Hit Man: Όχι απλώς μία ακόμη ρομαντική κομεντί

Hit Man ***1/2 Facebook Twitter
Η χημεία μεταξύ Πάουελ και Αρζόνα συγχωρεί κάποιες σεναριακές αναληθοφάνειες..
0

Ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ του αγωνιώδους και σε πραγματικό χρόνο γυρισμένου Tape, των animation αιχμής A scanner darkly και Waking Life και των εξαιρετικών, και τόσο διαφορετικών σχολικών κομεντί ενηλικίωσης, Dazed and Confused και School of Rock δεν θα καταδεχόταν να κάνει απλώς μία ακόμη ρομαντική κομεντί – άλλωστε έχει δοκιμάσει την επίδραση του χρόνου στο συναίσθημα στην τριλογία του Before.

Το Hit Man προσεγγίζει τη λεπτή γραμμή που χωρίζει την πραγματική ταυτότητα από τη συνεχή παράσταση που δίνουμε δημόσια είτε για να κρύψουμε τις αδυναμίες μας είτε γιατί έτσι έχουμε μάθει πως θα αρέσουμε περισσότερο και θα γοητεύσουμε. Ο Τεξανός δημιουργός έγραψε το σενάριο μαζί με τον πρωταγωνιστή Γκλεν Πάουελ (με τον οποίο συνδέεται με πολυετή φιλία) πάνω σε παλιότερο άρθρο εφημερίδας, κατά το οποίο ένας καθηγητής Φιλοσοφίας, ο Γκάρι Τζόνσον, δεινός αναλυτής συμπεριφοράς και ψυχισμού και υπόδειγμα ταλαντούχου δασκάλου για τους πιστούς φοιτητές του, συνεργάζεται στενά με την αστυνομία παριστάνοντας τον πληρωμένο εκτελεστή για να αποκαλύπτει τα δόλια σχέδια επίδοξων κακοποιών, προλαβαίνοντας το επικείμενο έγκλημά τους.

Στο περιθώριο της ψυχαγωγικής ποιότητας του σοφιστικέ Hit Man, ο Λινκλέιτερ, ταυτόχρονα με τις συνέπειες μιας εσφαλμένης αισθηματικής επιλογής, διερωτάται για τη φύση του εκτελεστή, μια μυθολογική κατασκευή από το σινεμά και την pop κουλτούρα, που εδώ για πρώτη φορά εξετάζεται σε ένα πιο υπαρξιακό επίπεδο, πέρα από το λογοπαίγνιο του άνδρα που χτυπάει και «την πέφτει», στο ίδιο ρήμα.

Είναι άσος στις μεταμφιέσεις και, κυρίως, ψυχολογεί τα θύματά του καίρια και αποτελεσματικά, παίρνοντας ικανή και ασφαλή απόσταση από τον ντροπαλό εαυτό του χάρη στην περσόνα που κάθε φορά ενσαρκώνει. Οι περισσότερες από τις προσωπικότητες που ενδύεται είναι εξωφρενικές και ο Λινκλέιτερ δράττεται της ευκαιρίας για να δημιουργήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για μια ιλαρή κωμωδία στις συνδέσεις του αστυνομικού θρίλερ που κάθε φορά διακόπτεται με τη σύλληψη του δράστη, μέχρι την έλευση της εντυπωσιακής Μάντισον Φιγκουερόα Μάστερς, μιας γυναίκας που τον συναντά έντρομη και τον παρακαλεί να «καθαρίσει» τον κακοποιητή σύζυγό της, ώσπου ανακαλεί την απόφασή της, αναγκάζοντάς τον έτσι να υποπέσει στο πρώτο του παράπτωμα στα μάτια της υπηρεσίας που μέχρι τούδε τον εμπιστευόταν για το άψογο σκορ του και τον θαύμαζε για τις εξωπραγματικές επιδόσεις που είχε σε επίπεδο προσαρμοστικότητας και μεταμόρφωσης.

Hit Man ***1/2 Facebook Twitter
Ο Λικνκλέιτερ δένει τα ετερόκλητα στοιχεία του Hit Man με ζηλευτή κινηματογραφικότητα, μια δημιουργική συμπλοκή των ειδών που ρέει και δεν ξενίζει, αναδεικνύοντας τον Πάουελ σε χαρισματικό πρωταγωνιστή

Από εκεί ξεκινά η ρομαντική κομεντί μιας ταινίας με κυριολεκτικά πολλά πρόσωπα, όλα έξοχα μπλεγμένα στο κοκτέιλ του σέξι love story που απειλείται από έναν άβγαλτο και ανασφαλή ερωτευμένο και μια μυστηριώδη καλλονή που κινδυνεύει να παρεξηγηθεί από την ειλικρίνειά της. Η χημεία μεταξύ Πάουελ και Αρζόνα συγχωρεί κάποιες σεναριακές αναληθοφάνειες, κυρίως όμως ο σκηνοθέτης της ταινίας, λίγο πριν αναλάβει το τιτάνιο, αλά Boyhood εγχείρημα των αποσπασματικών εικοσαετών γυρισμάτων της διασκευής του Merrily we roll along, διασκεδάζει σοβαρά με πιο ελαφρύ υλικό.

Όπως ένας πρωταθλητής στην κολύμβηση ξεχωρίζει για την πλευστότητά του, έτσι και ο Λικνκλέιτερ δένει τα ετερόκλητα στοιχεία του Hit Man με ζηλευτή κινηματογραφικότητα, μια δημιουργική συμπλοκή των ειδών που ρέει και δεν ξενίζει, αναδεικνύοντας τον Πάουελ σε χαρισματικό πρωταγωνιστή έναν χρόνο μετά την τεράστια εμπορική επιτυχία του πνιγμένου στα κλισέ Λατρεύω να σε μισώ. Εδώ πείθει απόλυτα για μια βαθιά αμφιβολία που υπονομεύει την αυτοπεποίθησή του, ίσως επειδή δίπλα του δεν έχει τη μονοδιάστατη Σίντνεϊ Σουίνι αλλά την εκφραστική Άντρια Αρζόνα που καθοδηγείται σωστά στις αποχρώσεις του χαρακτήρα της, πάντα με κέφι και ενέργεια.

Hit Man ***1/2 Facebook Twitter
Το Hit Man προσεγγίζει τη λεπτή γραμμή που χωρίζει την πραγματική ταυτότητα από τη συνεχή παράσταση που δίνουμε δημόσια είτε για να κρύψουμε τις αδυναμίες μας είτε γιατί έτσι έχουμε μάθει πως θα αρέσουμε περισσότερο και θα γοητεύσουμε.

Στο περιθώριο της ψυχαγωγικής ποιότητας του σοφιστικέ Hit Man, ο Λινκλέιτερ, ταυτόχρονα με τις συνέπειες μιας εσφαλμένης αισθηματικής επιλογής, διερωτάται για τη φύση του εκτελεστή, μια μυθολογική κατασκευή από το σινεμά και την pop κουλτούρα, που εδώ για πρώτη φορά εξετάζεται σε ένα πιο υπαρξιακό επίπεδο, πέρα από το λογοπαίγνιο του άνδρα που χτυπάει και «την πέφτει», στο ίδιο ρήμα.

Η ταινία «Hit Man» κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους στις 4/7.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Oscar stories: Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Pulp Fiction / Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Από το αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ μέχρι τη σαρωτική διάκριση της Εμίλια Πέρεζ με τις 13 υποψηφιότητες, η πορεία των ξενόγλωσσων ταινιών στα Όσκαρ είναι γεμάτη από σταθμούς που αμφισβητούν και αναμορφώνουν τα όρια του κινηματογράφου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Μυθολογίες / «Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Παραγνωρισμένα διαμάντια, ένας Σουηδός ημίθεος και χαρακτήρες που ξεπερνούν τα βιβλία από τα οποία γεννήθηκαν: ο σκηνοθέτης μοιράζεται τις ταινίες που τον σημάδεψαν καθώς και την αγαπημένη του αφίσα για καθεμιά από αυτές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Οθόνες / 12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Για όσους δεν έχουν αρκετό χρόνο, αλλά θέλουν να τηρήσουν τη σινεφιλική τους δίαιτα, και για παραπονούμενους ότι η διάρκεια των ταινιών «έχει μεγαλώσει πολύ», ξεψαχνίσαμε τις πλατφόρμες και τους καταλόγους τους και παρουσιάζουμε 12 ταινίες που δεν υπερβαίνουν τη μιάμιση ώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ