Νίκος Γραμματικός: «Μα, σας είπα, δεν κάνω θέατρο!»

Νίκος Γραμματικός: «Η τέχνη είναι το μεγαλύτερο αντίδοτο που εφηύρε ο άνθρωπος απέναντι στον θάνατο» Facebook Twitter
«Οι ταινίες μου είναι ατελείς και πληρωμένες όπως εγώ, αλλά δεν μιλάω μόνο για τους καλλιτέχνες. Μιλάω και γι’ αυτόν που φτιάχνει ένα ωραίο κρασί, ένα ωραίο παπούτσι με πάθος…» Φωτ.: Freddie F./ LIFO
0

«Βασιλιάς», «Απόντες», «Νυχτολούλουδα», ταινίες που έχουν αφήσει βαθύ αποτύπωμα στο σώμα του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου – αλλά και στην καρδιά όσων τις έχουν αγαπήσει. Ενώ όμως οι ταινίες του Νίκου Γραμματικού εξακολουθούν να προβάλλονται αδιάκοπα σε αφιερώματα και ειδικές προβολές, κερδίζοντας ολοένα και περισσότερους νέους οπαδούς, ο ίδιος επιστρέφει στην ενεργό δράση με ένα θεατρικό, ανεβάζοντας το «Ο Σαίξπηρ ζει στο καταφύγιο», το τελευταίο έργο του Γιώργου Σκούρτη, με τον Θοδωρή Ζουμπουλίδη στον πρώτο (και μοναδικό) ρόλο. Γι’ αυτό το παράδοξο –και πολλά άλλα ακόμα– μιλήσαμε στη συνέντευξη που ακολουθεί, λίγες μέρες πριν από την πρεμιέρα του έργου στον Μικρό Κεραμεικό.

― Από το σινεμά στο θέατρο;
Μα εγώ δεν κάνω θέατρο! Το σινεμά είναι η ζωή μου, από παιδί ακόμα, όταν πήγαινα από το ένα σινεμά στο άλλο στη Σαλαμίνα, όπου γεννήθηκα και μεγάλωσα. Βλέπαμε γουέστερν διαρκώς, είχε οκτώ θερινά η Σαλαμίνα τότε. Εκεί έζησα το δικό μου «Cinema Paradiso», που όταν το είδα είπα «τον καργιόλη, μου το έκλεψε!».

Δούλευα τότε στο περίφημο Αττικόν, όπου συνέβαινε κάτι πιο ενδιαφέρον από την ταινία του Τορνατόρε. Έπαιζε, ας πούμε, το σινεμά τους «Τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας», και έγραφε από κάτω το φοβερό «Και μία έκπληξη!», που όλοι καταλάβαιναν περί τίνος επρόκειτο. Και αυτό μπορούσε να συμβεί μέσα στη «Σιωπή» του Μπέργκμαν και μέσα στο «Σολάρις» του Ταρκόφσκι. Έλεγα στο αφεντικό, Βαγγέλης το όνομά του, «Βαγγέλη, γιατί το κάνουμε αυτό;».

Έρχονται και με ρωτάνε, «γιατί ο σκηνοθέτης του “Βασιλιά” και των “Απόντων” δεν κάνει ταινία;». Δεν ξέρω λοιπόν γιατί ρωτάνε μόνο τον σκηνοθέτη πότε θα ξανακάνει ταινία, και δεν ρωτάνε και τους παραγωγούς.

― Ναι, αλλά οι επιλογές πρωτοκλασάτες!
Ήταν φοβερός ο Βαγγέλης. Αγράμματος, σχεδόν αναλφάβητος, αλλά μου έλεγε «Νίκο μου, δεν τα μπορώ τα πολύ εμπορικά, εμένα με συγκινεί ο Φελίνι, ο Μπέργκμαν, ο Ταρκόφσκι». Έκανα τον σταυρό μου εγώ. Στο μεταξύ, η τσόντα, τσόντα. Και ο κόσμος στο σινεμά περίμενε και φώναζε κιόλας: «Μάτσε, ρίχ’το!». «Μάτσε» ήταν το παρατσούκλι του. Εγώ ήμουν μικρός τότε, για να ρίξω την τσόντα έκανα μονόζυγο, δεν έφτανα τη μηχανή. Μιλάμε τώρα για δεκάλεπτα φιλμάκια, hardcore – την ώρα που έχεις κόψει τον Ταρκόφσκι στη μέση. Μεγαλοφυή πράγματα! Όταν μεγάλωσα, και το Αττικόν δεν υπήρχε πια, πηγαίναμε στο Φως του Πειραιά για «Δυο έργα καράτε / σεξ». Έχω τον Πειραιά μέσα μου, παρότι Παναθηναϊκός.

Νίκος Γραμματικός: «Η τέχνη είναι το μεγαλύτερο αντίδοτο που εφηύρε ο άνθρωπος απέναντι στον θάνατο» Facebook Twitter
Απόντες (1996)

― Αντιδραστικός από μικρός;
Ε, όλοι Ολυμπιακοί ήταν στη Σαλαμίνα, δεν έπρεπε να υπάρχει και ένας Παναθηναϊκός; Άσε που ήταν τη χρονιά που είχε πάει στο Γουέμπλεϊ. Με θυμάμαι να το βλέπω στη μία τηλεόραση που είχε τότε η γειτονιά, σε ένα υποκατάστημα του ΟΠΑΠ που είχε ένας χουντικός.

― Να αφήσουμε λίγο την μπάλα και το σινεμά και να ξαναπάμε στο θέατρο.
Μα, σας είπα, δεν κάνω θέατρο!

― Αφού σε λίγες μέρες ανεβαίνει η παράσταση την οποία σκηνοθετείς.
Αυτά που λέτε είναι (σ.σ.: με απαξίωση) πραγματολογικά και ρεαλιστικά! Και στις πρόβες που κάνουμε φωνάζω «στοπ», «κατ», «πάμε πάλι»… Η παράσταση πάντως προέκυψε μέσα από τη σχέση μου με τον Γιώργο Σκούρτη, έτσι βρέθηκε στα χέρια μου το έργο. Με τον Σκούρτη πρωτοσυναντηθήκαμε το 1996, στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, τη βραδιά που παίχτηκαν οι «Απόντες».

Ένας φίλος με πήγε στον Μύλο και μου είπε «ο Σκούρτης θέλει να σε γνωρίσει» − θυμάμαι τα βουρκωμένα μάτια του. Εγώ τον ήξερα, συχνάζαμε στα ίδια μέρη άλλωστε, και πήγαινα μάλιστα και στο δικό του μπαρ, τη Ράμπα, που ήταν στην Οικονόμου − ή στην Τσαμαδού, έχουν περάσει εκατό χρόνια. Γίναμε φίλοι αμέσως. «Μικρό» με φώναζε πάντα, εκτός από όταν τον τσάντιζα, τότε μόνο με έλεγε «Γραμματικό». Κάθε βράδυ τον έβρισκα με τον φίλο του, τον σπουδαίο συγγραφέα Μπάμπη Τσικληρόπουλο.

Νίκος Γραμματικός: «Η τέχνη είναι το μεγαλύτερο αντίδοτο που εφηύρε ο άνθρωπος απέναντι στον θάνατο» Facebook Twitter
Νυχτολούλουδα (1998)

― Ωραίες συναντήσεις αυτές.
Ήταν τιμή μου! Όταν μερικές φορές η κουβέντα ξέφευγε, καθόμουν ανάμεσά τους για να τους ηρεμήσω και ο Σκούρτης μου έλεγε «έλα να κάτσεις, μπας και ενώσεις κάτι από την άβυσσο που μας χωρίζει». Παίζαμε και μπιλιάρδο μαζί – και μετά ραντεβού στην μπάρα. Ποτέ μου δεν τον είδα μεθυσμένο και οι σιωπές μας δεν ήταν ποτέ αμήχανες. Του Σκούρτη επίσης του άρεσε να διαβάζει τα έργα του – γινόντουσαν συναντήσεις στο σπίτι του, μαζευόντουσαν φίλοι του, άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών, κι εκείνος μας διάβαζε το καινούργιο του έργο ή την καινούργια του νουβέλα.

Το φοβερό με τον Σκούρτη είναι το πώς αντιστρέφει τους κώδικες του Ευριπίδη: ο Ευριπίδης παίρνει τους ανθρώπους του μύθου και τους φέρνει στην καθημερινή ζωή. Ο Σκούρτης κάνει το ανάποδο: παίρνει ανθρώπους σαν κι εμάς και τους ανεβάζει στο επίπεδο του μύθου. Είχα διαβάσει δυο draft του «Σαίξπηρ» πριν δημοσιευτεί, και αρκετές σημειώσεις του. Μάλιστα επρόκειτο να παιχτεί, να ανέβει δηλαδή, θα έπαιζε ο Κώστας Μεσσάρης. Δεν ξέρω τι συνέβη εκεί.

― Τι συμβαίνει στο έργο;
Ένας συγγραφέας βρίσκεται εγκλωβισμένος σε ένα θέατρο, ενώ έξω γίνεται πόλεμος. Τη μέρα που έχει αποφασίσει να αυτοκτονήσει, βρίσκει ένα πορτρέτο του Σαίξπηρ. Εκεί αρχίζει μια συνομιλία. Ένα ρέκβιεμ είναι το έργο – είναι το τελευταίο που έγραψε ο Σκούρτης, άλλωστε, εντελώς αυτοβιογραφικό.

― Τελικά, το ανεβάζεις εσύ.
Χάρη στον Θοδωρή Ζουμπουλίδη, τον πρωταγωνιστή μου, που οι περισσότεροι τον ξέρουν από τις εμφανίσεις του στην αμερικανική τηλεόραση (σ.σ.: ως Theo Alexander, ο Ζουμπουλίδης είχε κάνει θραύση στις ΗΠΑ ενσαρκώνοντας τον γκέι βρικόλακα Τάλμποτ στη δημοφιλή σειρά «True Blood»). Να το ξεκαθαρίσω εξαρχής: δίχως τον Θοδωρή, έργο δεν υπήρχε. Τον είχα γνωρίσει χρόνια πριν, στη στοά Κούπερ, είχε έρθει μαζί με τον Τάσο τον Νούσια, που είναι σαν αδελφός για εμένα. Επάνω στην μπάρα αυτή ξεκίνησε μια κουβέντα, η οποία συνεχίζεται ακόμα. Αυτός λοιπόν είχε την ιδέα και αποφασίσαμε να δουλέψουμε μαζί. Απέκτησα με τα παιδιά μια ξεχωριστή γλώσσα συνεννόησης, και με τον Θοδωρή και με τη γυναίκα του, την Ευτυχία, που κάνει την παραγωγή.

Νίκος Γραμματικός: «Η τέχνη είναι το μεγαλύτερο αντίδοτο που εφηύρε ο άνθρωπος απέναντι στον θάνατο» Facebook Twitter
Βασιλιάς (2002)

Μου έριξαν μια κλωτσιά. Και εγώ όταν μου ρίχνουν μια κλωτσιά, βουτάω στα βαθιά. Στο τέλος, άλλωστε, ο Θοδωρής, ως γνήσιος καλλιτέχνης, θα φάει το λούκι –για θέατρο μιλάμε, είναι όλη η παράσταση επάνω του– και είμαι τυχερός καθώς είναι ένας εξαιρετικός συνεργάτης και ηθοποιός∙ μιλάμε άλλωστε την ίδια γλώσσα όσον αφορά στην αφήγηση και τη δραματουργία. Εγώ είχα τις σημειώσεις του Σκούρτη, και τα δυο draft, όπως σου είπα. Χρησιμοποίησα και το έργο και τα draft και τις σημειώσεις, γιατί υπήρχαν εκεί μέσα πράγματα που έπρεπε να ακουστούν, να ειπωθούν. Ο Σκούρτης τα έκοψε μετά, για να μείνει το έργο στη μία ώρα, και να παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ Αθηνών.

― Αξιοσημείωτο που ο ίδιος δεν είχε θέμα να σου στείλει τα draft και τις σημειώσεις του.
Μα τι θέμα να είχε, αφού μου τα έστελνε για να πλακωθούμε το βράδυ. Επίτηδες το έκανε, γιατί του άρεσε η σύγκρουση. Και ξέρεις, αυτούς τους επτά μήνες που δουλεύω για την παράσταση, τον έβλεπα και στον ύπνο μου. Ερχόταν στα όνειρά μου και με μπινελίκωνε, «θα μου γαμήσετε το έργο» και τέτοια. Ο Σκούρτης συνήθιζε να πηγαίνει στις παραστάσεις των έργων του και, άμα δεν του άρεσε αυτό που έβλεπε, τις κατέβαζε. Πίστευε πως είναι και σκηνοθέτης!

― Πολύς κόσμος αναρωτιέται πότε θα ξανακάνεις ταινία.
Δεν θα έπρεπε να απευθύνεται μόνο σε εμένα αυτή η ερώτηση. Δεν λέω, είχα κι εγώ τα ζητήματά μου: μέσα σε λίγα χρόνια έχασα μερικούς από τους πιο κοντινούς μου ανθρώπους και το πένθος υπάρχει ακόμα μέσα μου. Ένας από αυτούς ήταν και ο Σκούρτης, αλλά έχασα και ανθρώπους πολύ μικρότερους σε ηλικία, όπως η Γιούλα Ζωιοπούλου, μια από τις σημαντικότερες σκηνογράφους του ελληνικού κινηματογράφου, σύντροφος ζωής για μένα.

Παρ’ όλα αυτά, εγώ έγραψα ένα σενάριο. Και όλες οι πόρτες που χτύπησα παρέμειναν κλειστές. Κάποια στιγμή μου προτάθηκε να σκηνοθετήσω ένα σενάριο του Γιάννη Ξανθόπουλου, σε παραγωγή του Παντελή Μητρόπουλου και της γυναίκας του, της Μαίρης Κολώνια −ο Παπαχατζής μας γνώρισε−, αλλά τελικά το project δεν προχώρησε. Κανείς άλλος δεν με προσέγγισε.

«Ο Σαίξπηρ ζει στο καταφύγιο» Facebook Twitter
O Νίκος Γραμματικός με τον Θοδωρή Ζουμπουλίδη (aka Theo Alexander) που πρωταγωνιστεί στον θεατρικό μονόλογο «Ο Σαίξπηρ ζει στο καταφύγιο»

― Οι ταινίες σου πάντως δεν έχουν σταματήσει να παίζονται.
Αλήθεια είναι αυτό, και με συγκινεί. Από την πρώτη μέχρι την τελευταία μου ταινία, όλες παίζονται. Άλλες λιγότερο, άλλες περισσότερο. Αλλά μετά έρχονται και με ρωτάνε, «γιατί ο σκηνοθέτης του “Βασιλιά” και των “Απόντων” δεν κάνει ταινία;». Δεν ξέρω λοιπόν γιατί ρωτάνε μόνο τον σκηνοθέτη πότε θα ξανακάνει ταινία, και δεν ρωτάνε και τους παραγωγούς.

― Το ελληνικό σινεμά σήμερα πώς το βλέπεις;
Με μεγάλη δυσκολία, όπως έλεγε και ο Γουέλς στον «Πολίτη Κέιν». Κάποιες ταινίες ξεχωρίζουν, αλλά και πάλι… Θυμάσαι το «Reconstruction of the Fables» των R.E.M.; Τι έκαναν οι Αθηναίοι; Πήραν τους παλιούς μύθους, τους επαναδόμησαν και έφτιαξαν τους δικούς τους. Έτσι η Αθήνα έγινε αυτοκράτειρα του κόσμου, όπως ακριβώς το Χόλιγουντ ήταν αυτό που έκανε την Αμερική υπερδύναμη του κόσμου. Εμείς, λοιπόν, ή θα ανασυγκροτήσουμε τους παλιούς μύθους ή θα φτιάξουμε μύθους της ανασυγκρότησης. Άλλο δρόμο δεν βλέπω.

― Αυτό προσπάθησες εδώ, στο «Ο Σαίξπηρ ζει στο καταφύγιο»;
Αυτό που θα ήθελα, πρώτα απ’ όλα, είναι ο κόσμος που θα έρθει να δει την παράσταση να φύγει συγκινημένος. Όταν βλέπουμε μια ταινία, το συναίσθημα πηγαίνει forward – και όταν τη σκεφτόμαστε, η σκέψη κάνει rewind. H τέχνη είναι το μεγαλύτερο αντίδοτο που εφηύρε ο άνθρωπος απέναντι στον θάνατο − κάτι τέτοιο θέλω να πω εδώ. Διότι όσοι προσπαθήσαμε έστω και λίγο να κάνουμε με πάθος και ειλικρίνεια αυτά που αγαπάμε, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες που όλοι αντιμετωπίζουμε σε ένα πιο στέρεο έδαφος από κάποιον που έχει μετανιώσει για ό,τι έχει κάνει στη ζωή του.

Δεν πα’ να γκρεμίζεται το σύμπαν ολόκληρο. Ο Ελύτης έγραψε τον «Χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας» ενώ πολεμούσε. Έσκαγαν δίπλα του βόμβες για να τον σκοτώσουν, και εκείνος κρατούσε σημειώσεις. Εγώ προσωπικά δεν έχω μετανιώσει για τίποτα. Ό,τι έκανα, το έκανα με πάθος και ειλικρίνεια. Οι ταινίες μου είναι ατελείς και πληρωμένες όπως εγώ, αλλά δεν μιλάω μόνο για τους καλλιτέχνες. Μιλάω και γι’ αυτόν που φτιάχνει ένα ωραίο κρασί, ένα ωραίο παπούτσι με πάθος…

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Ο Σαίξπηρ ζει στο καταφύγιο» εδώ. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Εμείς, το Τέρας»: Όλες οι ταινίες του μεγάλου αφιερώματος του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / «Εμείς, το Τέρας»: Όλες οι ταινίες του μεγάλου αφιερώματος του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Toντ Μπράουνινγκ, Ντέιβιντ Λιντς, Σαμπρόλ, Μιγιαζάκι, Κρόνενμπεργκ και Σπάικ Τζόνζι: Οι ταινίες που θα διερευνήσουν και θα διευρύνουν την έννοια του «τέρατος» στο φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου, το σέβομαι»

Οθόνες / Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου· το σέβομαι»

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας -στην οποία υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία-, την κινηματογραφική διασκευή του γοτθικού μυθιστορήματος Sisters της Ντέιζι Τζόνσον, η Ariane Labed μιλάει στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το σινεμά που την εξιτάρει και την κάνει να ρισκάρει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα έχει να μας δώσει το φοβερό δίδυμο Μπλάνσετ-Φασμπέντερ, την αδικημένη από τα Όσκαρ ερμηνεία της Μαριάν Ζαν-Μπατίστ στο Hard Truths και ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που ήταν υποψήφιο για αγαλματίδιο.
THE LIFO TEAM
«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ