ADVERTORIAL
Το ταξίδι και μόνο στη σκέψη του φέρνει χαμόγελα. Το ταξίδι έχει βέβαια τόσες αναγνώσεις, που για κάποιους μπορεί να είναι μια διαδικασία ανακάλυψης του εαυτού τους, όταν για άλλους είναι μια πορεία ανακάλυψης του κόσμου. Όπως και να έχει, το ταξίδι μας φέρνει πιο κοντά σε αυτό που είμαστε ή που θα θέλαμε να γίνουμε.
Σε αυτό το πλαίσιο της ανίχνευσης του κόσμου, η ΕΕ δίνει την ευκαιρία μέσα από διάφορες πρωτοβουλίες αλλά και μέσω της ενημέρωσης για όλα αυτά που μπορούμε να κάνουμε ως πολίτες-μέλη μίας ένωσης να τολμήσουμε το επόμενο βήμα. Μία τέτοια ενημερωτική δράση είναι και η καμπάνια #EUandME.
Η εν λόγω καμπάνια απευθύνεται σε πολίτες ηλικίας 17-35 ετών και τρέχει από τον προηγούμενο Μάιο. Εκεί, οι νέοι μπορούν να βρουν πληροφορίες για πρακτικά ζητήματα που τους απασχολούν, να ενημερωθούν για τις ευκαιρίες που προσφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση, και να δουν – μεταξύ άλλων – τις πέντε ταινίες μικρού μήκους που μας χάρισε ο διαγωνισμός #EUandME Young Filmmakers Competition για νέους κινηματογραφιστές.
Σε αυτό τον διαγωνισμό, δύο από τις ταινίες που ξεχώρισαν στις κατηγορίες «Δικαιώματα» και «Κινητικότητα» είχαν μέσα τους μπόλικο ταξίδι. Η μία με συγκινητική διάθεση και η άλλη με κωμική, ανέδειξαν πολύ σημαντικές πτυχές της ανθρώπινης ζωής: την ανάγκη να είσαι ο εαυτός σου και την ανάγκη να γνωρίσεις τον κόσμο.
Ξεκινώντας από την πρώτη, ο νεαρός Ισπανός δημιουργός Jaime Olias De Lima με εκτενείς σπουδές στον κινηματογράφο, συνδύασε την ιδιαίτερη ζωή ενός αγοριού με αυτισμό που δεν αντέχει τον θόρυβο με την ηρεμία του βυθού. Η θάλασσα γίνεται ένα φιλικό περιβάλλον για τον έφηβο που δεν μπορεί να αντέξει τους ήχους της καθημερινότητας, ο οποίος επιλέγει μία απομόνωση που όμως αγχώνει το περιβάλλον του.
«Ο Δικός μου Ήχος» είναι ο ήχος της καρδιάς του που ακούει κάνοντας μπάνιο στο σπίτι του. Ένας ήχος που τον ηρεμεί και που του δείχνει τον δρόμο για μία διαφορετική ζωή. Ο De Lima, με αυτή την ευαίσθητη ταινία, μας δείχνει ότι όλοι έχουμε ευκαιρίες, προσπερνώντας φαινομενικά αδιέξοδα, αρκεί να τις βρούμε και να τις κάνουμε πράξη. Ο ήρωας της ιστορίας του άλλωστε βρίσκει στη σιωπή του ωκεανού ένα περιβάλλον όπου μπορεί να ξεχωρίσει και να αριστεύσει.
Σε εντελώς διαφορετικό ύφος, κωμικό και ανάλαφρο, η ανερχόμενη Πολωνή σκηνοθέτιδα Magdalena Załęcka μάς στέλνει μέσα από κλισέ και στερεότυπα το μήνυμα της ανάγκης των νέων να γνωρίσουν τον κόσμο.
Η «Συνωμοσία» γυρίστηκε σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, βλέπουμε σε μία τραπεζαρία γιαγιάδες και παππούδες να προσπαθούν να μεταπείσουν τον εορτάζοντα εγγονό τους Jacek, που κλείνει τα 18, ότι το ταξίδι που ευχήθηκε να κάνει στην Ευρώπη είναι επικίνδυνο, ανακαλώντας τη δυσανεξία του στη λακτόζη, την ελληνική τραγωδία και τους βρικόλακες.
Στο δεύτερο μέρος, τους βλέπουμε όλους ξαφνικά στο αεροδρόμιο. Ο καθένας θα κάνει το ταξίδι του, δείχνοντας οι γηραιότεροι την απαραίτητη εμπιστοσύνη στον νέο και δοκιμάζοντας έστω και τώρα να βγουν έξω από τη χώρα τους ζώντας τη μαγεία του ταξιδιού.
Περισσότερα για τις ταινίες του διαγωνισμού #EUandME Young Filmmakers Competition, τα οφέλη και τις ευκαιρίες που παρέχει η Ε.Ε. στους νέους εδώ.
σχόλια