Ένα τριήμερο κινηματογραφικό φεστιβάλ σε επιμέλεια Σύλλα Τζουμέρκα έρχεται στην Ελευσίνα

ΚΥΡΙΑΚΗ Ένα τριήμερο κινηματογραφικό φεστιβάλ σε επιμέλεια Σύλλα Τζουμέρκα έρχεται στην Ελευσίνα Facebook Twitter
Σε πρώτη πανελλήνια προβολή τα «Ανθρώπινα Λουλούδια της Σάρκας/Human Flowers of Flesh» της Ηelena Wittman από το φετινό Φεστιβάλ του Λοκάρνο, με την Αγγελική Παπούλια και τον πρωταγωνιστή του Λεός Καράξ Dennis Lavant.
0

ΜΙΑ ΕΚΠΛΗΞΗ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ με αφορμή το πανηγύρι του Αγίου Γεωργίου στην Ελευσίνα και στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2023. Ένα τριήμερο κινηματογραφικό φεστιβάλ ενταγμένο στις δράσεις-μυστήρια, κατά το οποίο ο σκηνοθέτης Σύλλας Τζουμέρκας, ως concept curator, με συνεπιμελητές τη Μαρία Χατζηχριστοδούλου και τον Lorenzo Esposito, θα στήσει έναν κινηματογραφικό μαραθώνιο με real time ταινίες, που θα συνοδεύεται από δημόσιες ομιλίες, διαδραστικές περφόρμανς, μουσική, χορό και τα γυρίσματα δύο ταινιών, το τελικό αποτέλεσμα των οποίων θα κλείσει αυτό το pandaemonium pandenum publicum, όπως το χαρακτηρίζουν, υποσχόμενοι μια μοναδική εμπειρία θέασης, σκέψης, προβληματισμού αλλά και κεφιού.

Η ιδέα είχε κατατεθεί στον αρχικό σχεδιασμό της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας από τον Σύλλα Τζουμέρκα και ήρθε η ώρα της πραγματοποίησής της. Ο Άγιος Γεώργιος είναι ο πολιούχος της Ελευσίνας και το ετήσιο πανηγύρι την παραμονή του εορτασμού του, πέριξ του ναού που βρίσκεται επί της κεντρικής οδού Παγκάλου, προσελκύει πολύ κόσμο κάθε ηλικίας. Φέτος λοιπόν έρχεται να προστεθεί το τριήμερο αυτό φεστιβάλ με τίτλο την κεντρική θεματική του, «Live cinema/Εργατική τάξη/Σειρήνες», το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά εξαιρετικών δράσεων. Τόπος διεξαγωγής του το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο της Ελευσίνας, όπου θα στηθεί ένας pop-up κινηματογράφος και η έναρξη θα γίνει στις 12 το μεσημέρι της Παρασκευής 21 Απριλίου.

Οι προβολές θα είναι ολοήμερες και ολονύκτιες, ενώ για όσους δεν θα θέλουν να χάσουν τη συνεχή ροή θα υπάρχουν διαθέσιμες σεζλόνγκ για να ξεκουράζονται κατά τη διάρκεια της νύχτας. Έτσι, δεν θα είναι απίθανο να αποκοιμηθούν στη μέση μιας ταινίας και να ξυπνήσουν ώρες αργότερα στο τέλος κάποιας άλλης.

Θα ακολουθήσει ένας κινηματογραφικός μαραθώνιος 3.480 λεπτών στον οποίο θα προβληθούν 40 αριστουργηματικές ταινίες από όλο τον κόσμο, πολλές εκ των οποίων δεν έχουν ξαναπαιχτεί στην Ελλάδα. Ανάμεσά τους, σε πρώτη πανελλήνια προβολή τα «Ανθρώπινα Λουλούδια της Σάρκας/Human Flowers of Flesh» της Ηelena Wittman από το φετινό Φεστιβάλ του Λοκάρνο, με την Αγγελική Παπούλια και τον πρωταγωνιστή του Λεός Καράξ Dennis Lavant, δύο θρυλικά διαδραστικά μονοπλάνα των Matt Adams και Blast Theory στις ταινίες «Αγύριστο Κεφάλι/Βloodyminded» και «Η μοναδική μου απαίτηση/My One Demand» αντίστοιχα, το αποκατεστημένο queer αριστούργημα «LA Plays Itself» του 1972, οι ταινίες του Αργεντίνου σκηνοθέτη Eduardo Williams, και το δεκάωρο έπος του Lav Diaz «Η εξέλιξη μιας φιλιππινέζικης οικογένειας», γυρισμένο στη διάρκεια εννέα ετών, με αποτέλεσμα τα μικρότερα μέλη της οικογένειας να έχουν στο μεταξύ ενηλικιωθεί.

ΚΥΡΙΑΚΗ Ένα τριήμερο κινηματογραφικό φεστιβάλ σε επιμέλεια Σύλλα Τζουμέρκα έρχεται στην Ελευσίνα Facebook Twitter
Το «Binaural Dinner Date» παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τη διεπιστημονική ομάδα ZU-UK.

Θα προβληθούν επίσης γνωστότερες ταινίες, των Wim Wenders, Michael Glawogger, Monika Willi, Ulrich Seidl, Ηanna Polack, JP Sniadecki, Stefan Jarl, που ενσωμάτωσαν real-time τεχνικές, αλλά και η «Ευδοκία» του Αλέξη Δαμιανού, συγκλονιστικά στιγμιότυπα της αρχής του πολέμου στη Συρία από τον Συρο-αρμένιο Avo Kapraelian, ο οποίος τα κατέγραψε με τη βοήθεια ενός κινητού, και άλλες πολλές. Οι προβολές θα είναι ολοήμερες και ολονύκτιες, ενώ για όσους δεν θα θέλουν να χάσουν τη συνεχή ροή θα υπάρχουν διαθέσιμες σεζλόνγκ για να ξεκουράζονται κατά τη διάρκεια της νύχτας. Έτσι, δεν θα είναι απίθανο να αποκοιμηθούν στη μέση μιας ταινίας και να ξυπνήσουν ώρες αργότερα στο τέλος κάποιας άλλης.

Lorenzo Esposito
Lorenzo Esposito

Ο συνεπιμελητής, κριτικός κινηματογράφου και ένας από τους βασικούς προγραμματιστές της Μπερλινάλε Lorenzo Esposito, ο οποίος υπογράφει μαζί με τον Τζουμέρκα την επιλογή των ταινιών, εξηγεί: «Αν κάποιος αναζητεί εικόνες ικανές να ωθήσουν τα όριά του, δεν υπάρχει κάτι πιο ακριβές από αυτό που ονομάζουμε live cinema. Είναι το είδος του σινεμά στο οποίο οι εικόνες μετατρέπονται σε σώμα και αναγκάζουν τα σώματα να μετατραπούν σε εικόνες. Το live cinema είναι ίσως η μόνη διάσταση όπου μπορεί να προσεγγίσει κανείς την απόλυτη αλήθεια του κινηματογράφου και των εικόνων. Ο τόπος όπου η μυστική κινηματογραφική ξεδιαλύνει τη σχέση μεταξύ θανάτου και ανάστασης (ποιος είναι ο σπουδαιότερος σκηνοθέτης του live cinema; Μα, ο Καρλ Ντράγερ!). Δεν είναι τυχαίο ότι το σινεμά από την πρώτη στιγμή ήταν live cinema, αυτό μας δίδαξαν και οι αδελφοί Λιμιέρ. Δεν είναι τυχαίο ότι από την πρώτη στιγμή μίλησαν για μια ανακάλυψη χωρίς μέλλον. Ακριβώς έτσι, ένας ακαριαίος θάνατος, και σήμερα η ανάσταση. Οπότε τι είναι αυτό που συνδέει όλα αυτά τα φιλμ της μαραθώνιας προβολής της Ελευσίνας; Καταρχάς το γεγονός ότι πρόκειται για μαραθώνιο, ζητώντας από τον θεατή να μοχθήσει, να κάνει μια θυσία με το κορμί του, εργατική τάξη σημαίνει και εργαζόμενους θεατές. Τι ονειρευόμαστε όταν ονειρευόμαστε μέσα στο σινεμά; Τι είδους εργάτες είμαστε; Τι είναι η εργασία σήμερα; Μπορούμε να της δώσουμε –σε πραγματικό χρόνο– μια νέα εικόνα που δέχεται τις αντιφάσεις αλλά που μάχεται τη χειραγώγηση; Είναι ακόμα πιθανή μια επανάσταση; Οι Σειρήνες βρίσκονται σε αυτό».  

Μυστήριο 84 «Πανηγύρι» – Live Cinema / Εργατική Τάξη / Σειρήνες Facebook Twitter
Η εξαιρετική Γερμανίδα ντοκιμαντερίστρια Elke Lehrenkrauss.

Ο ίδιος ο Τζουμέρκας, που είχε την αρχική επιθυμία να αναδείξει τη σημασία του live cinema, συμπληρώνει: «Η ιδέα ήταν εξαρχής ένα φεστιβάλ που θα συνδύαζε το λαϊκό πανηγύρι και τη θρησκευτική γιορτή με τα new media, έναν κινηματογραφικό μαραθώνιο και τη διαδικασία του live cinema. Δηλαδή ενός σινεμά το οποίο παράγεται σε πραγματικό χρόνο, που αντιδρά στην πραγματικότητα. Το ντοκιμαντέρ είναι, ας πούμε, ένα είδος που λειτουργεί με όρους live cinema σε μεγάλο βαθμό αλλά όχι μόνο, όπως και στις ταινίες φιξιόν σε κάθε περίπτωση που το real time ταυτίζεται με τον κινηματογραφικό χρόνο. Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ εγώ και η εξαιρετική Γερμανίδα ντοκιμαντερίστρια Elke Lehrenkrauss θα γυρίσουμε δύο live ταινίες. Θα κάνουμε γύρισμα και μέσα στο πανηγύρι, κι αμέσως μετά οι ταινίες θα μονταριστούν ζωντανά μπροστά στον κόσμο το βράδυ του Σαββάτου προς Κυριακή. Μια διαδικασία συνήθως απόκρυφη, αλλά που κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ θα είναι ανοικτή ώστε να μπορεί όποιος ενδιαφέρεται να την παρακολουθήσει μέσα σε ένα post-production hub που θα στηθεί στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο. Τα αποτελέσματα μιας πρώτης μορφής θα προβληθούν Κυριακή βράδυ, ολοκληρώνοντας τον μαραθώνιο των ταινιών».

Παράλληλα, δύο ακόμα ενδιαφέρουσες δράσεις θα συμπληρώνουν την κεντρική θεματική. Παρασκευή απόγευμα από τις 6 μέχρι τα μεσάνυχτα στον χώρο της pop-up κινηματογραφικής αίθουσας θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε έναν άλλο μαραθώνιο με ομιλίες δημόσιου λόγου και roundtables με τη συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών, όπως ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι, Karel Och, η curator και creative director του Future Everything, Ειρήνη Παπαδημητρίου, η καλλιτέχνις, ακαδημαϊκός και περφόρμερ, Niya B, ο σκηνοθέτης, εικαστικός και ιδρυτικό μέλος των Blast Theory, Matt Adams, η Ιταλίδα ακαδημαϊκός media και αραβικών σπουδών και συνιδρύτρια του UntoldSyria, Donatella Della Ratta, ο εικαστικός, ακαδημαϊκός και σχεδιαστής, Chris Salter, ενώ και τις τρεις μέρες σε παραπλήσιο χώρο μέσα στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο θα παρουσιάζονται ζωντανά για πρώτη φορά στην Ελλάδα δύο θρυλικές διαδραστικές VR περφόρμανς από τη διεπιστημονική ομάδα ZU-UK −πρωτοπόρα στο συμμετοχικό θέατρο−, οι οποίες έχουν παρουσιαστεί σε ολόκληρο τον κόσμο: το «Binaural Dinner Date» και το «Goodnight, Sleep Tight». 

Μυστήριο 84 «Πανηγύρι» – Live Cinema / Εργατική Τάξη / Σειρήνες Facebook Twitter
«Goodnight, Sleep Tight» από τη διεπιστημονική ομάδα ZU-UK . 

Η συνεπιμελήτρια, ακαδημαϊκός και cultural practitioner Μαρία Χατζηχριστοδούλου aka Maria X, από τη Βρετανία όπου ζει και εργάζεται, δηλώνει ιδιαίτερα χαρούμενη που κλήθηκε από την Ελλάδα σε μια τόσο σημαντική διοργάνωση και εξηγεί με τη σειρά της ποια είναι η δική της συνεισφορά: «Με ενδιέφερε το πλαίσιο της Ελευσίνας, μιας βιομηχανικής πόλης με εργατικές τάξεις και το πώς η τέχνη μπορεί να επικοινωνήσει με αυτές που μέρος τους αποτελείται από πρόσφυγες. Ως κατά το ήμισυ Κύπρια, γεννήθηκα πρόσφυγας, οπότε με ενδιέφερε πολύ αυτό το πλαίσιο της προσφυγιάς, ενώ παράλληλα με ενδιέφεραν και οι ερωτήσεις μεταξύ του live και του document, δηλαδή η σχέση μεταξύ ζωντανής δράσης και του πώς μπορεί αυτή να καταγραφεί ως ντοκουμέντο. Στο “Πανηγύρι” εγώ φέρνω την οπτική της περφόρμανς, αλλά έχω επιμεληθεί και κάποιες ομιλίες καλλιτεχνών που λειτουργούν μεταξύ περφόρμανς και εικαστικών τεχνών. Μέρος του προγράμματος των έργων που θα προβληθεί το Σάββατο το έχουμε συνεπιμεληθεί με το Live Art Development Agency του Λονδίνου, μια εταιρεία παραγωγής που υποστηρίζει νέους καλλιτέχνες οι οποίοι δουλεύουν τόσο με το σώμα τους όσο και με κάμερα και οι οποίοι χρησιμοποιούν τη live περφόρμανς ως βασικό στοιχείο της δουλειάς τους. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι οι καλλιτέχνες που ναι μεν προέρχονται από την περφόρμανς και το live αλλά συγχρόνως ερευνούν πώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το βίντεο ως μέρος της δουλειάς τους. Η δραματουργία ως ένα υλικό που μπορεί να δημιουργήσει νέες συνθήκες για την τέχνη τους».

Μυστήριο 84 «Πανηγύρι» – Live Cinema / Εργατική Τάξη / Σειρήνες Facebook Twitter
Μαρία Χατζηχριστοδούλου aka MariaX

Όσον αφορά τις δημόσιες ομιλίες, ο Σύλλας Τζουμέρκας λέει: «Όλα τα θέματα του φεστιβάλ αλληλοσυμπληρώνονται. Η εργατική τάξη, το live cinema και οι Σειρήνες –θα υπάρχει και μια εγκατάσταση με σειρήνες μέσα στην πόλη− και το πανηγύρι είναι σαν το ένα να ζητάει νοηματοδότηση στο άλλο, θέτοντας καίρια ερωτήματα του σήμερα. Ποια είναι η εργατική τάξη σήμερα; Ποια είναι η φύση και τα χαρακτηριστικά της; Ποιοι ανήκουν σε αυτή; Ποια είναι τα όνειρά τους; Τι φοβούνται και πίσω από ποιες απολαύσεις και στόχους ενώνονται; Τέλος, να προσθέσω ότι κυριολεκτικά και μεταφορικά οι Σειρήνες αποτελούν για όλους, Οδυσσείς και πλήρωμα, ταυτόχρονα δημόσια έλξη και απώθηση. Ένα επιτακτικό πρόσταγμα για μια απόφαση απέναντι σε ένα δίλημμα σε πραγματικό χρόνο. Οπότε και εδώ το ερώτημα είναι να πειθαρχήσεις ή να είσαι απείθαρχος στη σειρήνα, να πειθαρχήσεις στο δημόσιο κάλεσμα ή να πειθαρχήσεις στον εαυτό σου, να κοκαλώσεις, να ακολουθήσεις, να κρυφτείς ή να δραπετεύσεις; Αλλά πάνω από όλα καλούμε τους θεατές σε ένα τριήμερο γλέντι το οποίο, εκτός από ομιλίες, ταινίες, γυρίσματα, πανηγύρι, περιλαμβάνει και πολύ κέφι και χαρά!».

Μυστήριο 84 «Πανηγύρι» – Live Cinema / Εργατική Τάξη / Σειρήνες Facebook Twitter
«Όλα τα θέματα του φεστιβάλ αλληλοσυμπληρώνονται. Η εργατική τάξη, το live cinema και οι Σειρήνες –θα υπάρχει και μια εγκατάσταση με σειρήνες μέσα στην πόλη− και το πανηγύρι είναι σαν το ένα να ζητάει νοηματοδότηση στο άλλο, θέτοντας καίρια ερωτήματα του σήμερα». Φωτ.: Ηλίας Χατζάκης

Το «Πανηγύρι» θα ενσωματωθεί στο πανηγύρι του Αγίου Γεωργίου όπου μικροπωλητές, παιχνίδια, μουσική, χορός θα αναμειγνύονται με τη ζωντανή εγκατάσταση σειρήνων και άλλων εκπλήξεων σε επιμέλεια της σκηνογράφου Πηνελόπης Βαλτή. Με φόντο το φεστιβαλικό σκηνικό, τα γυρίσματα των δύο live cinema ταινιών των Lehrenkrauss και Τζουμέρκα, με τη συμμετοχή διακεκριμένων ηθοποιών και καλλιτεχνικών συντελεστών αλλά και του ίδιου του κοινού της Ελευσίνας, και η προβολή τους την Κυριακή το βράδυ θα αποτελέσει τον επίλογο του τριήμερου φεστιβάλ.

Ο Lorenzo Esposito συμπληρώνει: «Ως programmer ταινιών παρακολουθώ τη δουλειά του Σύλλα Τζουμέρκα εδώ και πολλά χρόνια. Πάντα εντυπωσιάζομαι με τον τρόπο που από ταινία σε ταινία προσπαθεί να καταργήσει τα όρια και τα κλισέ αμφισβητώντας πρώτα πρώτα τον ίδιο του τον εαυτό. Αυτό είναι και το είδος του κινηματογράφου το οποίο προτιμάω, το είδος που αναδύεται όχι μόνο μέσα από το περιεχόμενο ή μέσα από το στυλ αλλά από μια ιδέα που αμφισβητεί την εικόνα και αναζητά μια διαφορετική εικόνα. Όταν ο Σύλλας μου ζήτησε να συμμετάσχω σε αυτό το πρότζεκτ, ένιωσα ότι μου δινόταν η ευκαιρία να πειραματιστούμε μαζί σε αυτό το επίπεδο της συνεχούς αυτο-επανάστασης, μια ιδέα ιδιαιτέρως υπέροχη».

Σύλληψη, επιμέλεια: Σύλλας Τζουμέρκας
Συνεπιμέλεια: Lorenzo Esposito, Μαρία Χατζηχριστοδούλου aka Maria X.
Ομιλίες: Matt Adams, Niya B, Donatella Della Ratta, Ειρήνη Παπαδημητρίου, Chris Salter κ.άα.
Ζωντανές περφόρμανς: ΖU-UK
Πρωτότυπα κινηματογραφικά έργα: Elke Lehrenkrauss, Σύλλας Τζουμέρκας
Σκηνικά: Πηνελόπη Βαλτή
Οργάνωση προγράμματος μαραθωνίου: Νεκτάριος Σακκάς
Οργάνωση - Εκτέλεση Παραγωγής: Delta Pi
Ανάθεση - Παραγωγή: Ελευσίνα 2023 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης
Με τη συνεργασία του Διεθνούς Φεστιβάλ ΚΙνηματογράφου Θεσσαλονίκης και του LADA - The Live Art Development Agency
Με την υποστήριξη του Goethe-Institut Athen

Το αναλυτικό πρόγραμμα του φεστιβάλ θα ανακοινωθεί σύντομα.

Όλες οι δράσεις του φεστιβάλ έχουν ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Για τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας είναι απαραίτητη η προκράτηση θέσης ή η παραλαβή δελτίου εισόδου στους χώρους του φεστιβάλ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Συστήνουμε την πόλη που για πολλούς αιώνες έμεινε στην αφάνεια»

2023 Ελευσίς / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Συστήνουμε την πόλη που για πολλούς αιώνες έμεινε στην αφάνεια»

Μια διεξοδική συζήτηση με τον γενικό καλλιτεχνικό διευθυντή της διοργάνωσης «2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης» για την ιδέα, τους θεματικούς άξονες, το καλλιτεχνικό πρόγραμμα και όλα εκείνα τα στοιχεία που υπόσχονται να μεταμορφώσουν την πόλη της Αττικής την τρέχουσα χρονιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ