European Zone

European Zone Facebook Twitter
Αθήνα-Κωνσταντινούπολη
0

Με τέσσερα αφιερώματα και περισσότερες από 80 συνολικά ταινίες το 21ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου που διοργανώνει η«Ελευθεροτυπία» με τη στήριξη του υπουργείου Πολιτισμού, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του ΙΟΜ, ξεκινάει στις 9 Οκτωβρίου (και μέχρι τις 19) στους κινηματογράφους Απόλλων και Μικρόκοσμο.

Η ταινία της έναρξης είναι η Αθήνα-Κωνσταντινούπολη του Νίκου Παναγιωτόπουλου, ενώ «Σε πρώτη προβολή» θα προβληθούν περισσότερες από 20 ταινίες από διεθνή φεστιβάλ -ανάμεσά τους: Ήρεμο χάος του Αντονέλο Γκριμάλντι, Περί τυφλότητος του Φερνάντο Μεϊρέγιες, 4 νύχτες με την Άννα του Γέρζι Σκολιμόφσκι, 12, ριμέικ του αμερικανικού δικαστικού θρίλερ από το Ρώσο Νικήτα Μιχάλκοφ, 24 City του Κινέζου Ζανγκ Γκε Τζία, καθώς και η επίμαχη ταινία Σκιέςτου Σκοπιανού σκηνοθέτη Μίλτσο Μαντσέφσκι.

Το μεγάλο αφιέρωμα του φετινού Πανοράματος έχει τίτλο «Σεξ και έρωτας στον κινηματογράφο» και παρουσιάζει μια μεγάλη επιλογή ταινιών (με μερικές πολύ σπάνιες) για διάφορες πτυχές του έρωτα: ετεροφυλοφιλία, ομοφυλοφιλία, σαδομαζοχισμός, κ.ά.

Θα υπάρχουν επίσης τα αφιερώματα «Η επόμενη μέρα» με ταινίες επιστημονικής φαντασίας και «Δεύτερη ευκαιρία» με ταινίες που υποτιμήθηκαν από κοινό και κριτική.

Ανάμεσα στους φετινούς τιμώμενους του Πανοράματος θα είναι οι: Κεν Λόουτς, Αλέν Κορνό, Γιέρζι Σκολιμόφσκι, Διονύσης Φωτόπουλος και Μάνος Ζαχαρίας.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Γραμματικός: «Η τέχνη είναι το μεγαλύτερο αντίδοτο που εφηύρε ο άνθρωπος απέναντι στον θάνατο»

Οθόνες / Νίκος Γραμματικός: «Μα, σας είπα, δεν κάνω θέατρο!»

Ο σκηνοθέτης του «Βασιλιά» και των «Απόντων» επιστρέφει ανεβάζοντας την παράσταση «Ο Σαίξπηρ ζει στο καταφύγιο», τον μονόλογο-ρέκβιεμ του Γιώργου Σκούρτη, και εξηγεί γιατί έχει τόσα χρόνια να κάνει ταινία.
ΑΚΗΣ ΚΑΠΡΑΝΟΣ
Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Daily / Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Η εκδοχή του ντοκιμαντέρ για τον Brian Eno που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν μοναδική και αποκλειστική για τη συγκεκριμένη προβολή, αυτό που μένει όμως σε κάθε περίπτωση είναι η μαγνητικά χαρισματική και πάντα προσηνής προσωπικότητά του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Εμείς, το Τέρας»: Όλες οι ταινίες του μεγάλου αφιερώματος του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / «Εμείς, το Τέρας»: Όλες οι ταινίες του μεγάλου αφιερώματος του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Toντ Μπράουνινγκ, Ντέιβιντ Λιντς, Σαμπρόλ, Μιγιαζάκι, Κρόνενμπεργκ και Σπάικ Τζόνζι: Οι ταινίες που θα διερευνήσουν και θα διευρύνουν την έννοια του «τέρατος» στο φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Pulp Fiction / Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Το αφήγημα και η αφήγηση μιας πολύπλοκης τραγωδίας στην πρώτη τηλεοπτική σκηνοθεσία, αν και ευτυχώς κινηματογραφικής προσέγγισης, του βραβευμένου με Όσκαρ Μεξικανού σκηνοθέτη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Apartment 7A»: Η Ρόζμαρι δεν μένει (ακόμα) εδώ

Οθόνες / «Apartment 7A»: Η Ρόζμαρι δεν μένει (ακόμα) εδώ

Άλλο ένα prequel εμβληματικής ταινίας τρόμου, αυτήν τη φορά του πολυσήμαντου «Μωρού της Ρόζμαρι», με τις Τζούλια Γκάρνερ και Νταϊάν Γουίστ σε ερμηνευτική φόρμα, αλλά το αποτέλεσμα να κινείται σε ρηχά νερά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Daily / Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Όταν η παλιά του φιλική επαφή από το Saturday Night Live αποκάλυψε στον έκπληκτο Γουίλ Φέρελ ότι έχει ξεκινήσει διαδικασία φυλομετάβασης, ο διάσημος κωμικός είχε την ιδέα να κάνουν μαζί ένα ταξίδι στην αμερικανική ενδοχώρα και να καταγράψουν την εμπειρία τους σ’ αυτή την ταινία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο σκληρός ρεαλισμός του Sam Fuller στο φαντασιακό ρεπερτόριο της Cindy Sherman

Pulp Fiction / Ο σκληρός ρεαλισμός του Sam Fuller στο φαντασιακό ρεπερτόριο της Cindy Sherman

Η διάσημη φωτογράφος ξεχωρίζει μία από τις πιο αγαπημένες της ταινίες, το The naked kiss του Σάμιουελ Φούλερ, ένα σκανδαλώδες, παραγνωρισμένο, αλλά πάντα μοντέρνο κοινωνικό νουάρ από το 1964.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ