Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter
1

Για το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας της, η Τζένιφερ Λόπεζ έχει αντιμετωπιστεί από τα media αλλά και από το ευρύ κοινό, περισσότερο ως σώμα παρά ως τραγουδίστρια, χορεύτρια ή ηθοποιός, παρότι η αξία της είναι κατοχυρωμένη και με τις τρεις αυτές ιδιότητες.

Το σώμα της – και ειδικότερα η έμφαση στα περιβόητα οπίσθιά της – έχει λειτουργήσει τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια ως πολιτισμικό στενογράφημα, ως πεδίο προβολής για μια σειρά από αντιλήψεις περί σεξ, φυλής, τάξης και φύλου. Σύμφωνα με τον θρύλο άλλωστε, το κορμί της επενδυμένο με εκείνη την εμβληματική πράσινή τουαλέτα Versace στα βραβεία Grammy του 2000, ήταν εκείνο που οδήγησε στη δημιουργία του Google Images. Οι σκηνοθέτες βίντεο κλιπ ή ταινιών προσαρμόζουν την κάμερα για να κεντράρει στο σώμα της, ειδικά στο πίσω μέρος του.

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter

Η αλήθεια είναι ότι αρχικά είχε και η ίδια ενισχύσει πρόθυμα και συνειδητά την ενασχόληση του κόσμου με το σώμα της. Στην πρώτη φάση της καριέρας της, έμοιαζε να βασίζεται υπερβολικά στις καμπύλες της για να διαχωρίσει με έμφαση τη θέση της από το λιπόσαρκο "heroin chic" λουκ που ήταν της μόδας τότε στο Χόλιγουντ. Γρήγορα όμως άρχισε να την εκνευρίζει η εμμονή των μέσων με τον κώλο της. «Πολύ θα ήθελα να διαβάσω ένα άρθρο για μένα που να μην αναφέρεται καθόλου εκεί», είχε ήδη πει από το 1999.

Ήταν όμως πια αργά. Η εμμονή του κόσμου με το σώμα της Τζένιφερ Λόπεζ όλο και θα μεγάλωνε με την πάροδο των χρόνων. Και φέτος επικεντρώνεται στο γεγονός ότι ναι, στα 50 της έχει ακόμα το απίστευτο κορμί για να υποδυθεί πειστικά μια νεαρή stripper στην ταινία "Hustlers", με θέμα μια ομάδα από strippers στη Νέα Υόρκη που «συνειδητοποιούνται» και ξεκινάνε να κλέβουν χρήματα από τις πιστωτικές κάρτες των CEO ή/και χρηματιστών πελατών τους αφού τους ναρκώσουν.

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter

Η ταινία έχει πάρει ήδη πολύ καλές κριτικές αλλά αυτό που κάνει την ταινία πραγματικά ιδιαίτερη – και συγχρόνως την ερμηνεία της Λόπεζ τόσο καλή – είναι το γεγονός ότι δεν ενδιαφέρεται για το σώμα της ως αντικείμενο φετιχισμού, αλλά για την εργασία που κάνει με το σώμα της και για το κεφάλαιο που αυτή παράγει. Το "Hustlers" έχει να κάνει με τη σεξουαλική εργασία και το μαύρο χρήμα που προκύπτει από αυτή. Έχει να κάνει με τον τρόπο με τον οποίο ο καπιταλισμός μετατρέπει το σεξ και τα σώματα σε εργαλεία κέρδους. Και το σώμα της Τζένιφερ Λόπεζ στην ταινία μεταφέρει πάνω του δεκαετίες σημειολογικού και φετιχιστικού φορτίου.

Ακόμα και η στρατηγική στο μάρκετινγκ της ταινίας εστίασε ακριβώς στο πόσο σκληρά εργάστηκε για να ανταποκριθεί πειστικά στις απαιτήσεις του ρόλου, όπως αποδεικνύει και αυτό το 13λεπτο ντοκιμαντέρ στο YouTube που την δείχνει να μαθαίνει να κάνει επαγγελματικό pole dancing και μαζί δείχνει όλο το αίμα και όλον τον ιδρώτα που χύθηκαν για μία και μόνο σκηνή.

 

«Είναι ένα από τα πιο σκληρά και επίπονα πράγματα που έμαθα ποτέ» λέει στην κάμερα η Τζένιφερ Λόπεζ. «Έχω κοπεί και έχω μελανιάσει σε ταινίες στο παρελθόν αλλά πρώτη φορά έχω γεμίσει με τόσους μώλωπες».
Για πρώτη φορά επίσης φαίνεται να επιτρέπεται στην ίδια και στο διάσημο σώμα της να λειτουργούν σαν υποκείμενο παρά σαν αντικείμενο...

Με στοιχεία από το άρθρο "Jennifer Lopez's body" στο Vox

Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια