Χάρι και Μέγκαν: Το διχαστικό ντοκιμαντέρ του Netflix για τους «βασιλικούς αποστάτες»

Χάρι και Μέγκαν Facebook Twitter
«Κανείς δεν γνωρίζει όλη την αλήθεια. Μόνο εμείς», λέει ο Χάρι στο τρέιλερ.
0

Το μόνο βέβαιο για το ντοκιμαντέρ «Χάρι και Μέγκαν» που έκανε πρεμιέρα στις 8 Δεκεμβρίου με τα τρία πρώτα του επεισόδια (τα άλλα τρία θα προβληθούν από το Netflix στις 15/12) είναι ότι, ακόμα κι αν δεν είναι «παγκόσμιο γεγονός», όπως διαφημίζεται, είναι «πρώτη είδηση» ή πολύ ψηλά σε όλα ειδησεογραφικά πρακτορεία.

Τα μέσα της Μεγάλης Βρετανίας ήδη έχουν πάρει θέση μάχης, με τη «Sun» να έχει ξεκαθαρίσει στο πρωτοσέλιδο –με τίτλο «Sussex, ψέματα και βιντεοταινίες»– τη θέση της, που είναι μία και μοναδική: μισεί τη Μέγκαν και τέλος. Πράγμα που σημαίνει ότι η σειρά θα χωρίσει τον κόσμο σε δυο στρατόπεδα και θα φέρει στο προσκήνιο τον τρόπο με τον οποίο οφείλουν να ζουν όσοι μπαίνουν στο παλάτι. 

Σε πολλούς η Μέγκαν θυμίζει την περίπτωση της Νταϊάνα: δυο γυναίκες που έχουν μεγαλώσει εκτός πρωτοκόλλου, πιστεύουν ότι στο παλάτι όλοι είναι μια ευτυχισμένη οικογένεια που μαζεύεται κάθε τόσο για να κάνει ψιλοκουβέντα, και ξαφνικά διαπιστώνουν ότι τα μέλη της οικογένειας στην οποία πόθησαν να μπουν συναντιούνται μόνο σε επίσημες εκδηλώσεις, ότι η πίεση είναι αφόρητη, όπως και οι ίντριγκες και όλα όσα οι υπόλοιποι κοινοί θνητοί έχουμε δει σε ταινίες, ντοκιμαντέρ και στο «Crown».

Χάρι και Μέγκαν γνωρίζουν πολύ καλά το παιχνίδι των ΜΜΕ και των σόσιαλ και, ξέροντας ότι δεν υπάρχει επιστροφή –στην Αμερική αντιμετωπίζονται πολύ πιο θερμά από ό,τι στη γεμάτη καχυποψία και επικρίσεις Μ. Βρετανία–, θα πουν όσο περισσότερα μπορούν για το παλάτι που δεν ήταν αρκετά υποστηρικτικό και για τον ρατσισμό των ταμπλόιντ.

Η απόδραση των Χάρι και Μέγκαν στην Αμερική ήταν το τελευταίο που περίμενε το παλάτι να συμβεί, ενώ η Ελισάβετ ήταν ήδη υπέργηρη, ο Ουίλιαμ ανυπομονούσε να αρνηθεί ο Κάρολος να ανέβει στον θρόνο και η εικόνα της βασιλικής οικογένειας έπρεπε να είναι άψογη. Και στη 40χρονη σήμερα Κέιτ είναι φυσικό να μην άρεσε η διαρκής σύγκριση με τη Μέγκαν, εκτός από αυτήν με την Νταϊάνα, που δεν θα σταματήσει ποτέ.

Για τη Μέγκαν τα πράγματα ήταν ακόμα πιο δύσκολα. Χρώμα, φυλή, καταγωγή, ένας πατέρας που δεν έκλεινε το στόμα του, η διαρκής εξέταση κάθε βήματός της ήταν πολύ μακριά από το πριγκιπικό όνειρο και από μια κατ' ελάχιστο ελεύθερη ζωή.

Χάρι και Μέγκαν Facebook Twitter
Η απόδραση των Χάρι και Μέγκαν στην Αμερική ήταν το τελευταίο που περίμενε το παλάτι να συμβεί, ενώ η Ελισάβετ ήταν ήδη υπέργηρη.

Φυσικά, στο ντοκιμαντέρ, που είναι μέρος της συμφωνίας του ζευγαριού με το Netflix, ύψους πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, θα δούμε την «άποψη της Μέγκαν και του Χάρι» και δεν έχει καμία σημασία αν είναι «μονομερές», όπως έγραψε η βασιλική συντάκτρια των «Sunday Times» όταν προβλήθηκαν τα δυο τρέιλερ της σειράς.

Έχοντας ένα σούπερ δημοφιλές θέμα, οι βασιλικοί συντάκτες έχουν ταχθεί υπέρ του παλατιού σε κάθε περίπτωση και ρίχνουν λάδι στη φωτιά, ενώ σε κάθε ευκαιρία αφήνουν να διαρρεύσουν διάφορα περί της συμπεριφοράς της Μέγκαν και της αδυναμίας της να προσαρμοστεί στον θεσμό, που μένει ίδιος και απαράλλαχτος εδώ και δεκαετίες, όσο και αν προσπαθούν –με φιλανθρωπίες και κάζουαλ εμφανίσεις– η Κέιτ και ο Ουίλιαμ να τον εκσυγχρονίσουν. 

Τον θεσμό, που η δημοφιλία του ανεβαίνει με κάθε θάνατο, γάμο και λοιπά κοινωνικά γεγονότα, με επόμενο τη στέψη του Κάρολου, αναμένεται να κλονίσει και η προγραμματισμένη για τον επόμενο μήνα δημοσίευση των απομνημονευμάτων του Χάρι με τίτλο «Spare», τα οποία υπόσχεται ότι θα είναι μια «αμείλικτη» περιγραφή της βασιλικής ζωής. 

«Κανείς δεν γνωρίζει όλη την αλήθεια. Μόνο εμείς», λέει ο Χάρι στο τρέιλερ, στο οποίο τα βρετανικά δίκτυα διαπίστωσαν οπτικές παραποιήσεις, με τον Piers Morgan, αρθρογράφο της «Sun» και μεγάλο επικριτή της Μέγκαν, να γράφει «Άλλη μια μέρα, άλλο ένα εμετικά εγωιστικό, κλαψιάρικο τρέιλερ από τους βασιλικούς αποστάτες Μέγκαν και Χάρι για το επερχόμενο Netflix trash-a-thon της οικογένειάς τους», ενώ οι «Times» του Λονδίνου έγραψαν στο πρωτοσέλιδο «Ο πρίγκιπας Χάρι και η Μέγκαν έχουν κηρύξει ολοκληρωτικό πόλεμο κατά της βασιλικής οικογένειας».

Χάρι και Μέγκαν Facebook Twitter
Ο γάμος του Χάρι και της Μέγκαν από παραμύθι έγινε εφιάλτης.

Βεβαίως, ό,τι και αν αποκαλύπτεται, όσο σημαντικό κι αν είναι, θα μείνει αναπάντητο, αφού αυτός είναι ο δρόμος που επιλέγει το παλάτι, με τους ήρωές του βωβούς, να χαμογελούν δημοσίως και να φοβούνται το παραμικρό στραβοπάτημα. Ωστόσο δεν μπορεί παρά να είναι προετοιμασμένοι για πιθανούς προκλητικούς και επιζήμιους ισχυρισμούς που προκύπτουν από το ντοκιμαντέρ. Το παλάτι γνωρίζει καλά ότι κάθε συνέντευξη μπορεί να επιφέρει έστω και μια πρόσκαιρη καταστροφή.

Οι συνεντεύξεις της Νταϊάνα και του Κάρολου μόνο κακό έκαναν στη βασιλεία, που η δημοτικότητά της έφτασε στο ναδίρ όταν προσπάθησαν και οι δύο να πουν τη δική τους πλευρά μετά τη διάλυση του γάμου τους. Η Νταϊάνα στη συνέντευξή της στο BBC είπε το περίφημο: «Ήμασταν τρεις σε αυτόν τον γάμο» και ο Κάρολος στο βιβλίο «The Prince of Wales: A Biography» το 1994 παραδέχτηκε ότι απάτησε τη σύζυγό του, αλλά μόνο αφού ο γάμος είχε διαλυθεί.

Χάρι και Μέγκαν γνωρίζουν πολύ καλά το παιχνίδι των ΜΜΕ και των σόσιαλ και, ξέροντας ότι δεν υπάρχει επιστροφή –στην Αμερική αντιμετωπίζονται πολύ πιο θερμά από ό,τι στη γεμάτη καχυποψία και επικρίσεις Μ. Βρετανία–, θα πουν όσο περισσότερα μπορούν για το παλάτι που δεν ήταν αρκετά υποστηρικτικό και για τον ρατσισμό των ταμπλόιντ.

Ήδη τα έχει πει η Μέγκαν στην Όπρα, και το ζευγάρι έχει ασκήσει αγωγές κατά των βρετανικών ταμπλόιντ. Επίσης, αρκεί να δει κανείς το «The Crown» για να καταλάβει τι εννοεί ο Χάρι όταν μιλάει για «τον πόνο και την ταλαιπωρία» των γυναικών που μπαίνουν ως νύφες στην οικογένειά του.

Ο γάμος του Χάρι και της Μέγκαν από παραμύθι έγινε εφιάλτης. Η παρουσία της χώρισε τον κόσμο σε δυο στρατόπεδα –υπέρ της Μέγκαν, υπέρ της Κέιτ– και ο φανατισμός στο διαδίκτυο καθόλου δεν βοηθούσε στην ηρεμία του ζευγαριού που, αν και είναι πολύ πίσω στη σειρά διαδοχής, ήταν σε διαρκή σύγκριση με τους «τέλειους» Ουίλιαμ και Κέιτ.

Και φυσικά ο υπαινιγμός του Χάρι ότι υπάρχουν διαρροές από το παλάτι δεν μπορεί παρά να είναι αληθινός. Το παλάτι κάνει ελεγχόμενες διαρροές και οι περίφημοι «βασιλικοί συντάκτες» είναι τυφλά όργανά του, αλλιώς θα ήταν άνεργοι.

Το πρώτο επεισόδιο ξεκινά με τον Χάρι να λέει από το Χίθροου «είναι δύσκολο να κοιτάς πίσω και να λες τι στο καλό έγινε; Πώς καταλήξαμε εδώ;», ενώ το πρώτο πλάνο της Μέγκαν είναι με μια πετσέτα στο κεφάλι.

Σημειολογικά αυτή η μίνι σειρά θα είναι κάζουαλ, για να πει την ιστορία δυο ανθρώπων οι οποίοι γύρισαν την πλάτη στην «εταιρεία» που αποκαλείται βασιλική οικογένεια. «Θέλω να τελειώσουν όλα αυτά, δεν ξέρω τι να πω πια», λέει η Μέγκαν σχολιάζοντας την εκμετάλλευση και τη διαφθορά των ΜΜΕ και υποστηρίζει ότι με τη στάση που κρατά το παλάτι, «μην παίρνοντας θέση, μας διαλύει». 

Ο Χάρι υποστηρίζει ότι οποιοσδήποτε στη θέση του θα έκανε το ίδιο, γιατί θέλει να κρατήσει την οικογένειά του ασφαλή με όποιες συνέπειες. Θα το επαναλάβει και σε επόμενο επεισόδιο. Και άλλες τόσες θα επαναλάβει ότι δεν είναι δυνατόν να επιτρέψει το μίσος κατά της συζύγου του.

Η συνέντευξη που συνδέει τα μέρη του ντοκιμαντέρ έχει γυριστεί στο Μοντεσίτο, στο σπίτι τους. «Είναι μια ιστορία αγάπης που είναι ακόμα στην αρχή», λέει ο Χάρι, υποστηρίζοντας ότι η Μέγκαν θυσίασε όλα όσα ήξερε για να μπει στον κόσμο του και εκείνος έκανε μετά από λίγο καιρό το ίδιο για να βρεθεί στον δικό της. 

Χάρι και Μέγκαν Facebook Twitter
Σε πολλούς η Μέγκαν θυμίζει την περίπτωση της Νταϊάνα: δυο γυναίκες που έχουν μεγαλώσει εκτός πρωτοκόλλου, πιστεύουν ότι στο παλάτι όλοι είναι μια ευτυχισμένη οικογένεια που μαζεύεται κάθε τόσο για να κάνει ψιλοκουβέντα, και ξαφνικά διαπιστώνουν ότι τα μέλη της οικογένειας στην οποία πόθησαν να μπουν συναντιούνται μόνο σε επίσημες εκδηλώσεις, ότι η πίεση είναι αφόρητη, όπως και οι ίντριγκες.

Με βερμούδες, φόρμες, στο κοτέτσι, στον κήπο, σε περιπάτους, και οι δύο δηλώνουν ότι με αυτό τον τρόπο ζωής προστατεύουν τα παιδιά τους. Σε επόμενο επεισόδιο ο Χάρι ομολογεί ότι μεγάλωσε σε μια φούσκα, ότι το Ίτον ήταν ένα προστατευμένο σχολείο και ότι μόνο η δεκαετής θητεία του στον στρατό τον έκανε να καταλάβει τους ανθρώπους γύρω του.

Ξεκινούν την αφήγηση λέγοντας ότι έγραψαν γι' αυτούς βιβλία άνθρωποι που δεν τους έχουν δει ποτέ από κοντά. 

Το 2016 η Μέγκαν Μαρκλ ήταν μια γυναίκα ελεύθερη, που πρωταγωνιστούσε στη σειρά «Suits», είχε καριέρα, κοινωνική ζωή και φίλους. Γνώρισε τον Χάρι από μια κοινή τους φίλη στο Instagram και βγήκαν για πρώτη φορά ραντεβού λίγο καιρό αργότερα. Ο Χάρι λέει ότι από όλες τις γυναίκες που είχε γνωρίσει εκείνη ήταν άνετη και χαλαρή με την παρουσία του. Ένας φίλος του λέει στην κάμερα ότι τότε του εξομολογήθηκε πως είχε ερωτευτεί.

Το πρώτο επεισόδιο παρουσιάζει ένα μέρος της κοινής ζωής τους το 2021 και την ιστορία του Χάρι, με πλάνα από τη γέννησή του. Δεν έχει αναμνήσεις από τη μητέρα του όταν ήταν πολύ μικρός, αλλά θυμάται πάντα το πονηρό της γέλιο. Οι περισσότερες αναμνήσεις του σχετίζονται με τους παπαράτσι που τους ακολουθούσαν σε κάθε βήμα και τα βίντεο που προβάλλονται είναι όντως τρομακτικά. Η συμβουλή της οικογένειας ήταν πάντα «μην αντιδράς». 

Χάρι και Μέγκαν Facebook Twitter
Εξηγώντας το σύστημα των ΜΜΕ, οι ειδικοί λένε ότι τα μέλη της βασιλικής οικογένειας ζουν σε ένα κλουβί με λίγη αυτονομία, με τον κόσμο να λέει «ζήσε όπως θέλεις, αρκεί να ξέρουμε τα πάντα».

«Η μητέρα μου μας υπερασπιζόταν, δυσκολευόταν με αυτήν τη ζωή» λέει ο Χάρι. Όταν ο Κάρολος και η Νταϊάνα χώρισαν, η παρενόχληση έφτασε σε άλλα επίπεδα. «Έτσι κατάλαβα τι συμβαίνει με τις γυναίκες μέσα στον θεσμό», λέει. Η δική του εμπειρία ήταν πως κάθε γυναίκα που γνώριζε απομακρυνόταν λόγω της πίεσης και της παρενόχλησης, «ο Τύπος έχει απομακρύνει ανθρώπους από τη ζωή μου». 

«Η Μέγκαν μοιάζει πολύ με τη μητέρα μου, δεν θέλω να επαναληφθεί η ιστορία της» λέει. Τα πλάνα δείχνουν την εποχή του θανάτου της Νταϊάνα και τη σοκαριστική δήλωση του αδελφού της για τους παπαράτσι που την κυνήγησαν αλύπητα: «Έχουν το αίμα της στα χέρια τους». 

Στη συνέχεια οι κάμερες στράφηκαν στις ζωές των νεαρών Ουίλιαμ και Χάρι. Ο Χάρι ήταν αυτός που έπινε, έπαιρνε ναρκωτικά, πήγαινε σε κλαμπ, ντύθηκε με στολή ναζί, κάτι που σήμερα θεωρεί το μεγαλύτερο λάθος που έχει κάνει στη ζωή του. Ήταν ένας νεαρός άντρας που δεν είχε από πουθενά βοήθεια ή καθοδήγηση. 

Παράλληλα προχωρά η ιστορία της γνωριμίας του με τη Μέγκαν, όταν έβγαιναν κρυφά, μια πολύ ευτυχισμένη περίοδο. Η ηθοποιός και φίλη της Αμπιγκέιλ Σπένσερ λέει ότι η Μέγκαν θα έκανε τα πάντα για να είναι μαζί του. Βρήκαν έναν τρόπο να λειτουργήσει η σχέση τους και τον συναντούσε κρυφά στο Η.Β. 

Εξηγώντας το σύστημα των ΜΜΕ, οι ειδικοί λένε ότι τα μέλη της βασιλικής οικογένειας ζουν σε ένα κλουβί με λίγη αυτονομία, με τον κόσμο να λέει «ζήσε όπως θέλεις, αρκεί να ξέρουμε τα πάντα». Ο Χάρι προσπάθησε να προετοιμάσει τη Μέγκαν για το τι θα συμβεί μετά την αποκάλυψη της σχέσης τους. Τον Οκτώβριο του 2016 όλα είχαν αλλάξει. Η σχέση έγινε γνωστή. Τα ταμπλόιντ έγραφαν: «Η μιγάδα από το γκέτο», «Η μαύρη από τις φτωχογειτονιές».

Χάρι και Μέγκαν Facebook Twitter
Ο Χάρι λέει ότι από όλες τις γυναίκες που είχε γνωρίσει εκείνη ήταν άνετη και χαλαρή με την παρουσία του.

Το δεύτερο επεισόδιο ξεκινά με τους παπαράτσι να τους ακολουθούν στη Νέα Υόρκη πριν λίγο καιρό. «Πάνω από όλα η ασφάλειά μας», λένε.

Το επεισόδιο γυρνά πάλι στην αρχή της σχέσης τους, με το Twitter να οργιάζει και τη φρενίτιδα που επικράτησε, με υβριστικά για τη Μέγκαν σχόλια. Η μητέρα της λέει ότι τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ δύσκολα. Οι παπαράτσι την καταδίωκαν και ο πατέρας της έδωσε στον Τύπο φωτογραφίες τους από τότε που η Μέγκαν ήταν μικρή για 100.000 δολάρια.

Η Μέγκαν ζούσε στο Τορόντο και η δουλειά της έγινε δύσκολη. Το NBC προσέλαβε σωματοφύλακα, παπαράτσι ήταν κρυμμένοι στα τροχόσπιτα των ηθοποιών στα γυρίσματα του «Suits», γέμισε ο Καναδάς Βρετανούς δημοσιογράφους που έψαχναν τα σκουπίδια και τους λογαριασμούς της, παρενοχλούσαν τους φίλους της, πλήρωναν γείτονες να βάλουν κάμερες.

Η μητέρα της λέει ξεκάθαρα ότι το θέμα ήταν φυλετικό και η «Daily Mail» δεν παρέλειπε να γράφει καθημερινά για τους προγόνους ταπεινής καταγωγής που είχε το «κορίτσι από το γκέτο».

Τότε ο Χάρι έβγαλε ανακοίνωση κατά των ρατσιστικών σχολίων που δεχόταν. «Υπνοβατούσα ευτυχισμένα», λέει ο Χάρι, «μέχρι να τη γνωρίσω», ενώ επαναλαμβάνει τη δέσμευση του ζευγαριού να πολεμήσει την αδικία και την ανισότητα. Και φυσικά να μην επαναλάβουν τα λάθη των γονιών τους, τον ανταγωνισμό μεταξύ τους και τα δύσκολα διαζύγια. 

«Τώρα γνωρίζω ότι ευτυχώς τότε δεν ήξερα πολλά», λέει η Μέγκαν. «Δεν ήξερα ότι ενοχλούνται όταν τους αγκάλιαζα, ότι δεν το συνηθίζουν οι Βρετανοί, ότι το πρωτόκολλο και η απόσταση μεταφέρονταν και μέσα στα σπίτια τους». 

Η ιστορία συνεχίζεται με την πρώτη γνωριμία της Μέγκαν με την Ελισάβετ και την πρόταση γάμου, με γλαφυρές συναισθηματικές περιγραφές. 

Όλα αυτά συνέβησαν σε μια στιγμή που είχε αρχίσει η ρητορική υπέρ του Μπρέξιτ, που οι 7 στους 10 Βρετανούς έλεγαν ότι οι ξένοι είναι πολλοί στη χώρα. Οπότε το πολυπολιτισμικό παραμύθι του παλατιού στην ουσία κατέρρευσε πριν ξεκινήσει, με τις φυλλάδες να είναι ασυγκράτητες. «Όσο καλή και να ήμουνα, θα έβρισκαν έναν τρόπο να με καταστρέψουν», λέει η Μέγκαν.

Χάρι και Μέγκαν Facebook Twitter
Στο ντοκιμαντέρ βλέπουμε και πολλές αδημοσίευτες φωτογραφίες του ζευγαριού.

Το τρίτο επεισόδιο ξεκινά με την πρώτη συνέντευξη μετά τον αρραβώνα, που αποκαλούν «ενορχηστρωμένο ριάλιτι». Τα σχόλια συνεχίζονταν στον ίδιο ρυθμό από τον Τύπο, με την ερώτηση «ποιος θα πίστευε ότι η Βρετανία θα είχε μαύρη πριγκίπισσα;». Ακολουθεί μια ιστορική αναδρομή της δουλείας, που χρηματοδοτούσε για αιώνες το Η.Β. 

Ενώ ο Χάρι δηλώνει ότι «υπάρχει τεράστια ασυνείδητη προκατάληψη», η ετεροθαλής αδερφή της Μέγκαν παίρνει χρήματα για να δίνει συνεντεύξεις στην ουσία εναντίον της, παρά το γεγονός ότι έχει να τη δει από τότε που ήταν δέκα ετών.

Τρεις μήνες πριν τον γάμο τους, τα δυο πριγκιπικά ζεύγη στην πρώτη κοινή τους εμφάνιση μιλούν για ζητήματα της εποχής. Η Μέγκαν μιλάει για το #MeToo. Είναι η πρώτη φορά που κάποιος στο περιβάλλον του παλατιού τοποθετείται. Η Κέιτ Μίντλετον είχε αρνηθεί να φορέσει συμβολικά μαύρα στα BAFTA, η Καμίλα είχε προτιμήσει τη σιωπή. Πόσο επικίνδυνη ήταν η Αμερικανίδα, με έναν γάμο στο ενεργητικό της και τέτοιες απόψεις; Ποια ήταν αυτή που θα άλλαζε τους κανόνες;

Οπότε, αφού εξάντλησε ο Τύπος τα πρόσωπα που θα μπορούσαν να μιλήσουν εναντίον της, στράφηκε στο ντύσιμό της, τα καπέλα και τα μαλλιά της. «Δεν φορούσα ποτέ χρώμα, μόνο άσπρα, μαύρα, μπεζ, για να μη φοράω χρώμα που φορούσε η βασίλισσα ή άλλες ανώτερες από εμένα. Φορούσα μουντά χρώματα για να αφομοιωθώ. Αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να συμβεί κάτι τέτοιο», λέει η Μέγκαν. Έτσι φτάνουμε στον γάμο, αλλά αυτό το κρατάει το κανάλι για το τέταρτο επεισόδιο.

Υποκειμενική ή όχι, η σειρά δεν είναι βαρετή, αυτό έχει σημασία. Και γιατί να μην πουν και αυτοί οι ερωτευμένοι την ιστορία τους; Για όλους υπάρχει χώρος και όλοι θέλουν να ασκήσουν έλεγχο στην εικόνα τους. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κανείς δεν ασκούσε μεγαλύτερο έλεγχο στην εικόνα του από τη βασίλισσα, η οποία δεν έδωσε ποτέ επίσημη συνέντευξη με δημοσιογράφο στα 70 χρόνια που βρισκόταν στον θρόνο. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς το δίστιχο του Χριστιανόπουλου έγινε διάσημο σ' όλο τον κόσμο (χωρίς να ξέρουν ότι είναι δικό του) - Μικροπράγματα

Άρης Δημοκίδης / Πώς το δίστιχο του Χριστιανόπουλου έγινε διάσημο σ' όλο τον κόσμο (χωρίς να ξέρουν ότι είναι δικό του)

Το μεγαλύτερο ελληνικό viral παγκοσμίως είναι ένα δίστιχο του Ντίνου Χριστιανόπουλου. Με αφορμή τη χρήση του απ' την Μέγκαν Μάρκλ βρίσκουμε πώς ξεκίνησαν όλα
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Λόρεν Γκρίνφιλντ: «Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω χρήματα, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ