Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν στα 85: «Ήμουν πάντα ισότιμο μέλος της αντροπαρέας, οπότε κανείς δεν μου την έπεφτε χοντρά» Facebook Twitter
«Ήμουν πάντα συνηθισμένη στην ιδέα ότι βρίσκομαι σε μια δουλειά όπου ένα ελαφρύ χτύπημα στον πισινό αποτελούσε φιλικό κομπλιμέντο. Κανείς δεν το προχώρησε παραπάνω μαζί μου επειδή με φοβόντουσαν».

Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν στα 85: «Ήμουν πάντα ισότιμο μέλος της αντροπαρέας, οπότε κανείς δεν μου την έπεφτε χοντρά»

3

Αγαπημένη πρωταγωνίστρια σε αναρίθμητες κλασικές ταινίες αλλά και με μια παράλληλη ζωή ως πολυγραφότατη συγγραφέας μπεστ σέλερ βιβλίων στα οποία εξερευνά τις αναμνήσεις από προηγούμενες ζωές της και διάφορα άλλα μεταφυσικά φαινόμενα, η θρυλική σταρ απομένει ως ένας από τους τελευταίους ζωντανούς συνδέσμους με τις ένδοξες εποχές του Χόλιγουντ. «Η αφέλεια στη νεότητα μπορεί να αποτελέσει ένα πανίσχυρο όπλο» δηλώνει σε μια από τις πολύ σπάνιες συνεντεύξεις της στους New York Times, μιλώντας μεταξύ άλλων για τον Χίτσκοκ, την «παλιοπαρέα» του Rat Pack, τον Πίτερ Σέλερς, τον αδελφό της Γουόρεν Μπίτι και τον μεγάλο ίσως έρωτα της ζωής της, τον Ρόμπερτ Μίτσαμ.

Περί υποκριτικής

«Δεν ξέρω πώς να υποκρίνομαι. Δεν ξέρω πώς να αναπτύσσω έναν χαρακτήρα. Δεν είμαι η Μέριλ Στριπ. Είναι η καλύτερη που υπάρχει αλλά δεν θέλω να το κάνω με τον τρόπο της. Δεν θέλω να είμαι ο χαρακτήρας, θέλω να βλέπω τον εαυτό μου να παίζει τον χαρακτήρα. Η βαθιά συνειδητοποίηση του ποιος είσαι είναι διαφορετική από την βαθιά συνειδητοποίηση του πώς υποκρίνεσαι».

Ήμουν πάντα συνηθισμένη στην ιδέα ότι βρίσκομαι σε μια δουλειά όπου ένα ελαφρύ χτύπημα στον πισινό αποτελούσε φιλικό κομπλιμέντο. Κανείς δεν το προχώρησε παραπάνω μαζί μου επειδή με φοβόντουσαν.

«Προτιμώ το συνεργείο από τους ηθοποιούς»

«Ο βασικός λόγος που μου αρέσει ακόμα να δουλεύω είναι το συνεργείο, όλοι αυτοί οι διαφορετικοί άνθρωποι που εργάζονται στο γύρισμα και είναι σα να αποτελούν έναν ολόκληρο πολιτισμό σε μικρογραφία. Αν με ρωτήσεις να σου πω ένα παράδειγμα επιτυχημένου πολιτισμού, θα σου απαντήσω: Το κινηματογραφικό πλατό».

Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν στα 85: «Ήμουν πάντα ισότιμο μέλος της αντροπαρέας, οπότε κανείς δεν μου την έπεφτε χοντρά» Facebook Twitter
Με την Ντέμπρα Γουίνγκερ στις "Σχέσεις Στοργής" (1983)

Η πιο οδυνηρή ανάμνηση από γύρισμα ταινίας

«Η πιο δύσκολη εμπειρία που είχα σε γύρισμα ταινίας ήταν στις "Σχέσεις Στοργής" με την Ντέμπρα Γουίνγκερ. Ω Θεέ μου! Την συνάντησα ξανά πριν μερικά χρόνια σ΄ ένα εστιατόριο και μου ζήτησε συγνώμη βασικά».

Ο Μπομπ Φόσι, ο Σινάτρα, ο Ντιν Μάρτιν και τ΄άλλα παιδιά

«Με τον Μπομπ [Φόσι] είχαμε στενή φιλική σχέση, αλλά ποτέ του δεν έκανε καμιά περίεργη κίνηση. Ποτέ. Ούτε βέβαια και ο Φρανκ Σινάτρα ή ο Ντιν Μάρτιν. Δεν ήμουν ποτέ στόχος σεξουαλικών υπαινιγμών. Ήμουν ισότιμο μέλος της αντροπαρέας και δεν υπήρχε λόγος να θυσιάσουμε τη φιλία μας. Αν μη τι άλλο, ο Φρανκ και ο Ντιν με προστάτευαν όταν πήγαινα να κάνω καμιά ανοησία»

Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν στα 85: «Ήμουν πάντα ισότιμο μέλος της αντροπαρέας, οπότε κανείς δεν μου την έπεφτε χοντρά» Facebook Twitter
Με τον Φρανκ Σινάτρα και τον Ντιν Μάρτιν στο "Some came Running" (1958)

Για τον Χίτσκοκ και την παρενόχληση πολύ πριν το #MeToo

«Ήμουν στο Χόλιγουντ από τα 18 μου. Πιτσιρίκα δούλεψα με τον Χίτσκοκ. Δεν μου έκανε αυτά που άκουσα μετά ότι έκανε σε άλλες γυναίκες. Από την άλλη βέβαια, εγώ δεν ήμουν ξανθιά και λεπτή και αιθέρια».

«Ήμουν πάντα συνηθισμένη στην ιδέα ότι βρίσκομαι σε μια δουλειά όπου ένα ελαφρύ χτύπημα στον πισινό αποτελούσε φιλικό κομπλιμέντο. Κανείς δεν το προχώρησε παραπάνω μαζί μου επειδή με φοβόντουσαν».

Για τον Πίτερ Σέλερς και την «διαρροή» στην αύρα του

«Ο Πίτερ Σέλερς είχε μια "διαρροή" στην αύρα του που του επέτρεπε να θυμάται εμπειρίες από προηγούμενες ζωές κα να τις χρησιμοποιεί στους διαφορετικούς χαρακτήρες που υποδυόταν. Όταν γυρίζαμε το "Being There" («Να είσαι εκεί, κύριε Τσανς»), πίστευε πραγματικά ότι είναι ο Τσάνσι Γκάρντινερ και ότι εγώ είμαι η Ιβ. Πίστευε ότι είναι πραγματικά ερωτευμένος μαζί μου. Παλιότερα είχαμε υπάρξει κολλητοί στα πάρτι του τζετ σετ. Έκανα τρελή παρέα μαζί του και με τον Πίτερ Ο' Τουλ όποτε βρισκόμουν στο Λονδίνο ή στο Παρίσι. Μέναμε ξάγρυπνοι για τρεις νύχτες σερί. Εγώ συνήθως φρόντιζα να μην σωριάζονται διαρκώς κάτω από το μεθύσι.

Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν στα 85: «Ήμουν πάντα ισότιμο μέλος της αντροπαρέας, οπότε κανείς δεν μου την έπεφτε χοντρά» Facebook Twitter
Με τον Χίτσκοκ και τον Τζον Φορσάιθ στα γυρίσματα του "The Trouble with Ηarry" (1955)
Η Σίρλεϊ ΜακΛέιν στα 85: «Ήμουν πάντα ισότιμο μέλος της αντροπαρέας, οπότε κανείς δεν μου την έπεφτε χοντρά» Facebook Twitter
Με τον Πίτερ Σέλερς στο "Being There" (1979)

Για τον αδελφό της, τον Γουόρεν Μπίτι

«Είμαστε διαφορετικοί – αυτός είναι του δεξιού ημισφαιρίου του εγκεφάλου κι εγώ του αριστερού, της λογικής και της φαντασίας αντίστοιχα δηλαδή – αλλά μοιραζόμαστε μια κοινή αντίληψη περί σωστού και δικαίου, ίσως επειδή ο μπαμπάς μας ήταν επιθεωρητής σχολείων και η μαμά μας δασκάλα».

Για τον Ρόμπερτ Μίτσαμ

«Είχε χτίσει ολόκληρο παραμύθι για την άγρια και περιπετειώδη ζωή του πριν το Χόλιγουντ, αλλά ήταν εξαιρετικός, χωρίς αμφιβολία. Μπορούσε να διαβάσει ταχύτατα ένα σενάριο και να στο απαγγείλει ολόκληρο απ' έξω αμέσως μετά. Ήταν ιδιοφυής, αλλά δεν ήθελε να το ξέρει κανείς. Ήταν πολύ ευαίσθητος και ένα από τα πράγματα που τον έκαναν τόσο ελκυστικό για μένα ήταν το ότι δεν μπορούσα να βγάλω άκρη σχετικά με το ποιος ήταν ακριβώς. Αυτό μου έδινε κάτι να κάνω».

Με στοιχεία από τους New York Times

Οθόνες
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
"Ήμουν πάντα συνηθισμένη στην ιδέα ότι βρίσκομαι σε μια δουλειά όπου ένα ελαφρύ χτύπημα στον πισινό αποτελούσε φιλικό κομπλιμέντο. Κανείς δεν το προχώρησε παραπάνω μαζί μου επειδή με φοβόντουσαν." Μπορεί να μην το προχώρησε κάνεις παραπάνω, αλλά και το ελαφρύ χτύπημα στον πισινό είναι σεξουαλική παρενόχληση, δεν είναι φιλικό κομπλιμέντο (αν ήταν κομπλιμέντο, τότε θα χτυπούσαν και τους άντρες στον πισινό). Και αυτό που προσπαθούμε σήμερα οι γυναίκες είναι να σταματήσουμε να "είμαστε συνηθισμένες" στην σεξουαλική παρενόχληση.
Kαλά, δοκιμάστε να κάνετε το 1/1000 από τα έργα και ημέρες της θεάρας Shirley και μετά μοιραστείτε το (αχρείαστο) σχόλιο σας περί πατριαρχίας. Αντε με ολους τους "αγανακτισμενους" που πρέπει να διαβάζουμε την αποψαρα τους για ολους και για όλα καθε φορά.