter
Cet obscur objet du désir. Βλ. bitvn.org.
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ