Η Ναταλί Μπάι μεταμορφώνεται σε μια ξανθιά με Μερσεντές για μια ιστορία γυναικείας εκδίκησης

Η Ναταλί Μπάι μεταμορφώνεται σε μια ξανθιά με Μερσεντές για μια ιστορία γυναικείας εκδίκησης Facebook Twitter
Ναταλί Μπάι
0

Η Γυναίκα με τη Μερσεντές βασίζεται στο μυθιστόρημα "Moka" της Τατιάνα ντε Ρονέ και ακολουθεί μια γυναίκα (Εμμανουέλ Ντεβός) που ενώ αναρρώνει, προσπαθώντας να ξεχάσει τον πρόσφατο θάνατο του γιου της, ξεκινά μόνη της έρευνα για τον εντοπισμό του δράστη. Η αναζήτησή της την φέρνει κοντά σε μια εντυπωσιακή ώριμη ξανθιά γυναίκα που εκ πρώτης όψεως δε θυμίζει κάποια γνωστή γαλλίδα ηθοποιό. Παρατηρώντας την καλύτερα στις επόμενες σκηνές, βλέπουμε ότι πίσω από αυτή τη μεταμόρφωση κρύβεται η Ναταλί Μπάι, που τα τελευταία 40 χρόνια έχει συνεργαστεί με τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες της Γαλλίας.


Ξεκινώντας τη δεκαετία του '70 με συμμετοχές σε κάποιες από τις τελευταίες ταινίες του Φρανσουά Τρυφώ (Αμερικανική Νύχτα, Το Πράσινο Δωμάτιο), δούλεψε με τον Μορίς Πιαλά και τον Ζαν Λικ Γκοντάρ, βρέθηκε σε διεθνείς παραγωγές όπως το Πιάσε με Αν Μπορείς του Σπίλμπεργκ και στηρίζει πάντα νέα ονόματα κάθε γενιάς. Όσοι αγαπούν τον Ξαβιέ Ντολάν θα τη θυμούνται στο Λόρενς για Πάντα, αλλά και στο πρόσφατο Ακριβώς το τέλος του κόσμου, παλιότερα είχε συνεργαστεί με τον Γκιγιόμ Κανέ, τώρα τη βλέπουμε σε ταινία του Φρεντερίκ Μερμού (σκηνοθέτη αρκετών επεισοδίων της πετυχημένης σειράς Les Revenants). Λίγο πριν την έξοδο της Γυναίκας με τη Μερσεντές στους κινηματογράφους της χώρας μας, μας μιλά για τον διαφορετικό της ρόλο, αλλά και την ανάγκη της να συνεργάζεται με τους σκηνοθέτες που ορίζουν κάθε εποχή.

Σε ό,τι αφορά τον εαυτό μου, δε μπορώ να διηγηθώ προσωπικές ιστορίες εκδίκησης. Δεν είναι μέρος του χαρακτήρα μου.

— Ποιο ήταν ο βασικό σας κίνητρο για να συμμετέχετε στην ταινία; Τι ήταν αυτό που σας κίνησε την περιέργεια στο σενάριο;

Ο ρόλος μου ήταν κάπως διαφορετικός από αυτούς που έχω συνήθως ενώ και η ιστορία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Βέβαια είναι και θέμα ανθρώπων. Ήθελα κάποια στιγμή να συνεργαστώ με τον Φρεντερίκ Μερμού, όπως φυσικά και με την Εμμανουέλ Ντεβός, μια από τις καλύτερες, για μένα, Γαλλίδες ηθοποιούς των τελευταίων χρόνων. Νομίζω πως ο συνδυασμός όλων αυτών ήταν αρκετός για μένα.


— Η Γυναίκα με τη Μερσεντές είναι πρωτίστως μια ιστορία εκδίκησης, ώστε να γιατρευτεί σταδιακά μια απώλεια. Πιστεύετε σε κάτι τέτοιο;

Σε ό,τι αφορά τον εαυτό μου, δε μπορώ να διηγηθώ προσωπικές ιστορίες εκδίκησης. Δεν είναι μέρος του χαρακτήρα μου. Η ταινία όμως μιλά για μια ακραία περίπτωση, όπως είναι ο θάνατος ενός παιδιού, και πραγματικά δε γνωρίζω πως θα αντιδρούσα σε κάτι τόσο τραγικό.


— Επίσης το σχέδιο οργανώνεται μόνο από τη μητέρα – ο πατέρας μοιάζει απών. Είναι συνήθως πιο πιστευτό κάτι τέτοιο, ότι δηλαδή ο πόνος της μητέρας είναι μεγαλύτερος;

Δε νομίζω. Ο χαρακτήρας της Ντεβός κάνει όσα κάνει λόγω του πως σκέφτεται γενικά στη ζωή, όχι μόνο επειδή έχει το ρόλο της μητέρας που πρέπει να κάνει κάτι. Αντίστοιχα και ένας πατέρας θα μπορούσε να τα κάνει όλα αυτά.

Η Ναταλί Μπάι μεταμορφώνεται σε μια ξανθιά με Μερσεντές για μια ιστορία γυναικείας εκδίκησης Facebook Twitter
Όταν ο Φρεντερίκ μου περιέγραψε τον χαρακτήρα μου, αμέσως φαντάστηκα μια φανταχτερή ξανθιά με κάπως υπερβολικό ντύσιμο


— Αλλάξατε αρκετά την εξωτερική σας εμφάνισή για τους σκοπούς της ταινίας. Πως αντιδράσατε όταν σας πρότειναν αυτές τις αλλαγές;

Η ιδέα της μεταμόρφωσής ήταν δική μου. Όταν ο Φρεντερίκ μου περιέγραψε τον χαρακτήρα μου, αμέσως φαντάστηκα μια φανταχτερή ξανθιά με κάπως υπερβολικό ντύσιμο. Όταν βρίσκομαι στην επαρχία, πολλές φορές μου αρέσει να παρατηρώ γυναίκες σε κομμωτήρια και κέντρα ομορφιάς, έχουν αυτή την υπερβολή που βγάζει και ο χαρακτήρας μου, ειδικά αυτές που βρίσκονται σε ηλικία παρόμοια με τη δική μου.

— Μοιράζεστε αρκετές και έντονες σκηνές με τη Ντεβός μέσα στην ταινία. Πως ήταν η συνεργασία σας.

Λειτουργούμε και οι 2 σχεδόν με τον ίδιο τρόπο, γι' αυτό ήταν όλα απλά και διασκεδαστικά. Βρεθήκαμε όντως σε αρκετές σκηνές μαζί, αλλά είχαμε από την αρχή την τέλεια αρμονία και η όλη εμπειρία ήταν πολύ ευχάριστη.


— Έχετε μια μεγάλη πορεία στο γαλλικό σινεμά και εδώ και χρόνια σας βλέπουμε συχνά σε ταινίες νεότερων σκηνοθετών. Πιστεύετε πως αυτή η νέα γενιά είναι ικανή να κρατήσει την παράδοση του σινεμά της χώρας σας;

Από τότε που ξεκίνησα να συμμετέχω σε ταινίες, αλλά και πριν από αυτό, στη Γαλλία κάθε γενιά είχε σημαντικούς σκηνοθέτες, δε νομίζω να έχει υπάρξει ποτέ κενό. Και επίσης σε κάθε γενιά υπάρχουν και λιγότερο ικανοί σκηνοθέτες, δεν είναι μόνο τωρινό το φαινόμενο. Εγώ κάποια στιγμή αποφάσισα πως είναι στο χέρι μου να επιλέξω αν θα συνεργάζομαι με τους καλύτερους ή όχι και αυτό ισχύει για όλους τους ηθοποιούς. Εφόσον δουλεύεις σε αυτή την κατεύθυνση και τα καταφέρεις, είναι μεγάλη τύχη κάτι τέτοιο, να μπορείς να επιλέγεις τους συνεργάτες σου από ένα σημείο και έπειτα.


— Μιλώντας για σημαντικούς σκηνοθέτες, διάβασα πως ο επόμενος ρόλος σας θα είναι σε ταινία του Ξαβιέ Μποβουά (Ενώπιον Θεών και Ανθρώπων). Μπορείτε να μας πείτε κάποιες λεπτομέρειες για τον ρόλο και την ταινία.

Είναι μια πολύ δυνατή οικογενειακή ιστορία, βασισμένη στο βιβλίο του Ερνέστ Περοσόν, Οι Φύλακες. Συμβαίνει κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, όταν όλοι οι άνδρες μιας οικογένειας φεύγουν για να πολεμήσουν και οι γυναίκες μένουν πίσω για να συντηρήσουν την οικογενειακή φάρμα. Εγώ έχω τον ρόλο της μητέρας, της αρχηγού δηλαδή που μένει πίσω και πρέπει να προσέχει τις υπόλοιπες γυναίκες.

 
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ